Правила за пускане на обяви в раздела
Тук е мястото за обсъждане на дизеловите мотори на Subaru
|
Страница 1 от 1
|
|
Евро5: Тракане при студен двигател
Автор |
Съобщение |
boji
Регистриран на: Сря Дек 04, 2024 10:11 am Постове: 6 Местоположение: Сандански
Автомобил: 2011 Outback BR, 2,0D
Рейтинг: 5
|
Здравейте,
прекарах 6 часа в четене на този форум, т.е. разбрах основните неща, но нямам дълбоки познания.
Двигателят на моя 2011 Outback трака доста когато е студен. Звучи малко като авансово чукане, имам чувството, че липсва и мощност. Когато двигателят се стопли (след поне 30 минути каране) чукането почти изчезва и имам мощност.
Доколкото разбрах коляновите валове на Евро5 не се чупят, затова се надявам да е нещо друго... Колата много ми харесва, мога ли да се надявам някой да ми направи точна диагноза? Живея в Сандански, бих отишъл до и София на майстор. Може би при Митака (препоръчан от този форум).
Благодаря!
|
|
|
Сря Дек 04, 2024 5:10 pm |
|
|
nikentce
|
E, колега. Какво толкова чете 6 часа във форума и не си прочел още, че не само Евро5, но и Евро 6 се чупят дори? Пробвай първо да смениш с по-читава нафта. Бодни и едно BDC на Bardahl, и виж дали има ефект. Като следваща стъпка си прегледай дюзите(диагностика хваща времената им). Там също можеш да пробваш с добавка за почистването им, и ако няма ефект или е много слаб - сваляне и изпращане за почистване на машина. И вземи да почетеше поне още 6 часа, или още 12 ако трябва. Две-три теми в Diesel Boxer раздела са ти достатъчни. Не звучиш като да си за вал
|
|
|
Сря Дек 04, 2024 5:36 pm |
|
|
Alxx
|
Почистете дебитомера първо, колега. Всичко останало написано от Ники си остава, но започнете с това.
_________________ Cogito ergo sum
|
|
|
Сря Дек 04, 2024 5:42 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Постове: 319 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Колега, Ники е прав, но донякъде... Опитай с предложените от него варианти, но не очаквай чудеса. Сега ще изложа моята версия на проблема и вероятния път за решаването му. След много ровичкане и четене по чуждите форуми, стигам до заключението, че това тракане (и при моя форестер го има) се дължи на дюзите. Т.е. на дюзите нищо им няма, но трябва да се калибрират и обучат. Проблемът вероятно е в компютъра, и по-точно в таблиците за времената (аванса) на впръскване на горивото при температура на двигателя под 60 градуса. Виж графиките на стр 22 от приложния файл - Pre-injection - Interval. По принцип компютъра сам си обучава дюзите отвреме на време. Опитвах да ги калибрирам със специален софтуер (благодаря на Алекс за това), но не се получи, вероятно защото ЕГР-ът ми седи блокиран на 6%(леко отворен), вследствие на което калибрирането на дюзите не може да се изпълни. Мисълта ми е, че трябва да се провери дали ЕГР-а работи коректно, след което може да се пристъпи към обучение и калибриране на дюзите със специализиран софтуер, което вероятно ще реши проблема с тракането при студен двигател. Пак казвам, това са само мои разсъждения по темата, но ще пробвам да ги изпълня на практика, дори с експериментална цел.
|
|
|
Чет Дек 05, 2024 1:11 pm |
|
|
boji
Регистриран на: Сря Дек 04, 2024 10:11 am Постове: 6 Местоположение: Сандански
Автомобил: 2011 Outback BR, 2,0D
Рейтинг: 5
|
|
Съб Дек 07, 2024 11:09 am |
|
|
boji
Регистриран на: Сря Дек 04, 2024 10:11 am Постове: 6 Местоположение: Сандански
Автомобил: 2011 Outback BR, 2,0D
Рейтинг: 5
|
dendim написа: Мисълта ми е, че трябва да се провери дали ЕГР-а работи коректно, след което може да се пристъпи към обучение и калибриране на дюзите със специализиран софтуер, което вероятно ще реши проблема с тракането при студен двигател. Благодаря за идеята! Да проверя ЕГР-а софтуерно или да го вадя и да му подавам ток? Колата беше при един местен майстор (добър човек), който провери софтуерно "всичко" и не намери никакви проблеми. Ако нещо има с ЕГР-а сигурно щеше да му се покаже, или не? Майсторът потвърди, че и той чува чукането и според него когато двигателят е студен горивната смес не е оптимална. Но нямаше мнение какво го причинява това...
|
|
|
Съб Дек 07, 2024 11:44 am |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Постове: 319 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Първо софтуерно - live data stream - дали работи коректно при различни режими на натоварване, и при загасен двигател (на контакт) трябва да е напълно затворен - 0%. Ако не, сваляне и почистване трябва. И проверка на електромоторчето и зъбните колела, че са пластмасови и им се чупят зъбите... https://uk.subaruownersclub.com/forums/topic/24195-p0409-seized-egr-valve-%E2%80%93-fixed/Сръткаво е свалянето, каня се от няколко месеца да го направя, но все не остава време. При мен грешка не дава, но седи винаги на 6%, и ми казва, че не е обучен.
|
|
|
Съб Дек 07, 2024 12:35 pm |
|
|
Alxx
|
Забравил си какво ти казах преди година Забил и не вдига грешка значи само, че този, който ти е клъцнал дпф-а е клъцнал и егр-а като параметър(или е забранил грешките свързани с него), но не го е изрязал от всичките процеси, съответно и затова не можеш да си обучиш дюзите. На колегата моторът му е шумен, защото дюзите пръскат с грешен аванс или са сменяни и не са кодирани в колата. Чистене на дебитомер и егр като първа стъпка или направо едно водородно почистване за колектора. После проверка за правилно кодиране и ако не са - да се направи коректно. За финал гледане на времената и авансите на впръскване още от студен мотор, за да се хване имат ли отклонения и дали са в допуск. Половината упражнения с Делфи/Аутоком/Вюрт не могат да се направят. Търсиш грамотен диагностик с редовен Лаунч, Бош КТС или естествено Субару селект монитор.
_________________ Cogito ergo sum
|
|
|
Съб Дек 07, 2024 1:55 pm |
|
|
boji
Регистриран на: Сря Дек 04, 2024 10:11 am Постове: 6 Местоположение: Сандански
Автомобил: 2011 Outback BR, 2,0D
Рейтинг: 5
|
|
Съб Дек 07, 2024 4:49 pm |
|
|
Alxx
|
_________________ Cogito ergo sum
|
|
|
Съб Дек 07, 2024 10:44 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта |
|