Правила за пускане на обяви в раздела


Тук е мястото за обсъждане на дизеловите мотори на Subaru



Отговори на тема
 Евро5: Тракане при студен двигател 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 04, 2024 10:11 am
Постове: 6
Местоположение: Сандански
Автомобил: 2011 Outback BR, 2,0D
Рейтинг: 5
Разчитай на мен
Отговори с цитат
Здравейте,

прекарах 6 часа в четене на този форум, т.е. разбрах основните неща, но нямам дълбоки познания.

Двигателят на моя 2011 Outback трака доста когато е студен. Звучи малко като авансово чукане, имам чувството, че липсва и мощност. Когато двигателят се стопли (след поне 30 минути каране) чукането почти изчезва и имам мощност.

Доколкото разбрах коляновите валове на Евро5 не се чупят, затова се надявам да е нещо друго... Колата много ми харесва, мога ли да се надявам някой да ми направи точна диагноза? Живея в Сандански, бих отишъл до и София на майстор. Може би при Митака (препоръчан от този форум).

Благодаря!

Сря Дек 04, 2024 5:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Постове: 1049
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 562
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
E, колега. Какво толкова чете 6 часа във форума и не си прочел още, че не само Евро5, но и Евро 6 се чупят дори?
Пробвай първо да смениш с по-читава нафта. Бодни и едно BDC на Bardahl, и виж дали има ефект.
Като следваща стъпка си прегледай дюзите(диагностика хваща времената им). Там също можеш да пробваш с добавка за почистването им, и ако няма ефект или е много слаб - сваляне и изпращане за почистване на машина.
И вземи да почетеше поне още 6 часа, или още 12 ако трябва. Две-три теми в Diesel Boxer раздела са ти достатъчни. Не звучиш като да си за вал :)

Сря Дек 04, 2024 5:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 4094
Местоположение: София
Автомобил: SF5 S turbo/Mazda RX8/E84 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Почистете дебитомера първо, колега. Всичко останало написано от Ники си остава, но започнете с това.

_________________
Cogito ergo sum

Сря Дек 04, 2024 5:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Постове: 319
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, Ники е прав, но донякъде... Опитай с предложените от него варианти, но не очаквай чудеса.
Сега ще изложа моята версия на проблема и вероятния път за решаването му. :)
След много ровичкане и четене по чуждите форуми, стигам до заключението, че това тракане (и при моя форестер го има) се дължи на дюзите. Т.е. на дюзите нищо им няма, но трябва да се калибрират и обучат. Проблемът вероятно е в компютъра, и по-точно в таблиците за времената (аванса) на впръскване на горивото при температура на двигателя под 60 градуса. Виж графиките на стр 22 от приложния файл - Pre-injection - Interval.
По принцип компютъра сам си обучава дюзите отвреме на време. Опитвах да ги калибрирам със специален софтуер (благодаря на Алекс за това), но не се получи, вероятно защото ЕГР-ът ми седи блокиран на 6%(леко отворен), вследствие на което калибрирането на дюзите не може да се изпълни.
Мисълта ми е, че трябва да се провери дали ЕГР-а работи коректно, след което може да се пристъпи към обучение и калибриране на дюзите със специализиран софтуер, което вероятно ще реши проблема с тракането при студен двигател.
Пак казвам, това са само мои разсъждения по темата, но ще пробвам да ги изпълня на практика, дори с експериментална цел. :idea:

Прикачени файлове:
SUBARU EE20 ENGINE.pdf [1017.32 KiB]
11 пъти
Чет Дек 05, 2024 1:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 04, 2024 10:11 am
Постове: 6
Местоположение: Сандански
Автомобил: 2011 Outback BR, 2,0D
Рейтинг: 5
Разчитай на мен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Почистете дебитомера първо, колега. Всичко останало написано от Ники си остава, но започнете с това.


Alxx, много благодаря, идеална първа стъпка!

https://www.youtube.com/watch?v=EjmdXnly8ig

Съб Дек 07, 2024 11:09 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 04, 2024 10:11 am
Постове: 6
Местоположение: Сандански
Автомобил: 2011 Outback BR, 2,0D
Рейтинг: 5
Разчитай на мен
Отговори с цитат
dendim написа:
Мисълта ми е, че трябва да се провери дали ЕГР-а работи коректно, след което може да се пристъпи към обучение и калибриране на дюзите със специализиран софтуер, което вероятно ще реши проблема с тракането при студен двигател.


Благодаря за идеята! Да проверя ЕГР-а софтуерно или да го вадя и да му подавам ток? Колата беше при един местен майстор (добър човек), който провери софтуерно "всичко" и не намери никакви проблеми. Ако нещо има с ЕГР-а сигурно щеше да му се покаже, или не?

Майсторът потвърди, че и той чува чукането и според него когато двигателят е студен горивната смес не е оптимална. Но нямаше мнение какво го причинява това...

Съб Дек 07, 2024 11:44 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Постове: 319
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Първо софтуерно - live data stream - дали работи коректно при различни режими на натоварване, и при загасен двигател (на контакт) трябва да е напълно затворен - 0%. Ако не, сваляне и почистване трябва. И проверка на електромоторчето и зъбните колела, че са пластмасови и им се чупят зъбите...
https://uk.subaruownersclub.com/forums/topic/24195-p0409-seized-egr-valve-%E2%80%93-fixed/

Сръткаво е свалянето, каня се от няколко месеца да го направя, но все не остава време. При мен грешка не дава, но седи винаги на 6%, и ми казва, че не е обучен.

Съб Дек 07, 2024 12:35 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 4094
Местоположение: София
Автомобил: SF5 S turbo/Mazda RX8/E84 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Забравил си какво ти казах преди година :)
Забил и не вдига грешка значи само, че този, който ти е клъцнал дпф-а е клъцнал и егр-а като параметър(или е забранил грешките свързани с него), но не го е изрязал от всичките процеси, съответно и затова не можеш да си обучиш дюзите.

На колегата моторът му е шумен, защото дюзите пръскат с грешен аванс или са сменяни и не са кодирани в колата. Чистене на дебитомер и егр като първа стъпка или направо едно водородно почистване за колектора. После проверка за правилно кодиране и ако не са - да се направи коректно. За финал гледане на времената и авансите на впръскване още от студен мотор, за да се хване имат ли отклонения и дали са в допуск. Половината упражнения с Делфи/Аутоком/Вюрт не могат да се направят. Търсиш грамотен диагностик с редовен Лаунч, Бош КТС или естествено Субару селект монитор.

_________________
Cogito ergo sum

Съб Дек 07, 2024 1:55 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 04, 2024 10:11 am
Постове: 6
Местоположение: Сандански
Автомобил: 2011 Outback BR, 2,0D
Рейтинг: 5
Разчитай на мен
Отговори с цитат
Alxx написа:
едно водородно почистване за колектора


Това ли имаш пред вид: https://www.youtube.com/watch?v=HUVp0l7v2IY&t=211s

Това прави ли се по сервизите в София? Или при някой от вас ентусиасти и експерти във форума?

Съб Дек 07, 2024 4:49 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 4094
Местоположение: София
Автомобил: SF5 S turbo/Mazda RX8/E84 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
https://www.youtube.com/shorts/WY1pkmm382Q
В твоите условия това действа най-добре.

_________________
Cogito ergo sum

Съб Дек 07, 2024 10:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор