Правила за пускане на обяви в раздела
Тук е мястото за обсъждане на дизеловите мотори на Subaru
Автор |
Съобщение |
nikentce
|
dendim написа: STI не го държат, само снимката държат в мобилето. Продават го регулярно, явно. Ходил съм 2 пъти при тях за две години - първия път имаха шорт блок, а след това, когато бях на зор, нямаха и ми казаха, че трябва да се поръча и капарира, след 10-14 дни доставка. Предполагам, че ги взимат от 4turbo.pl... Ахаа, това обяснява всичко.
|
|
|
Пет Юли 23, 2021 2:47 pm |
|
|
ico_tech
|
@dendim Колега, радвам се, че вече го търкаляш този Форестър. По отношение на тунинга - не се занимавай. Твоят двигател в момента не е "подсилен", просто е подобрен. Подсилването включва подмяна на цилиндровите вложки. Виждал съм ефекта от 190 кс на боксер дизел - цъфнал цилиндър горе при главата Карай си така със здраве и недей дърпа дявола за опашката. @nikentce Ники, ти сигурен ли си, че са то оферирали шлайфане на глави за дизела - това е доста трики. Не съм поглеждал какъв набор от размери на гарнитури предлагат от Субару, но съм почти сигурен, че в ръководството пише - никакво шлайфане. Както и за много други дизели.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пет Юли 23, 2021 3:56 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
ico_tech написа: @dendim Колега, радвам се, че вече го търкаляш този Форестър. По отношение на тунинга - не се занимавай. Твоят двигател в момента не е "подсилен", просто е подобрен. Подсилването включва подмяна на цилиндровите вложки. Виждал съм ефекта от 190 кс на боксер дизел - цъфнал цилиндър горе при главата Карай си така със здраве и недей дърпа дявола за опашката. @nikentce Ники, ти сигурен ли си, че са то оферирали шлайфане на глави за дизела - това е доста трики. Не съм поглеждал какъв набор от размери на гарнитури предлагат от Субару, но съм почти сигурен, че в ръководството пише - никакво шлайфане. Както и за много други дизели. Благодаря ти, колега ico_tech. Точно една година не съм го търкалял... много време! Май си прав - не си струва да дърпам дявола за опашката... за 30-40 КС не си струва. Ще си го търкалям така. Не знам дали на дизела се шлайфа главата, но гарнитурите за дизел са 3 дебелини: 0,95 мм; 1,00 мм и 1,05 мм. Поне тези се предлагат в 4turbo.pl.
|
|
|
Пет Юли 23, 2021 8:47 pm |
|
|
nikentce
|
ico_tech написа: @nikentce Ники, ти сигурен ли си, че са то оферирали шлайфане на глави за дизела....... Цитирам дословно каквото ми казаха в STI тогава. Може да е било просто за да има по-голям набор от дейности, които да оправдаят цената по оферта
|
|
|
Пет Юли 23, 2021 10:05 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Здравейте отново. Някой знае ли какви са тези грешки? В петък вечерта колата изведнъж спря да вдига над 2500 оборота. Малко след това светна Engine check и ESP. Двигателят загасна няколко пъти по светофарите. След напомпване на помпичката при горивния филтър запали. След 20-30 минути всичко се оправи, все едно, че нищо не е било. Изчистих въпросните грешки с Torque. Днес вечерта след 4-5 км каране отново спря да вдига над 2500 об/мин., този път без да светват лампи по таблото. Без значение дали в движение на скорост, или спряна на едно място, не вдигаше над 2500 об/мин. Бях близо до Тенчо и я оставих там да я погледне утре. Спрях, загасих двигателя, след минута-две пак запалих, и проблемът беше изчезнал... В нета има следните определения за тези грешки: P0219 - Engine Overspeed Condition - не съм вдигал над 2500-3000 об/мин, все пак разработвам ремонтирания двигател... P1233 - Fuel Pump Driver Module Disabled Or Off-Line - предполагам лоша електрическа връзка в буксата на този модул. P1234 - Fuel Pump Driver Module Off-Line - повтаря горната грешка. Не мога да разбера този модул за ГНП-то ли е (мисля, че е с механично задвижване, т.е. не би трябвало да има модул за управление), или за малката подкачваща помпичка под купето, над диференциала? И къде се намира въпросният модул? В крайна сметка имам чувството, че понякога прекъсва притока на гориво за известно време, но защо? Възможно ли е да е задръстен горивен филтър - сменях го преди 20-25 К км? Ще съм благодарен на всякакви идеи и насоки... Благодаря предварително!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пон Авг 02, 2021 9:57 pm |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Мнения: 857 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
Възможно е да е задръстен горивният филтър! Същите симптоми при мен се оказаха тотално задръстен филтър преди 3 години.
Sent from my iPhone using Tapatalk
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Вто Авг 03, 2021 4:50 am |
|
|
nikentce
|
20-25 000 км. е прекрасен интервал за смяна на горивен филтър с нашата Луковска нафта. Аз точно на толкова сменям, или по-точно - при всяка втора смяна на масло. Смяната му не е сложна - можеш и сам, само едно менгеме иска за по-удобно разглобяване на корпуса. Хубав на Mahle например е 30-на лв.
|
|
|
Вто Авг 03, 2021 6:02 am |
|
|
ico_tech
|
|
Вто Авг 03, 2021 4:50 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Е днес за половин час каране заби една камара грешки няколко пъти в различна комбинация: P0219 - Engine Over Speed Condition P0340 - Camshaft Position Sensor "A" Circuit P0341 - Camshaft Position Sensor "A" Circuit Range/Performance P1233 P1234
След гасене и палене двигателят заработваше безпроблемно и грешките се чистеха. Което с Тенчо ни наведе на мисълта, че проблемът е в голямата букса отляво на двигателя... изключвана и включвана два пъти, явно някои пинове не контактуват добре. Разместихме я леко, и засега всички проблеми изчезнаха. Може от горещината да е, или са се охлабили някои пинове от включване и изключване. Ремонтът остана за утре, ще опитаме с тънка отвертка или шило да стегнем "женските" пинове на буксата. Чудя се напръскване с контактен спрей дали би помогнало допълнително. Помня, че nikentce имаше някакви проблеми след такава интервенция...
|
|
|
Вто Авг 03, 2021 7:52 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Добре е да помислиш за някакъв спрей, но аз съм имал проблем от този на Wurth. Виж спрей за електроника.
|
|
|
Вто Авг 03, 2021 8:14 pm |
|
|
Vmax
|
Трябва да се пренаредят и запоят ако се налага всички пинове в буксата. Шпрей ще отложи нещата няма да ги реши
Има един електричар - Томи ( някъде в Драглевци / Симеоново е ), реши подобен проблем на приятел с Аутбек
0888322902
|
|
|
Вто Авг 03, 2021 8:34 pm |
|
|
nikentce
|
dendim написа: . Помня, че nikentce имаше някакви проблеми след такава интервенция... Не беше виновен спреят, а собствената ми глупост и невнимание. Върнал съм важен бушон в грешно гнездо. Иначе спреят беше хубав, от специализиран електричарски магазин. Но както писа и Vmax - той би ти помогнал в случая само да разбереш дали е от това.
|
|
|
Вто Авг 03, 2021 10:15 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Тази вечер след работа отскочих до Тенчо. Отворих голямата букса, махнах бялото капаче на "женската" букса, разбира се, с неоценимата помощ и съвети на Тенчо. Натиснах доста силно с едно остро шило всеки от "женските" пинове, но без да ги кривя. Тенчо ми предложи електроконтактен спрей, но реших да не пръскам с него. Много мазен ми се стори. Предпочетох да изкъпя двете букси с чист спирт, издухах добре със сгъстен въздух, почаках 15-20 минути, пак издухах и затворих всичко. Колата запали веднага и се прибрах без проблеми. Надявам се оттук нататък вече всичко да е наред, да няма неприятни изненади...
|
|
|
Сря Авг 04, 2021 8:53 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Здравейте. Идва време за смяна на маслото, след разработване на ремонтирания двигател. В момента съм с масло Amsoil SAE-30 Break-in oil за първите 1К км. В тази връзка Тенчо ми предлага два варианта: Amsoil Heavy Duty 5W40 или Amsoil EU series 5W30. Уточнявам, че DPF-ът е ампутиран. Притеснението ми е, че вероятно двигателят е проектиран за 5W30 - луфтове, маслени пътища, мазане на турбо и т.н. Питам се дали при това положение масло 5W40 е добър вариант? Предварително благодаря за мненията. :-)
Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk
|
|
|
Съб Сеп 04, 2021 7:02 pm |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Мнения: 857 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
Или Redline или Amsoil 5w30
Sent from my iPhone using Tapatalk
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Съб Сеп 04, 2021 7:52 pm |
|
|
nikentce
|
Предвид, че нямаш DPF - твърдо слагай Heavy Duty-то, с него с една идея по-мазно работи моторът спрямо ЕU series. Redline е същият клас, но е 35 лв литъра спрямо 26 лв за Heavy Duty на Amsoil.
|
|
|
Съб Сеп 04, 2021 9:46 pm |
|
|
Alxx
|
Тук имаме съгласие. Ако имаше дпф е друга бира, но в този случай се грижиш само и единствено за двигателя.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Сеп 04, 2021 10:22 pm |
|
|
nikpl
Регистриран на: Пон Окт 19, 2015 11:15 am Мнения: 110 Местоположение: София
Автомобил: XV 2.0D
Рейтинг: 30
|
vlado_74 написа: https://www.researchgate.net/publication/274405313_Crankshaft_failure_analysis_of_a_boxer_diesel_motor
Тук има хубав анализ на причините за счупване - общо взето е лош дизайн, което нито с масло нито с поддръжка може да се промени. Оправено е в по-късните версии на двигателя. Ако проблема е в умора на метала, не е ли добре да се сменя коляновия вал на 70-80к превантивно за да няма проблеми?
|
|
|
Вто Сеп 26, 2023 8:17 pm |
|
|
Alxx
|
Ако не си разбрал, уморява се блокът и конкретно петите, валът е последствие или както казват хамериканците colateral damage. Кинг'с боксер дизел в Словения са чатнали именно това и успешно ги преправят.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
15
|
|
Вто Сеп 26, 2023 8:51 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Alxx написа: Ако не си разбрал, уморява се блокът и конкретно петите, валът е последствие или както казват хамериканците colateral damage. Кинг'с боксер дизел в Словения са чатнали именно това и успешно ги преправят. И се справят блестящо... смея да твърдя! То не напразно блокът се води консуматив и се продава като резервна част... почти като накладки...
|
|
|
Вто Сеп 26, 2023 9:54 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта |
|