Правила за пускане на обяви в раздела


Тук е мястото за обсъждане на дизеловите мотори на Subaru



Отговори на тема  [ 474 мнения ]  стр Предишна  1 ... 20, 21, 22, 23, 24  Следваща
 Скъсан колянов вал 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
dendim написа:
STI не го държат, само снимката държат в мобилето. Продават го регулярно, явно. Ходил съм 2 пъти при тях за две години - първия път имаха шорт блок, а след това, когато бях на зор, нямаха и ми казаха, че трябва да се поръча и капарира, след 10-14 дни доставка. Предполагам, че ги взимат от 4turbo.pl...


Ахаа, това обяснява всичко.

Пет Юли 23, 2021 2:47 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
@dendim
Колега, радвам се, че вече го търкаляш този Форестър. По отношение на тунинга - не се занимавай. Твоят двигател в момента не е "подсилен", просто е подобрен. Подсилването включва подмяна на цилиндровите вложки. Виждал съм ефекта от 190 кс на боксер дизел - цъфнал цилиндър горе при главата :idea: Карай си така със здраве и недей дърпа дявола за опашката.

@nikentce
Ники, ти сигурен ли си, че са то оферирали шлайфане на глави за дизела - това е доста трики. Не съм поглеждал какъв набор от размери на гарнитури предлагат от Субару, но съм почти сигурен, че в ръководството пише - никакво шлайфане. Както и за много други дизели.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пет Юли 23, 2021 3:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 290
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
@dendim
Колега, радвам се, че вече го търкаляш този Форестър. По отношение на тунинга - не се занимавай. Твоят двигател в момента не е "подсилен", просто е подобрен. Подсилването включва подмяна на цилиндровите вложки. Виждал съм ефекта от 190 кс на боксер дизел - цъфнал цилиндър горе при главата :idea: Карай си така със здраве и недей дърпа дявола за опашката.

@nikentce
Ники, ти сигурен ли си, че са то оферирали шлайфане на глави за дизела - това е доста трики. Не съм поглеждал какъв набор от размери на гарнитури предлагат от Субару, но съм почти сигурен, че в ръководството пише - никакво шлайфане. Както и за много други дизели.


Благодаря ти, колега ico_tech. Точно една година не съм го търкалял... много време!
Май си прав - не си струва да дърпам дявола за опашката... за 30-40 КС не си струва. Ще си го търкалям така. :)
Не знам дали на дизела се шлайфа главата, но гарнитурите за дизел са 3 дебелини: 0,95 мм; 1,00 мм и 1,05 мм. Поне тези се предлагат в 4turbo.pl.

Пет Юли 23, 2021 8:47 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
@nikentce
Ники, ти сигурен ли си, че са то оферирали шлайфане на глави за дизела.......


Цитирам дословно каквото ми казаха в STI тогава. Може да е било просто за да има по-голям набор от дейности, които да оправдаят цената по оферта :pardon:

Пет Юли 23, 2021 10:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 290
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте отново.
Някой знае ли какви са тези грешки?
В петък вечерта колата изведнъж спря да вдига над 2500 оборота. Малко след това светна Engine check и ESP. Двигателят загасна няколко пъти по светофарите. След напомпване на помпичката при горивния филтър запали. След 20-30 минути всичко се оправи, все едно, че нищо не е било. Изчистих въпросните грешки с Torque. Днес вечерта след 4-5 км каране отново спря да вдига над 2500 об/мин., този път без да светват лампи по таблото. Без значение дали в движение на скорост, или спряна на едно място, не вдигаше над 2500 об/мин. Бях близо до Тенчо и я оставих там да я погледне утре. Спрях, загасих двигателя, след минута-две пак запалих, и проблемът беше изчезнал...
В нета има следните определения за тези грешки:
P0219 - Engine Overspeed Condition - не съм вдигал над 2500-3000 об/мин, все пак разработвам ремонтирания двигател...
P1233 - Fuel Pump Driver Module Disabled Or Off-Line - предполагам лоша електрическа връзка в буксата на този модул.
P1234 - Fuel Pump Driver Module Off-Line - повтаря горната грешка.
Не мога да разбера този модул за ГНП-то ли е (мисля, че е с механично задвижване, т.е. не би трябвало да има модул за управление), или за малката подкачваща помпичка под купето, над диференциала? И къде се намира въпросният модул?
В крайна сметка имам чувството, че понякога прекъсва притока на гориво за известно време, но защо? Възможно ли е да е задръстен горивен филтър - сменях го преди 20-25 К км?
Ще съм благодарен на всякакви идеи и насоки...
Благодаря предварително!


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Пон Авг 02, 2021 9:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm
Мнения: 857
Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Възможно е да е задръстен горивният филтър! Същите симптоми при мен се оказаха тотално задръстен филтър преди 3 години.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят!
It's all we'll drive- Subaru

Вто Авг 03, 2021 4:50 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
20-25 000 км. е прекрасен интервал за смяна на горивен филтър с нашата Луковска нафта.
Аз точно на толкова сменям, или по-точно - при всяка втора смяна на масло. Смяната му не е сложна - можеш и сам, само едно менгеме иска за по-удобно разглобяване на корпуса. Хубав на Mahle например е 30-на лв.

Вто Авг 03, 2021 6:02 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
в една документация на Дензо грешките са:
P1233 - Pump protection failure flag
P1234 - Pump replacement failure flag

https://www.service-engine.com.ua/webroot/pdf/SUBARU%20EE20%20ENGINE.pdf

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Авг 03, 2021 4:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 290
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Е днес за половин час каране заби една камара грешки няколко пъти в различна комбинация:
P0219 - Engine Over Speed Condition
P0340 - Camshaft Position Sensor "A" Circuit
P0341 - Camshaft Position Sensor "A" Circuit Range/Performance
P1233
P1234

След гасене и палене двигателят заработваше безпроблемно и грешките се чистеха.
Което с Тенчо ни наведе на мисълта, че проблемът е в голямата букса отляво на двигателя... изключвана и включвана два пъти, явно някои пинове не контактуват добре. Разместихме я леко, и засега всички проблеми изчезнаха. Може от горещината да е, или са се охлабили някои пинове от включване и изключване. Ремонтът остана за утре, ще опитаме с тънка отвертка или шило да стегнем "женските" пинове на буксата. Чудя се напръскване с контактен спрей дали би помогнало допълнително. Помня, че nikentce имаше някакви проблеми след такава интервенция...

Вто Авг 03, 2021 7:52 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5779
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Добре е да помислиш за някакъв спрей, но аз съм имал проблем от този на Wurth. Виж спрей за електроника.

Вто Авг 03, 2021 8:14 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Трябва да се пренаредят и запоят ако се налага всички пинове в буксата. Шпрей ще отложи нещата няма да ги реши

Има един електричар - Томи ( някъде в Драглевци / Симеоново е ), реши подобен проблем на приятел с Аутбек

0888322902

Вто Авг 03, 2021 8:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
dendim написа:
. Помня, че nikentce имаше някакви проблеми след такава интервенция...


Не беше виновен спреят, а собствената ми глупост и невнимание. Върнал съм важен бушон в грешно гнездо. Иначе спреят беше хубав, от специализиран електричарски магазин. Но както писа и Vmax - той би ти помогнал в случая само да разбереш дали е от това.

Вто Авг 03, 2021 10:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 290
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тази вечер след работа отскочих до Тенчо. Отворих голямата букса, махнах бялото капаче на "женската" букса, разбира се, с неоценимата помощ и съвети на Тенчо. Натиснах доста силно с едно остро шило всеки от "женските" пинове, но без да ги кривя. Тенчо ми предложи електроконтактен спрей, но реших да не пръскам с него. Много мазен ми се стори. Предпочетох да изкъпя двете букси с чист спирт, издухах добре със сгъстен въздух, почаках 15-20 минути, пак издухах и затворих всичко. Колата запали веднага и се прибрах без проблеми. Надявам се оттук нататък вече всичко да е наред, да няма неприятни изненади... :)

Сря Авг 04, 2021 8:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 290
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте.
Идва време за смяна на маслото, след разработване на ремонтирания двигател. В момента съм с масло Amsoil SAE-30 Break-in oil за първите 1К км. В тази връзка Тенчо ми предлага два варианта: Amsoil Heavy Duty 5W40 или Amsoil EU series 5W30. Уточнявам, че DPF-ът е ампутиран. Притеснението ми е, че вероятно двигателят е проектиран за 5W30 - луфтове, маслени пътища, мазане на турбо и т.н. Питам се дали при това положение масло 5W40 е добър вариант?
Предварително благодаря за мненията. :-)

Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk

Съб Сеп 04, 2021 7:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm
Мнения: 857
Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Или Redline или Amsoil 5w30


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят!
It's all we'll drive- Subaru

Съб Сеп 04, 2021 7:52 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Предвид, че нямаш DPF - твърдо слагай Heavy Duty-то, с него с една идея по-мазно работи моторът спрямо ЕU series. Redline е същият клас, но е 35 лв литъра спрямо 26 лв за Heavy Duty на Amsoil.

Съб Сеп 04, 2021 9:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тук имаме съгласие. Ако имаше дпф е друга бира, но в този случай се грижиш само и единствено за двигателя.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Съб Сеп 04, 2021 10:22 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Окт 19, 2015 11:15 am
Мнения: 110
Местоположение: София
Автомобил: XV 2.0D
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
vlado_74 написа:
https://www.researchgate.net/publication/274405313_Crankshaft_failure_analysis_of_a_boxer_diesel_motor

Тук има хубав анализ на причините за счупване - общо взето е лош дизайн, което нито с масло нито с поддръжка може да се промени. Оправено е в по-късните версии на двигателя.



Ако проблема е в умора на метала, не е ли добре да се сменя коляновия вал на 70-80к превантивно за да няма проблеми?

Вто Сеп 26, 2023 8:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако не си разбрал, уморява се блокът и конкретно петите, валът е последствие или както казват хамериканците colateral damage. Кинг'с боксер дизел в Словения са чатнали именно това и успешно ги преправят.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
 15

Вто Сеп 26, 2023 8:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 290
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Ако не си разбрал, уморява се блокът и конкретно петите, валът е последствие или както казват хамериканците colateral damage. Кинг'с боксер дизел в Словения са чатнали именно това и успешно ги преправят.


И се справят блестящо... смея да твърдя! :idea:
То не напразно блокът се води консуматив и се продава като резервна част... почти като накладки... :D

Вто Сеп 26, 2023 9:54 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 474 мнения ]  стр Предишна  1 ... 20, 21, 22, 23, 24  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор