Правила за пускане на обяви в раздела
Тук е мястото за обсъждане на дизеловите мотори на Subaru
Автор |
Съобщение |
Alxx
|
Има я почти на всеки ъгъл, казва се DPF power clean(за резервоара, че има и за миене на свален),произвежда се от Блу кем груп под няколко бранда, три в България. Protec, Powermaxx и AutoProfi - едни и същи са.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Мар 04, 2021 7:23 pm |
|
|
gligor
Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm Постове: 65 Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 60
|
dendim написа: И така, след известни перипетии, двигателят замина вчера към Словения за Full Engine Repair and Rebuild при Kingsboxerdiesel. Да видим какво ще стане. Очаквам да го получа обратно изцяло ремонтиран и ревизиран след около 6 седмици. Искам да изразя огромна благодарност на Тенчо 1040 и Емо за неоценимата помощ и подкрепа в начинанието! Изключителни професионалисти, невероятно отзивчиви и страхотни хора! Благодаря! Колега, историята има ли продължение?
|
|
|
Чет Май 20, 2021 4:37 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Постове: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Чакам още...много време стана, но се надявам скоро да има положително развитие!
|
|
|
Чет Май 20, 2021 8:32 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Постове: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Пристигна. Сега разчитам на Тенчо да прибере желязото в коша! И не само.... На първо четене, свещите не са сменени, макар че ме уверяваха, че смяната им влиза в цената. Не знам, може и да не сме се разбрали някак... Ще трябва да се сменят, защото поне едната е изгоряла, първата, която свалихме... поне се развиват лесно, словенците са ги сваляли, но защо не са ги сменили, не мога да разбера, при условие, че бях казал, че ще платя смяната, ако трябва. Както и да е, помолих Тенчо да прегледа всички възли, да провери и притегне всичко, достъпно отвън, и да смени, което според него е за смяна. Междувременно е обслужил стартера и алтернатора с нов шалтер, лагери и четки, както се бяхме разбрали при демонтажа на двигателя. Иначе двигателят блести, изчистен е перфектно, няма нищо липсващо на пръв поглед. Нови гарнитури, семеринги, нов силикон навсякъде. Турбината свети. Блокът е моят, номерът е същия, отговаря на номера в талона на колата. Вторник ще палим, ако е рекъл Господ. Надявам се всичко да е ок, да запали без проблеми и да работи добре. Че вече забравих как изглежда колата, една година почти мина, откакто се счупи "солетката".
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пет Юни 11, 2021 9:42 pm |
|
|
nikentce
|
Ако словенците не са го правили - бих ти препоръчал да минеш дюзите на едно стендче за почистване докато е свален двигателят, че иначе не могат да се демонтират после. За 1-2 дни го правят, та не би трябвало да ти забавят монтирането в коша. В последствие само с добавки ще ги поддържаш лесно. Успешно припалване на печката
|
|
|
Пет Юни 11, 2021 9:49 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Постове: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Надявам се да са го направили, знам ли. А дюзите преди бяха добре. Нищо не казват словенците, няма снимки, явно си пазят ноу-хау-то. Само ме информираха, че валът е счупен. Допълнително им поръчах да сменят веригите, обтегачи и успокоители, и маслената помпа с нови. Не ми се занимава засега повече, ще сменя само необходимото. Да го мята Тенчо в коша, и да палим. Че много кинти заминаха по тая кола, ама пусти инат... Сега винетка, зелена зона, ГО, каско, масла, антифриз, акумулатор нов, летни гуми трябват като най-необходими...
|
|
|
Пет Юни 11, 2021 10:43 pm |
|
|
nikentce
|
В крайна сметка какво ти легна като тотал сума цялата процедура(включително и работата на Тенчо)? Другите разходи са ясни, ама там няма значение дизел, бензин, водород......
|
|
|
Съб Юни 12, 2021 8:59 am |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Постове: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
nikentce написа: В крайна сметка какво ти легна като тотал сума цялата процедура(включително и работата на Тенчо)? Другите разходи са ясни, ама там няма значение дизел, бензин, водород...... Това ще стане ясно след няколко дни. Ще направя рекапитулация след като подкарам червения дзвер.
|
|
|
Съб Юни 12, 2021 9:04 am |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Постове: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Двигателят вече е на мястото си в коша. Тенчо има още доста работа, но се справя перфектно. Днес оставих подгревни свещи Beru, надявам се да са ок. ОЕМ няма никъде, чака се минимум 2 седмици. Тези дни ще чуем звука на нормално работещ двигател, надявам се...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Вто Юни 15, 2021 8:55 pm |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Постове: 857 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
Поздравления! Смени и водната помпа , че е Европейска и сдава багажа! Само приятни емоции!
Sent from my iPhone using Tapatalk
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Сря Юни 16, 2021 6:43 am |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Постове: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Здравейте. Имам нужда от помощ, идеи... Двигателят вече е монтиран, но има някакъв проблем. Няма палене по нормален начин. След 3 дни опити, с Тенчо установихме, че единственият начин за палене е със спрей във въздушния филтър. След като запали (изключително трудно, въпреки спрея), работи само над 1500 об/мин, с подаване на газ, много неравномерно, тресе, тропа и пуши ужасно много със сив лют пушек. При отпускане на педала на газта, веднага изагасва. Според словенеца има някакъв дребен проблем с инжекционната система, като той твърди, че не е пипал нищо по нея. Освен ремонт на блока (включващ нов колянов вал, основни и биелни лагери, сегменти, гарнитури) би трябвало да е сменил маслена помпа и ангренажни вриги комплект с успокоители и обтегачи, по мое желание. Ето няколко клипчета на работата на двигателя: https://drive.google.com/drive/folders/18MsetImSygCdQkKPzNvHq42ATZyyqfpX?usp=sharingКолата е пред сервиза на Тенчо и е все още неподвижна, т.е. единствената възможност за диагностика или друга интервенция на различно място е с репатрак. Някакви идеи?
|
|
|
Съб Юни 19, 2021 6:13 pm |
|
|
kalin09
Регистриран на: Нед Фев 19, 2012 11:19 pm Постове: 75 Рейтинг: 25
|
Тежко умряла дюза. Закачете им колбичките и ще се види коя е.
|
|
|
Съб Юни 19, 2021 6:50 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Постове: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
kalin09 написа: Тежко умряла дюза. Закачете им колбичките и ще се види коя е. От какво да е умряла, преди двигателят работеше нормално... Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk
|
|
|
Нед Юни 20, 2021 12:34 pm |
|
|
Alxx
|
От неработене известно време стои на сухо и хубавото ни гориво прави запек.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Юни 20, 2021 4:36 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Постове: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Следващи стъпки, които ще се предприемат с помощта на Тенчо: - Отново вадене на двигателя от коша - Демонтаж инжектори (дюзи) - Тест и почистване на стенд на дюзите - тук имам въпрос: ако може някой да препоръча кой би могъл да го направи, имайки предвид, че дюзите са Denso? - Замяна на умрялата/умрелите дюзи с втора употреба, пак тествани и почистени. Дали няма да е по-добре направо замяна на всички дюзи с проверени втора употреба? За нови не ми се мисли изобщо... Нужна ли е адаптация на дюзите при смяна на една или всички и кой може да направи? - Проверка на зацепването на ангренажните вериги - Проверка на хлабините на клапаните - Сглобяване на двигателя - Отново монтаж в коша - Прекръстване с двете ръце и посещение в църква, с цел молба към Всевишния да запали от раз. И каквото стане...
|
15
|
|
Нед Юни 20, 2021 4:41 pm |
|
|
Alxx
|
IPO сервиз на края на Резбарска ви е близо, занесете ги там. Адаптация се прави само за празния ход, мога, кодиране на нови номера при нужда също.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Юни 20, 2021 6:06 pm |
|
|
gligor
Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm Постове: 65 Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 60
|
Аз като разпитвах наскоро, могат да ги мерят на стенд почти навсякъде, но не могат да рециклират. Но поне ще разбереш дали е от тях.
Регистрирането може би Alxx да може да го направи, ако може това, значи може и обучаването.
Аз за обучаването се изръсих 100лв в официалния сервиз, трябваше доста да се обяснявам какво искам и накрая да извадя копие от service manual и да им покажа…. и след процедурата ми казаха отклоненията на всяка дюза в ms- всички в граници и да си карам без да се притеснявам и ако се появи проблем, ще има явни признаци. Като цяло безполезна процедура.
А за да разберете проблема, може и в краен случай близнак за разменяне и тестване по веригата. Моят е Евро 5 2011 ако ще свърши работа.
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
Нед Юни 20, 2021 8:25 pm |
|
|
nikentce
|
Трябва да се види по програма дали дюзите на Евро 4 и Евро 5 са еднакви. Ако е така и аз съм готов да предоставя моите за тест, но имам леки съмнения да е от това, дано греша. Ако е от дюзи не е казано, че трябва да ги сменяш. Едно дълбоко почистване на стенд може да е напълно достатъчно за твоите. За IPO и аз съм чувал суперлативи, но най-вече за Бошовски дюзи. То така или иначе стенд специално за Денсо няма на Балканите
|
|
|
Нед Юни 20, 2021 9:01 pm |
|
|
ico_tech
|
Колега, от всичко изброено първо провери ангренажа. Доста неприятна ситуация, но щом двигателя върти, все пак има надежда Ти сам каза, че вала бил скъсан. Скъсване на вала в движение може да предизвика доста щети- спукани глави, криви клапани и прочие. Независимо от всичко трябва да гледаш на този мотор като на новосглобен агрегат, в който много неща могат да се объркат. Фактът, че пали означава, че все пак има компресия.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Нед Юни 20, 2021 11:14 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Постове: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
ico_tech написа: Колега, от всичко изброено първо провери ангренажа. Доста неприятна ситуация, но щом двигателя върти, все пак има надежда Ти сам каза, че вала бил скъсан. Скъсване на вала в движение може да предизвика доста щети- спукани глави, криви клапани и прочие. Независимо от всичко трябва да гледаш на този мотор като на новосглобен агрегат, в който много неща могат да се объркат. Фактът, че пали означава, че все пак има компресия. Благодаря ти, колега ico_tech, за съвета и надеждата, които даваш. :-) Така и така пак ще се вади от коша, ще пусна дюзите на стенд за проверка и почистване. Ангренажа - задължително, въпреки че словенеца се кълне, че веригите са зацепени правилно "на 120%". Колата и със счупен вал вървеше, минах по принуда около 1,5 - 2 км, че се счупи на влизане в един виадукт в ремонт на магистралата с двупосочно движение и нямаше къде да спра там. После я палих веднъж при Тенчо да диагностицира... и запали веднага. Та каквото стане, ще е по трудния начин явно, но мисля, че ще стане... Благодаря отново! :-) Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk
|
|
|
Нед Юни 20, 2021 11:32 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта |
|