Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 2:20 am



Отговори на тема  [ 474 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 24  Следваща
 Скъсан колянов вал 
Автор Съобщение

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, ти все пак дефектова ли двигателя?
От това, което са пуснали като снимки словенците не става ясно:
- на всички снимки вложките са на 2,3 и 4-ти основен лагер. Аз не видях първи и пети да са направени. Какво правиш ако имаш превъртял номер 5 (до съединителя)
- на снимките на новите вложки не се виждат лубрикатори за подбуталното. Питай ги как са решили този въпрос.

Иначе ремонта би бил успешен, но частичен, а ако няма лубрикатори при регенрациите буталата ще прегряват.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Ное 30, 2020 7:32 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Цената е повече от добра, и ако забележките на Ицо са решени и изпълнени при ремонта, това си е супер оферта и тя ще промени доста нагласата към евентуална покупка и експлоатация на Diesel Boxer.
Тук искат 5 бона(без цената на шортблока) за смяна на шортблок, шлайфане на глави, и смяна на веригите.
При словенците ще излезе 7400 пълен ребилд барабар с транспорта.
Dendim - не го мисли за как става транспортът, през Словения минава целият трафик от Юго-Източна Европа към Централна и Западна, така че групажи на добра цена има бол. Предполагам твоят ангажимен ще е да подготвиш двигателя добре закрепен на пале и да подсигуриш възможност за натоварване с мотокар, а останалото вероятно те го организират с техен доверен транспортьор, щом имат дадена конкретна цена. Питай ги, те ще си кажат.
Нямах време да чета подробно цялата тема в subaruforester.org. Намери ли отзиви от колеги минали процедурата и посочили ли са на колко киометра са след ремонта?

Пон Ное 30, 2020 11:38 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 287
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Колега, ти все пак дефектова ли двигателя?
От това, което са пуснали като снимки словенците не става ясно:
- на всички снимки вложките са на 2,3 и 4-ти основен лагер. Аз не видях първи и пети да са направени. Какво правиш ако имаш превъртял номер 5 (до съединителя)
- на снимките на новите вложки не се виждат лубрикатори за подбуталното. Питай ги как са решили този въпрос.

Иначе ремонта би бил успешен, но частичен, а ако няма лубрикатори при регенрациите буталата ще прегряват.


Да, това, че вложките са на 2,3 и 4 основен лагер, и аз го видях. Ще се обадя днес да питам словенеца. При мен 5-ти вероятно е превъртял, щото при студено време (зимата) от към съединителя прокапваше по малко масло (ако това е критерий, все пак).
По втория въпрос - предполагам, че е решен някак, ще питам. Ама при мен регенерации няма и няма да има... :D

Ако ще е вариант "Словения", мисля да засиля цялата кола натам с автовоз. Да свалят там мотора, да го ремонтират и качат обратно. После на собствен ход до София - 850 км, точно ще се разработи мотора.

Пон Ное 30, 2020 12:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm
Мнения: 218
Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Успех с начинанието!
Но на мен ми се вижда по-надеждно, по-сигурно и по-евтино ако се купи този мотор и се монтира в България.
https://www.tutti.ch/de/vi/luzern/fahrz ... 5/22033322
Това не е гол блок, а цял агрегат с гаранция. 78хил. км са нищо за дизел. Ако все пак Словенското приключение е на дневен ред питай предварително колко ще ти струва свалянето и качването на мотора, че цената на труда там е почти като в Австрия.

Пон Ное 30, 2020 9:37 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Този от обявата специално не бих го взел за тия пари - вижда се как е намляна колата и двигателя е пречупен здраво. Тази 3 месечна гаранция малко трудно ще се уважи, какъвто и сервиз да ползваш тук. Иначе, да, може да се намери работещ двигател от морга и да се метне директно без разглобка. Остава си питанката накъде му е на него животеца.
Словенците ако могат да направят петата с аксиалния лагер ...., но и те са разбрали, че това е доста сложно. Аз навремето си мислих за цял кейдж, но за съжаление нямам достъп до CNC за да си поиграя с такова нещо :)

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Дек 01, 2020 12:07 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Авг 07, 2018 7:49 am
Мнения: 12
Автомобил: Subaru legacy
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Хайййде и аз във филма!!! на 340 000 изтрака здраво,поне бях на 100 метра от вкъщи(голям късмет) :-~

Сря Дек 02, 2020 9:20 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 287
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
"Честито", колега! Добре дошъл в отбора... :-~ На доста км се е случило...

Сря Дек 02, 2020 10:00 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Проучете въпроса със словенеца. Неговото решение не е толкова лошо. Предполагам, че той не бута 1 и 5, защото те не "висят", а са монолитно закрепени в двата края на отливката. За съжаление лагера зад съединителя доста често стои основата на проблема. За да се установи дали може да минете с тия 1500 Евра трябва да се разглоби мотора. Ама хайде да видим какво ще отговорят от Кинг Боксер.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Сря Дек 02, 2020 11:10 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Crazyj написа:
Хайййде и аз във филма!!! на 340 000 изтрака здраво,поне бях на 100 метра от вкъщи(голям късмет) :-~


Fori-то( 2012-та Евро 5 ) от което си взех червения километраж за моята беше точно на 340 000 км изтропало. Дано да имам наистина поне едни 70 000 км. аванс :(

Сря Дек 02, 2020 12:00 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Проучете въпроса със словенеца. Неговото решение не е толкова лошо. Предполагам, че той не бута 1 и 5, защото те не "висят", а са монолитно закрепени в двата края на отливката. За съжаление лагера зад съединителя доста често стои основата на проблема. За да се установи дали може да минете с тия 1500 Евра трябва да се разглоби мотора. Ама хайде да видим какво ще отговорят от Кинг Боксер.


И на мен ми е интересно какво ще отговорят, защото какъв е смисълът да се харчат едни над 7 бона, ако ти остава потенциално слабо звено на 1 и 5 :(
В този случй нов шортблок би бил по-разумният избор.

Сря Дек 02, 2020 12:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 287
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Писах на словенците относно въпросите, поставени от ico_tech, вероятно утре ще отговорят. Ще постна отговора тук, веднага щом го получа.

Сря Дек 02, 2020 10:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 287
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Така... отговори ми.
При износване на основата на 5-ти основен лагер словенците правят втулка. За съжаление, ако има проблем с 1-ви лагер (откъм ремъчната шайба), явно няма оправяне...
Лубрикатори има, може би не се виждат добре на снимките от сайта.
Прикачам и оригиналния мейл, заедно с няколко снимки.

Цитат:
Hello im Nace , guy who repair diesel blocks and engines. about your questions. 5th bearing journal if is damaged, i can make bushing because ussaly housing wears out when bearing is spun around, so we can fix that. about oil jets for lubrication of piston pin and cooling of piston crown. well maybe you didn look on pics good and maybe there is not direct picture of that but here you have both halves in pic and jets are seen perfectly.. engine would not run not a 5 min if there is no lubrication. On pic you have bushing made for 5th journal. for 1th journal if bearing is spun around there is no repair for that. have a nice day!


Не съм решил още на 100%, но мисля да опитам, интересно ми е какво ще се получи... още повече, че и двигателите Евро 5 след 2011 г се чупят, макар и на повече навъртяни км... двигател втора употреба не е добра оферта...
Ако има други желаещи за словенския експеримент, да пишат, в момента търся транспорт на цялата кола до Словения, при повече бройки вероятно цената ще бъде по-ниска.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Чет Дек 03, 2020 11:37 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
До колкото разбирам от отговора на словенеца - след ремонта трябва да стискаш палци да не изгърмят 1-ва или 5-та в последствие.
То между това решение и цял мотор втора ръка е ясно, че няма дилема, ама за мен лично би си останала дилемата: словенците или подмяна с нов шортблок, който ще изкара повече отколкото останалата част от колата. Естествено между двата варианта има едни 5 000 лв разлика.
Ако има отзиви в subaruforester.org, че някой е минал 200-250 000 км със Словенския ремонт - ок, бих бил по-склонен да се доверя, но ако след едни 50-100 000 км. след словенците изгърмят 1-ва или 5-та и те върне пак в първоначално положение ще са много найс спестените 5 бона :(

Чет Дек 03, 2020 1:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 287
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Темата в subaruforester.org е от преди 3 месеца, от август. Няма как да има отзиви след изминати 200-250К км след ремонта на словенците...

Чет Дек 03, 2020 4:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Пича обясняваше в едно видео, че се слягал материала, увеличавали луфтовете, получавали се вибрации, които били всъщност причината да се прецакат лагерите.
Може би, ако се елиминират тези вибрации вече да е незначителен риска за крайните опори. Ако се замерят и са добре...

Чет Дек 03, 2020 4:14 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Има и друго, тези инсърти, най-вероятно са по-здрави от оригиналните - проблемни. Ако е направен и 5ти, който е и thrust bearing и държи вала и в хоризонтална посока, най-вероятно са прави, че е по-здраво от оригинала. Поне така мисля де. Само пробег може да покаже. :pardon:

_________________
http://www.hostit.bg/

Чет Дек 03, 2020 4:41 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
dendim написа:
Темата в subaruforester.org е от преди 3 месеца, от август. Няма как да има отзиви след изминати 200-250К км след ремонта на словенците...


Е те точно затова казвам, че не е толкова лесно да избере човек. На словенците клиентелата им очаквам да е повече от Източния блок, където не въртим по 50-60 000 км. на година като западняците, защото ако западнякът е минал 300 000 км. и е строшил вал - направо я хвърля, а няма да я прави, пък макар и само за 3700 евро. Та колко им е надежден ремонта ще се разбере чак след няколко години минимум.

Чет Дек 03, 2020 6:03 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Божо, дизеловият двигател работи в детонационен режим, не е възможно да спреш вибрациите. Затова са тия вложки в опорите - да поемат ударите, т.к. алуминият "пълзи" и ще е трудно да запазиш размера на лагера. Словенеца говори за 0.08 мм хлабини, което е 3 пъти монтажната. При това започва едно замятане на вала, което в крайна сметка води до крехко счупване в шийката близо до стената. Новите стоманени вложки просто имат по-голяма контактна площ и разпределят по-добре усилията в петите. Според мен Субару не са взели под внимание какво се случва в дизеловия двигател в дългосрочен план. Да, направиха някои промени по конструкцията, но недостатъчно за да направят този двигател милионник. Една от тези, която ги спаси от ще клеймове беше автомата - премахнаха още един източник на вибрации, който мореше аксиалния лагер.
Аз бих изпратил на словенеца само блока и ще искам да ми го върне с протокол и замери. После аз го меря и ако тунела не е прав му го връщам. Ако прави и 5-ти номер - измерваме аксиалния ход на вала. Ако не е в спецификация пак му го връщам :)
При всички случаи това май за момента е най-изгодния вариант за връщане на изтропал боксер дизел към живот. А човекът казва, че от 2018-та прави тези фокуси с успех.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пет Дек 04, 2020 8:20 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ся като гледам новите снимки - обърнете внимание, как вложката за номер 5 е най-малката (оригинално), а трябва да ограничава и аксиално :-?
Виждам и какво предлага словенеца за този лагер - прави втулка с периферия за да оправи размера. Това ми се струва малко ... субоптимално. От една страна има засек за чопа на лагера, от друга не е ясно кое я спира да не превърти по гърба. Може би я лепи. При всички случаи блока трябва да има само превъртял лагер, а не счупена и превъртяла вложка (каквото съм виждал аз).

Dendim, бе дали не може да изджаскаш един ej25 в коша и да ти е спокойно на главата ;)

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пет Дек 04, 2020 9:07 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 287
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
... Dendim, бе дали не може да изджаскаш един ej25 в коша и да ти е спокойно на главата ;)


Мислих и този вариант в началото. Но промените са много: компютър, ел.инсталация, скоростна кутия, арматурно табло, резервоар, генерация, катализатор и не знам още какво. И ако вземе да стане, после има сага с регистрацията, нямам време и нерви за всичко това. А и не излиза по-евтино от нов щорт блок по мои сметки. Поне така мисля, ако не съм прав, приемам всякакви мнения и препоръки. Но определено не искам да бракувам купето... в общи линии търся сигурен вариант, при който колата да може да се движи поне няколко години без повече подобни изненади. Щото при инвестиция в такъв размер става непродаваема...

Пет Дек 04, 2020 11:04 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 474 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 24  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор