Правила за пускане на обяви в раздела


Тук е мястото за обсъждане на дизеловите мотори на Subaru



Отговори на тема
 палене в студа - как сте? 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm
Постове: 863
Местоположение: София
Автомобил: Outback '23 / 2.5 EU
Рейтинг: 353
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
при мен последните 2 дни сутринта е -7 / -8 градуса, и пали с доста въртене или чак от втория път.

Чудя се при вас как е?

Да търся ли проблем някъде, и къде?

Вто Яну 23, 2024 9:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Постове: 322
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Подгревни свещи... [emoji16]
Преди да ми изтропа двигателя, зимата палеше изключително трудно, даже при ниски температури се стигаше до падане на акумулатора от въртене. Първата ми работа, след като словенеца ми върна ремонтирания двигател, беше да сменя свещите. Беше ги свалял и прекарал с метчик, развиха се много лесно. Сложих някакви на BERU, доста по-евтини от оригиналните, защото не ми се чакаше за доставка две седмици. Старите свещи ги мерих, и четирите бяха заминали (по спомен)... Смених и акумулатора, старият беше предал богу дух междувременно. Оттогава пали "от четвърт", независимо от температурата, вече трета зима... [emoji1]

Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk

Вто Яну 23, 2024 10:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm
Постове: 863
Местоположение: София
Автомобил: Outback '23 / 2.5 EU
Рейтинг: 353
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
бе свещите са нови уж, 2022 ги смених. Вече поне 20,000км карам с тях вкл миналата зима... но тя беше топла

има ли някакъв начин да се проверят, или нещо около тях? релето ако не сработва, дали ще светне ламБа

Вто Яну 23, 2024 11:18 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Постове: 322
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Проверка на свещите - с мултицет. Разкачаш буксите и мериш съпротивление към маса.
На Евро 5 мисля, че ламБата светваше при изгоряла свещ. Релето също мисля, че може да се провери с мултицет, дали подава ток към свещите при контакт...
Виж в форумводителя, Glow plug - Inspection, и Glow relay - Inspection. Аз гледам за Форестер 2009, най-пълни са сервизните инструкции.

Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk

Вто Яну 23, 2024 11:47 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Юни 29, 2021 1:54 pm
Постове: 135
Рейтинг: 90
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Подгревните свещи не могат да достигат работна температура (при Субару по спомен 800С) много преди мултицета да спре да отчита съпротивление.
В ръководството на Б14 наистина пише, че трябва да светне лампата за подгрева когато изгори свещ, но при мен по някаква причина не светна дори когато едната свещ не отчиташе никакво съпротивление, т.е. оставаше съвсем студена.
Преди две години, 30к км сложих свещи Денсо и на Бенца, в момента всички свещи показват нормално съпротивление, но колата пали трудно тези дни и ще ги сменям. Слагал съм и Беру, дори Феби, същата работа, на третата зима почват проблемите.
Последният път механикът се заяде, че си били наред и ги включи свалени последователно към един акумулатор и се видя ясно как една свети до бяло, а останалите едва почервеняваха.

Сря Яну 24, 2024 10:54 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 22, 2009 12:36 am
Постове: 2524
Местоположение: Варна
Автомобил: Forester Boxer Diesel Lineartronic
Рейтинг: 413
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Миналия Февруари беше -11 в Елена и доста зор видях, но не да запали ами да подреди цилиндрите. Мисля ,че и горивото има значение, а зареждам само Шел Vpower. Но все си мисля ,че трябва нещо да подсказва ,че си отиват свещите. Мерца ми 1993 го правеше.

_________________
Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic

Чет Яну 25, 2024 8:19 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm
Постове: 863
Местоположение: София
Автомобил: Outback '23 / 2.5 EU
Рейтинг: 353
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
на теория тези свещи няма нужда човек да ги сменя по-рядко от 100,000км... те са едно реотанче.
мисля да сменя релето аз, да не се окаже че то просто не ги пали. Гледах схемата някъде, не ми изглежда да има обратня връзка, по която да светне check-engine или друга лампа, ако свещите дефакто не работят.

Пет Яну 26, 2024 7:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Постове: 1049
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 562
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
BLA написа:
Подгревните свещи не могат да достигат работна температура (при Субару по спомен 800С) много преди мултицета да спре да отчита съпротивление.
.......
Последният път механикът се заяде, че си били наред и ги включи свалени последователно към един акумулатор и се видя ясно как една свети до бяло, а останалите едва почервеняваха.


Аз като купих колата едната свещ направо беше почти разпаднала се в горния си край. Не свети никаква лампа. Смених с оригинална, която пак е Denso, но не съм имал повече никакви казуси със свещи. Карам с хубаво гориво и добавки, а също и с акумулатор с по-висок стартов ток. Нямам никакви казуси с палене дори в студено време.
От известно време пак ме гложди да взема да ги сменя профилактично и 4-те, пак с оригинални, но като си пали колата от раз все намирам по-спешно приложение на тези 500-600 лв. разход :D

Вто Яну 30, 2024 3:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Постове: 322
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте, колеги дизелджии! :D
Май сам се урочасах с горните си постове в тази тема... ](*,) :D
Миналата събота, времето топло, около и над 20 градуса беше. Закарах синковеца на тренировка по футбол. Ходих насам-натам по задачи, докато рита. Взех го след тренировка, и го заведох в едно КФС да хапне, че беше изгладнял от тренировката. Хапна, качваме се във форестера, паля.... и на таблото останаха да светят Check engine и VDC Off... Колата върви нормално, но двете ламБи не гаснат. Прибрахме се, закачих диагностка и чета: Р1380 - Glow Relay Circuit (Low). Изчистих грешката, запалих и загасих няколко пъти, всичко наред, не свети. Викам си, случило се е нещо еднократно, оправило се е.
Да, ама не. Неделя, на следващия ден, се качваме пак на форко. Паля, отново двете ламБи не гаснат. Отворих таблото с релетата и бушоните, гледам - предпазителя 40А за подгревните свещи изгорял... А бушон по принцип не гори ей така, от само себе си. За всеки случай днес го смених със здрав (шантав е и трудно се намира), запалих и веднага изгоря отново. Размислих малко, и стигнах до следното заключение: за да изгори 40А предпазител, причината може да е само една: окъсила подгревна свещ. А свещите уж са нови, на по-малко от 3 години и около 10 Ккм...
Понеже ме дразни да ми свети нещо по таблото, и понеже предстои лято, засега не мисля да сменям отново свещи, идеята ми е да изключа изгорялата окъсила свещ или дори всичките, Не ми се занимава да махам малките предпазни щитчета над тях... Искам да намеря мястото, където се събират 4-те захранващи свещите кабели и влизат в релето, да разкача връзката и да премеря всяка свещ. Поразръчках днес таблото с предпазителите и релетата, но не можах да намеря нищо подобно на четворна връзка или joint connector. В силовите контакти на релето и на предпазителя се вижда да влиза само един дебел бял кабел, идващ от основния сноп към двигателя. Колеги дизелджии, дайте идея къде може да се събират захранващите кабели на подгревните свещи, съгласно приложената схема от сервизното ръководство? Тези дни пак ще ровичкам, ама няма да е лошо, ако имам поне бегла идея къде да търся? Благодаря предварително! :)

Прикачени файлове:
Capture.JPG
Capture.JPG [ 146.85 KiB | Прегледано 612 пъти ]
Пет Май 03, 2024 7:55 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Постове: 322
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте отново!
Да докладвам - днес след повече от час ровичкане, разбрах къде е скрит ключа от палатката - оказа се, че въобще не е скрит, а е на очевАдно място... :D
Въпросният дебел бял кабел отива от силовия контакт на релето за подгревните свещи до една букса, намираща се най-отгоре на двигателя, вдясно до компресора на климатика. Нищо не се разглобява, само трябва да се разкачи тази букса, за да се изключат всички подгревни свещи. Сменя се 40 Амперовия предпазител - аз сложих 30А, и се изчиства грешката с някаква диагностика. В момента не свети нищо по таблото, няма грешки, VDC и ABS работят - те се захранват от същия предпазител. Колата пали безгрижно с изключени свещи, ще видим зимата, сигурно ще се наложи тогава да ги сменям. Освен това при замерването ми направи впечатление, че релето продължава да подава напрежение към свещите около 10-15 секунди след загасване на лампата със символ "реотанче" - вероятно докато подреди цилиндрите при студено време.
Надявам се да съм бил полезен, решението е временно, но според мен полезно. Не виждам смисъл, дори при изправни свещи, те да работят при положителни температури, даже се учудвам, че японските инженери не са предвидили някакви температурни ограничения... :idea:

Прикачени файлове:
Capture2.JPG
Capture2.JPG [ 67.17 KiB | Прегледано 579 пъти ]
17148456891541.jpg
17148456891541.jpg [ 68.38 KiB | Прегледано 579 пъти ]
Съб Май 04, 2024 9:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 4115
Местоположение: София
Автомобил: SF5 S turbo/Mazda RX8/E84 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако знаеше как работи запалването в действителност, нямаше да се учудваш. Смени си свещите сега, не са там само за зимата, иначе може да се наложи да сваляш глави.

_________________
Cogito ergo sum

Нед Май 05, 2024 8:32 am
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 07, 2017 8:24 pm
Постове: 102
Местоположение: София
Skype: Rashko-strashko
Автомобил: Subaru Forester
Рейтинг: 63
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
dendim написа:
даже се учудвам, че японските инженери не са предвидили някакви температурни ограничения... :idea:


Аз не знам, ама ако го патентоваш това "откритие" и го пратиш на японските инженери от Субару, може би ще забогатееш и няма да се налага да ровичкаш по кабеляците... :cool: :cool:

_________________
Купих си Субару аз и го карам във захлас!
Лекинко натискам газ и го вкарвам в много ряз...
Яко през гората бяга и към мацките посяга...
Дизеля го хич не ще, щото ще се преебе...

Нед Май 05, 2024 12:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Постове: 322
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Rashko-Strashko написа:
Аз не знам, ама ако го патентоваш това "откритие" и го пратиш на японските инженери от Субару, може би ще забогатееш и няма да се налага да ровичкаш по кабеляците... :cool: :cool:


Безсмислен и заядлив пост, "колега" Rashko-Strashko. Ако няма какво полезно да кажеш по темата, въздържай се да спамиш глупости. :idea:

Както и да е, свещите днес пристигнаха от Полша. Интересното е, че на самата свещ пише NGK Y606J. Съпротивлението им е 1,8 - 1,9 Ω. Другата седмица майстор Тенчо ще ги сменя отново. Надявам се да изкарат повече време...

Прикачени файлове:
1716055413418.jpg
1716055413418.jpg [ 87.09 KiB | Прегледано 508 пъти ]
1716055413354.png
1716055413354.png [ 376.08 KiB | Прегледано 508 пъти ]
Съб Май 18, 2024 10:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор