Правила за пускане на обяви в раздела


Тук е мястото за обсъждане на дизеловите мотори на Subaru



Отговори на тема  [ 474 мнения ]  стр Предишна  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 24  Следваща
 Скъсан колянов вал 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Сря Май 27, 2015 5:19 pm
Мнения: 21
Местоположение: София
Автомобил: OUTBACK 2.5i/2007
Телефон: 0888 89 52 73
Рейтинг: -14
Кофти...
Отговори с цитат
Здарвейте. Отскоро съм горд собственик на Субару Аутбек 2.0 Дизел 2008 г.Автомобила е закупен от БГ и е сервизиран редовно. Моля за съвети относно обслужване т.н. Може ли да се предотврати това скъсване на колянов вал......да се подмени своевременно.Колата е на 135 000 км. сменян е само съединител на 70 000 км. и нормалните обслужвания за масло,накладки и т.н. Много бих бил благодарен и за съвет за читав сервиз в района на София !!!!

Чет Май 28, 2015 1:43 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Окт 11, 2006 11:47 pm
Мнения: 2311
Местоположение: Sofia
Автомобил: EA839,MA1.20
Рейтинг: 506
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
tommypopov написа:
Здарвейте. Отскоро съм горд собственик на Субару Аутбек 2.0 Дизел 2008 г.Автомобила е закупен от БГ и е сервизиран редовно. Моля за съвети относно обслужване т.н. Може ли да се предотврати това скъсване на колянов вал......да се подмени своевременно.Колата е на 135 000 км. сменян е само съединител на 70 000 км. и нормалните обслужвания за масло,накладки и т.н. Много бих бил благодарен и за съвет за читав сервиз в района на София !!!!


Виж дали твоята кола е от рисковите за късане на вал. Може да не е...Сервизи - погледни в раздела и си избери.

Чет Май 28, 2015 1:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 12, 2015 4:51 am
Мнения: 351
Рейтинг: 151
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги изчетох темата за боксер дизел с интерес!
Много подробно е обяснена причината за този проблем - късане на колянов вал и/или последващи разрушения в мотора.
Никъде обаче не разбрах, може и в мен да е грешката от недоглеждане...
Интересувам се ако си взема Форестър дизел от края на 2009 с проблем в мотора и на + 200х.км, какво би ми струвал конкретен ремонт по замяната на самия мотор с всичките му джунджурии и колко време отнема доставката на частите?

Поздрави на всички фенове на марката!

Чет Юли 02, 2015 2:41 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Окт 11, 2006 11:47 pm
Мнения: 2311
Местоположение: Sofia
Автомобил: EA839,MA1.20
Рейтинг: 506
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Направо питай доставчиците на части от форума, колко излиза един лонг блок - т.е. блока + главите..... Труда е допълнително, консумативите също. Освен ако не купиш колата за смехотворни пари, не виждам смисъл.

Чет Юли 02, 2015 7:31 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юни 23, 2010 9:09 pm
Мнения: 1340
Рейтинг: 441
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Forester2003 написа:
Интересувам се ако си взема Форестър дизел от края на 2009 с проблем в мотора и на + 200х.км, какво би ми струвал конкретен ремонт по замяната на самия мотор с всичките му джунджурии и колко време отнема доставката на частите?
Въобще не си вземай кола с проблем в мотора, освен ако не струва 2к лв. :D Максимална граница за разходи поставяш 15-18к лв (тотал), а сроковете....? Следва разработка, настройка на други възли (още разходи).Теглиш чертата, и си назад (при това, доста). :pardon:

Чет Юли 02, 2015 11:03 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 12, 2015 4:51 am
Мнения: 351
Рейтинг: 151
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
tony написа:
Forester2003 написа:
Интересувам се ако си взема Форестър дизел от края на 2009 с проблем в мотора и на + 200х.км, какво би ми струвал конкретен ремонт по замяната на самия мотор с всичките му джунджурии и колко време отнема доставката на частите?
Въобще не си вземай кола с проблем в мотора, освен ако не струва 2к лв. :D Максимална граница за разходи поставяш 15-18к лв (тотал), а сроковете....? Следва разработка, настройка на други възли (още разходи).Теглиш чертата, и си назад (при това, доста). :pardon:


Няма кой да я даде без пари, но явно няма смисъл цялата работа.
Не очаквах да е толкова зле положението с ремонта.

Чет Юли 02, 2015 8:18 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Окт 11, 2006 11:47 pm
Мнения: 2311
Местоположение: Sofia
Автомобил: EA839,MA1.20
Рейтинг: 506
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
То не е ремонт , а смяна на двигателя, по-добре не....

Чет Юли 02, 2015 8:30 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Май 27, 2015 5:19 pm
Мнения: 21
Местоположение: София
Автомобил: OUTBACK 2.5i/2007
Телефон: 0888 89 52 73
Рейтинг: -14
Кофти...
Отговори с цитат
за момента най-добрата оферта е от boxeer.com......имат няколко двигателя EURO 5......и до БГ идват на 6000$........ако някой знае нещо друго и по достъпно са пише.....че и аз пострадах OUTBACK 2.0 DIESEL/2008.....скоро имаше един двигател от XV на Драгичево но замина за 9 бона.....давайте читави оферти че има търсене за Евро 5 и Евро 6

Нед Яну 24, 2016 10:52 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 23, 2015 1:59 pm
Мнения: 19
Автомобил: Outback 2.5 CVT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Само валът ти ли е скъсан, или и блока е начупен?
Щото едната теория е, че се чупи пета, и от там заминава вала, но съм виждал да продават и здрави блокове, където само вала се е скъсал...

Пон Яну 25, 2016 1:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Май 27, 2015 5:19 pm
Мнения: 21
Местоположение: София
Автомобил: OUTBACK 2.5i/2007
Телефон: 0888 89 52 73
Рейтинг: -14
Кофти...
Отговори с цитат
Двигателя не е отворен,но мнението на майсторите е че е превъртял лагер и се предполага че и вала е заминал

Пон Яну 25, 2016 1:54 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 09, 2011 5:44 pm
Мнения: 144
Местоположение: Gabrovo
Автомобил: Легаси 2,0 D
Рейтинг: 46
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
tommypopov написа:
за момента най-добрата оферта е от boxeer.com......имат няколко двигателя EURO 5......и до БГ идват на 6000$........ако някой знае нещо друго и по достъпно са пише.....че и аз пострадах OUTBACK 2.0 DIESEL/2008.....скоро имаше един двигател от XV на Драгичево но замина за 9 бона.....давайте читави оферти че има търсене за Евро 5 и Евро 6


Съжалявам за проблема ти ,но от любопитство на колко км. стана белята?

Пон Яну 25, 2016 5:58 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Май 27, 2015 5:19 pm
Мнения: 21
Местоположение: София
Автомобил: OUTBACK 2.5i/2007
Телефон: 0888 89 52 73
Рейтинг: -14
Кофти...
Отговори с цитат
В момента автомобила е на 144 500 км....но белята е станала на 130 000.....след което двигателя е бил закрепен при Митачето и аз я купих на 133 500 ....е порадвах се десетина хиляди километра и хайде на ремонт.Най лошото е че пак се намират хора дето викат......"закрепи я и я продай"......гадна работа(а това закрепване е около 4 бона......и никой не знае колко ще изкара.....но повече от 20 000 км няма)

Пет Яну 29, 2016 10:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 06, 2015 8:08 pm
Мнения: 632
Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5XT '06AT;Outback B13 H6
Телефон: O8985O54I4
Рейтинг: 346
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Незнам дали си видял този - https://bazar.bg/%D0%BE%D0%B1%D1%8F%D0% ... ru-outback. Нямам си идея какво е състоянието и дали става, но ако търсиш двигател, може да го провериш. Успех.

_________________
A simple act of caring creates an endless ripple that comes back to you.

Съб Яну 30, 2016 9:21 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Никой ли не е сложил бензин в коша на дизела? Би трябвало да е съвместимо и доста по-евтино (първоначално), даже и с инсталация, комп и двг от донор?Единствено майстора, който ще го прави, ще му се .... с прехвърлянето,но пак... може да е по-евтино. :facepalm:

_________________
http://www.hostit.bg/

Съб Яну 30, 2016 10:50 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Ное 23, 2013 1:19 pm
Мнения: 23
Автомобил: Subaru Forester Diesel
Рейтинг: 4
Нов фен
Отговори с цитат
fixallot написа:
Незнам дали си видял този - https://bazar.bg/%D0%BE%D0%B1%D1%8F%D0% ... ru-outback. Нямам си идея какво е състоянието и дали става, но ако търсиш двигател, може да го провериш. Успех.


10 000лв. за двигател който не е ясно какъв е?!?? На колко километра е?!?? Това меко казано е нагло да не говорим, че си е чиста гавра с хората на които им е гръмнал мотора. По обявите за 12-13к може да се купи цяла кола в движение с такъв мотор. Освен това в boxeer.com --> Brand new - Very complete EURO 5 engine! Comes with alternator, A/C compressor, full exhaust including turbo, Flywheel, clutch and more...
е на 4875$ = 8800лв. някъде... не знам колко ще излезе транспорта но 100% няма да е 2 бона!!!! т.е. за 10-11к има чисто нов мотор евро 5 с гаранция!!! Баси мародерите смотани са тва джамбазите!!!
Много по-интересно звучи смяната с бензинов мотор, ако някой сподели мнение ще е супер. До колкото знам, скоросна кутия, съединител са същите при бензина, може би наистина няма да е чак толкова сложно?
 1

Съб Яну 30, 2016 12:07 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 10, 2014 2:43 pm
Мнения: 24
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester 2.0 2009
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Гледам, че в boxeer мотора е EURO5, а той съвместим ли е с ECU-то на EURO4 ? или като сменяш мотора от евро 4 на 5 трябва и ново ECU ?

Много неприятна история .... Аз като си купих моя Форестър в последствие разбрах за този проблем с вала и тъй като съм безкрайно впечетлен от колата сме си решили, че ако се счупи ще го правим ...
Тъся все още информация как може да се привери дали е с дефектен вал или не и по-скоро стигам до извода, че няма дефектни модели, а просто им е слабо място. Писах до европейското представителство на субару в Белгия да им искам детайли и информация, но ми отговориха да си питам локалните дилъри.
Смятах да звъня в Гунма завода ама там само service desk има за връзка и се отказах.

На колегата му желая успех и с интерес ще следя темата, ако мога да помогна някак, съм насреща.

Съб Яну 30, 2016 2:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Май 27, 2015 5:19 pm
Мнения: 21
Местоположение: София
Автомобил: OUTBACK 2.5i/2007
Телефон: 0888 89 52 73
Рейтинг: -14
Кофти...
Отговори с цитат
Доколкото ми обясниха всичките двигатели са съвместими т.е. проблемните Евро 4 двигатели могат да се заменят с Евро 5 и Евро 6.....разликата е че на новите колекторите са пластмасови и вала е подсилен....това успях да разбера

Съб Яну 30, 2016 9:01 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 23, 2015 1:59 pm
Мнения: 19
Автомобил: Outback 2.5 CVT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Не знам какво значи да се "закрепи" един двигател, но зучи странно...

Аз карам фори, което е чупило вал, и оригиналния 12200AA380 е заменен с коригирания 12200AA381 от тук:

https://www.jaspasubaru.com/index.php?s ... un_id=4185

сега продават следващата корекция, която е от април 2010. - 12200AA480.


Какво значи закрепен двигател? Някакви заварки в блока и по вала ли правят?

Ако блока е читав, и се купи нов вал, не се ли дават нови 100 000 км надежда на двигателчето?

Пет Фев 12, 2016 3:38 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги,
понеже виждам, че възраждате темата и въпросите и на скорошни и бъдещи собственици започват да се повтарят нека да обобщя това, което аз съм изровил по форумите. В последно време джамбазите внасят все повече Субару коли EURO 4 и предполагам, че слабо информираните нови собственици с попарен първоначален ентусиазъм ще нарастват.
След широко обсъждане в чуждите форуми (немски основно) проблемите на първото поколение на субару боксера се свеждат до:
1) дефектна серия на шорт блоков, при които е установена грешка при робота нанасящ силикона между двата блока. В последствие се оказва, че при сглобяване частично се запушва маслената магистрала и резултата е oil starvation (недостатъчен дебит) за шийки на основен вал (обикновено #2 - средна) - резултат: задиране и скъсване колянов вал;
2) проблем с хлабини в основни шийки на серия блокове и валове - реултат: задиране и късане на вал ИЛИ чупене пети (чугунени вложки в алуминиевата отливка) на основни лагери. Обърнете внимание на последното, защото то е в основата на измамата при джамбазите. Има варианти, в които се чупи петата на 1ви основен, който е и аксиален. Вала стяга в лагера и той започва да се върти по гърба. В резултат мотора работи, но започва теч на масло през семерингите, т.к. аксиално вала вече не е осигурен коректно и "играе" напред назад. ОБАЧЕ колата е в движение и е продаваема.

3) материал на коляновия вал - серия валове с проблем в състава водещо до крехко счупване.

4) други проблеми, които съпътстват боксер дизел мотора:
- DPF филтър - в първото поколение е затворен и често се запушва. Това често разбива мечтите на новите собственици хем да карат Субару, хем да е икономично (не че има такова :D ). Резултата от задръстването е честа регенерация, особено ако колата се кара в града на кратки разстояния. Регенерацията води до завишаване на термичния режим на двигателя и възможна поява на други проблеми (особено при кофти масло),но и до разход надминаващ доста показания в техническата спецификация;
- съединител - това е тема на дискусии, защото е чисто субективен проблем. Всички Субару модели с ръчна кутия страдат от слаб съединител (не включваме STI с разните му керамики) Когато водача идва от марка с по-добре изчислен амбрияж и е свикнал левия му крак да почива на съединителя и да потегля бавно и плавно като корабче на Сена - трябва да се подготви за смяна на 70к км. При дизела упражнението е близо 2000 лв.(заради демпфера). При обикновен маховик решението е - хората облегнати добре в колата и съединителят се пуска бързо докато усетите камшичен удар в малкия мозък ROFL (в кръга на шегата)
- горивни дюзи - ако диагнозата се забави става голям проблем. Обикновено прогаря бутало или чупи парче което прави поне един цилиндър на мармалад.

След оплакванията на представителствата основно в Европа, FHI променя конструкцията на два пъти до Април 2010. Промените са основно с вала.
От същата година започва и предлагането на модифициран двигател EURO 5. Промените в Евро 5 са по-генерални и включват промяна на конструкцията на тунела, хлабините и прочие. След тази корекция оплакванията намаляват драстично. Именно затова е препоръчително купуването на субару дизел да е от типа ЕВРО 5 ИЛИ в документите да присъства свидетелство, че двигателят на кола от 11'2007 - 12'2009 е със сменен двигател (който обикновено е EURO 5).

Съвет: избирайте субару дизел много внимателно и най-добре с човек познаващ марката. Алтернативата ремонт винаги съществува - все пак това е машина, но малко хора/сервизи ще се захванат с такъв и ще Ви дадат последваща гаранция. Субару дизел само двигател като 2ра употреба е доста рядък и скъп и се доближава до цена на закупуване на long block от представител.

Надявам се, че информацията ще бъде полезна. Ако съм пропуснал нещо - моля допълвайте.

Поздрави :beer:

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
 45

Съб Фев 13, 2016 9:45 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Май 27, 2015 5:19 pm
Мнения: 21
Местоположение: София
Автомобил: OUTBACK 2.5i/2007
Телефон: 0888 89 52 73
Рейтинг: -14
Кофти...
Отговори с цитат
Колега,благодаря за полезната информация !!!! Виждам че ти си един от малкото,които знаят за какво става въпрос.Тъй като аз все още се колебая дали да купувам двигател Евро 5 или да търся вариант за прехвърляне към бензин за което ще ми трябва една тоталка ,около 2 000 лв за работа,технотест,пререгистрация и т.н.Казват че двигателите Евро 5 имат подобрено смазване,което не се командва от компютъра на Евро 4......т.е. ако сменя двигателя с по нов ще има ли ефект? Все още не знам кой е по добрият вариант.......като честно казано тази кола ми е нужна за 100 000 км(10 г по 10 000 км).....ще се радвам да получа отговор на въпросите.
П.С.отговарям на колегата,който попита какво е закрепване на двигател......това е ремонт(без гаранция) при който се сменят лагерите и автомобила може да изкара 10-15 000 км(както стана при мен).На много места все още препоръчват такива ремонти и те струват около 3000-4000 лв.Първоначално двигателя работи безупречно(няма тракане) и продажбата се осъществява.....след това ще видите

Съб Фев 13, 2016 4:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 474 мнения ]  стр Предишна  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 24  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор