Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Вто Мар 05, 2024 12:23 pm



Отговори на тема  [ 472 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 20, 21, 22, 23, 24
 Скъсан колянов вал 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm
Мнения: 65
Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 60
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
След като увеличих колекцията и минах през Форестър СГ 2005 (2.0) и Аутбек 2006 (2.5) автоматици с газ, единодушно в семейството фаворитът остава дизел форестъра от 2012 година, ръчка... като комбинация от качества за магистрала, софтроуд, разход магистрала и градско, място вътре и багажник и комфорт - като за мен 185см, седалките са 9/10

сега е на 160,000 безпроблемни км и дилемата е дали да го ъпгрейдна с един ремонт в Словения за превенция - трае 7-10 дни и струва общо към 10к.... и да не се занимавам с друга по-нова и много по-скъпа кола (живи и здрави)

ако имахме гараж с достъп до ток, бихме клонили към електричка на изплащане... но като нямаме, а и като пътуваме доста по магистрали, дизелът е крал

откъм разход, бензин с газ дава сравнително малко предимство пред разхода на дизела, дори и при сегашните цени

при словенците приемът е с предварително записване и в момента се чака .... 6 месеца - което говори за доста солидно търсене

Вто Окт 03, 2023 12:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 279
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Еее, стигна до моето мнение... :D
Само се чудя за какво ти е тази превенция на тия километри. Сменяй маховика и съединителя, карай и се радвай на живота. Двигателят ти (Евро 5) би трябвало да издържи без проблеми още поне 100К км.
P.S. По времето, когато аз правих ремонта (преди около 2 години), се чакаше около 3-4 месеца... явно търсенето се е увеличило. И цената - също! :D

Вто Окт 03, 2023 1:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 997
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
А каква ти е идеята за превантивност - да не се наложи да чакаш 6 месеца ако се случи ли? Доста пари ми се виждат само като презастраховка, при наличието, че добре обгрижвани има на по над 400 000 км( в Mobile.de се срещат не рядко ). Моята вече е на над 300 000 реални км.
На гледан автомобил с ясна история като твоя за какво са ти такива презастраховки?

Вто Окт 03, 2023 1:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3843
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Презастраховай се с оригинален маховик, другото е излишно докато не цъфне.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
 10

Вто Окт 03, 2023 2:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm
Мнения: 65
Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 60
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Двигателят е здрав и работи добре. Нов маховик на 120,000. Причината да се замислям е, че в момента карам с едно наум. Ако трябва да пътуваме до Гърция или някъде към Сърбия/Хърватия или както ми се ходи на ски до Австрия, всеки път трябва да тръгвам с идеята, че може да изтропа по пътя и да търсим репатрак и т.н. Сигурно прекалено се шашкам, защото реално рискът да се случи точно в този момент е подобен на всяка друга повреда по всеки друг модел.

Но примерно ако се направи към 200,000 км, тогава може да при един основен ремонт да се прегледат основни неща, които се износват - те словенците почистват ЕГР-а, маслена помпа, тест на инжекторите, сменят веригата, гледат съединител и каквото има друго.

При БМВ-тата чувам, че също се сменя верига някъде там и не си спомням дали е 5 или 10 хиляди.

Освен цифрата по един основен ремонт при словенците, другата цифра идва от ДПФ-а. Очаквам да се наложи смяна или операция към 200,000 - каквото покаже съвестта и портфейла. Дотогава може пък да са сложили зарядна станция пред блока за електрички.

Чет Окт 05, 2023 12:24 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Юни 29, 2021 1:54 pm
Мнения: 134
Рейтинг: 90
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Вземи си карта сба, имат варианти за Европа. Помага в момент в който ти идва да зарежеш колата на пътя и да я оставиш да изгние там.

Чет Окт 05, 2023 1:35 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 997
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
gligor написа:
Двигателят е здрав и работи добре. Нов маховик на 120,000. Причината да се замислям е, че в момента карам с едно наум...


Както BLA пише - аз съм със златна СБА карта. За 100 лв имаш безплатен ГТП и репатрация от всяка точка на България до избрана от теб такава, а в чужбина до оторизиран сервиз, който може да ти помогне. Не съм проверявал за разширена възможност за репатрация от чужбина в България, може и да има.
Сам пишеш - да останеш трайно на пътя може да ти се случи с какъвто и да е друг автомобил. Аз вече отдавна претръпнх. Ако стане - стане. Викам някой да ми прибере семейството. Аз си прибирам колата по най-евтиният възможен начин и така.
Моят ДПФ е на над 300 000 км и работи безупречно. Имах казуси с регенерацията в големите жеги, но Aлекс беше прав - явно компа го е пазил да не се запали :), защото като паднаха температурите пак си минават гладко регенерациите.
Пътувай спокойно и не се шашкай предварително :)

Пет Окт 06, 2023 9:09 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 279
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Случайно попаднах на едно интересно клипче: https://www.youtube.com/watch?v=HDkhFrCPMIs
Мисля, че то изяснява доста неща от ноу-хауто на словенците...
Явно успешен ремонт на блока на EE20 правят и в Украйна... :idea:

Чет Ное 02, 2023 11:39 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 997
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
dendim написа:
......
Явно успешен ремонт на блока на EE20 правят и в Украйна... :idea:


Ееех, няма ли да се хване и някой от нашите механици да разработи процедурата и в България съвместно с читав стругар :(
Ще обере клиентела и от Румъния, и от Гърция...., а и колко Италиански гробници в България могат да възкръснат!

Пет Ное 03, 2023 4:55 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 279
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Еее, както знаеш, един от нашите добри механици ги модифицира в бензинови... [emoji16] Вече има актив от поне три, аз поне толкова знам... Сега май прави четвъртата, един Форестер 2012...

Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk

Пет Ное 03, 2023 7:25 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm
Мнения: 841
Местоположение: София
Автомобил: Outback '14 / 2.0d CVT
Рейтинг: 353
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
хм а плочката от която изработват новата част... как се гарантира че е от правилния вид/клас материал, и няма да се счупи пак скоро?

като гледам такива видеа из нета (например, как в Пакистан правят основен ремонт на двигател на някакъв огромен багер, кажи речи с подръчни материали), много ми е съмнително колко точно държелив е такъв ремонт.

Нед Ное 05, 2023 4:59 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1777
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Вероятността да се счупи такъв детайл е нищожна т.к. свойствата на използвания материал са доста по- различни от вложеното от производителя. На видеото се вижда, че заготовките се режат в цех за метали, на ножовка. Това означава две неща - имате (по-ското имате право да попитате/получите) сертификат за всеки материал, който купувате, а използването на този вид рез гарантира, че няма да получите термични промени в материала, типични за другите видове рязане.
В това видео се вижда колко операции трябва да се извършат и на колко различни машини. Това е високоспециализиран труд, който много оскъпява ремонта. Има и два интересни момента (за хората, които разбират украински ;) ) - използваният анаеробен херметик и подлепването на вложките. Специално за второто - в машиностроенето допреди време всяка сглобка на два детайла изискваше проверка за прилягане. Това се правеше с боя (синка) и стягане, съответно пасване, докато контакта не се гарантира на 80+%. С годините машините станаха по-точни, а от друга страна индустриалната химия предложи материали, които предлагат тази функция. Във видеото момчето обяснява как е уплътнило сглобките и защо ползва анаеробен силикон - адмирации =D>

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Ное 06, 2023 8:25 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 472 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 20, 21, 22, 23, 24

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор