Правила за пускане на обяви в раздела
Тук е мястото за обсъждане на дизеловите мотори на Subaru
Автор |
Съобщение |
Logus
Регистриран на: Чет Фев 07, 2013 10:54 pm Мнения: 103
Автомобил: Outback 2.5, Suzuki S-Cross 1.4AT
Рейтинг: 81
|
Здравей, аз имах подобна ситуация преди 2 години. Колата мина през 3 "бели" сервиза, в които не ми взеха нито 1 лев за труд, но факт - 3 сервиза. Симптомите бяха аналогични. Накрая сменихме верига и всичко си дойде на мястото, повече не съм имал никакви проблеми.
|
|
|
Сря Юни 23, 2021 3:39 pm |
|
|
nikentce
|
Logus написа: Здравей, аз имах подобна ситуация преди 2 години. Колата мина през 3 "бели" сервиза, в които не ми взеха нито 1 лев за труд, но факт - 3 сервиза. Симптомите бяха аналогични. Накрая сменихме верига и всичко си дойде на мястото, повече не съм имал никакви проблеми. Ми то на него уж са му ги сменили с нови, но наистина е хубаво пак да се проверят дали са нови, и може би - как са му ги сменили. Те словенците не са чак като нас, ама все пак са си балканци и те........
|
|
|
Сря Юни 23, 2021 4:30 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Вече стартира и работи перфектно. След почистване на инжекторите, които явно са се спекли от седене, двигателят стартира без проблем. Работи много равномерно, тихо, мърка като котенце. Надявам се в бъдеще да няма проблеми. Колата работи перфектно! Струваше си! Прилагам видео: https://drive.google.com/file/d/19LvytLBg9j0iyiILsLez30J95G6DrJqe/view?usp=sharingМного много специални благодарности на Тенчо... два пъти вади и слага мотора от коша, сваля и качва инжектори, проверява зацепването на веригите, масло за разработване и всякакви глезотии, колата 6 месеца седи при него, прави я като своя, уйдисва ми на акъла за всичко... Благодаря, Тенчо, велик си!
|
|
|
Чет Юли 08, 2021 9:24 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Честито и за много километри!
|
|
|
Пет Юли 09, 2021 7:30 am |
|
|
nikentce
|
Ееее, браво! Айде, вече е време значи за сбирка на нафтовите печки А ще споделиш ли къде прави диагностика и почистване на инжекторите?
|
|
|
Пет Юли 09, 2021 8:53 am |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Еее, относно сбирката - ще мога най-рано след 10 дни, че заминавам на почивка. Дотогава дизелака ще е на тестова експлоатация при Тенчо. Относно дюзите - да не се счита за реклама, мога да споделя на всеки желаещ на лични...
|
|
|
Пет Юли 09, 2021 9:56 am |
|
|
BAlexandrov
|
Тук нямаме правила за скрита реклама и продуктово позициониране Ако си доволен (или недоволен) от някой може да го напишеш кой е и защо заслужава.
|
|
|
Пет Юли 09, 2021 12:07 pm |
|
|
nikentce
|
BAlexandrov написа: Тук нямаме правила за скрита реклама и продуктово позициониране Ако си доволен (или недоволен) от някой може да го напишеш кой е и защо заслужава. Да, за форума е полезно, защото Denso са много "криви" за качествено обслужване в България. Пиезото е ясно, че не се рециклират, но дори качествена диагностика и почистване няма гарантирана за Denso, което ми е непонятно, защото Subaru дизел е рядък автомобил, но поне покрай Toyota и Mazda би трябвало да има доста хляб да се инвестира в Denso стенд за диагностика и почистване на техни дюзи
|
|
|
Пет Юли 09, 2021 12:29 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
BAlexandrov написа: Тук нямаме правила за скрита реклама и продуктово позициониране Ако си доволен (или недоволен) от някой може да го напишеш кой е и защо заслужава. Добре тогава. Дюзите ми ги тестваха, почистиха и регулираха в София дизел център - намира се в Драгалевци. Звънях и на други прехвалени сервизи за дюзи, но само като чуеха, че става дума за Denso, ме отсвирваха веднага. Само в София дизел център приеха с уговорката, че нямат резервни части и могат само да тестват, почистят и регулират тези дюзи. Цената според мен не е никак ниска, но фактът, че колата запали без проблем, говори, че си е струвало и са си свършили добре работата. Гаранция няма, но ми дадоха протокол от теста след почистване, от който личи, че всички дюзи работят в норми при различни налягания на помпата. Нека мина няколко хил.км, тогава ще мога да дам по-точна оценка (макар и субективна) за почистването на дюзите и ремонта на двигателя при словенците.
|
|
|
Пет Юли 09, 2021 1:36 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Ново 20 - май радиатора се е разсъхнал и сълзи в горната си част... Ще следя нивото на антифриза следващите седмици... Чудя се, ако наистина просълзява, нов или втора употреба? Ако нов - какъв? Добавки няма да слагам категорично!
Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk
|
|
|
Пет Юли 09, 2021 7:22 pm |
|
|
Alxx
|
Koyorad, Nissens...
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пет Юли 09, 2021 7:26 pm |
|
|
nikentce
|
Моят Фори го купих със спукан радиатор в горната си част. Тенчо ми препоръча и го смени с Nissens, и вече 4 години и около 60 000 км нямам грижи с него.
|
|
|
Пет Юли 09, 2021 8:51 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Малко отчет от мен: Колата я взех от Тенчо вторник вечерта. Отидох до сервиза му с чисто нов акумулатор Varta Blue Dynamic под мишница. Тенчо беше сложил корите под двигателя и всички останали дреболии наоколо. Сложихме акумулатора, но тавичката под него не можахме да намерим. Беше я "прибрал" , но понеже прави лек ремонт на част от халето - обособява кът за клиенти - беше потънала някъде. Веднага отвори един негов бек, бивш дизел, сега с бензинов двигател, и извади оттам съответната тавичка, която монтира на моята кола, за което му благодаря безкрайно. Оказа се, че радиаторът по всяка вероятност не се е разсъхнал, а течността по горната му част е масло, прокапало там при демонтажа на двигателя. Засега нивото на антифриза не е мръднало, но все пак го следя всеки ден. Вторник вечерта смених оригиналните джанти 16" с новозакупени, пак оригинални за форестер, но 17". Е много ме кефи как стоят на колата! Остава само нови летни гуми да сложа. От вторник всяка вечер се прибирам от работа, оставям служебната шкода и се качвам на субаруто. Връткам си кръгчета насам-натам по 30-35 км по околовръстното и се кефя на макс. Колата върви перфектно, а като спра на светофар, се чудя дали не е загаснала, толкова тихо и спокойно работи. Не се усещат никакви вибрации. До момента имам само около 150-160 км навъртени, но съм супер доволен от ситуацията. А сега, ако някой се интересува, мога да споделя накратко и финансовата част на операцията: - Ремонт на мотора при словенците с допълнителна (по мое желание) смяна на вериги и маслена помпа: 3600 Euro = 7040 лв - Транспорт до Словения в двете посоки: 500 Euro = 977 лв - Почистване на инжектори в София дизел център: 520 лв - При Тенчо - два пъти сваляне и качване на двигател, демонтаж/монтаж на инжектори, проверка на ангрнажни вериги, масло за разработване, маслен филтър, ремък, нов антифриз, смяна подгревни свещи и всички останали глезотии, измислени от мен: 1150 лв Общо: 9687 лв. В сметката не слагам нов акумулатор, гражданска отговорност, каско, винетка, данък и т.н.. Това са текущи разходи, които даже съм спестил частично за една година. Остават: нови летни гуми, смяна на масло след около 800 км, маслен и горивен филтър, но това също са консумативи, които съм спестил за тази година. Като цяло, парите хич не са малко, но резултатът от операцията е един перфектно работещ автомобил, който ме кефи страхотно. Дано да няма проблеми занапред... В крайна сметка според мен си заслужаваше. Кеф цена няма... Отново искам да изкажа много специални благодарности на Тенчо за всичко, свързано с този сериозен ремонт. Благодаря!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
15
|
|
Чет Юли 22, 2021 7:35 pm |
|
|
Todor_iliev
Регистриран на: Чет Апр 26, 2018 6:54 pm Мнения: 88 Местоположение: Пловдив
Автомобил: '08 Outback H6
Рейтинг: 154
|
Привет, колега, Ако трябва да се говори за "Субару маниак", ти трябва да си в челните списъци. Малко хора биха минали през това, което направи. Само мога да си представя за нервите, риска и всичко, което ти е било на главата. Да не говорим за финансовата част на цялата операция. Искрено ти желая от тук насетне само безаварийни километри и приятни емоции със Субито. Още веднъж - респект!
Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk
|
|
|
Чет Юли 22, 2021 8:33 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Благодаря, колега! Освен това имам намерение да доразвия този "проект" с малък пакет Комфорт: - затъмнени задните стъкла - надлъжни рейки на покрива, трябват ми за ски и велосипеди - парктроник - свикнах на служебната шкода, голямо удобство е - DRL със светлинен датчик за автоматични къси светлини - свикнах на служебната шкода, голямо удобство е - мултимедия, вероятно с камера за заден ход - разпънка на задните амортисьори, че люлее понякога - евентуален лек ремап (30-40 КС) след безпроблемно изминаване на около 30-40К км със съживения и подсилен вече двигател... - и още някои неща ми се въртят в главата, но нямам време тази година да ги осмисля и да ги изпълня... Донори за някои неща поне има достатъчно...
|
|
|
Чет Юли 22, 2021 8:59 pm |
|
|
dragoveli
Регистриран на: Пон Юли 16, 2012 4:40 pm Мнения: 654 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6
Телефон: 0898612194
Рейтинг: 194
|
Евала,искрено се радвам на резултата.
|
|
|
Пет Юли 23, 2021 8:32 am |
|
|
nikentce
|
С няколко хилки излиза по-евтино от смяна на шортблок в БГ в крайна сметка. Разходът не е малък наистина, но в сравнение с това, което получаваш е икономически обоснован. Поздравления и от мен за смелостта. Мисля се броим на пръстите на едната ръка тук във форума дето бихме го направили. Мисля заслужаваш да ти спретнем една форумна почерпка, че много сериозна и важна пътечка проправи, която тепърва ще бъде използвана. Сега заради теб има сериозна опасност да поскъпнат хубавите купета с изтропал мотор в България, както и частите втора ръка
|
|
|
Пет Юли 23, 2021 9:01 am |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
nikentce написа: С няколко хилки излиза по-евтино от смяна на шортблок в БГ в крайна сметка. Прав си, Ники. Най-евтиният нов шорт блок, който можах да намеря, е от http://www.4turbo.pl, но е без гаранция. Цената му е и винаги е била около 3600 Euro. В http://www.sti.bg има също нов шорт блок на цена 8000 лв, също без гаранция. Сложи за всички необходими гарнитури, о-пръстени, уплътнения и други дреболии, още около 500 Euro. Труд - предполагам, не по-малко от 500 Euro - 1000 ля. Дотук сметката е 4600 Euro = 9000 лв. Споменах, че поисках да ми сменят веригите и обтегачите, както и маслената помпа. По спомен бяха около 400 Euro = 800 лв От друга страна, да не забравяме, че при мен се наложи два пъти вадене и слагане на мотора в коша, което заедно с почистването на инжекторите ми струваше точно 920 лв. допълнителен (непредвиден) разход. Така че вариантът за ремонт при словенците в чист (най-евтин) вид излиза 3200 Euro+500 Euro транспортни разходи, или общо 7240 лв, плюс масло, маслен филтър и антифриз. Дават гаранция от една година, независимо от изминатите км, което хич не е малко при дадените обстоятелства. При смяна само на шорт блока в БГ - около 9000 лв. минимум, плюс масло, маслен филтър и антифриз. При това без гаранция. Това е положението...
|
|
|
Пет Юли 23, 2021 11:12 am |
|
|
nikentce
|
Много тъниш сметката, трудът е много по скъп. Проверявал съм на няколко места, включително с Тенчо и STI, към 12-13 000 лв са офертите за подмяна на шортблок и всичко друго, което описваш( шлайфане на глави, смяна на вериги и т.н. ), защото то така или иначе си е редно да си се направи. STI не мога да ги разбера честно казано - държат го вече години тоя блок без да предложат нещо по-атрактивно като оферта. Разбирам, че са платили за него, ама поне от труда могат да предложат отстъпка, за да го разкарат, т.е. да направят цялостно по-добра цена за цялата процедура, та да се навие някой дизелджия като нас на масрафа.
|
|
|
Пет Юли 23, 2021 12:26 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
nikentce написа: STI не мога да ги разбера честно казано - държат го вече години тоя блок без да предложат нещо по-атрактивно като оферта. Разбирам, че са платили за него, ама поне от труда могат да предложат отстъпка, за да го разкарат, т.е. да направят цялостно по-добра цена за цялата процедура, та да се навие някой дизелджия като нас на масрафа. STI не го държат, само снимката държат в мобилето. Продават го регулярно, явно. Ходил съм 2 пъти при тях за две години - първия път имаха шорт блок, а след това, когато бях на зор, нямаха и ми казаха, че трябва да се поръча и капарира, след 10-14 дни доставка. Предполагам, че ги взимат от 4turbo.pl...
|
|
|
Пет Юли 23, 2021 1:55 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта |
|