Правила за пускане на обяви в раздела


Тук е мястото за обсъждане на дизеловите мотори на Subaru



Отговори на тема стр <  1 ... 22, 23, 24, 25, 26  >
 Скъсан колянов вал 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Постове: 1048
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 562
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
ех, ентусиасмът ти е за завиждане :)
Най ми хареса т.8 - по това Субару няма кой да ги бие ROFL


То този мой ентусиазъм( не по тема Subaru ) едва не ме разведе на няколко пъти ](*,)
С течение на годините, особено брачните такива, се научих, че не може само със сухи сметки да взимаш решения, както бях свикнал преди. И в този случай точките, които ми надделяха за това решение бяха точно 5 и 6.

Сря Юли 10, 2024 9:35 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 26, 2022 4:08 pm
Постове: 5
Местоположение: София
Автомобил: Impreza XV 2d
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
nikentce написа:
Айде, и моето време дойде :(.


Съжалявам да го чуя, колега :( Казваш, че колата е в движение все още, какво се усети в момента, когато се случи?

Сря Юли 10, 2024 2:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Постове: 1048
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 562
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
slow_cheetah написа:
Съжалявам да го чуя, колега :( Казваш, че колата е в движение все още, какво се усети в момента, когато се случи?


Ми аз даже не мога да кажа какво точно се е случило вътре и какъв е мармаладът. В даден моемент съединителят се втвърди осезаемо и педалът започна да пулсира на тласъци. Дори при леко докосване на педала на съединителя започнаха да се усещат тласъците(биенето), a при напълно натиснат съединител тласъците се засилват и моторът започва да лашка с усилен шум, все едно вътре замята нещо. Имах някакви надежди да е от маховик само, но уви :(
При увеличаване на оборотите тласъците(пулсациите) затихват като сила, но увеличават честотата си. При натискане на съединителя демпферната шайба се отмества леко навън и сякаш криволичи. При смяната на маховика и съединителя семеринга на коляновия вал беше омаслена, но нямаше теч. Откъм демпферната шайба също няма теч на масло.
Едновременно с това моторът загуби бууст, все едно е в регенерация, но не е. Провериха се всички маркучлета по вакуумите - ок са. Диагностика не хваща нищо нередно по датчици, всичко работи. Дебитомерът е почистен, пробвах и с друг - не е от него. Колата вдига високи температури( около 450 гр. ) в катализатора и DPF-а. Не мога да проверя в момента вдига ли ниво на маслото, защото не я карам в това състояние. Дюзите работят добре - и на 4-те времената им са около нулата. Не знам двете неща имат ли връзка едно с друго или просто случайно съвпаднаха. Загубата на бууст накрая може и от геометрията на турбината пак да се окаже.

Чет Юли 11, 2024 11:09 am
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 4093
Местоположение: София
Автомобил: SF5 S turbo/Mazda RX8/E84 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Или от задръстен дпф/катализатор...

_________________
Cogito ergo sum

Чет Юли 11, 2024 3:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Постове: 1048
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 562
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Или от задръстен дпф/катализатор...


В такъв случай трябваше да го хване диагностиката, а и да се скапят и двата датчика(вход/изход) едновременно би било странно. Завъртя се и такова мнение, че може да е възникнал проблем с някой от цилиндрите, или клапаните. Като мина ребилда ако остане като проблем - ще отворя нова тема, за да не спамим излишно тази.

Пет Юли 12, 2024 10:15 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm
Постове: 89
Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако беше купето под 200к км, би било лесно решение. Над това идват една камара износвания извън двигателя - лагери, маркучи, климатик, бубини, ЕГР, амове, пружини, скоростна кутия... Аз бих бил на кантар между ребилд на дизела и внасяне по поръчка на бензинка отвън от същите години на малко км...

Още нещо - сега търся информация относно ДПФ-ите. Ако с този ремонт решиш и него да смениш/оперираш, един нов оригинален е 5к лева; афтър-маркет заместител е към 1к; и не се знае дали върши работа, дали няма да си пушиш на своите и чуждите деца и дали ще минеш ГТП с него...

Ако словенецът ти вземе към 5к евро за пълен ремонт (може и повече да дойде с вериги и дюзи), вече стъпваш близо до внесена бензинка от Швейцария...

При дизела, пестиш от горивото и плащаш при ремонта.

Чет Авг 01, 2024 11:39 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Постове: 1048
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 562
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И де го тоя бензин от ония години на малко километри, и защо смяташ, че той няма да е също за част от нещата, които изброи? В момента карам такава служебна бензинка - на 82 хил. реални километра 2007-ма година. Амовете предните изгърмяха от старост, а не от километри :). Гумените уплътнения също взеха да се разкъсват, и т.н. Да, основните възли са ок, но не е като да си липсват неща за наливане.
ДПФ-а няма да го махна, не веднъж съм писал тук по темата. Ще го държа изправен до последно, а и втора ръка има немалко. Не е чак такава драмата с него при правилна експлоатация.
Тази бензинка от Швейцария за 12 хил. лв нали се сещаш и тя в какво състояние ще е, та и нея тепърва да я почвам. На мен поне купето и всички основни възли по него са ми добре поддържани. По скоростната кутия най-слабото и скъпо звено е съединител с маховик.
Бих те перифразирал малко :): При дизела пестиш от гориво и плащаш наведнъж парите за ремонт. При бензина не пестиш пари от гориво и плащаш не много по-малко пари за ремонти, но разхвърляни на порции във времето. При газта - пестиш от гориво, и плащаш повече за ремонти, но отново разхвърляни във времето.

Чет Авг 01, 2024 2:27 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm
Постове: 89
Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
по-скоро имах наум 15-20к за читава кола с всички такси и разходи, говорим за около/под 150,000км, примерно нещо такова. Няма нивомати, маховици, ЕГР-и (всъщност за това не съм сигурен), ДПФ-и и разходът не е чак толкова по-висок.

https://www.autoscout24.ch/de/d/subaru- ... c-11653574

Чет Авг 01, 2024 3:39 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Постове: 1048
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 562
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Този със сигурност ще легне над 20 хиляди с докарване и първоначално обслужване, а няма и живец под капака :(. Не ми се мисли и отдолу какво е положението на тези години от Швейцария, дори да е била гаражна. Демек поне 10 бона отгоре на ремонта на дизела, ако няма нещо друго скрито, и по-високият разход на гориво си остава.
Нивомати и сега нямам - разкарал съм ги вече и карам с газови. ЕГР-и и ДПФ-и не са толкова страшни колкото се пише по форумите, освен ако не експлоатираш основно градско.

Чет Авг 01, 2024 4:54 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm
Постове: 89
Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За живеца съм съгласен. Дадох пример от Швейцария, защото нали уж там не използват луга през зимата и няма ръжди (за разлика от Германия).

Сега знам кого да питам за ЕГР-а и ДПФ-а и нивоматите като сдадат багажа моите (един вече сдаде и то на 150к км; сега съм с нов втора ръка). И за преживяването със словенците. Успех и не забравяй да си записваш всички неща от сметката и да споделиш после - дали да се оплачеш или да се похвалиш.

Чет Авг 01, 2024 5:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Постове: 319
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
gligor написа:
по-скоро имах наум 15-20к за читава кола с всички такси и разходи, говорим за около/под 150,000км, примерно нещо такова. Няма нивомати, маховици, ЕГР-и (всъщност за това не съм сигурен), ДПФ-и и разходът не е чак толкова по-висок.

https://www.autoscout24.ch/de/d/subaru- ... c-11653574
Да бе, клапани, свещи, бобини, кабели, oxygen сензори, сонди, cillinder missfire, катализатори, прахосмукачки за вторичен въздух... Знам ли още какво? И за капак - 12-14 л/100 км, и швейцарска ръжда... Нивомати също има, европейка е... И ЕГР има... 150 кс, ама без охлюв, нищо общо със 150-те коня на дизела! :-)
Нов внос = много нови "гайлета". Аз доколкото знам, Ники винаги си е поддържал колата в отлична форма, затова не се учудвам на решението му. Признавам, и аз имам малка вина за това - той видя и чу как работи моя мотор след ребилда на Словенеца. :-)
Всеки сам си преценява, но за мен дизеловият мотор на Субару, въпреки проблемите си, няма равен по отношение на разход и мощност...

Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk

Чет Авг 01, 2024 5:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Постове: 319
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
gligor написа:
За живеца съм съгласен. Дадох пример от Швейцария, защото нали уж там не използват луга през зимата и няма ръжди (за разлика от Германия).

Сега знам кого да питам за ЕГР-а и ДПФ-а и нивоматите като сдадат багажа моите (един вече сдаде и то на 150к км; сега съм с нов втора ръка). И за преживяването със словенците. Успех и не забравяй да си записваш всички неща от сметката и да споделиш после - дали да се оплачеш или да се похвалиш.
Тя сметката идва с фактурата на Словенеца, плюс сваляне и качване на мотора, масло за разработване и антифриз, друго май няма... При мен стъпи на 10, ама вече цените са малко по-високи, инфлация... :-)

Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk

Чет Авг 01, 2024 5:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm
Постове: 89
Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
" и швейцарска ръжда..." имах предвид запазен автомобил, без ръжди, с пълна сервизна книжка, гледан и огледан и вкаран от неповторимия Бат Буби, който вече е демонстрирал подобни умения при нас.

В случая се изясни за мен поне, че динамиката на дизела с охлюв на магистрала определя решението на 80%. С което между другото съм съгласен, защото нали и аз имам такова и знам как всичко започва да пада, когато натиснеш педала.

Чет Авг 01, 2024 5:25 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Постове: 1048
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 562
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Точно натискането на педала прави разликата м/у бензина и дизела. Дизелът като го понатиснеш - качва с 1-2 литра, а бензинът 4-5, а този с охлюв - без горна граница :)
Относно записки за бъдеща референция - нямаш проблем. Сигурно съм сред малкото, които си набиваме в ексел всеки разход в ексел.
Дани - прав си. Имаш сериозна роля в решението ми, но не по-голяма от на жената :)
Времето ще покаже дали е било правилно.

Чет Авг 01, 2024 8:45 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Постове: 319
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Е, Ники, мога ли да се меря с Жената? Няма шанс... [emoji16]
При мен ситуацията беше сходна... [emoji1]
Надявам се да си доволен, според мен си струваше!

Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk

Чет Авг 01, 2024 9:30 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm
Постове: 89
Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И у дома е така - форито с ръчка е запазено от женската половинка. За мен остава дългия и труден за паркиране Бек.
Малко сме нишова група с дизелите, но пък при словенеца, като му писах преди година, опашката беше 5 месеца, та има и други като нас из Европата..

Чет Авг 01, 2024 9:40 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Постове: 1048
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 562
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
На мен това ми е надеждата за Kings boxer, че капацитетът му от години вече се върти между 4-6 месеца чакане. Дани не е минал кой знае колко километри в България след ремонта, ама предвид голямата натовареност на Kings с мотори от цяла Европа, където въртят по 30-50 хил. км. на година, особено пък на дизелови коли, ако ребилдът не беше успешен като технология до момента трябваше да е пълно с оплаквания и коментари по международните форуми. А то дори един такъв не може да се намери все още.

Пет Авг 02, 2024 8:32 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Постове: 876
Местоположение: София
Автомобил: VW Touareg 7P
Рейтинг: 418
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nikentce написа:
Точно натискането на педала прави разликата м/у бензина и дизела. Дизелът като го понатиснеш - качва с 1-2 литра, а бензинът 4-5, а този с охлюв - без горна граница :)
Относно записки за бъдеща референция - нямаш проблем. Сигурно съм сред малкото, които си набиваме в ексел всеки разход в ексел.
Дани - прав си. Имаш сериозна роля в решението ми, но не по-голяма от на жената :)
Времето ще покаже дали е било правилно.

И аз така си мислех Ники, ама не е баш така. Сравнението е доста некоректно, защото сравняваш 2 литров дизел, с 2,5 литров бензин. Разлика има разбира се, но тя не е толкова голяма, колкото си мислят повечето хора. Ако сравняваш еднакви кубатури на турбирани двигатели, бензина не харчи кой знае колко повече, а в повечето случаи е по-мощен. Ела да видиш 3 литров дизел с 262 к.с. като го настъпиш дали не скача с 7-8 литра отгоре, пък вървежът му изобщо не може да се мери с турбо Форестъра, който имах. Е, разликата е почти един тон в теглото де ROFL
Но това са подробности, защото вече си решил да ремонтираш мотора, макар и според мен да е доста скъпо - почти колкото цената на автомобила. Не, че на мен за смяна на вериги в официалния сервиз не ми искат 8 бона, но това съм го калкулирал като сменях колата.
Все пак дано всичко е наред след ребилда на мотора :good:

Чет Авг 15, 2024 9:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Постове: 1048
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 562
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Дани, сравнявам каква кола мога да си позволя с бюджета който имам, а кубатурите са само тия. Иначе ясно е, че ще е Субару, и е ясно, че ще е от ония години. Разликата м/у 2-ка с турбо и 2,5 с турбо не е голяма. Вземи разхода на 2.0 DIT мотора при SJ например, който е технологично по-нов и е 2-литров, и пак да видим къде са сметките :).
В момента карам за кратко едно от новите ни фирмени Duster-чета. Тазгодишно производство 1,3 турбо бензин 150 к.с. Не мога да го сваля под 10/100 разход по моя маршрут.
Твоят нов танк е излишно да го сравняваме и коментираме. Добре, че е дизел ROFL

Чет Авг 15, 2024 11:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Постове: 876
Местоположение: София
Автомобил: VW Touareg 7P
Рейтинг: 418
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Всъщност 2.0 DIT колко повече гори от твоя градско - нали са 2 литра? Знаеш, че сме говорили как дори моя на магистрала с 140 км/ч съм го свалял на 9/100 разход и то с архаичния 4-степенен автомат.
Да не говорим, че 2.0 DIT е едни почти 100 к.с. повече от 2.0 дизел.
Просто у нас битува мнението, че дизела е двойно по-икономичен, което не е вярно. Да, по-икономичен е, но не чак толкова.
Да не спамя излишно темата, но донякъде те разбирам защо толкова държиш да оправиш двигателя, макар и отстрани да изглежда супер нерентабилно. Понякога човек усеща, че е попаднал на нещо, което му пасва идеално и няма как да го разберат хора, които ползват колите си само като транспорт, занемаряват ги и не се вглеждат в инженерните решения.
Няма да ти казвам как е при мен с Туарега сега и какви малоумни въпроси ми се задават. Започва се с неадекватните колко харчи и дали е автоматик и се стигне до това защо за тези пари не съм си взел нова Дачия. И докато първите въпроси явно са продиктувани от непознаване на сегмента на големите СУВ, то на тези с въпроса за новата Дачия просто им казвам, че очевидно съм сгрешил при избора, защото наистина няма как на нова Дачия да се повреди въздушното окачване, биксенона, 8-спепенния автомат, 4-зоновия климатроник или да им се скъса алкантарата, просто защото ги няма в тая каруца ROFL
Та още веднъж се надявам всичко да е наред след ремонта и наистина е жалко, че у нас никой не го прави, защото със сигурност щеше да е по-евтино.

Пет Авг 16, 2024 2:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема  стр <  1 ... 22, 23, 24, 25, 26  >

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор