Правила за пускане на обяви в раздела
Тук е мястото за обсъждане на дизеловите мотори на Subaru
|
Страница 1 от 1
|
|
Въпрос относно двигател след 2009 година
Автор |
Съобщение |
ivailonikiforov
Регистриран на: Съб Сеп 13, 2014 1:56 pm Постове: 21
Телефон: 0898926556
Рейтинг: 0
|
Здравейте, интересува ме дали има развитие по въпроса с двигателите и проблемите след 2009 година? Притежавал съм две Субару, но уви само бензин та сега имам дилема дали да взема дизел 2010 юни 150 коня? Какво да гледам (слушам) при покупката? Предварително благодаря за съветите!
|
|
|
Пет Юли 12, 2024 11:10 am |
|
|
nikentce
|
ivailonikiforov написа: Здравейте, интересува ме дали има развитие по въпроса с двигателите и проблемите след 2009 година? Притежавал съм две Субару, но уви само бензин та сега имам дилема дали да взема дизел 2010 юни 150 коня? Какво да гледам (слушам) при покупката? Предварително благодаря за съветите! viewtopic.php?f=18&t=10972viewforum.php?f=18Всичко е много строго субективно според конкретната кола и евентуалният й бъдещ притежател, и очакванията му от автомобила! Каквото има да се пише вече е изписано в темите. С едно изречение - купуваш и караш с нагласата всеки един момент да се разделиш с едни 12 бона за мотор. Ако смяташ, че купето не ги заслужава - по-добре не пристъпвай към покупката.
|
|
|
Пет Юли 12, 2024 11:53 am |
|
|
tarambuka3500
|
2010 по добре не вземай, гледай нещо 2012+, а най-добре от края на 2013.
така ще имаш и по-добрата DPF система, дето няма да те тормози (ако не е вече изкормена де)
ясно че ще е по-скъпо, но риска да имаш гнерални проблеми е вече нормализиран - колкото и с другите мотори, такъв и с дизела.
|
|
|
Сря Юли 17, 2024 8:53 am |
|
|
nikentce
|
tarambuka3500 написа: 2010 по добре не вземай, гледай нещо 2012+, а най-добре от края на 2013.
така ще имаш и по-добрата DPF система, дето няма да те тормози (ако не е вече изкормена де)
ясно че ще е по-скъпо, но риска да имаш гнерални проблеми е вече нормализиран - колкото и с другите мотори, такъв и с дизела. Така нареченият фейслифт на SH купето 2012-2013 няма никакви промени по мотора, т.е. разликата с 2010 е само възраста на мотора измерена в години и нищо повече. Промените са само по купето. За края на 2013-та вече минава на SJ Евро 6, където и бюджетът е друг.
|
|
|
Сря Юли 17, 2024 3:20 pm |
|
|
Alxx
|
Така е, ама ако гледаш дата на производство на мотора - след май 2010-та. Проблемът е, че повечето хора за инфо гледат годината по талон, която примерно на моята кола се разминава с производството със скромните...четири 
_________________ Cogito ergo sum
|
|
|
Сря Юли 17, 2024 3:37 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Постове: 322 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275      
|
Разликата между Евро 4 (до май 2010) и Евро 5 (след май 2010) е, че Евро 4 изтропва на около 150К км, а Евро 5 - на около 250К км. Което не е малко, но реалните километри при "новия внос" са много разтегливо понятие... 
|
|
|
Сря Юли 17, 2024 4:16 pm |
|
|
tarambuka3500
|
наскоро бях в един малък Субару дилър в Германия, там имах вземане-даване с един готин тип и се разприказвахме. стигнахме и до дизела, викам му - абе имам 2014та CVT и прочее; той - "абе тези като цяло са ОК, но сме сменяли двигатели чак и от MY 2016та включително" "Единични случаи, но го има. А с бензиновите досега не сме имали прецакан мотор откакто аз работя тук вече 15 години. Ta минеш ли 200,000км, по-добре мисли да продаваш" не беше чувал за Словенеца. Каза, че поръчват от Субару нови двигатели и сменят, не ги ремонтират (не питах колко струва). Тя в Германия е 5 години, та кола 2016 си е била в гаранция до 2021. Та така 
|
|
|
Съб Сеп 14, 2024 12:25 pm |
|
|
kronos
|
С риск да си навлека малко негативизъм, ще кажа, че аз никога не бих препоръчал на някой дизел пред бензин И сега колкото повече карам турбо дизел, толкова повече ми липсва турбо бензина, но всеки според предпочитанията си.
|
|
|
Нед Сеп 22, 2024 5:24 pm |
|
|
Alxx
|
Не си само ти  Две седмици се возих само с бмв-то и като си седнах в горския...абе друго си е три предавки да не лови правата линия 
_________________ Cogito ergo sum
|
|
|
Нед Сеп 22, 2024 6:19 pm |
|
|
kronos
|
Мен ме е яд, че в класа, който си търсих кола, нямаше читав турбобензин. Е, разбира се изключение са тези с надписи AMG или Turbo S, защото другите са маслояди Просто звука (или липсата на досадното тракане на дизела), който вади един турбобензин и високите обороти, които държи (разбира се и по-малкото натоварване на автоматика заради по-рядкото превключване), са нещото, което прави разликата с дизелите. И парадоксалното в случая е, че уж дизела е по-икономичен, а му се скапват в градско каране DPF, катализатори и генерация, заради постоянното регенериране и горене на сажди.
|
|
|
Нед Сеп 22, 2024 8:46 pm |
|
|
tarambuka3500
|
аз наскоро взех един бек от новите - 2023та година - 2.5 бензин. колата е страхотна, ама дизела върви повече...но аз като цяло съм спокоен шофьор та това не ми е проблем. все пак ще трябва да свиквам да давам повечко газ и да използвам бутона "S"  все още ги имам и двата автомобила, та мога да правя директни сравнения (2013 2.0D <=> 2023 2.5)
|
|
|
Вто Сеп 24, 2024 8:58 am |
|
|
nikentce
|
kronos написа: ....И парадоксалното в случая е, че уж дизела е по-икономичен, а му се скапват в градско каране DPF, катализатори и генерация, заради постоянното регенериране и горене на сажди. Няма парадокс Дани. Никой никога не е твърдял, че дизелът е икономичен и подходящ за градско каране. И аз съм го писал много пъти тук във форума, че не трябва да се купува такъв автомобил при предимно градска експлоатация. Ако погледнеш на запад юзърите, които предпочитат турбо дизела за семейна кола, това са хора, които живеят в по-големи градове, но не карат дизела вътре, а само пътуват с него. В големия град - градски транспорт Просто тук няма такъв тип култура за това. И толкова години хората масово не разбраха, че и махането на DPF-а не е панацея да ползваш икономично дизел в градска среда с припалване за по няколко км. разстояния.
|
|
|
Вто Сеп 24, 2024 9:30 am |
|
|
kronos
|

tarambuka3500 написа: аз наскоро взех един бек от новите - 2023та година - 2.5 бензин. колата е страхотна, ама дизела върви повече...но аз като цяло съм спокоен шофьор та това не ми е проблем. все пак ще трябва да свиквам да давам повечко газ и да използвам бутона "S"  все още ги имам и двата автомобила, та мога да правя директни сравнения (2013 2.0D <=> 2023 2.5) Върви ти дизела повече, защото има турбина. Ти карал ли си дизел без турбина, защото аз съм карал - няма толкова мудно животно За това и винаги като се сравнява дизел и бензин е коректно да да се сравняват тези с турбини, а не да сравняваш атмосферен бензин с турбодизел. Ако някога си карал турбобензин на Субару, ще забравиш да си помисляш, че дизела върви повече, без значение от годината на производство nikentce написа: kronos написа: ....И парадоксалното в случая е, че уж дизела е по-икономичен, а му се скапват в градско каране DPF, катализатори и генерация, заради постоянното регенериране и горене на сажди. Няма парадокс Дани. Никой никога не е твърдял, че дизелът е икономичен и подходящ за градско каране. И аз съм го писал много пъти тук във форума, че не трябва да се купува такъв автомобил при предимно градска експлоатация. Ако погледнеш на запад юзърите, които предпочитат турбо дизела за семейна кола, това са хора, които живеят в по-големи градове, но не карат дизела вътре, а само пътуват с него. В големия град - градски транспорт Просто тук няма такъв тип култура за това. И толкова години хората масово не разбраха, че и махането на DPF-а не е панацея да ползваш икономично дизел в градска среда с припалване за по няколко км. разстояния. Тук ползването на градския транспорт изобщо не опира до култура, а до условията и състоянието му. Извинявай, но пътувал ли в час пик в метрото или автобус? Смрадта и тъпканицата карат хората масово да пътуват с колите си. За велосипеди пък София никога няма да е подходяща, защото климатът и е такъв. Но нали все пак и ти смяташе в съседната тема основно разхода като причина да си оставиш дизела Да не говорим за задължителната, но изключително малоумна старт/стоп система. Едва ли има нещо по-скапващо за двигателя, DPF и катализаторите. Но както казах, всеки с предпочитанията си.
|
|
|
Вто Сеп 24, 2024 10:10 am |
|
|
nikentce
|

kronos написа: Тук ползването на градския транспорт изобщо не опира до култура, а до условията и състоянието му. Извинявай, но пътувал ли в час пик в метрото или автобус? Смрадта и тъпканицата карат хората масово да пътуват с колите си. За велосипеди пък София никога няма да е подходяща, защото климатът и е такъв. Но нали все пак и ти смяташе в съседната тема основно разхода като причина да си оставиш дизела .... Няма голям град-столица с метро, което да не е претъпкано в час пик. Виж за смрадта може и да има разлика между Ню Йорк и София  , но честно казано поносимо е положението в метрото в София. Проблемът му е, че все още не е добре развита мрежата и няма адекватни буферни паркинги извън ринга. Аз реших да си оставя дизела, но аз не го ползвам градско! Преди да влезе в града вече е подгрял с едни 25 км. и 30 мин. работа, а в града се влиза на кратко разстояние и в обратна посока се пали на загрял мотор, т.е. най-краткото ми разстояние като маршрут е 60 км при палене. Болката в разхода ми е точно за извънградско и магистрално. Затова казвам - с DPF, без DPF, дизелът не е за градски автомобил, а на магистрала и пресечени/планински маршрути има значителни предимства пред турбо бензина по отношение на разход и греене.
|
|
|
Вто Сеп 24, 2024 4:51 pm |
|
|
kronos
|

Ами то няма и голям град в света, в който да няма задръствания и да не се карат дизели. Изключвам само няколкото като Брюксел, Осло и Стокхолм, които се опитват да го правят напук с неестествено високи данъци и такси. Но там успехът най-вече се дължи на разчупеното и доста намалено работно време, както и възможността за работа от вкъщи. Така, че каквото и да си говорим, колите се карат предимно градско през по-голяма си част от времето, от повечето хора. Като километри разбира се повечето е извънградското, но аз говорех като време прекарвано в автомобила. Аз пътувам всеки ден по един час за 30 км пробег в София - за същото време бих минал 150 км по магистрала. Има разлика, нали Та за това смятам, че на човек му трябва универсална кола, не да търся една кола за градско и една за извънградско. За това не бих и препоръчал дизел пред бензин. За магистрала, може да поспорим, защото ако бензина има същата скоростна кутия като на дизела с повече предавки, ще се изненадаш от разхода му  Да, още съжалявам, че не успях да си купя пак турбобензин и това го казвам, не като заяждане, а като вече потребител с над 6 000 км за 3 месеца с дизел, който колкото и да е обезшумен, си трака и чади понякога заради DPF-и, adblue-та и един куп простотии по генерацията. Пък разхода не е чак толкова по-малък от подобен като кубатура турбобензин, с малката разлика, че не върви толкова.
|
|
|
Вто Сеп 24, 2024 6:20 pm |
|
|
Vmax
|
Спрете със спама - автора пита нещо, вие си водите философски блог?
|
|
|
Сря Сеп 25, 2024 7:04 am |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта |
|