Правила за пускане на обяви в раздела
Тук е мястото за обсъждане на дизеловите мотори на Subaru
Автор |
Съобщение |
nikentce
|
ico_tech написа: ех, ентусиасмът ти е за завиждане Най ми хареса т.8 - по това Субару няма кой да ги бие То този мой ентусиазъм( не по тема Subaru ) едва не ме разведе на няколко пъти С течение на годините, особено брачните такива, се научих, че не може само със сухи сметки да взимаш решения, както бях свикнал преди. И в този случай точките, които ми надделяха за това решение бяха точно 5 и 6.
|
|
|
Сря Юли 10, 2024 9:35 am |
|
|
slow_cheetah
Регистриран на: Съб Мар 26, 2022 4:08 pm Постове: 5 Местоположение: София
Автомобил: Impreza XV 2d
Рейтинг: 0
|
nikentce написа: Айде, и моето време дойде . Съжалявам да го чуя, колега Казваш, че колата е в движение все още, какво се усети в момента, когато се случи?
|
|
|
Сря Юли 10, 2024 2:29 pm |
|
|
nikentce
|
slow_cheetah написа: Съжалявам да го чуя, колега Казваш, че колата е в движение все още, какво се усети в момента, когато се случи? Ми аз даже не мога да кажа какво точно се е случило вътре и какъв е мармаладът. В даден моемент съединителят се втвърди осезаемо и педалът започна да пулсира на тласъци. Дори при леко докосване на педала на съединителя започнаха да се усещат тласъците(биенето), a при напълно натиснат съединител тласъците се засилват и моторът започва да лашка с усилен шум, все едно вътре замята нещо. Имах някакви надежди да е от маховик само, но уви При увеличаване на оборотите тласъците(пулсациите) затихват като сила, но увеличават честотата си. При натискане на съединителя демпферната шайба се отмества леко навън и сякаш криволичи. При смяната на маховика и съединителя семеринга на коляновия вал беше омаслена, но нямаше теч. Откъм демпферната шайба също няма теч на масло. Едновременно с това моторът загуби бууст, все едно е в регенерация, но не е. Провериха се всички маркучлета по вакуумите - ок са. Диагностика не хваща нищо нередно по датчици, всичко работи. Дебитомерът е почистен, пробвах и с друг - не е от него. Колата вдига високи температури( около 450 гр. ) в катализатора и DPF-а. Не мога да проверя в момента вдига ли ниво на маслото, защото не я карам в това състояние. Дюзите работят добре - и на 4-те времената им са около нулата. Не знам двете неща имат ли връзка едно с друго или просто случайно съвпаднаха. Загубата на бууст накрая може и от геометрията на турбината пак да се окаже.
|
|
|
Чет Юли 11, 2024 11:09 am |
|
|
Alxx
|
Или от задръстен дпф/катализатор...
_________________ Cogito ergo sum
|
|
|
Чет Юли 11, 2024 3:03 pm |
|
|
nikentce
|
Alxx написа: Или от задръстен дпф/катализатор... В такъв случай трябваше да го хване диагностиката, а и да се скапят и двата датчика(вход/изход) едновременно би било странно. Завъртя се и такова мнение, че може да е възникнал проблем с някой от цилиндрите, или клапаните. Като мина ребилда ако остане като проблем - ще отворя нова тема, за да не спамим излишно тази.
|
|
|
Пет Юли 12, 2024 10:15 am |
|
|
gligor
Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm Постове: 89 Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 75
|
Ако беше купето под 200к км, би било лесно решение. Над това идват една камара износвания извън двигателя - лагери, маркучи, климатик, бубини, ЕГР, амове, пружини, скоростна кутия... Аз бих бил на кантар между ребилд на дизела и внасяне по поръчка на бензинка отвън от същите години на малко км...
Още нещо - сега търся информация относно ДПФ-ите. Ако с този ремонт решиш и него да смениш/оперираш, един нов оригинален е 5к лева; афтър-маркет заместител е към 1к; и не се знае дали върши работа, дали няма да си пушиш на своите и чуждите деца и дали ще минеш ГТП с него...
Ако словенецът ти вземе към 5к евро за пълен ремонт (може и повече да дойде с вериги и дюзи), вече стъпваш близо до внесена бензинка от Швейцария...
При дизела, пестиш от горивото и плащаш при ремонта.
|
|
|
Чет Авг 01, 2024 11:39 am |
|
|
nikentce
|
И де го тоя бензин от ония години на малко километри, и защо смяташ, че той няма да е също за част от нещата, които изброи? В момента карам такава служебна бензинка - на 82 хил. реални километра 2007-ма година. Амовете предните изгърмяха от старост, а не от километри . Гумените уплътнения също взеха да се разкъсват, и т.н. Да, основните възли са ок, но не е като да си липсват неща за наливане. ДПФ-а няма да го махна, не веднъж съм писал тук по темата. Ще го държа изправен до последно, а и втора ръка има немалко. Не е чак такава драмата с него при правилна експлоатация. Тази бензинка от Швейцария за 12 хил. лв нали се сещаш и тя в какво състояние ще е, та и нея тепърва да я почвам. На мен поне купето и всички основни възли по него са ми добре поддържани. По скоростната кутия най-слабото и скъпо звено е съединител с маховик. Бих те перифразирал малко : При дизела пестиш от гориво и плащаш наведнъж парите за ремонт. При бензина не пестиш пари от гориво и плащаш не много по-малко пари за ремонти, но разхвърляни на порции във времето. При газта - пестиш от гориво, и плащаш повече за ремонти, но отново разхвърляни във времето.
|
|
|
Чет Авг 01, 2024 2:27 pm |
|
|
gligor
Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm Постове: 89 Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 75
|
по-скоро имах наум 15-20к за читава кола с всички такси и разходи, говорим за около/под 150,000км, примерно нещо такова. Няма нивомати, маховици, ЕГР-и (всъщност за това не съм сигурен), ДПФ-и и разходът не е чак толкова по-висок. https://www.autoscout24.ch/de/d/subaru- ... c-11653574
|
|
|
Чет Авг 01, 2024 3:39 pm |
|
|
nikentce
|
Този със сигурност ще легне над 20 хиляди с докарване и първоначално обслужване, а няма и живец под капака . Не ми се мисли и отдолу какво е положението на тези години от Швейцария, дори да е била гаражна. Демек поне 10 бона отгоре на ремонта на дизела, ако няма нещо друго скрито, и по-високият разход на гориво си остава. Нивомати и сега нямам - разкарал съм ги вече и карам с газови. ЕГР-и и ДПФ-и не са толкова страшни колкото се пише по форумите, освен ако не експлоатираш основно градско.
|
|
|
Чет Авг 01, 2024 4:54 pm |
|
|
gligor
Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm Постове: 89 Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 75
|
За живеца съм съгласен. Дадох пример от Швейцария, защото нали уж там не използват луга през зимата и няма ръжди (за разлика от Германия).
Сега знам кого да питам за ЕГР-а и ДПФ-а и нивоматите като сдадат багажа моите (един вече сдаде и то на 150к км; сега съм с нов втора ръка). И за преживяването със словенците. Успех и не забравяй да си записваш всички неща от сметката и да споделиш после - дали да се оплачеш или да се похвалиш.
|
|
|
Чет Авг 01, 2024 5:07 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Постове: 319 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
gligor написа: по-скоро имах наум 15-20к за читава кола с всички такси и разходи, говорим за около/под 150,000км, примерно нещо такова. Няма нивомати, маховици, ЕГР-и (всъщност за това не съм сигурен), ДПФ-и и разходът не е чак толкова по-висок. https://www.autoscout24.ch/de/d/subaru- ... c-11653574Да бе, клапани, свещи, бобини, кабели, oxygen сензори, сонди, cillinder missfire, катализатори, прахосмукачки за вторичен въздух... Знам ли още какво? И за капак - 12-14 л/100 км, и швейцарска ръжда... Нивомати също има, европейка е... И ЕГР има... 150 кс, ама без охлюв, нищо общо със 150-те коня на дизела! :-) Нов внос = много нови "гайлета". Аз доколкото знам, Ники винаги си е поддържал колата в отлична форма, затова не се учудвам на решението му. Признавам, и аз имам малка вина за това - той видя и чу как работи моя мотор след ребилда на Словенеца. :-) Всеки сам си преценява, но за мен дизеловият мотор на Субару, въпреки проблемите си, няма равен по отношение на разход и мощност... Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk
|
|
|
Чет Авг 01, 2024 5:11 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Постове: 319 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
gligor написа: За живеца съм съгласен. Дадох пример от Швейцария, защото нали уж там не използват луга през зимата и няма ръжди (за разлика от Германия).
Сега знам кого да питам за ЕГР-а и ДПФ-а и нивоматите като сдадат багажа моите (един вече сдаде и то на 150к км; сега съм с нов втора ръка). И за преживяването със словенците. Успех и не забравяй да си записваш всички неща от сметката и да споделиш после - дали да се оплачеш или да се похвалиш. Тя сметката идва с фактурата на Словенеца, плюс сваляне и качване на мотора, масло за разработване и антифриз, друго май няма... При мен стъпи на 10, ама вече цените са малко по-високи, инфлация... :-) Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk
|
|
|
Чет Авг 01, 2024 5:16 pm |
|
|
gligor
Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm Постове: 89 Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 75
|
" и швейцарска ръжда..." имах предвид запазен автомобил, без ръжди, с пълна сервизна книжка, гледан и огледан и вкаран от неповторимия Бат Буби, който вече е демонстрирал подобни умения при нас.
В случая се изясни за мен поне, че динамиката на дизела с охлюв на магистрала определя решението на 80%. С което между другото съм съгласен, защото нали и аз имам такова и знам как всичко започва да пада, когато натиснеш педала.
|
|
|
Чет Авг 01, 2024 5:25 pm |
|
|
nikentce
|
Точно натискането на педала прави разликата м/у бензина и дизела. Дизелът като го понатиснеш - качва с 1-2 литра, а бензинът 4-5, а този с охлюв - без горна граница Относно записки за бъдеща референция - нямаш проблем. Сигурно съм сред малкото, които си набиваме в ексел всеки разход в ексел. Дани - прав си. Имаш сериозна роля в решението ми, но не по-голяма от на жената Времето ще покаже дали е било правилно.
|
|
|
Чет Авг 01, 2024 8:45 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Постове: 319 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Е, Ники, мога ли да се меря с Жената? Няма шанс... [emoji16] При мен ситуацията беше сходна... [emoji1] Надявам се да си доволен, според мен си струваше!
Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk
|
|
|
Чет Авг 01, 2024 9:30 pm |
|
|
gligor
Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm Постове: 89 Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 75
|
И у дома е така - форито с ръчка е запазено от женската половинка. За мен остава дългия и труден за паркиране Бек. Малко сме нишова група с дизелите, но пък при словенеца, като му писах преди година, опашката беше 5 месеца, та има и други като нас из Европата..
|
|
|
Чет Авг 01, 2024 9:40 pm |
|
|
nikentce
|
На мен това ми е надеждата за Kings boxer, че капацитетът му от години вече се върти между 4-6 месеца чакане. Дани не е минал кой знае колко километри в България след ремонта, ама предвид голямата натовареност на Kings с мотори от цяла Европа, където въртят по 30-50 хил. км. на година, особено пък на дизелови коли, ако ребилдът не беше успешен като технология до момента трябваше да е пълно с оплаквания и коментари по международните форуми. А то дори един такъв не може да се намери все още.
|
|
|
Пет Авг 02, 2024 8:32 am |
|
|
kronos
|
nikentce написа: Точно натискането на педала прави разликата м/у бензина и дизела. Дизелът като го понатиснеш - качва с 1-2 литра, а бензинът 4-5, а този с охлюв - без горна граница Относно записки за бъдеща референция - нямаш проблем. Сигурно съм сред малкото, които си набиваме в ексел всеки разход в ексел. Дани - прав си. Имаш сериозна роля в решението ми, но не по-голяма от на жената Времето ще покаже дали е било правилно. И аз така си мислех Ники, ама не е баш така. Сравнението е доста некоректно, защото сравняваш 2 литров дизел, с 2,5 литров бензин. Разлика има разбира се, но тя не е толкова голяма, колкото си мислят повечето хора. Ако сравняваш еднакви кубатури на турбирани двигатели, бензина не харчи кой знае колко повече, а в повечето случаи е по-мощен. Ела да видиш 3 литров дизел с 262 к.с. като го настъпиш дали не скача с 7-8 литра отгоре, пък вървежът му изобщо не може да се мери с турбо Форестъра, който имах. Е, разликата е почти един тон в теглото де Но това са подробности, защото вече си решил да ремонтираш мотора, макар и според мен да е доста скъпо - почти колкото цената на автомобила. Не, че на мен за смяна на вериги в официалния сервиз не ми искат 8 бона, но това съм го калкулирал като сменях колата. Все пак дано всичко е наред след ребилда на мотора
|
|
|
Чет Авг 15, 2024 9:56 pm |
|
|
nikentce
|
Дани, сравнявам каква кола мога да си позволя с бюджета който имам, а кубатурите са само тия. Иначе ясно е, че ще е Субару, и е ясно, че ще е от ония години. Разликата м/у 2-ка с турбо и 2,5 с турбо не е голяма. Вземи разхода на 2.0 DIT мотора при SJ например, който е технологично по-нов и е 2-литров, и пак да видим къде са сметките . В момента карам за кратко едно от новите ни фирмени Duster-чета. Тазгодишно производство 1,3 турбо бензин 150 к.с. Не мога да го сваля под 10/100 разход по моя маршрут. Твоят нов танк е излишно да го сравняваме и коментираме. Добре, че е дизел
|
|
|
Чет Авг 15, 2024 11:07 pm |
|
|
kronos
|
Всъщност 2.0 DIT колко повече гори от твоя градско - нали са 2 литра? Знаеш, че сме говорили как дори моя на магистрала с 140 км/ч съм го свалял на 9/100 разход и то с архаичния 4-степенен автомат. Да не говорим, че 2.0 DIT е едни почти 100 к.с. повече от 2.0 дизел. Просто у нас битува мнението, че дизела е двойно по-икономичен, което не е вярно. Да, по-икономичен е, но не чак толкова. Да не спамя излишно темата, но донякъде те разбирам защо толкова държиш да оправиш двигателя, макар и отстрани да изглежда супер нерентабилно. Понякога човек усеща, че е попаднал на нещо, което му пасва идеално и няма как да го разберат хора, които ползват колите си само като транспорт, занемаряват ги и не се вглеждат в инженерните решения. Няма да ти казвам как е при мен с Туарега сега и какви малоумни въпроси ми се задават. Започва се с неадекватните колко харчи и дали е автоматик и се стигне до това защо за тези пари не съм си взел нова Дачия. И докато първите въпроси явно са продиктувани от непознаване на сегмента на големите СУВ, то на тези с въпроса за новата Дачия просто им казвам, че очевидно съм сгрешил при избора, защото наистина няма как на нова Дачия да се повреди въздушното окачване, биксенона, 8-спепенния автомат, 4-зоновия климатроник или да им се скъса алкантарата, просто защото ги няма в тая каруца Та още веднъж се надявам всичко да е наред след ремонта и наистина е жалко, че у нас никой не го прави, защото със сигурност щеше да е по-евтино.
|
|
|
Пет Авг 16, 2024 2:44 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта |
|