Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 10:25 pm



Отговори на тема  [ 474 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 24  Следваща
 Скъсан колянов вал 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Сря Май 27, 2015 5:19 pm
Мнения: 21
Местоположение: София
Автомобил: OUTBACK 2.5i/2007
Телефон: 0888 89 52 73
Рейтинг: -14
Кофти...
Отговори с цитат
Здарвейте. Отскоро съм горд собственик на Субару Аутбек 2.0 Дизел 2008 г.Автомобила е закупен от БГ и е сервизиран редовно. Моля за съвети относно обслужване т.н. Може ли да се предотврати това скъсване на колянов вал......да се подмени своевременно.Колата е на 135 000 км. сменян е само съединител на 70 000 км. и нормалните обслужвания за масло,накладки и т.н. Много бих бил благодарен и за съвет за читав сервиз в района на София !!!!

Чет Май 28, 2015 1:43 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Окт 11, 2006 11:47 pm
Мнения: 2311
Местоположение: Sofia
Автомобил: EA839,MA1.20
Рейтинг: 506
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
tommypopov написа:
Здарвейте. Отскоро съм горд собственик на Субару Аутбек 2.0 Дизел 2008 г.Автомобила е закупен от БГ и е сервизиран редовно. Моля за съвети относно обслужване т.н. Може ли да се предотврати това скъсване на колянов вал......да се подмени своевременно.Колата е на 135 000 км. сменян е само съединител на 70 000 км. и нормалните обслужвания за масло,накладки и т.н. Много бих бил благодарен и за съвет за читав сервиз в района на София !!!!


Виж дали твоята кола е от рисковите за късане на вал. Може да не е...Сервизи - погледни в раздела и си избери.

Чет Май 28, 2015 1:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 12, 2015 4:51 am
Мнения: 351
Рейтинг: 151
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги изчетох темата за боксер дизел с интерес!
Много подробно е обяснена причината за този проблем - късане на колянов вал и/или последващи разрушения в мотора.
Никъде обаче не разбрах, може и в мен да е грешката от недоглеждане...
Интересувам се ако си взема Форестър дизел от края на 2009 с проблем в мотора и на + 200х.км, какво би ми струвал конкретен ремонт по замяната на самия мотор с всичките му джунджурии и колко време отнема доставката на частите?

Поздрави на всички фенове на марката!

Чет Юли 02, 2015 2:41 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Окт 11, 2006 11:47 pm
Мнения: 2311
Местоположение: Sofia
Автомобил: EA839,MA1.20
Рейтинг: 506
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Направо питай доставчиците на части от форума, колко излиза един лонг блок - т.е. блока + главите..... Труда е допълнително, консумативите също. Освен ако не купиш колата за смехотворни пари, не виждам смисъл.

Чет Юли 02, 2015 7:31 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юни 23, 2010 9:09 pm
Мнения: 1340
Рейтинг: 441
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Forester2003 написа:
Интересувам се ако си взема Форестър дизел от края на 2009 с проблем в мотора и на + 200х.км, какво би ми струвал конкретен ремонт по замяната на самия мотор с всичките му джунджурии и колко време отнема доставката на частите?
Въобще не си вземай кола с проблем в мотора, освен ако не струва 2к лв. :D Максимална граница за разходи поставяш 15-18к лв (тотал), а сроковете....? Следва разработка, настройка на други възли (още разходи).Теглиш чертата, и си назад (при това, доста). :pardon:

Чет Юли 02, 2015 11:03 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 12, 2015 4:51 am
Мнения: 351
Рейтинг: 151
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
tony написа:
Forester2003 написа:
Интересувам се ако си взема Форестър дизел от края на 2009 с проблем в мотора и на + 200х.км, какво би ми струвал конкретен ремонт по замяната на самия мотор с всичките му джунджурии и колко време отнема доставката на частите?
Въобще не си вземай кола с проблем в мотора, освен ако не струва 2к лв. :D Максимална граница за разходи поставяш 15-18к лв (тотал), а сроковете....? Следва разработка, настройка на други възли (още разходи).Теглиш чертата, и си назад (при това, доста). :pardon:


Няма кой да я даде без пари, но явно няма смисъл цялата работа.
Не очаквах да е толкова зле положението с ремонта.

Чет Юли 02, 2015 8:18 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Окт 11, 2006 11:47 pm
Мнения: 2311
Местоположение: Sofia
Автомобил: EA839,MA1.20
Рейтинг: 506
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
То не е ремонт , а смяна на двигателя, по-добре не....

Чет Юли 02, 2015 8:30 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Май 27, 2015 5:19 pm
Мнения: 21
Местоположение: София
Автомобил: OUTBACK 2.5i/2007
Телефон: 0888 89 52 73
Рейтинг: -14
Кофти...
Отговори с цитат
за момента най-добрата оферта е от boxeer.com......имат няколко двигателя EURO 5......и до БГ идват на 6000$........ако някой знае нещо друго и по достъпно са пише.....че и аз пострадах OUTBACK 2.0 DIESEL/2008.....скоро имаше един двигател от XV на Драгичево но замина за 9 бона.....давайте читави оферти че има търсене за Евро 5 и Евро 6

Нед Яну 24, 2016 10:52 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 23, 2015 1:59 pm
Мнения: 19
Автомобил: Outback 2.5 CVT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Само валът ти ли е скъсан, или и блока е начупен?
Щото едната теория е, че се чупи пета, и от там заминава вала, но съм виждал да продават и здрави блокове, където само вала се е скъсал...

Пон Яну 25, 2016 1:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Май 27, 2015 5:19 pm
Мнения: 21
Местоположение: София
Автомобил: OUTBACK 2.5i/2007
Телефон: 0888 89 52 73
Рейтинг: -14
Кофти...
Отговори с цитат
Двигателя не е отворен,но мнението на майсторите е че е превъртял лагер и се предполага че и вала е заминал

Пон Яну 25, 2016 1:54 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 09, 2011 5:44 pm
Мнения: 144
Местоположение: Gabrovo
Автомобил: Легаси 2,0 D
Рейтинг: 46
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
tommypopov написа:
за момента най-добрата оферта е от boxeer.com......имат няколко двигателя EURO 5......и до БГ идват на 6000$........ако някой знае нещо друго и по достъпно са пише.....че и аз пострадах OUTBACK 2.0 DIESEL/2008.....скоро имаше един двигател от XV на Драгичево но замина за 9 бона.....давайте читави оферти че има търсене за Евро 5 и Евро 6


Съжалявам за проблема ти ,но от любопитство на колко км. стана белята?

Пон Яну 25, 2016 5:58 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Май 27, 2015 5:19 pm
Мнения: 21
Местоположение: София
Автомобил: OUTBACK 2.5i/2007
Телефон: 0888 89 52 73
Рейтинг: -14
Кофти...
Отговори с цитат
В момента автомобила е на 144 500 км....но белята е станала на 130 000.....след което двигателя е бил закрепен при Митачето и аз я купих на 133 500 ....е порадвах се десетина хиляди километра и хайде на ремонт.Най лошото е че пак се намират хора дето викат......"закрепи я и я продай"......гадна работа(а това закрепване е около 4 бона......и никой не знае колко ще изкара.....но повече от 20 000 км няма)

Пет Яну 29, 2016 10:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 06, 2015 8:08 pm
Мнения: 632
Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5XT '06AT;Outback B13 H6
Телефон: O8985O54I4
Рейтинг: 346
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Незнам дали си видял този - https://bazar.bg/%D0%BE%D0%B1%D1%8F%D0% ... ru-outback. Нямам си идея какво е състоянието и дали става, но ако търсиш двигател, може да го провериш. Успех.

_________________
A simple act of caring creates an endless ripple that comes back to you.

Съб Яну 30, 2016 9:21 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Никой ли не е сложил бензин в коша на дизела? Би трябвало да е съвместимо и доста по-евтино (първоначално), даже и с инсталация, комп и двг от донор?Единствено майстора, който ще го прави, ще му се .... с прехвърлянето,но пак... може да е по-евтино. :facepalm:

_________________
http://www.hostit.bg/

Съб Яну 30, 2016 10:50 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Ное 23, 2013 1:19 pm
Мнения: 23
Автомобил: Subaru Forester Diesel
Рейтинг: 4
Нов фен
Отговори с цитат
fixallot написа:
Незнам дали си видял този - https://bazar.bg/%D0%BE%D0%B1%D1%8F%D0% ... ru-outback. Нямам си идея какво е състоянието и дали става, но ако търсиш двигател, може да го провериш. Успех.


10 000лв. за двигател който не е ясно какъв е?!?? На колко километра е?!?? Това меко казано е нагло да не говорим, че си е чиста гавра с хората на които им е гръмнал мотора. По обявите за 12-13к може да се купи цяла кола в движение с такъв мотор. Освен това в boxeer.com --> Brand new - Very complete EURO 5 engine! Comes with alternator, A/C compressor, full exhaust including turbo, Flywheel, clutch and more...
е на 4875$ = 8800лв. някъде... не знам колко ще излезе транспорта но 100% няма да е 2 бона!!!! т.е. за 10-11к има чисто нов мотор евро 5 с гаранция!!! Баси мародерите смотани са тва джамбазите!!!
Много по-интересно звучи смяната с бензинов мотор, ако някой сподели мнение ще е супер. До колкото знам, скоросна кутия, съединител са същите при бензина, може би наистина няма да е чак толкова сложно?
 1

Съб Яну 30, 2016 12:07 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 10, 2014 2:43 pm
Мнения: 24
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester 2.0 2009
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Гледам, че в boxeer мотора е EURO5, а той съвместим ли е с ECU-то на EURO4 ? или като сменяш мотора от евро 4 на 5 трябва и ново ECU ?

Много неприятна история .... Аз като си купих моя Форестър в последствие разбрах за този проблем с вала и тъй като съм безкрайно впечетлен от колата сме си решили, че ако се счупи ще го правим ...
Тъся все още информация как може да се привери дали е с дефектен вал или не и по-скоро стигам до извода, че няма дефектни модели, а просто им е слабо място. Писах до европейското представителство на субару в Белгия да им искам детайли и информация, но ми отговориха да си питам локалните дилъри.
Смятах да звъня в Гунма завода ама там само service desk има за връзка и се отказах.

На колегата му желая успех и с интерес ще следя темата, ако мога да помогна някак, съм насреща.

Съб Яну 30, 2016 2:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Май 27, 2015 5:19 pm
Мнения: 21
Местоположение: София
Автомобил: OUTBACK 2.5i/2007
Телефон: 0888 89 52 73
Рейтинг: -14
Кофти...
Отговори с цитат
Доколкото ми обясниха всичките двигатели са съвместими т.е. проблемните Евро 4 двигатели могат да се заменят с Евро 5 и Евро 6.....разликата е че на новите колекторите са пластмасови и вала е подсилен....това успях да разбера

Съб Яну 30, 2016 9:01 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 23, 2015 1:59 pm
Мнения: 19
Автомобил: Outback 2.5 CVT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Не знам какво значи да се "закрепи" един двигател, но зучи странно...

Аз карам фори, което е чупило вал, и оригиналния 12200AA380 е заменен с коригирания 12200AA381 от тук:

https://www.jaspasubaru.com/index.php?s ... un_id=4185

сега продават следващата корекция, която е от април 2010. - 12200AA480.


Какво значи закрепен двигател? Някакви заварки в блока и по вала ли правят?

Ако блока е читав, и се купи нов вал, не се ли дават нови 100 000 км надежда на двигателчето?

Пет Фев 12, 2016 3:38 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги,
понеже виждам, че възраждате темата и въпросите и на скорошни и бъдещи собственици започват да се повтарят нека да обобщя това, което аз съм изровил по форумите. В последно време джамбазите внасят все повече Субару коли EURO 4 и предполагам, че слабо информираните нови собственици с попарен първоначален ентусиазъм ще нарастват.
След широко обсъждане в чуждите форуми (немски основно) проблемите на първото поколение на субару боксера се свеждат до:
1) дефектна серия на шорт блоков, при които е установена грешка при робота нанасящ силикона между двата блока. В последствие се оказва, че при сглобяване частично се запушва маслената магистрала и резултата е oil starvation (недостатъчен дебит) за шийки на основен вал (обикновено #2 - средна) - резултат: задиране и скъсване колянов вал;
2) проблем с хлабини в основни шийки на серия блокове и валове - реултат: задиране и късане на вал ИЛИ чупене пети (чугунени вложки в алуминиевата отливка) на основни лагери. Обърнете внимание на последното, защото то е в основата на измамата при джамбазите. Има варианти, в които се чупи петата на 1ви основен, който е и аксиален. Вала стяга в лагера и той започва да се върти по гърба. В резултат мотора работи, но започва теч на масло през семерингите, т.к. аксиално вала вече не е осигурен коректно и "играе" напред назад. ОБАЧЕ колата е в движение и е продаваема.

3) материал на коляновия вал - серия валове с проблем в състава водещо до крехко счупване.

4) други проблеми, които съпътстват боксер дизел мотора:
- DPF филтър - в първото поколение е затворен и често се запушва. Това често разбива мечтите на новите собственици хем да карат Субару, хем да е икономично (не че има такова :D ). Резултата от задръстването е честа регенерация, особено ако колата се кара в града на кратки разстояния. Регенерацията води до завишаване на термичния режим на двигателя и възможна поява на други проблеми (особено при кофти масло),но и до разход надминаващ доста показания в техническата спецификация;
- съединител - това е тема на дискусии, защото е чисто субективен проблем. Всички Субару модели с ръчна кутия страдат от слаб съединител (не включваме STI с разните му керамики) Когато водача идва от марка с по-добре изчислен амбрияж и е свикнал левия му крак да почива на съединителя и да потегля бавно и плавно като корабче на Сена - трябва да се подготви за смяна на 70к км. При дизела упражнението е близо 2000 лв.(заради демпфера). При обикновен маховик решението е - хората облегнати добре в колата и съединителят се пуска бързо докато усетите камшичен удар в малкия мозък ROFL (в кръга на шегата)
- горивни дюзи - ако диагнозата се забави става голям проблем. Обикновено прогаря бутало или чупи парче което прави поне един цилиндър на мармалад.

След оплакванията на представителствата основно в Европа, FHI променя конструкцията на два пъти до Април 2010. Промените са основно с вала.
От същата година започва и предлагането на модифициран двигател EURO 5. Промените в Евро 5 са по-генерални и включват промяна на конструкцията на тунела, хлабините и прочие. След тази корекция оплакванията намаляват драстично. Именно затова е препоръчително купуването на субару дизел да е от типа ЕВРО 5 ИЛИ в документите да присъства свидетелство, че двигателят на кола от 11'2007 - 12'2009 е със сменен двигател (който обикновено е EURO 5).

Съвет: избирайте субару дизел много внимателно и най-добре с човек познаващ марката. Алтернативата ремонт винаги съществува - все пак това е машина, но малко хора/сервизи ще се захванат с такъв и ще Ви дадат последваща гаранция. Субару дизел само двигател като 2ра употреба е доста рядък и скъп и се доближава до цена на закупуване на long block от представител.

Надявам се, че информацията ще бъде полезна. Ако съм пропуснал нещо - моля допълвайте.

Поздрави :beer:

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
 45

Съб Фев 13, 2016 9:45 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Май 27, 2015 5:19 pm
Мнения: 21
Местоположение: София
Автомобил: OUTBACK 2.5i/2007
Телефон: 0888 89 52 73
Рейтинг: -14
Кофти...
Отговори с цитат
Колега,благодаря за полезната информация !!!! Виждам че ти си един от малкото,които знаят за какво става въпрос.Тъй като аз все още се колебая дали да купувам двигател Евро 5 или да търся вариант за прехвърляне към бензин за което ще ми трябва една тоталка ,около 2 000 лв за работа,технотест,пререгистрация и т.н.Казват че двигателите Евро 5 имат подобрено смазване,което не се командва от компютъра на Евро 4......т.е. ако сменя двигателя с по нов ще има ли ефект? Все още не знам кой е по добрият вариант.......като честно казано тази кола ми е нужна за 100 000 км(10 г по 10 000 км).....ще се радвам да получа отговор на въпросите.
П.С.отговарям на колегата,който попита какво е закрепване на двигател......това е ремонт(без гаранция) при който се сменят лагерите и автомобила може да изкара 10-15 000 км(както стана при мен).На много места все още препоръчват такива ремонти и те струват около 3000-4000 лв.Първоначално двигателя работи безупречно(няма тракане) и продажбата се осъществява.....след това ще видите

Съб Фев 13, 2016 4:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 474 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 24  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор