Правила за пускане на обяви в раздела
Тук е мястото за обсъждане на дизеловите мотори на Subaru
Автор |
Съобщение |
ico_tech
|
Колега, "закрепване на двигател" има много различни превъплъщения в родното автомонтьорство. Аз последно не разбрах какъв е проблема на твоя - двигателя работи но трака или двигателя е смлян и тотализиран. За мазанането на евро 4 и евро 5 не мога да отговоря - не знам за връзка на мазането с компютъра. Какво бих направил аз: - сваляне на мотора и дефектация след пълна разглобка. това е скъпа операция и най-често води до задънена улица. Затова сервизите най-често директно искат подмяна на двигателя. В противен случай клиента трябва да си плати разглобката за да получи "сигурни" сведения за щетата. След разглобка доколкото знам се отива на два варианта: 1) Ако вала е скъсан се прави оценка на блоковете и тунела. Парадокса е че се наблюдават два вида скъсвания. Единият е ясен - тотална щета. При другия обаче двете части на вала се въртят в синхрон както преди скъсването. В този случай пораженията са в лагерите. Всичко зависи естествено кога е станал белята и как е натоварван мотора след това. Ако окончателната диагноза е вал с лагери, то би могло да се опита да се сменят компонентите, като задължително се направи проверка на състоянието на блока/тунела и петите (цветна дефектоскопия), проверка на маслените магистрали (мисля, че в Швеция един беше разпробивал блоковете за увеличение с 15-20% на отвора. когато дойдат новите лагери повторно се проверява тунела и се измерват хлабините в основните шийки - трябва да са в номинал за нови. Проверка и прилягането на основните лагери към блока за да изключим "дишане". Това е пипкава работа и не може да се извърши в рамките на сервиза. Тук се включва и трета страна (механо работилница с борверг за проверка на блока) и съответно нова страна с отговорност към резултата от ремонта. Като направи оценка на всичко - за сервиза е много по-добре да си намерите нов двигател отколкото да отделят ресурс за тази дефектация и да носят отговорност след това. За вас може би също - защото дотука сте с една торба пари по-малко, а всъщност сте доникъде - следват сглобка, нови гарнитури, монтаж на място, тестване, разработване, смяна на масло и прочие. Портфейла олеква, а резултатът е само очакване. Когато обаче го правиш за себе си - аз не виждам друг по - логичен и икономичен вариант.
2) скъсването на вала води и до счупване на петите в блока или вала е здрав но лагера е "увлякъл" петата. Тук трябва да уточним, че вала е здрав в смисъл че е цял. Спасяването му обаче почти сигурно ще го прати на първи ремонт. Вала както и в горния случай е консуматив - около 1500лв нов. По-големият проблем е тунела с повреден основен лагер. Тук нещата отиват на доста сложна процедура по възстановяване. Тъй като материалът на петата е различен от този на блока проста заварка не е възможна - или по-скоро е възможна, но само в случай, че искате да "закрепите" работата до продажба на следващия клетник. Ако искаме да се свърши работата както трябва - правим солидна наварка във фирма за заваряване с последваща снимка и гаранция. Следва още по трудно обработване само на тази шийка- центровка на двата блока по-отделно, челосване на прилегателната повърхнина, проверка за измятане при заварката на другите шийки. Следва сглобка на блоковете и центровка на борверг по старите шийки, разстъргване до размер и повтаряне на процедурите от т.1). Пак си купуваме гарнитури и прочие. И пак са намесени няколко страни, които с радост ще прехвърлят отговорността на другите при възникване на проблем. И трябва един човек, който не е собственик на возилото (в общия случай) да поеме отговорност за контрола на всички операции и естествено за крайния резултат - ремонтиран двигател с характеристики на нов.
Та какво бих направил аз - бих си ремонтирал мотора, но ако е възможно да взема на сметка EURO 5 бих се замислил. Какво е "на сметка" е възприятие субективно за всеки. Някой е дал 9000 лв за двигател от морга - това за мен не е на сметка и директно ме подтиква към ремонт на настоящия. Всеки си преценява сам - но важното е да намери сервиз с трезва представа за боксер дизел. Ако няма възможност да прави горе посочените неща сам, то трябва да се запаси с търпение и не малко средства. В крайна сметка целта на темата каква е - да информираме бъдещите собственици, които са имали късмета преди "да се хвърлят" под влака да погледнат в този форум какво би ги очаквало ИЛИ да кажем , че който е теглил вече късата клечка трябва да си тегли куршума. В крайна сметка това са само двигатели - неприятно е, но няма нищо необратимо.
Успех!
P.S. И моля ви - не отивайте с разпечатка от моя пост в сервиза при "майстора" за да го питате дали "така се прави" наистина. Всеки си е учил сам урока и са възможни други мнения, срещу което аз нямам нищо против.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
14
|
|
Съб Фев 13, 2016 6:50 pm |
|
|
Logus
Регистриран на: Чет Фев 07, 2013 10:54 pm Постове: 103
Автомобил: Outback 2.5, Suzuki S-Cross 1.4AT
Рейтинг: 81
|
Здравейте колеги, утре ще гледаме с моя майстор един Outback 2.0D, произведен през април 2010г. Четох, четох, но така и не разбрах дали спада към проблемното поколение. Моят човек познава джамбазина и му има доверие, но на мен не ми стига. Та, съществува ли същият риск с мотора при Outback 2010 и какво мога да проверя допълнително при огледа в сервиза? Колата е на малко над 130 хиляди, със сервизна история.
|
|
|
Чет Юли 07, 2016 8:26 pm |
|
|
kerekovski
|
Провери екологичната категория - ЕВРО колко е - това ще те ориентира.
|
|
|
Пет Юли 08, 2016 7:25 am |
|
|
Greg4o
|
Logus написа: Здравейте колеги, утре ще гледаме с моя майстор един Outback 2.0D, произведен през април 2010г. Четох, четох, но така и не разбрах дали спада към проблемното поколение. Моят човек познава джамбазина и му има доверие, но на мен не ми стига. Та, съществува ли същият риск с мотора при Outback 2010 и какво мога да проверя допълнително при огледа в сервиза? Колата е на малко над 130 хиляди, със сервизна история. И по-точно трябва да е Евро5. Четворката е проблемна
_________________ Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic
|
|
|
Пет Юли 08, 2016 8:25 am |
|
|
vlado_74
Регистриран на: Нед Яну 31, 2010 7:57 pm Постове: 113 Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester
Рейтинг: 32
|
Проблема засяга само дизели до MY09 вкл.
|
|
|
Пет Юли 08, 2016 8:28 am |
|
|
kerekovski
|
vlado_74 написа: Проблема засяга само дизели до MY09 вкл. Именно, април 2010-та нищо чудно да е някое позалежало MY09.
|
|
|
Пет Юли 08, 2016 8:44 am |
|
|
BAlexandrov
|
MY-тата, моделната година се сменя мисля че беше Септември. Тоест MY09 трябва да е от 9.2008 до 9.2009
|
|
|
Пет Юли 08, 2016 8:50 am |
|
|
vlado_74
Регистриран на: Нед Яну 31, 2010 7:57 pm Постове: 113 Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester
Рейтинг: 32
|
Мойто е MY10 произведено 12.2009 г.
|
|
|
Пет Юли 08, 2016 10:11 am |
|
|
Logus
Регистриран на: Чет Фев 07, 2013 10:54 pm Постове: 103
Автомобил: Outback 2.5, Suzuki S-Cross 1.4AT
Рейтинг: 81
|
Евро 5 е, произведена февруари 2010. Гледахме я, карахме я, проверихме каквото има в сервиза. Всичко изглежда наред По сервизна история е на около 133 000. Пусках провери по VIN, но не намерих сайт, който да ми даде допълнителна информация за сервизната история на колата.
|
|
|
Пет Юли 08, 2016 2:30 pm |
|
|
Lyan
Регистриран на: Пон Мар 09, 2009 11:00 pm Постове: 22 Местоположение: София
Автомобил: Forester XT
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги, четейки колко струва ремонта на двигателя се замислих, излиза че е по-изгодно да си продам само здравия двигател, който струва явно почти колкото колата (Outback 2008г.), да разпродам купето и накрая съм взел повече пари отколкото струва цяла кола в перфектна форма. Но и се чудя, кой ли би дал 8-9 000 лв за ремонт на двигател при условие, че в Германия е пълно с обяви за здрави, движещи се Субару-та по 5-6 000 евро...
|
|
|
Чет Юли 21, 2016 12:23 am |
|
|
mrd
Регистриран на: Чет Сеп 15, 2016 10:41 pm Постове: 28
Автомобил: Legacy 2005, 2.0i, 138 кс
Рейтинг: 0
|
Привет! Обмислям закупуването на Субару Форестер дизел 2008/09, за съжаление бюджета ми не позволява за по-нов. Намерих прекрасен екземпляр купуван от БГ, на малко над 100к км. Колата много ми харесва честно казано, единствено този проблем с коляновия вал описан в предните 12 страници малко ме кара да се съмнявам дали е добър избор този модел с този двг. Принципно с ВИН номер има ли вариант да се установи дали колата която съм харесал е от "бъгавата" партида? Ако да, тази проверка в СМ ли прави? Много благодаря предварително за отговорите.
|
|
|
Чет Сеп 15, 2016 10:49 pm |
|
|
kkali
Регистриран на: Пет Окт 28, 2016 6:46 pm Постове: 8
Телефон: 0897512004
Рейтинг: 0
|
Здравейте, от няколко дни разглеждам субару Outback 2.0 D 2008/9 и доста ми харесват. Покарах две с въпросния двигател 2.0 дизел, от които единият беше със сменен двигател. Като се поразрових малко, прочетох всички 12 страноци и до колкото разбрах просто от тази серия има дефект и на около 100 000 чупят колянов вал, но нещото което не разбрах е, дали след смяната на двигателя са ок вече или по-добре не. Въпросът ми е следният, тази която покарах с вече сменения двигател преди 50k много ми хареса, изглежда поддържана, човекът има пълна сервизна история, купувана е от него от Германия, но след като споделих за намерението си за тази кола на майстора ми , той ми каза, че тези двигатели са доста капрiзни и като цяло дават проблеми, освен това субарутата са по-скъпи за поддръжка.. таа нуждая се от малко помощ в избора, защото наистина много ми хареса колата, но не искам да си купувам кола, която само да я гледам, а и да си я карам. Таа възможно ли е да ми създава доста главоболия дори след смяната на двигателя с по-нов, с нова модификация?? Благодаря
|
|
|
Пет Окт 28, 2016 8:07 pm |
|
|
kkali
Регистриран на: Пет Окт 28, 2016 6:46 pm Постове: 8
Телефон: 0897512004
Рейтинг: 0
|
И държа да отбележа, че преди да пиша и задавам въпроси си направих труда да прочета цялата тема и не намерих информация, за това какво се случва след смяната на двигателя, освен за човека който просто си я е заменил с бензинова и се е отрекъл от дизела..
|
|
|
Пет Окт 28, 2016 8:42 pm |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Постове: 858 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
Важното е да е сменен с EURO5 двигател. Моето Фори 2010 е вече на 120000 и освен хубави масла , друго не е поискало.за мен двигателят е уникален!
Sent from my iPhone using Tapatalk
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Нед Окт 30, 2016 7:24 am |
|
|
martod
Регистриран на: Съб Ное 15, 2008 10:24 pm Постове: 237 Рейтинг: 130
|
trak написа: За сега освен съединител друго не съм правил, Ако това "правене" включва и подмяна на демпферния маховик можеш да спиш и празнуваш спокойно празниците . При всички дизели с такива съединители, не само при Субару, главен виновник за късане на колянов вал е разтропания и несменен навреме маховик .
_________________ ---------------------------------------
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА .....ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА......
|
15
|
|
Пон Дек 26, 2016 10:17 am |
|
|
edd2
Регистриран на: Пон Май 09, 2011 5:44 pm Постове: 144 Местоположение: Gabrovo
Автомобил: Легаси 2,0 D
Рейтинг: 46
|
martod написа: trak написа: За сега освен съединител друго не съм правил, Ако това "правене" включва и подмяна на демпферния маховик можеш да спиш и празнуваш спокойно празниците . При всички дизели с такива съединители, не само при Субару, главен виновник за късане на колянов вал е разтропания и несменен навреме маховик . Как да разбера ,че е за смяна. Моят е на 152000км и нито тресе ,нито приплъзва.
|
|
|
Нед Яну 01, 2017 10:30 am |
|
|
Vmax
|
|
Нед Яну 01, 2017 12:02 pm |
|
|
mandata
Регистриран на: Пет Дек 25, 2009 10:50 pm Постове: 77 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Субару Аутбек 2.0 дизел
Телефон: 0882831036
Рейтинг: 0
|
Ако надписа на снимката означава, че е сменен двигателя, то следва че Аутбек 2,0 D - произведен 07.2010, първа регистрация 11.2010 г. страда от проблема. Успех на всички в избора на боксер дизел.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Чет Яну 12, 2017 8:53 am |
|
|
Rudidoc
Регистриран на: Нед Окт 08, 2017 11:43 am Постове: 1
Автомобил: Subaru Forester diesel
Рейтинг: 0
|
Здравейте! За съжаление и моята кола Субару Форестър дизел 2008, скъса колянов вал. Можете ли да помогнете с някакви официални адреси и контакти на субару. Поне да им пиша за проблема и да се надявам на чудо! Моля и някой патил за съвети и помощ! Благодаря ви !
|
|
|
Пон Окт 09, 2017 4:14 pm |
|
|
mihluzin
Регистриран на: Вто Яну 06, 2009 12:47 pm Постове: 23 Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0D
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги, И аз влезнах в кюпа на притежателите на дефектните дизелови двигатели,Форестър , все пак още не съм счупил вала но е на път както ми казаха на две места. Колата не я карам и имам дилема какво да правя тъй като колата отдавна е извън гаранция,закупена е от Субару София: Вариант 1 - Купувам двигател втора ръка "читав", не се знае колко ще изкара тъй като е от същата генерация... Вариант 2 - Пиша на Субару, но нямам идея къде тъй като контактите дадени преди няколко страници вече не са валидни... Вариант 3 - Пускам колата да се продава на части и вече никога не пипам дизелово субару.... Благодаря на всички за мненията,ако има такива де..
|
|
|
Пет Окт 20, 2017 10:37 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 30 госта |
|