Автор |
Съобщение |
ico_tech
|
Колега, ти все пак дефектова ли двигателя? От това, което са пуснали като снимки словенците не става ясно: - на всички снимки вложките са на 2,3 и 4-ти основен лагер. Аз не видях първи и пети да са направени. Какво правиш ако имаш превъртял номер 5 (до съединителя) - на снимките на новите вложки не се виждат лубрикатори за подбуталното. Питай ги как са решили този въпрос.
Иначе ремонта би бил успешен, но частичен, а ако няма лубрикатори при регенрациите буталата ще прегряват.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пон Ное 30, 2020 7:32 am |
|
|
nikentce
|
Цената е повече от добра, и ако забележките на Ицо са решени и изпълнени при ремонта, това си е супер оферта и тя ще промени доста нагласата към евентуална покупка и експлоатация на Diesel Boxer. Тук искат 5 бона(без цената на шортблока) за смяна на шортблок, шлайфане на глави, и смяна на веригите. При словенците ще излезе 7400 пълен ребилд барабар с транспорта. Dendim - не го мисли за как става транспортът, през Словения минава целият трафик от Юго-Източна Европа към Централна и Западна, така че групажи на добра цена има бол. Предполагам твоят ангажимен ще е да подготвиш двигателя добре закрепен на пале и да подсигуриш възможност за натоварване с мотокар, а останалото вероятно те го организират с техен доверен транспортьор, щом имат дадена конкретна цена. Питай ги, те ще си кажат. Нямах време да чета подробно цялата тема в subaruforester.org. Намери ли отзиви от колеги минали процедурата и посочили ли са на колко киометра са след ремонта?
|
|
|
Пон Ное 30, 2020 11:38 am |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 287 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
ico_tech написа: Колега, ти все пак дефектова ли двигателя? От това, което са пуснали като снимки словенците не става ясно: - на всички снимки вложките са на 2,3 и 4-ти основен лагер. Аз не видях първи и пети да са направени. Какво правиш ако имаш превъртял номер 5 (до съединителя) - на снимките на новите вложки не се виждат лубрикатори за подбуталното. Питай ги как са решили този въпрос.
Иначе ремонта би бил успешен, но частичен, а ако няма лубрикатори при регенрациите буталата ще прегряват. Да, това, че вложките са на 2,3 и 4 основен лагер, и аз го видях. Ще се обадя днес да питам словенеца. При мен 5-ти вероятно е превъртял, щото при студено време (зимата) от към съединителя прокапваше по малко масло (ако това е критерий, все пак). По втория въпрос - предполагам, че е решен някак, ще питам. Ама при мен регенерации няма и няма да има... Ако ще е вариант "Словения", мисля да засиля цялата кола натам с автовоз. Да свалят там мотора, да го ремонтират и качат обратно. После на собствен ход до София - 850 км, точно ще се разработи мотора.
|
|
|
Пон Ное 30, 2020 12:15 pm |
|
|
dancho.danev
Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm Мнения: 218 Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
|
Успех с начинанието! Но на мен ми се вижда по-надеждно, по-сигурно и по-евтино ако се купи този мотор и се монтира в България. https://www.tutti.ch/de/vi/luzern/fahrz ... 5/22033322Това не е гол блок, а цял агрегат с гаранция. 78хил. км са нищо за дизел. Ако все пак Словенското приключение е на дневен ред питай предварително колко ще ти струва свалянето и качването на мотора, че цената на труда там е почти като в Австрия.
|
|
|
Пон Ное 30, 2020 9:37 pm |
|
|
ico_tech
|
Този от обявата специално не бих го взел за тия пари - вижда се как е намляна колата и двигателя е пречупен здраво. Тази 3 месечна гаранция малко трудно ще се уважи, какъвто и сервиз да ползваш тук. Иначе, да, може да се намери работещ двигател от морга и да се метне директно без разглобка. Остава си питанката накъде му е на него животеца. Словенците ако могат да направят петата с аксиалния лагер ...., но и те са разбрали, че това е доста сложно. Аз навремето си мислих за цял кейдж, но за съжаление нямам достъп до CNC за да си поиграя с такова нещо
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Дек 01, 2020 12:07 pm |
|
|
Crazyj
Регистриран на: Вто Авг 07, 2018 7:49 am Мнения: 12
Автомобил: Subaru legacy
Рейтинг: 0
|
Хайййде и аз във филма!!! на 340 000 изтрака здраво,поне бях на 100 метра от вкъщи(голям късмет)
|
|
|
Сря Дек 02, 2020 9:20 am |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 287 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
"Честито", колега! Добре дошъл в отбора... На доста км се е случило...
|
|
|
Сря Дек 02, 2020 10:00 am |
|
|
ico_tech
|
Проучете въпроса със словенеца. Неговото решение не е толкова лошо. Предполагам, че той не бута 1 и 5, защото те не "висят", а са монолитно закрепени в двата края на отливката. За съжаление лагера зад съединителя доста често стои основата на проблема. За да се установи дали може да минете с тия 1500 Евра трябва да се разглоби мотора. Ама хайде да видим какво ще отговорят от Кинг Боксер.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Сря Дек 02, 2020 11:10 am |
|
|
nikentce
|
Crazyj написа: Хайййде и аз във филма!!! на 340 000 изтрака здраво,поне бях на 100 метра от вкъщи(голям късмет) Fori-то( 2012-та Евро 5 ) от което си взех червения километраж за моята беше точно на 340 000 км изтропало. Дано да имам наистина поне едни 70 000 км. аванс
|
|
|
Сря Дек 02, 2020 12:00 pm |
|
|
nikentce
|
ico_tech написа: Проучете въпроса със словенеца. Неговото решение не е толкова лошо. Предполагам, че той не бута 1 и 5, защото те не "висят", а са монолитно закрепени в двата края на отливката. За съжаление лагера зад съединителя доста често стои основата на проблема. За да се установи дали може да минете с тия 1500 Евра трябва да се разглоби мотора. Ама хайде да видим какво ще отговорят от Кинг Боксер. И на мен ми е интересно какво ще отговорят, защото какъв е смисълът да се харчат едни над 7 бона, ако ти остава потенциално слабо звено на 1 и 5 В този случй нов шортблок би бил по-разумният избор.
|
|
|
Сря Дек 02, 2020 12:06 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 287 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Писах на словенците относно въпросите, поставени от ico_tech, вероятно утре ще отговорят. Ще постна отговора тук, веднага щом го получа.
|
|
|
Сря Дек 02, 2020 10:36 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 287 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Така... отговори ми. При износване на основата на 5-ти основен лагер словенците правят втулка. За съжаление, ако има проблем с 1-ви лагер (откъм ремъчната шайба), явно няма оправяне... Лубрикатори има, може би не се виждат добре на снимките от сайта. Прикачам и оригиналния мейл, заедно с няколко снимки. Цитат: Hello im Nace , guy who repair diesel blocks and engines. about your questions. 5th bearing journal if is damaged, i can make bushing because ussaly housing wears out when bearing is spun around, so we can fix that. about oil jets for lubrication of piston pin and cooling of piston crown. well maybe you didn look on pics good and maybe there is not direct picture of that but here you have both halves in pic and jets are seen perfectly.. engine would not run not a 5 min if there is no lubrication. On pic you have bushing made for 5th journal. for 1th journal if bearing is spun around there is no repair for that. have a nice day! Не съм решил още на 100%, но мисля да опитам, интересно ми е какво ще се получи... още повече, че и двигателите Евро 5 след 2011 г се чупят, макар и на повече навъртяни км... двигател втора употреба не е добра оферта... Ако има други желаещи за словенския експеримент, да пишат, в момента търся транспорт на цялата кола до Словения, при повече бройки вероятно цената ще бъде по-ниска.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Чет Дек 03, 2020 11:37 am |
|
|
nikentce
|
До колкото разбирам от отговора на словенеца - след ремонта трябва да стискаш палци да не изгърмят 1-ва или 5-та в последствие. То между това решение и цял мотор втора ръка е ясно, че няма дилема, ама за мен лично би си останала дилемата: словенците или подмяна с нов шортблок, който ще изкара повече отколкото останалата част от колата. Естествено между двата варианта има едни 5 000 лв разлика. Ако има отзиви в subaruforester.org, че някой е минал 200-250 000 км със Словенския ремонт - ок, бих бил по-склонен да се доверя, но ако след едни 50-100 000 км. след словенците изгърмят 1-ва или 5-та и те върне пак в първоначално положение ще са много найс спестените 5 бона
|
|
|
Чет Дек 03, 2020 1:07 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 287 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Темата в subaruforester.org е от преди 3 месеца, от август. Няма как да има отзиви след изминати 200-250К км след ремонта на словенците...
|
|
|
Чет Дек 03, 2020 4:05 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Пича обясняваше в едно видео, че се слягал материала, увеличавали луфтовете, получавали се вибрации, които били всъщност причината да се прецакат лагерите. Може би, ако се елиминират тези вибрации вече да е незначителен риска за крайните опори. Ако се замерят и са добре...
|
|
|
Чет Дек 03, 2020 4:14 pm |
|
|
valqk
|
Има и друго, тези инсърти, най-вероятно са по-здрави от оригиналните - проблемни. Ако е направен и 5ти, който е и thrust bearing и държи вала и в хоризонтална посока, най-вероятно са прави, че е по-здраво от оригинала. Поне така мисля де. Само пробег може да покаже.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Чет Дек 03, 2020 4:41 pm |
|
|
nikentce
|
dendim написа: Темата в subaruforester.org е от преди 3 месеца, от август. Няма как да има отзиви след изминати 200-250К км след ремонта на словенците... Е те точно затова казвам, че не е толкова лесно да избере човек. На словенците клиентелата им очаквам да е повече от Източния блок, където не въртим по 50-60 000 км. на година като западняците, защото ако западнякът е минал 300 000 км. и е строшил вал - направо я хвърля, а няма да я прави, пък макар и само за 3700 евро. Та колко им е надежден ремонта ще се разбере чак след няколко години минимум.
|
|
|
Чет Дек 03, 2020 6:03 pm |
|
|
ico_tech
|
Божо, дизеловият двигател работи в детонационен режим, не е възможно да спреш вибрациите. Затова са тия вложки в опорите - да поемат ударите, т.к. алуминият "пълзи" и ще е трудно да запазиш размера на лагера. Словенеца говори за 0.08 мм хлабини, което е 3 пъти монтажната. При това започва едно замятане на вала, което в крайна сметка води до крехко счупване в шийката близо до стената. Новите стоманени вложки просто имат по-голяма контактна площ и разпределят по-добре усилията в петите. Според мен Субару не са взели под внимание какво се случва в дизеловия двигател в дългосрочен план. Да, направиха някои промени по конструкцията, но недостатъчно за да направят този двигател милионник. Една от тези, която ги спаси от ще клеймове беше автомата - премахнаха още един източник на вибрации, който мореше аксиалния лагер. Аз бих изпратил на словенеца само блока и ще искам да ми го върне с протокол и замери. После аз го меря и ако тунела не е прав му го връщам. Ако прави и 5-ти номер - измерваме аксиалния ход на вала. Ако не е в спецификация пак му го връщам При всички случаи това май за момента е най-изгодния вариант за връщане на изтропал боксер дизел към живот. А човекът казва, че от 2018-та прави тези фокуси с успех.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пет Дек 04, 2020 8:20 am |
|
|
ico_tech
|
Ся като гледам новите снимки - обърнете внимание, как вложката за номер 5 е най-малката (оригинално), а трябва да ограничава и аксиално Виждам и какво предлага словенеца за този лагер - прави втулка с периферия за да оправи размера. Това ми се струва малко ... субоптимално. От една страна има засек за чопа на лагера, от друга не е ясно кое я спира да не превърти по гърба. Може би я лепи. При всички случаи блока трябва да има само превъртял лагер, а не счупена и превъртяла вложка (каквото съм виждал аз). Dendim, бе дали не може да изджаскаш един ej25 в коша и да ти е спокойно на главата
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пет Дек 04, 2020 9:07 am |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 287 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
ico_tech написа: ... Dendim, бе дали не може да изджаскаш един ej25 в коша и да ти е спокойно на главата Мислих и този вариант в началото. Но промените са много: компютър, ел.инсталация, скоростна кутия, арматурно табло, резервоар, генерация, катализатор и не знам още какво. И ако вземе да стане, после има сага с регистрацията, нямам време и нерви за всичко това. А и не излиза по-евтино от нов щорт блок по мои сметки. Поне така мисля, ако не съм прав, приемам всякакви мнения и препоръки. Но определено не искам да бракувам купето... в общи линии търся сигурен вариант, при който колата да може да се движи поне няколко години без повече подобни изненади. Щото при инвестиция в такъв размер става непродаваема...
|
|
|
Пет Дек 04, 2020 11:04 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|