Правила за пускане на обяви в раздела


Тук е мястото за обсъждане на дизеловите мотори на Subaru



Отговори на тема стр <  1 ... 23, 24, 25, 26, 27
 Скъсан колянов вал 
Автор Съобщение

Регистриран на: Нед Фев 05, 2017 9:57 am
Постове: 23
Автомобил: Subaru Outback boxer diesel
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте , моят аутбек започна да чука на 200000км . Няма ли начин да му се сложи друг двигател(2.0 ТДИ или нещо подобно) ,трърсих из чуждестранни форуми ,но няма информация . Ясно ми е ,че след смяна няма да го продам и си е вечно мой .

Пон Апр 28, 2025 2:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Постове: 328
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравей, колега.
Както неведнъж е писано в тази тема, вариантите са няколко:
- Нов шортблок, например оттук: https://www.4turbo.pl/products,2?search=ee20+shortblock
- Втора употреба ЕЕ20 двигател или шортблок - котка в чувал, 100% гаранция, че няма да изкара много, ако въобще тръгне...
- Словенеца: https://kingsboxerdiesel.com/
- Присаждане на бензинов двигател от Субару - съмнителен резултат, няма шанс за легализиране в КАТ - Тенчо (1040) има няколко опита по темата, но той ги прави с експериментална цел.
- Продаваш купето на автоморга за без пари.

Вече сме двама от форума, възползвали се от услугите на Словенеца, и сме много доволни. Като финансово изражение е (или поне беше) най-изгоден от всички...
Успех! ;)

Пон Апр 28, 2025 4:45 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Постове: 1058
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 577
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Само допълвам колегата dendim покрай точката бензинов вариант: миналото лято покрай моя случй звънях в Декра и говорих с един от служителите им. Вариант за бензинов преход е бензиновият мотор да е от същата година на производство и същата Евро норма. С 2,5XT няма проблем, защото дизелаците сме със същата спирачна система, както турбо бензините. Тук обаче идва следващата уловка - искат не просто да е такъв мотора, а искат официален документ, който доказва съответният номер двигател от кое шаси(от кой VIN) е свален, т.е. трябва да имаш целокупен катастрофирал донор барабар с купето, а не просто да си купиш двигател втора ръка. Тази комбинация от изисквания прави почти невъзможно мисленето в насока да си присадиш бензинов мотор и да си го легализираш.
Относно размислите за 2.0 ТDI - няма шанс да го легализираш, и мислиш ли, че ще ти излезе по-евтина и надеждна тази трансформация? И още по-важният въпрос - кой механик ще намериш да ти я направи с отговорност и гаранция всичко да е ок?

Пон Апр 28, 2025 10:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm
Постове: 93
Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nikentce написа:
... При подаване на газ и потегляне се чува едно съскане отвън на купето, което никога преди не съм го чувал. Държи си нормален бууст и набира супер в момента.
Надявам се повече да не споделям неволи в тази тема и оттук нататък да е само безпроблемна експлоатация.

Честито, този двигател вече е напълно реставриран! Очаквах завършека и като цяло е добър край на този ремонт. Дано ви служи колата още дълги години!

за съскането - аз съм с 2011/2012 форестър и не е ок да има съскане. Аз съм имал съскане три пъти:
1. дебелия маркуч дето излиза от интеркулъра е слаб или се нагрява отдолу и се пука на 100000км. Разбира се по омасляване отдолу; иначе трябва да се свали
2. тръбата от турбото към интеркулера. При мен оригиналната беше частично пластмасова и се счупи долу захващането към турбото. Изглежда пластмасата остарява. Смених я с метална от първото поколение дизелови мотори, захващането при нея е с гумени маркучи от двете страни
3. незатегнати връзки от тези две - може да си прегледаш скобите на всеки маркуч: турбото и интеркулера

може и друго да е, но звучи като да е разхлабена връзка

Вто Апр 29, 2025 11:38 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Постове: 1058
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 577
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
gligor написа:
е напълно реставриран! Очаквах завършека и като цяло е добър край на този ремонт. Дано ви служи колата още дълги години!
...

Благодаря ти :)
Съскането се оказа само в главата ми. Обяснявам глупостта си единствено със силните ми емоции покрай подкарването отново на колата.
"Съскането" се оказа по-скоро фино застъргване на накладките по дисковете от дългия престой. И преди ми се е случвало с други коли да подкарвам след месеци пресотй, ама винаги си е бил звук на стържене по-скоро за известно време, а сега направо си звучеше като съскане, може би защото налепът от корозия не е бил чак толкова сериозен. Усетих се в мига в който чух, че не го прави на свободна като подавам газ :D
 15

Сря Апр 30, 2025 2:40 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема  стр <  1 ... 23, 24, 25, 26, 27

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор