Автор |
Съобщение |
gligor
Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm Мнения: 62 Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 45 
|
След като увеличих колекцията и минах през Форестър СГ 2005 (2.0) и Аутбек 2006 (2.5) автоматици с газ, единодушно в семейството фаворитът остава дизел форестъра от 2012 година, ръчка... като комбинация от качества за магистрала, софтроуд, разход магистрала и градско, място вътре и багажник и комфорт - като за мен 185см, седалките са 9/10
сега е на 160,000 безпроблемни км и дилемата е дали да го ъпгрейдна с един ремонт в Словения за превенция - трае 7-10 дни и струва общо към 10к.... и да не се занимавам с друга по-нова и много по-скъпа кола (живи и здрави)
ако имахме гараж с достъп до ток, бихме клонили към електричка на изплащане... но като нямаме, а и като пътуваме доста по магистрали, дизелът е крал
откъм разход, бензин с газ дава сравнително малко предимство пред разхода на дизела, дори и при сегашните цени
при словенците приемът е с предварително записване и в момента се чака .... 6 месеца - което говори за доста солидно търсене
|
|
|
Вто Окт 03, 2023 12:26 pm |
|
 |
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 269 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275      
|
Еее, стигна до моето мнение... Само се чудя за какво ти е тази превенция на тия километри. Сменяй маховика и съединителя, карай и се радвай на живота. Двигателят ти (Евро 5) би трябвало да издържи без проблеми още поне 100К км. P.S. По времето, когато аз правих ремонта (преди около 2 години), се чакаше около 3-4 месеца... явно търсенето се е увеличило. И цената - също! 
|
|
|
Вто Окт 03, 2023 1:13 pm |
|
 |
nikentce
|
А каква ти е идеята за превантивност - да не се наложи да чакаш 6 месеца ако се случи ли? Доста пари ми се виждат само като презастраховка, при наличието, че добре обгрижвани има на по над 400 000 км( в Mobile.de се срещат не рядко ). Моята вече е на над 300 000 реални км. На гледан автомобил с ясна история като твоя за какво са ти такива презастраховки?
|
|
|
Вто Окт 03, 2023 1:26 pm |
|
 |
Alxx
|
Презастраховай се с оригинален маховик, другото е излишно докато не цъфне.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
10
|
|
Вто Окт 03, 2023 2:04 pm |
|
 |
gligor
Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm Мнения: 62 Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 45 
|

Двигателят е здрав и работи добре. Нов маховик на 120,000. Причината да се замислям е, че в момента карам с едно наум. Ако трябва да пътуваме до Гърция или някъде към Сърбия/Хърватия или както ми се ходи на ски до Австрия, всеки път трябва да тръгвам с идеята, че може да изтропа по пътя и да търсим репатрак и т.н. Сигурно прекалено се шашкам, защото реално рискът да се случи точно в този момент е подобен на всяка друга повреда по всеки друг модел.
Но примерно ако се направи към 200,000 км, тогава може да при един основен ремонт да се прегледат основни неща, които се износват - те словенците почистват ЕГР-а, маслена помпа, тест на инжекторите, сменят веригата, гледат съединител и каквото има друго.
При БМВ-тата чувам, че също се сменя верига някъде там и не си спомням дали е 5 или 10 хиляди.
Освен цифрата по един основен ремонт при словенците, другата цифра идва от ДПФ-а. Очаквам да се наложи смяна или операция към 200,000 - каквото покаже съвестта и портфейла. Дотогава може пък да са сложили зарядна станция пред блока за електрички.
|
|
|
Чет Окт 05, 2023 12:24 pm |
|
 |
BLA
Регистриран на: Вто Юни 29, 2021 1:54 pm Мнения: 128 Рейтинг: 90  
|
Вземи си карта сба, имат варианти за Европа. Помага в момент в който ти идва да зарежеш колата на пътя и да я оставиш да изгние там.
|
|
|
Чет Окт 05, 2023 1:35 pm |
|
 |
nikentce
|
gligor написа: Двигателят е здрав и работи добре. Нов маховик на 120,000. Причината да се замислям е, че в момента карам с едно наум... Както BLA пише - аз съм със златна СБА карта. За 100 лв имаш безплатен ГТП и репатрация от всяка точка на България до избрана от теб такава, а в чужбина до оторизиран сервиз, който може да ти помогне. Не съм проверявал за разширена възможност за репатрация от чужбина в България, може и да има. Сам пишеш - да останеш трайно на пътя може да ти се случи с какъвто и да е друг автомобил. Аз вече отдавна претръпнх. Ако стане - стане. Викам някой да ми прибере семейството. Аз си прибирам колата по най-евтиният възможен начин и така. Моят ДПФ е на над 300 000 км и работи безупречно. Имах казуси с регенерацията в големите жеги, но Aлекс беше прав - явно компа го е пазил да не се запали  , защото като паднаха температурите пак си минават гладко регенерациите. Пътувай спокойно и не се шашкай предварително 
|
|
|
Пет Окт 06, 2023 9:09 am |
|
 |
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 269 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275      
|
|
Чет Ное 02, 2023 11:39 am |
|
 |
nikentce
|
dendim написа: ...... Явно успешен ремонт на блока на EE20 правят и в Украйна...  Ееех, няма ли да се хване и някой от нашите механици да разработи процедурата и в България съвместно с читав стругар  Ще обере клиентела и от Румъния, и от Гърция...., а и колко Италиански гробници в България могат да възкръснат!
|
|
|
Пет Ное 03, 2023 4:55 pm |
|
 |
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 269 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275      
|
Еее, както знаеш, един от нашите добри механици ги модифицира в бензинови... [emoji16] Вече има актив от поне три, аз поне толкова знам... Сега май прави четвъртата, един Форестер 2012...
Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk
|
|
|
Пет Ное 03, 2023 7:25 pm |
|
 |
tarambuka3500
|
хм а плочката от която изработват новата част... как се гарантира че е от правилния вид/клас материал, и няма да се счупи пак скоро?
като гледам такива видеа из нета (например, как в Пакистан правят основен ремонт на двигател на някакъв огромен багер, кажи речи с подръчни материали), много ми е съмнително колко точно държелив е такъв ремонт.
|
|
|
Нед Ное 05, 2023 4:59 pm |
|
 |
ico_tech
|

Вероятността да се счупи такъв детайл е нищожна т.к. свойствата на използвания материал са доста по- различни от вложеното от производителя. На видеото се вижда, че заготовките се режат в цех за метали, на ножовка. Това означава две неща - имате (по-ското имате право да попитате/получите) сертификат за всеки материал, който купувате, а използването на този вид рез гарантира, че няма да получите термични промени в материала, типични за другите видове рязане. В това видео се вижда колко операции трябва да се извършат и на колко различни машини. Това е високоспециализиран труд, който много оскъпява ремонта. Има и два интересни момента (за хората, които разбират украински  ) - използваният анаеробен херметик и подлепването на вложките. Специално за второто - в машиностроенето допреди време всяка сглобка на два детайла изискваше проверка за прилягане. Това се правеше с боя (синка) и стягане, съответно пасване, докато контакта не се гарантира на 80+%. С годините машините станаха по-точни, а от друга страна индустриалната химия предложи материали, които предлагат тази функция. Във видеото момчето обяснява как е уплътнило сглобките и защо ползва анаеробен силикон - адмирации 
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пон Ное 06, 2023 8:25 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|