Правила за пускане на обяви в раздела
Тук е мястото за обсъждане на дизеловите мотори на Subaru
Автор |
Съобщение |
jafaar
Регистриран на: Пет Ное 06, 2009 9:53 pm Мнения: 1162 Местоположение: СОФ
Skype: ubergruber
Автомобил: Impreza 2.0GRR!
Рейтинг: 71
|
tony написа: И по-лошото е, че е извън гаранция. Ще ви държа в течение, какво е станало с моя приятел. Сигурно точно месец след като е изтекла?
|
|
|
Чет Сеп 13, 2012 1:09 pm |
|
|
tony
|
jafaar написа: tony написа: И по-лошото е, че е извън гаранция. Ще ви държа в течение, какво е станало с моя приятел. Сигурно точно месец след като е изтекла? Не Яска, около половин година след гаранцията е.
|
|
|
Чет Сеп 13, 2012 1:14 pm |
|
|
bekas6621
Регистриран на: Вто Авг 21, 2012 1:18 pm Мнения: 34
Skype: g.bakala1
Автомобил: Subaru Forester Diesel
Телефон: 0898 419 667
Рейтинг: 30
|
tony ме е изпреварил пак. Изчетох всички коментари и ще ви споделя с 2-3 изречения какво се случи. И аз като tony съм механик, и аз имам подобни случаи по корабите. На колегата който обяснява какво се е случило с приятелката му съм склонен да вярвам, но ще го коментирам другата седмица, като отворят мотора. Колкото до Субару, от 16 години не съм карал друга кола. Първото беше DL, после Импреза. За тоя Дизел чета от 98 година и държах много първото внесено в Бургас да мое. Както и да е, каквото и да стане с тоя мотор не означава че другата ми кола няма да е Субаро пак. Дори съм се спрял на XVto вече. Сега накратко. Случи се пред с. Рудник, Варненско. Прав път карах с 110 км. в момента. Случи се за секунда...без никакви индикации, просто 2 слаби удара, помислих че съм пукнал гума. Веднага свих и започнах да спирам, колата изгасна цялото табло светна. Точно преди да спре с около 20 км/ч вкарах на 2ра и отпуснах съединител да запали. Усети се като пребоксуване, като АБС и колата спря. Опитах да запаля отново, само едно премигане на таблото, пук, пук и толкова. Още веднъж, пак същото. Спря една кола до мен, помолих човека да ми даде ток, същата работа, въобще не превъртя. И така дойде пътна помощ, закараме колата в сервиз Субару Варна. Опитахме да го запалим пак, същата работа. Тогава се опитахме да го превъртим ръчно. Не мръдна мамка му, с 1 метър рамо го напънахме...Тогава чух историята с Субаруто в Варненския сервиз и видях мотора, по точно квото е останало от него...Масла филтри консумативи, всичко съм сменял на време и компромиси с качеството никога не съм правил. И на мен ми мина през акъла проблем с вала...Надявам се да е нещо по дребно, щото не ги намирам парите на пътя, ама каквото е такова. Ще пиша повече след някой друг ден. Колата я прибрах в Бургас, просто за да имам поглед...гаранцията и изтече...Изкарах си старата Импреза, милата 1 см. мухъл беше хванала вътре/вънка, от година и повече не беше докосвана но отново безотказна...
|
|
|
Чет Сеп 13, 2012 8:20 pm |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Мнения: 857 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
Опааа , май става болест?!? Дано да е нещо друго и лесно оправимо! Успех колега! Дайте да пишем до Субару Япония за проблема и да пращат колянови валове за сервизна подмяна
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Чет Сеп 13, 2012 9:46 pm |
|
|
bekas6621
Регистриран на: Вто Авг 21, 2012 1:18 pm Мнения: 34
Skype: g.bakala1
Автомобил: Subaru Forester Diesel
Телефон: 0898 419 667
Рейтинг: 30
|
Здравейте момчета и момичета..Обещах да пиша 2 думи за проблема с колата ми преди няколко дни. Еми колкото и да ми е неприятно, дал съм абсолютно точна диагноза. Както писах прибрах колата в сервиз Субару Бургас и днес присъствах на разглобката на мотора. От 26 години работя в тая област и честно казано не се изненадах много. Вала е скъсан, рамото на 3то движение в основата на основната шийка. Бих ви пратил снимки, но не знам как става тук. Ако някой проявява интерес, да ме търси на скайпа. Искам да ви помоля, ако някой знае нещо за другите 2 коли с тоя дефект да ми изпрати малко повече детайли. Възнамерявам да пиша до Субару Япония, имам опит в това...Може партидата да е с дефект...все пак и 3те коли са 2008 г. на едни и същи километри. Знае ли човек може и да се трогнат. Няма кой знае колко коли в БГ, не се славим с кой знае какво богатство, пък и никой не обича черни точки. Ми толкова за сега. Надявам се да отговорите.
|
|
|
Пон Сеп 17, 2012 5:52 pm |
|
|
LeBoss
Регистриран на: Съб Дек 03, 2011 9:19 pm Мнения: 69 Местоположение: Благоевград-Видин
Автомобил: АУДИ А6 Куатро
Рейтинг: 19
|
Колега съчувствам ти, гадна работа и то извън гаранция. И да им пишеш, според мен, ще е безполезно. Те много добре знаят, че вал на дизелов мотор без противотежести е чисто тото, особено за боксер, където размерите на колената си ги видял сам. Просто си запълват нишата за дизел на пазара.
|
|
|
Пон Сеп 17, 2012 10:01 pm |
|
|
votolom
Регистриран на: Вто Апр 13, 2010 10:07 pm Мнения: 953 Местоположение: София Рейтинг: 96
|
Много съжалявам за неприятните емоции Честно казано след това, което чета ще ни е малко гадно да тръгнем на дълъг път Не е присъщо това за японска кола по принцип, да и трепериш да не се строши всеки момент... Преди беше обратното с япончетата - изненадваш се, че още не се е счупило
|
|
|
Пон Сеп 17, 2012 10:25 pm |
|
|
pradabg
Напуснал форума
Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm Мнения: 1100 Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
|
LeBoss написа: Колега съчувствам ти, гадна работа и то извън гаранция. И да им пишеш, според мен, ще е безполезно. Те много добре знаят, че вал на дизелов мотор без противотежести е чисто тото, особено за боксер, където размерите на колената си ги видял сам. Просто си запълват нишата за дизел на пазара. Колега лееекинко не съм съгласен с това изказване.Работя в друга сфера и поне веднъж на 6 месеца имаме проблем с качеството,това което се прави са подробни снимки,опис и ситуация при която се е получил или установен дефекта (задължителна снимка на етикецията - кога,къде и от кого е произведено). Съответно продукта се спира от продажба и се изчаква отговор от пройзводителя. От там нататък или се изтегля глобално или ако случаят е прецедент се изплащат компенсации независимо от гаранцията. След като автомобилът е при официалният дилър и е установен проблемът,остава да направят горе написаното,всяка една компания си има процедура за такива случаи. Не бива нещата да се оставят просто така. С подаденият сигнал,те ще могат навреме да реагират и предупредят дилърите ,да изтеглят от мрежата ако е необходимо, произведените в този период автомобили , за да бъдат избегнати далеч по-сериозни (не дай си боже) пътни инциденти ! Това би сринало авторитета на марката ! Ако отговорът не е достатъчно задоволителен,бъдете по-настойчиви-това е друга процедура при големите компании ( ако минат с мекото ОК),само че, ако потребителя е достатъчно настойчив и продължи да чопли,независимо от загубите ,ще гледат нещата да не стигнат до пресата,това означава срив в продажбите . http://www.fhi.co.jp/english/Не ги оставяй да дишат
_________________ http://www.dek.bg/main.php
|
|
|
Пон Сеп 17, 2012 10:50 pm |
|
|
tony
|
Здравейте! Колегата bekas6621 ми предостави снимките които е направил вчера в Субару Бургас от разглобяването на двигателя. Предположението се оказа факт, скъсан колянов вал. От информацията която имам от форума, това е третия боксер дизел с този проблем. И най-интересното всичките дизели са на около 70-80 000 км. и производство 2008-2009, преди фейс-лифта от 2010. Дали е проблемна тази партида валове? Или нещо друго? Лично мое мнение е, че това е не добре изчислен елемент от двигателя, които излиза при първото поколение дизелови двигатели на Субару. Дано да греша и да не съм прав. Както се вижда от снимките скъсването е между първо и второ движение, или трето и четвърто, зависи от къде се броят движенията, но това е маловажно със "салатата" която е станала в мотора. Неприятна гледка.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
Последна промяна tony на Вто Сеп 18, 2012 12:04 am, променена общо 2 пъти
|
|
Пон Сеп 17, 2012 11:40 pm |
|
|
votolom
Регистриран на: Вто Апр 13, 2010 10:07 pm Мнения: 953 Местоположение: София Рейтинг: 96
|
|
Пон Сеп 17, 2012 11:53 pm |
|
|
bekas6621
Регистриран на: Вто Авг 21, 2012 1:18 pm Мнения: 34
Skype: g.bakala1
Автомобил: Subaru Forester Diesel
Телефон: 0898 419 667
Рейтинг: 30
|
Колега pragabg, съгласен съм със забележките ти. Не съм спец в тая област, но вече съм нахвърлял нещо в тоя дух. Лошото е, че съм ограничен във времето, там където бачкам нямам свободен достъп до нета с месеци. Хубавото е, че няма давност в тая работа. Дай съвет ако се сещаш нещо, ще се съобразя с него. Запознат съм в детайли с дизеловия мотор по принцип, и няма да напиша нещо глупаво. Ще съм благодарен на всички които съдействат...
|
|
|
Вто Сеп 18, 2012 6:11 am |
|
|
bekas6621
Регистриран на: Вто Авг 21, 2012 1:18 pm Мнения: 34
Skype: g.bakala1
Автомобил: Subaru Forester Diesel
Телефон: 0898 419 667
Рейтинг: 30
|
Чета в форума изказвания на някои посетители които явно не са запознати с много неща. В автомобилостроенето, понятието BOXER е разпространено като мотор с бутала разположени на 180 градуса. При редовия и В-образния мотор съществуват сили които се мъчат да преобърнат мотора по посока на въртене. При boxera тези сили ги няма или намалени до минимум само по факта че буталата са разположени на 180 градуса затова не са нужни противотежести. С това тоя мотор е уникален. В корабостроенето също имаме понятие BOXER но тука няма нищо общо с горенаписаното. Имал съм късмета или нещастието да работя на такъв мотор. Типичен представител DOXFORD доколкото знам спрян от производство. При него буталата са насрещнодвижещи се. Дефакто двете бутала сформират горивната камера. Трудно за обяснение в няколко реда. Колкото до вала на Форестъра, запознат съм с производството, да не кажа и грубо с компонентите съдържащи материала за изработка. Зз мен има неточности в изчисленията на въпросния детайл и ако няма гласност няма да има и подобрения....от което ще страда потребителя най вече...
|
|
|
Вто Сеп 18, 2012 7:51 am |
|
|
valadares
Регистриран на: Съб Юли 17, 2010 10:44 am Мнения: 2539 Местоположение: варна
Автомобил: Н6'08SUBARcharged RAPTOR
Рейтинг: 179
|
votolom написа: Много съжалявам за неприятните емоции Честно казано след това, което чета ще ни е малко гадно да тръгнем на дълъг път Не е присъщо това за японска кола по принцип, да и трепериш да не се строши всеки момент... Преди беше обратното с япончетата - изненадваш се, че още не се е счупило bekas6621 написа: Чета в форума изказвания на някои посетители които явно не са запознати с много неща. В автомобилостроенето, понятието BOXER е разпространено като мотор с бутала разположени на 180 градуса. При редовия и В-образния мотор съществуват сили които се мъчат да преобърнат мотора по посока на въртене. При boxera тези сили ги няма или намалени до минимум само по факта че буталата са разположени на 180 градуса затова не са нужни противотежести. С това тоя мотор е уникален. В корабостроенето също имаме понятие BOXER но тука няма нищо общо с горенаписаното. Имал съм късмета или нещастието да работя на такъв мотор. Типичен представител DOXFORD доколкото знам спрян от производство. При него буталата са насрещнодвижещи се. Дефакто двете бутала сформират горивната камера. Трудно за обяснение в няколко реда. Колкото до вала на Форестъра, запознат съм с производството, да не кажа и грубо с компонентите съдържащи материала за изработка. Зз мен има неточности в изчисленията на въпросния детайл и ако няма гласност няма да има и подобрения....от което ще страда потребителя най вече... нямам думи и съжалявам за случката явно проблема си е наболял,защото поне 4 пъти съм виждал в обяви за коли боксер дизел-като описание блокирал двигател
_________________ ако пътят пред нас свърши,нека го направим..
|
|
|
Вто Сеп 18, 2012 8:05 am |
|
|
bekas6621
Регистриран на: Вто Авг 21, 2012 1:18 pm Мнения: 34
Skype: g.bakala1
Автомобил: Subaru Forester Diesel
Телефон: 0898 419 667
Рейтинг: 30
|
От години посещавам форума, но никога не съм се намесвал в дискусиите. Случилото се ме активира. Надявам се на умни и компетентни съвети.
|
|
|
Вто Сеп 18, 2012 8:16 am |
|
|
eddy
Регистриран на: Пет Яну 20, 2012 10:23 am Мнения: 339
Автомобил: Spec B
Рейтинг: 103
|
Виж колегата Soflab: memberlist.php?mode=viewprofile&u=5714 си търсеше 6 степенна ръчна кутия, а на теб ти трябва цял двигател, може да се комбинирате за нещо такова, стига да са изправни нещата, които ви трябват: http://suchen.mobile.de/auto-inserat/su ... UNREPAIREDТова според мен е най-разумното ти решение, да вземеш заедно с някой нещо такова и да си поделите разходите, защото дори да ти уважат претенциите FHI със сигурност, няма да те обезщетят 100%, може да поемат около 50%, ако и това поемат, а това ще е доста скъпо удоволствие и ще отнеме страшно много време, в което няма да можеш да си караш колата.
|
|
|
Вто Сеп 18, 2012 8:34 am |
|
|
bekas6621
Регистриран на: Вто Авг 21, 2012 1:18 pm Мнения: 34
Skype: g.bakala1
Автомобил: Subaru Forester Diesel
Телефон: 0898 419 667
Рейтинг: 30
|
При мен проблема е малко по комплексен. Далече съм от мисълта че някой ще ми поеме разноските, но има и нещо друго ако се сещаш. Докато не ревне детето майката не си показва цицата. Колата е лизингова още и искам не искам трябва да и плащам вноските още година и половина. Банката не я интересуват моите проблеми. При всички положения колата ще я оправя и ще я мисля оттам нататък. Най вероятно ще я върна на дилърите и ще подпиша нов договор като взема нова. Има такава опция, но ще имам едно наум вече. Има начини и човек да се предпази и от тия неприятности. Дай Боже да се справяме с финансите, другото – Здраве.
|
|
|
Вто Сеп 18, 2012 9:14 am |
|
|
tony
|
Малко извън темата, но все пак е полезно.Ето как в Дания се решават проблемите (извадка от Аутбек форума)! Колегата е извън гарнция, но Субару му помага с ремонта и т.н. Вярно стандарта на живот там е в пъти по-голям от БГ, но това трябва да е в плюс за нас - по разбираеми причини. Дискусията е тук.
|
|
|
Вто Сеп 18, 2012 10:18 am |
|
|
pradabg
Напуснал форума
Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm Мнения: 1100 Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
|
bekas6621 написа: Колега pragabg, съгласен съм със забележките ти. Не съм спец в тая област, но вече съм нахвърлял нещо в тоя дух. Лошото е, че съм ограничен във времето, там където бачкам нямам свободен достъп до нета с месеци. Хубавото е, че няма давност в тая работа. Дай съвет ако се сещаш нещо, ще се съобразя с него. Запознат съм в детайли с дизеловия мотор по принцип, и няма да напиша нещо глупаво. Ще съм благодарен на всички които съдействат... Изпрати ми всичко което имаш като информация,някаква референция от сервиза - рама,снимки,номер на детайл,кога се се случило,как се е случило и тн.(всичко което се сетиш). Остави ми и някаква връзка с човек който е тук,възможно е ,да пойскат да се изпрати детайла за експертиза и оценка. п.с.Аз ще пусна и в Субару форума в Испания,да видим дали и там има такива случаи, и как са се справили с проблема. [email protected] [email protected] p.s.2.Имай на предвид,че няма да се съгласим с първото им становище,винаги корпорациите гледат да минат с лекото,но при настоятелност винаги има положителен обрат иначе при гласност имиджа отива по дяволите .....
_________________ http://www.dek.bg/main.php
|
15
|
|
Вто Сеп 18, 2012 10:37 am |
|
|
tony
|
bubaru написа: Това е втория случай за който чувам. Преди няколко месеца в Субару Варна пак имаше дизелов мотор със скъсан колянов вал на подобни километри. Странна работа... Този мотор си е още във Варна, смяната с нов, раб. часове в сервиза и т.н., теглим чертата - около 20к лв. В Пловдив (от първия пост) е заменен за около 15к лв. но в гаранция, която е увеличена, понеже колата е била около 3 месеца в сервиза. За Бургас.....предстои...
|
|
|
Вто Сеп 18, 2012 9:19 pm |
|
|
fliyng pig
Регистриран на: Вто Май 11, 2010 4:31 pm Мнения: 141 Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback 3.6R 2016
Рейтинг: 13
|
tony написа: bubaru написа: Това е втория случай за който чувам. Преди няколко месеца в Субару Варна пак имаше дизелов мотор със скъсан колянов вал на подобни километри. Странна работа... Този мотор си е още във Варна, смяната с нов, раб. часове в сервиза и т.н., теглим чертата - около 20к лв. В Пловдив (от първия пост) е заменен за около 15к лв. но в гаранция, която е увеличена, понеже колата е била около 3 месеца в сервиза. За Бургас.....предстои... Колега, само дребна корекция, от първия пост, колата е Софийска и е ремонтирана в София П.с. ВИН-а го чакам още! Поздрави
|
|
|
Сря Сеп 19, 2012 2:44 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта |
|