Автор |
Съобщение |
ico_tech
|
Колега, "закрепване на двигател" има много различни превъплъщения в родното автомонтьорство. Аз последно не разбрах какъв е проблема на твоя - двигателя работи но трака или двигателя е смлян и тотализиран. За мазанането на евро 4 и евро 5 не мога да отговоря - не знам за връзка на мазането с компютъра. Какво бих направил аз: - сваляне на мотора и дефектация след пълна разглобка. това е скъпа операция и най-често води до задънена улица. Затова сервизите най-често директно искат подмяна на двигателя. В противен случай клиента трябва да си плати разглобката за да получи "сигурни" сведения за щетата. След разглобка доколкото знам се отива на два варианта: 1) Ако вала е скъсан се прави оценка на блоковете и тунела. Парадокса е че се наблюдават два вида скъсвания. Единият е ясен - тотална щета. При другия обаче двете части на вала се въртят в синхрон както преди скъсването. В този случай пораженията са в лагерите. Всичко зависи естествено кога е станал белята и как е натоварван мотора след това. Ако окончателната диагноза е вал с лагери, то би могло да се опита да се сменят компонентите, като задължително се направи проверка на състоянието на блока/тунела и петите (цветна дефектоскопия), проверка на маслените магистрали (мисля, че в Швеция един беше разпробивал блоковете за увеличение с 15-20% на отвора. когато дойдат новите лагери повторно се проверява тунела и се измерват хлабините в основните шийки - трябва да са в номинал за нови. Проверка и прилягането на основните лагери към блока за да изключим "дишане". Това е пипкава работа и не може да се извърши в рамките на сервиза. Тук се включва и трета страна (механо работилница с борверг за проверка на блока) и съответно нова страна с отговорност към резултата от ремонта. Като направи оценка на всичко - за сервиза е много по-добре да си намерите нов двигател отколкото да отделят ресурс за тази дефектация и да носят отговорност след това. За вас може би също - защото дотука сте с една торба пари по-малко, а всъщност сте доникъде - следват сглобка, нови гарнитури, монтаж на място, тестване, разработване, смяна на масло и прочие. Портфейла олеква, а резултатът е само очакване. Когато обаче го правиш за себе си - аз не виждам друг по - логичен и икономичен вариант.
2) скъсването на вала води и до счупване на петите в блока или вала е здрав но лагера е "увлякъл" петата. Тук трябва да уточним, че вала е здрав в смисъл че е цял. Спасяването му обаче почти сигурно ще го прати на първи ремонт. Вала както и в горния случай е консуматив - около 1500лв нов. По-големият проблем е тунела с повреден основен лагер. Тук нещата отиват на доста сложна процедура по възстановяване. Тъй като материалът на петата е различен от този на блока проста заварка не е възможна - или по-скоро е възможна, но само в случай, че искате да "закрепите" работата до продажба на следващия клетник. Ако искаме да се свърши работата както трябва - правим солидна наварка във фирма за заваряване с последваща снимка и гаранция. Следва още по трудно обработване само на тази шийка- центровка на двата блока по-отделно, челосване на прилегателната повърхнина, проверка за измятане при заварката на другите шийки. Следва сглобка на блоковете и центровка на борверг по старите шийки, разстъргване до размер и повтаряне на процедурите от т.1). Пак си купуваме гарнитури и прочие. И пак са намесени няколко страни, които с радост ще прехвърлят отговорността на другите при възникване на проблем. И трябва един човек, който не е собственик на возилото (в общия случай) да поеме отговорност за контрола на всички операции и естествено за крайния резултат - ремонтиран двигател с характеристики на нов.
Та какво бих направил аз - бих си ремонтирал мотора, но ако е възможно да взема на сметка EURO 5 бих се замислил. Какво е "на сметка" е възприятие субективно за всеки. Някой е дал 9000 лв за двигател от морга - това за мен не е на сметка и директно ме подтиква към ремонт на настоящия. Всеки си преценява сам - но важното е да намери сервиз с трезва представа за боксер дизел. Ако няма възможност да прави горе посочените неща сам, то трябва да се запаси с търпение и не малко средства. В крайна сметка целта на темата каква е - да информираме бъдещите собственици, които са имали късмета преди "да се хвърлят" под влака да погледнат в този форум какво би ги очаквало ИЛИ да кажем , че който е теглил вече късата клечка трябва да си тегли куршума. В крайна сметка това са само двигатели - неприятно е, но няма нищо необратимо.
Успех!
P.S. И моля ви - не отивайте с разпечатка от моя пост в сервиза при "майстора" за да го питате дали "така се прави" наистина. Всеки си е учил сам урока и са възможни други мнения, срещу което аз нямам нищо против.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
14
|
|
Съб Фев 13, 2016 6:50 pm |
|
|
Logus
Регистриран на: Чет Фев 07, 2013 10:54 pm Мнения: 103
Автомобил: Outback 2.5, Suzuki S-Cross 1.4AT
Рейтинг: 81
|
Здравейте колеги, утре ще гледаме с моя майстор един Outback 2.0D, произведен през април 2010г. Четох, четох, но така и не разбрах дали спада към проблемното поколение. Моят човек познава джамбазина и му има доверие, но на мен не ми стига. Та, съществува ли същият риск с мотора при Outback 2010 и какво мога да проверя допълнително при огледа в сервиза? Колата е на малко над 130 хиляди, със сервизна история.
|
|
|
Чет Юли 07, 2016 8:26 pm |
|
|
kerekovski
|
Провери екологичната категория - ЕВРО колко е - това ще те ориентира.
|
|
|
Пет Юли 08, 2016 7:25 am |
|
|
Greg4o
|
Logus написа: Здравейте колеги, утре ще гледаме с моя майстор един Outback 2.0D, произведен през април 2010г. Четох, четох, но така и не разбрах дали спада към проблемното поколение. Моят човек познава джамбазина и му има доверие, но на мен не ми стига. Та, съществува ли същият риск с мотора при Outback 2010 и какво мога да проверя допълнително при огледа в сервиза? Колата е на малко над 130 хиляди, със сервизна история. И по-точно трябва да е Евро5. Четворката е проблемна
_________________ Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic
|
|
|
Пет Юли 08, 2016 8:25 am |
|
|
vlado_74
Регистриран на: Нед Яну 31, 2010 7:57 pm Мнения: 112 Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester
Рейтинг: 32
|
Проблема засяга само дизели до MY09 вкл.
|
|
|
Пет Юли 08, 2016 8:28 am |
|
|
kerekovski
|
vlado_74 написа: Проблема засяга само дизели до MY09 вкл. Именно, април 2010-та нищо чудно да е някое позалежало MY09.
|
|
|
Пет Юли 08, 2016 8:44 am |
|
|
BAlexandrov
|
MY-тата, моделната година се сменя мисля че беше Септември. Тоест MY09 трябва да е от 9.2008 до 9.2009
|
|
|
Пет Юли 08, 2016 8:50 am |
|
|
vlado_74
Регистриран на: Нед Яну 31, 2010 7:57 pm Мнения: 112 Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester
Рейтинг: 32
|
Мойто е MY10 произведено 12.2009 г.
|
|
|
Пет Юли 08, 2016 10:11 am |
|
|
Logus
Регистриран на: Чет Фев 07, 2013 10:54 pm Мнения: 103
Автомобил: Outback 2.5, Suzuki S-Cross 1.4AT
Рейтинг: 81
|
Евро 5 е, произведена февруари 2010. Гледахме я, карахме я, проверихме каквото има в сервиза. Всичко изглежда наред По сервизна история е на около 133 000. Пусках провери по VIN, но не намерих сайт, който да ми даде допълнителна информация за сервизната история на колата.
|
|
|
Пет Юли 08, 2016 2:30 pm |
|
|
Lyan
Регистриран на: Пон Мар 09, 2009 11:00 pm Мнения: 22 Местоположение: София
Автомобил: Forester XT
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги, четейки колко струва ремонта на двигателя се замислих, излиза че е по-изгодно да си продам само здравия двигател, който струва явно почти колкото колата (Outback 2008г.), да разпродам купето и накрая съм взел повече пари отколкото струва цяла кола в перфектна форма. Но и се чудя, кой ли би дал 8-9 000 лв за ремонт на двигател при условие, че в Германия е пълно с обяви за здрави, движещи се Субару-та по 5-6 000 евро...
|
|
|
Чет Юли 21, 2016 12:23 am |
|
|
mrd
Регистриран на: Чет Сеп 15, 2016 10:41 pm Мнения: 28
Автомобил: Legacy 2005, 2.0i, 138 кс
Рейтинг: 0
|
Привет! Обмислям закупуването на Субару Форестер дизел 2008/09, за съжаление бюджета ми не позволява за по-нов. Намерих прекрасен екземпляр купуван от БГ, на малко над 100к км. Колата много ми харесва честно казано, единствено този проблем с коляновия вал описан в предните 12 страници малко ме кара да се съмнявам дали е добър избор този модел с този двг. Принципно с ВИН номер има ли вариант да се установи дали колата която съм харесал е от "бъгавата" партида? Ако да, тази проверка в СМ ли прави? Много благодаря предварително за отговорите.
|
|
|
Чет Сеп 15, 2016 10:49 pm |
|
|
kkali
Регистриран на: Пет Окт 28, 2016 6:46 pm Мнения: 8
Телефон: 0897512004
Рейтинг: 0
|
Здравейте, от няколко дни разглеждам субару Outback 2.0 D 2008/9 и доста ми харесват. Покарах две с въпросния двигател 2.0 дизел, от които единият беше със сменен двигател. Като се поразрових малко, прочетох всички 12 страноци и до колкото разбрах просто от тази серия има дефект и на около 100 000 чупят колянов вал, но нещото което не разбрах е, дали след смяната на двигателя са ок вече или по-добре не. Въпросът ми е следният, тази която покарах с вече сменения двигател преди 50k много ми хареса, изглежда поддържана, човекът има пълна сервизна история, купувана е от него от Германия, но след като споделих за намерението си за тази кола на майстора ми , той ми каза, че тези двигатели са доста капрiзни и като цяло дават проблеми, освен това субарутата са по-скъпи за поддръжка.. таа нуждая се от малко помощ в избора, защото наистина много ми хареса колата, но не искам да си купувам кола, която само да я гледам, а и да си я карам. Таа възможно ли е да ми създава доста главоболия дори след смяната на двигателя с по-нов, с нова модификация?? Благодаря
|
|
|
Пет Окт 28, 2016 8:07 pm |
|
|
kkali
Регистриран на: Пет Окт 28, 2016 6:46 pm Мнения: 8
Телефон: 0897512004
Рейтинг: 0
|
И държа да отбележа, че преди да пиша и задавам въпроси си направих труда да прочета цялата тема и не намерих информация, за това какво се случва след смяната на двигателя, освен за човека който просто си я е заменил с бензинова и се е отрекъл от дизела..
|
|
|
Пет Окт 28, 2016 8:42 pm |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Мнения: 857 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
Важното е да е сменен с EURO5 двигател. Моето Фори 2010 е вече на 120000 и освен хубави масла , друго не е поискало.за мен двигателят е уникален!
Sent from my iPhone using Tapatalk
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Нед Окт 30, 2016 7:24 am |
|
|
martod
Регистриран на: Съб Ное 15, 2008 10:24 pm Мнения: 237 Рейтинг: 130
|
trak написа: За сега освен съединител друго не съм правил, Ако това "правене" включва и подмяна на демпферния маховик можеш да спиш и празнуваш спокойно празниците . При всички дизели с такива съединители, не само при Субару, главен виновник за късане на колянов вал е разтропания и несменен навреме маховик .
_________________ ---------------------------------------
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА .....ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА......
|
15
|
|
Пон Дек 26, 2016 10:17 am |
|
|
edd2
Регистриран на: Пон Май 09, 2011 5:44 pm Мнения: 144 Местоположение: Gabrovo
Автомобил: Легаси 2,0 D
Рейтинг: 46
|
martod написа: trak написа: За сега освен съединител друго не съм правил, Ако това "правене" включва и подмяна на демпферния маховик можеш да спиш и празнуваш спокойно празниците . При всички дизели с такива съединители, не само при Субару, главен виновник за късане на колянов вал е разтропания и несменен навреме маховик . Как да разбера ,че е за смяна. Моят е на 152000км и нито тресе ,нито приплъзва.
|
|
|
Нед Яну 01, 2017 10:30 am |
|
|
Vmax
|
|
Нед Яну 01, 2017 12:02 pm |
|
|
mandata
Регистриран на: Пет Дек 25, 2009 10:50 pm Мнения: 77 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Субару Аутбек 2.0 дизел
Телефон: 0882831036
Рейтинг: 0
|
Ако надписа на снимката означава, че е сменен двигателя, то следва че Аутбек 2,0 D - произведен 07.2010, първа регистрация 11.2010 г. страда от проблема. Успех на всички в избора на боксер дизел.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Чет Яну 12, 2017 8:53 am |
|
|
Rudidoc
Регистриран на: Нед Окт 08, 2017 11:43 am Мнения: 1
Автомобил: Subaru Forester diesel
Рейтинг: 0
|
Здравейте! За съжаление и моята кола Субару Форестър дизел 2008, скъса колянов вал. Можете ли да помогнете с някакви официални адреси и контакти на субару. Поне да им пиша за проблема и да се надявам на чудо! Моля и някой патил за съвети и помощ! Благодаря ви !
|
|
|
Пон Окт 09, 2017 4:14 pm |
|
|
mihluzin
Регистриран на: Вто Яну 06, 2009 12:47 pm Мнения: 23 Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0D
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги, И аз влезнах в кюпа на притежателите на дефектните дизелови двигатели,Форестър , все пак още не съм счупил вала но е на път както ми казаха на две места. Колата не я карам и имам дилема какво да правя тъй като колата отдавна е извън гаранция,закупена е от Субару София: Вариант 1 - Купувам двигател втора ръка "читав", не се знае колко ще изкара тъй като е от същата генерация... Вариант 2 - Пиша на Субару, но нямам идея къде тъй като контактите дадени преди няколко страници вече не са валидни... Вариант 3 - Пускам колата да се продава на части и вече никога не пипам дизелово субару.... Благодаря на всички за мненията,ако има такива де..
|
|
|
Пет Окт 20, 2017 10:37 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|