Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:30 am



Отговори на тема  [ 474 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 24  Следваща
 Скъсан колянов вал 
Автор Съобщение

Регистриран на: Сря Окт 11, 2006 11:47 pm
Мнения: 2311
Местоположение: Sofia
Автомобил: EA839,MA1.20
Рейтинг: 506
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Много неприятна история. Звучи като дефектната серия на EJ255/257 от началото на 2008-а , в която и аз попаднах. Там обаче моторите заминаваха на малко км и всичко се покриваше от гаранцията. В случая обаче коли на доста км се прецакват генерално. Явно обаче FHI не са сметнали да пуснат бюлетин, което не говори добре за тях.

Сря Сеп 19, 2012 3:12 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Мар 12, 2010 6:08 pm
Мнения: 1159
Местоположение: София
Автомобил: с EWG
Рейтинг: 379
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Според мен ако няма бюлетин значи бройките са съвсем малко, или проблемът не стига до където трябва, или е решен в много ранен стадий. FHI ще загубят много повече ако не обърнат внимание на такъв проблем и го знаят най-добре от всички.

Независимо обаче колко са бройките и дали е гаранционен автомобила, разходът трябва да се поеме от FHI ! Много правилно сте реагирали и успех !

_________________
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bigdinch.mobile

Чет Сеп 20, 2012 10:45 am
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 10:55 pm
Мнения: 150
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis ,Opel Astra F 1.4i
Рейтинг: 114
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Много неприятно, когато такива тежки повреди се случват извън гаранция…
Колко големи да са противотежестите конструктора преценява след като се види диаграмата на натоварване на основните шийки. 4 цилиндровия боксер е почти уравновесен и със симетричен колянов вал, така че ако натоварването на основна шийка не изисква противотежест, то тя не се слага.
Друг е въпроса, че колянов вал се чупи най-често от трептения, а не от динамичен товар. Във втория случай е много вероятно да се скъса мотовилка. Именно затова започнаха да се влагат демферни шайби които гасят усукващите трептения в коляновия вал. Най-застрашени са дългите валове (6-8 цилиндрови редови) както и дизелите поради спецификата на горивния процес. Счупен вал съм виждам на БМВ (стара 6-цил.) и то защото поради липса на демфер (или висока цена, не знам) се беше движило дълго време със заварен такъв.
Това което прави неприятно впечатление при вала на снимката е че му е доста тънко рамото именно в прехода между основна и мотовилкова шийка (боксерната конструкция го изисква), а самите шийки не се припокриват много. Въпреки че основната е с по-голям диаметър, поради по големия ход на дизела този вал има по-голям радиус и съответно шийките пак се отдалечават.
Кофти, ако това се окаже масов проблем, но може и да са просто изолирани случаи…

_________________
Лудия

Чет Сеп 20, 2012 4:09 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Апр 13, 2010 10:07 pm
Мнения: 953
Местоположение: София
Рейтинг: 96
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Добре, а аз питам - какво правим останалите с такива коли? Какво да стоя да чакам да се счупи или да не се счупи ли? Как да се разбере дали няма нов дизайн на вала, който да е преработен?

Чет Сеп 20, 2012 7:11 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 09, 2011 5:44 pm
Мнения: 144
Местоположение: Gabrovo
Автомобил: Легаси 2,0 D
Рейтинг: 46
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте.
Бях започнал да се притеснявам за мойто дизелче и понеже е закупено от Турският представител/ фирма Нептун/ им се обадих за информация по този въпрос. Те от своя страна направиха запитване до Турция.Днес разговарях с тях и ми казаха ,че в Турция нямат такъв проблем .

Чет Сеп 20, 2012 7:45 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юни 23, 2010 9:09 pm
Мнения: 1340
Рейтинг: 441
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
votolom написа:
Добре, а аз питам - какво правим останалите с такива коли? Какво да стоя да чакам да се счупи или да не се счупи ли? Как да се разбере дали няма нов дизайн на вала, който да е преработен?

Колега votolom, знам само за един колега прескочил психологичната граница (70-80 000 км), а именно zevzek. :good:
Както бях писал и трите мотора "заминаха" между тези км. Аз съм на почти 57 000 км. и да видим. А ти на колко си към момента?
edd2 написа:
Здравейте.
Бях започнал да се притеснявам за мойто дизелче и понеже е закупено от Турският представител/ фирма Нептун/ им се обадих за информация по този въпрос. Те от своя страна направиха запитване до Турция.Днес разговарях с тях и ми казаха ,че в Турция нямат такъв проблем .

Проверихме и в други форуми, и там няма нищо свързано проблемени колянови валове... :facepalm:

Чет Сеп 20, 2012 7:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Напуснал форума
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm
Мнения: 1100
Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
http://clubsubarutodocamino.com/forum/t ... 3#comments

http://clubsubarutodocamino.com/forum/t ... nte-estafa

Има и други,но всички са сменени гранционно , а има и случай извън гаранция му го ремонтират за сметка на дилъра ;) - тъй че,всичко е възможно !

_________________
http://www.dek.bg/main.php

Чет Сеп 20, 2012 8:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Think. Feel. Drive.

Регистриран на: Сря Фев 18, 2009 11:36 pm
Мнения: 1844
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback H6
Рейтинг: 238
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тони, форито е на 96000км вече и продължават да се покачват. Винаги съм го поддържал добре и без компромиси с масла и гориво.
Чукам на дърво вече и не само, пък каквото сабя покаже. :)

_________________
If in doubt, FLAT OUT!

Чет Сеп 20, 2012 8:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ние също имахме случай с тежка авария на легаси дизел, на 120 000км - пропукан цилиндър на блока. опитахме да го подменим блок от двигател със скъсан колянов вал, но се оказа че и той е повреден(счупена пета на тунела). накрая човека си купи шорт блок.

Изображение

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Чет Сеп 20, 2012 9:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Апр 13, 2010 10:07 pm
Мнения: 953
Местоположение: София
Рейтинг: 96
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ние сме на 45000км. Ама с тия истории сериозно се замислям дали да не го сменяме Форестъра :( Като няма и рецепта за дълголетие на този етап... Много тъпа работа е тая, много...

Чет Сеп 20, 2012 10:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
днес един от дилърите на субару за българия ме попита точно за този проблем със скъсаните валове. аз не можах да му отговоря адекватно, защото все още няма достатъчно давност на моделите - но ми се струва че става дума за дефектна серия. такъв вал може да понесе спокойно над 600нМ, и няма причини да се скъса освен ако не е дефектен. на 120 000км да се скъса валът - означава умора на материалът, не износване

и при турбо моделите, и при Н6 новото поколение се срещат фабрични дефекти, най-вече с лагерите и коляновият вал. аз правих една трибека, която на 50 000км се повреди. лагерите бяха не износени, а с корозия. друг случай с Н6 на 30 000км - бяха надрани стените на цилиндрите и беше изгорила маслото. при турбо моделите обаче дефекта се появява много по-рано - там лагерите са доста по-натоварени.

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Чет Сеп 20, 2012 11:31 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Авг 21, 2012 1:18 pm
Мнения: 34
Skype: g.bakala1
Автомобил: Subaru Forester Diesel
Телефон: 0898 419 667
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Привет на всички участници преди всичко. Следя форума и съм благодарен че сте съпричастни с проблема. Бих искал да допълня нещо по поста на колегата Двигателист. Не искам да обиждам никой. Лично мое мнение. Ще почна отзад напред.
Сугласен съм че може и да е изолиран случай, но може ли да ми каже някой колко коли с тоя мотор са продадени в БГ. 100 – 200 – 500.., на тая цифра 3те коли за които знаем са процент...,
Това, че рамената изглеждат по тънки не е боксерна конструкция. Съществуват 4 вида изработка на валове. Съставен, полу-съставен, изкован и заварен. Няма да ви занимавам, кой вал за какво, кога, как и защо се изработва, защо някой от тях са спряни от производство. Ще се спра на изкования, какъвто е на Субарото. Предимствата при изработката му са, че по цялата му дължина не се нарушава структурата на метала от който е изработен, Недостатъците, че му е лимитиран размера и ако е закален неправилно повърхностно или прегрят, му се отразява на якостните качества. Възнамерявам да пиша до Японците и да наблегна на това. Материала от който се изработва този вал е грубо 0.4 % въглеродна стомана. Ако е циментиран съдържа 1.5 Сr, 1%Al, 0.2% Мо. Грубо казано това са съставките, ако знаех повече нямаше да се оплаквам във форума, където всеки може да провери всичко в нета. Усукващи вибрации се гасят наистина с демпфери, но за автомобилните двигатели не съм убеден , че са от такова голямо значение. Демпферите по принцип са 2 вида – Вискозни и Потушаващи. Първите се изполсват в корабостроенето. Монтират се в предната част на вала, преставляват затворена кутия с свободно въртящ се пръстен в нея. Кутията е запълнена с течност с по голям вискозитет, най чест силикон някакъв. Силите породени от трептенията на коляновия вал карат тая течност въртяща се по посока на въртене на вала също да преминава през тесни отвори и канали, където преобразува и предава тая енергия във вид на топлина. Само по себе си свободно движещия пръстен не може да достигне скороста на флуида въпреки че се върти като него, по този начин забавя скороста на вала а от там и трептенията замират. Другият вид ( tune absorber или както е по известен harmonic balancer ) се прилага в автомобилостроенето но не е задължително. Просто оскъпява колата...щото не потушава вибрациите или баланса на КВ. Тоя демпфер се състои от пружинен елемент, при колите най често гума, и той е изчислен така че да задейства при превишаване на номиналните честоти на вала....което е обозначено с червено на оборотомера на таблото. Съгласете се че дори човек с една глава да седи до вас докато шофирате ( имам впредвид – жена ), ще ви накара да поспрете, щото герултият в купето става отвратителна. Тоя демпфер работи само при определени честоти, през другото време не знаеш за него. И последно, повишаването мощноста на един мотор се влияе от 4 фактора. Увеличаване на хода и обема, в частност рамото и диаметъра на буталото. Това увеличава габаритите на мотора. Не се приема, какво остава...- надув. без много проблеми вдигаме мощноста. Остават проблем материалите. Впрочем всичко се базира на това. До колко ще издържат всички части на тия натоварвания и температури. Ей тия изчисления и материали оскъпяват колата. И те са за болшинството тъмна Индия...както и е нормално да бъде споре мен. Ако всички го можехме нямаше да си чешем езиците във форума.
 6

Пет Сеп 21, 2012 12:38 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Авг 21, 2012 1:18 pm
Мнения: 34
Skype: g.bakala1
Автомобил: Subaru Forester Diesel
Телефон: 0898 419 667
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Колеги, сервиз Субару Бургас, изявяват желание да ми съдействат за проблема. Изпратиха писмо до главния менаджер на Субару в София. Въпреки всичко решен съм да пиша до шапката – Япония. Не мога да намеря адреса, по точно имейл на който да пиша директно. Извинете ме ако това не е място където трябва да пиша за това, но просто нямам нито време, нито желание да се образовам по въпроса.

Пет Сеп 21, 2012 12:48 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Авг 21, 2012 1:18 pm
Мнения: 34
Skype: g.bakala1
Автомобил: Subaru Forester Diesel
Телефон: 0898 419 667
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
И последно, ще ви пусна нови снимки да видите какво се случва с двг строшило вал, ама не знам как става със снимките затова ще ги пратя на tony утре, да ги публикува....Поздрави

Пет Сеп 21, 2012 12:52 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Авг 21, 2012 1:18 pm
Мнения: 34
Skype: g.bakala1
Автомобил: Subaru Forester Diesel
Телефон: 0898 419 667
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Не съм сигурен дали тука или в темата ‘ Колата ми гасне по светофарите ‘ е по правилно да ви споделя това. Около месец преди да скъса вала и мойта кола започна да гасне по световарите. Ходих до сервиза, обясних какво се случва. Закачиха я на компютър и близо час обикаляхме из града, но за късмет тогава не показа нищо нередно. Оставих момчето в сервиза и докато се прибера до къщи изгасна 4 пъти. Като стана белата, след разглобката на мотора същото момче изказа предположение, че може би тогава се е получила пукнатина на вала и е стягал от време на време затова е гаснела колата. Днес говорих по телефона с колегата pradabg и той ми сподели, че е направил запитване до Испанския форум на Субару съществува ли при тях този проблем. Отговорили са му, че до тази крайност не се е стигало, но са открили на няколко коли метал в картера при много по малко километри, от порядъка на 15 – 20000 и моторите са били сменени своевременно.

Пет Сеп 21, 2012 9:38 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 31, 2010 7:57 pm
Мнения: 112
Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
bekas6621 написа:
... Днес говорих по телефона с колегата pradabg и той ми сподели, че е направил запитване до Испанския форум на Субару съществува ли при тях този проблем. Отговорили са му, че до тази крайност не се е стигало, но са открили на няколко коли метал в картера при много по малко километри, от порядъка на 15 – 20000 и моторите са били сменени своевременно.


А дали са били дизели от 2008-2009 г. ?

Пет Сеп 21, 2012 9:47 am
Върнете се в началото
Профил
Напуснал форума
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm
Мнения: 1100
Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
vlado_74 написа:
bekas6621 написа:
... Днес говорих по телефона с колегата pradabg и той ми сподели, че е направил запитване до Испанския форум на Субару съществува ли при тях този проблем. Отговорили са му, че до тази крайност не се е стигало, но са открили на няколко коли метал в картера при много по малко километри, от порядъка на 15 – 20000 и моторите са били сменени своевременно.


А дали са били дизели от 2008-2009 г. ?


Не само от 2008/9, а е имало и от 2010, още при първа смяна на масло на 5000 км. са намирали малки метални фракции и до пробег 15000 са сменяли двигателите ! Тъй че,случеят не е изолиран ! Просто са ги хващали много по-отрано ....

_________________
http://www.dek.bg/main.php

Пет Сеп 21, 2012 10:33 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Мар 12, 2010 6:08 pm
Мнения: 1159
Местоположение: София
Автомобил: с EWG
Рейтинг: 379
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Най-странното е че няма бюлетин, или че не излиза информация за такъв. Може би наистина няма поне у нас при положение че са питали Агента за информация ...

За сравнение - когато имаше проблем с лагера на турбо моделите 2008/2009 бяха засегнати общо 2000 бройки за всички пазари(предимно САЩ, но в България също - включително моя). Въпреки малката бройка много бързо последва бюлетин за САЩ, Австралия и може би за Европа. Знаеха се номера и т.н. а всички сервизи бяха инструктирани как да действат(в САЩ дори даваха временен автомобил). Всичко това се развива седмици след намиране на първите проблеми, не за месеци или година. В този случай още по-странно е, че в другите държави 2008/2009 моделите отдавна са минали 100 000.

Хубавото е, че всички имат ползва да съдействат - FHI, Субару България, Гърция и т.н. Колкото по-бързо се реши проблема, толкова по-добре за имиджа на този супер успешен двигател.

_________________
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bigdinch.mobile

Пет Сеп 21, 2012 12:11 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 10:55 pm
Мнения: 150
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis ,Opel Astra F 1.4i
Рейтинг: 114
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
bekas6621 написа:
Привет на всички участници преди всичко. Следя форума и съм благодарен че сте съпричастни с проблема. Бих искал да допълня нещо по поста на колегата Двигателист. Не искам да обиждам никой. Лично мое мнение. Ще почна отзад напред.
Сугласен съм че може и да е изолиран случай, но може ли да ми каже някой колко коли с тоя мотор са продадени в БГ. 100 – 200 – 500.., на тая цифра 3те коли за които знаем са процент...,
Това, че рамената изглеждат по тънки не е боксерна конструкция. Съществуват 4 вида изработка на валове. Съставен, полу-съставен, изкован и заварен. Няма да ви занимавам, кой вал за какво, кога, как и защо се изработва, защо някой от тях са спряни от производство. Ще се спра на изкования, какъвто е на Субарото. Предимствата при изработката му са, че по цялата му дължина не се нарушава структурата на метала от който е изработен, Недостатъците, че му е лимитиран размера и ако е закален неправилно повърхностно или прегрят, му се отразява на якостните качества. Възнамерявам да пиша до Японците и да наблегна на това. Материала от който се изработва този вал е грубо 0.4 % въглеродна стомана. Ако е циментиран съдържа 1.5 Сr, 1%Al, 0.2% Мо. Грубо казано това са съставките, ако знаех повече нямаше да се оплаквам във форума, където всеки може да провери всичко в нета. Усукващи вибрации се гасят наистина с демпфери, но за автомобилните двигатели не съм убеден , че са от такова голямо значение. Демпферите по принцип са 2 вида – Вискозни и Потушаващи. Първите се изполсват в корабостроенето. Монтират се в предната част на вала, преставляват затворена кутия с свободно въртящ се пръстен в нея. Кутията е запълнена с течност с по голям вискозитет, най чест силикон някакъв. Силите породени от трептенията на коляновия вал карат тая течност въртяща се по посока на въртене на вала също да преминава през тесни отвори и канали, където преобразува и предава тая енергия във вид на топлина. Само по себе си свободно движещия пръстен не може да достигне скороста на флуида въпреки че се върти като него, по този начин забавя скороста на вала а от там и трептенията замират. Другият вид ( tune absorber или както е по известен harmonic balancer ) се прилага в автомобилостроенето но не е задължително. Просто оскъпява колата...щото не потушава вибрациите или баланса на КВ. Тоя демпфер се състои от пружинен елемент, при колите най често гума, и той е изчислен така че да задейства при превишаване на номиналните честоти на вала....което е обозначено с червено на оборотомера на таблото. Съгласете се че дори човек с една глава да седи до вас докато шофирате ( имам впредвид – жена ), ще ви накара да поспрете, щото герултият в купето става отвратителна. Тоя демпфер работи само при определени честоти, през другото време не знаеш за него. И последно, повишаването мощноста на един мотор се влияе от 4 фактора. Увеличаване на хода и обема, в частност рамото и диаметъра на буталото. Това увеличава габаритите на мотора. Не се приема, какво остава...- надув. без много проблеми вдигаме мощноста. Остават проблем материалите. Впрочем всичко се базира на това. До колко ще издържат всички части на тия натоварвания и температури. Ей тия изчисления и материали оскъпяват колата. И те са за болшинството тъмна Индия...както и е нормално да бъде споре мен. Ако всички го можехме нямаше да си чешем езиците във форума.


Здравей,
Много компетентно мнение, но не мога да се съглася с някои твърдения.
Рамената са толкова тънки именно заради боксерната конструкция. Просто няма място за по-дебели, все пак се гони и минимална ширина на шийката. Това има общо с технологията и конструкцията на вала (прост, съставен, лят, кован, стоманен, чугунен и т.н) дотолкова, че само прост кован стоманен или лят чугунен или стоманен може да се изработи с такива компактни размери. Сигурен съм, че ако този двигател беше редови рамото щеше да има съвсем друг вид.
Да, демферите за автомобилните двигатели (особено с навлизането на дизелите с директно впръскване) имат също такова значение, каквото и в корабните двигатели. В случая с автомобилите намаляват амплитудата на усукващите трептения в предния (несилоотводен) край на вала предизвикани от един или няколко хармоници, които предизвикват резонанс именно в работния диапазон на двигателя. Не на стартерна скорост, не и когато оборотомера е в червеното. Конструкцията им също няма значение и определяща е цената. Вискозните гасители се използват не само в корабните ДВГ, а в автобуси, камиони и леки автомобили от по-висок клас. Но напоследък, като по-прости и евтини масово се използват гумени, които имат същата роля като вискозните. И двата не може да разбереш има ли ги или ги няма, защото нямат отношение към вибрациите на агрегата като цяло, а само към усукващите трептения в коляновия вал.
:beer:

_________________
Лудия

Пет Сеп 21, 2012 3:32 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Авг 21, 2012 1:18 pm
Мнения: 34
Skype: g.bakala1
Автомобил: Subaru Forester Diesel
Телефон: 0898 419 667
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Двигателист написа:
bekas6621 написа:
Привет на всички участници преди всичко. Следя форума и съм благодарен че сте съпричастни с проблема. Бих искал да допълня нещо по поста на колегата Двигателист. Не искам да обиждам никой. Лично мое мнение. Ще почна отзад напред.
Сугласен съм че може и да е изолиран случай, но може ли да ми каже някой колко коли с тоя мотор са продадени в БГ. 100 – 200 – 500.., на тая цифра 3те коли за които знаем са процент...,
Това, че рамената изглеждат по тънки не е боксерна конструкция. Съществуват 4 вида изработка на валове. Съставен, полу-съставен, изкован и заварен. Няма да ви занимавам, кой вал за какво, кога, как и защо се изработва, защо някой от тях са спряни от производство. Ще се спра на изкования, какъвто е на Субарото. Предимствата при изработката му са, че по цялата му дължина не се нарушава структурата на метала от който е изработен, Недостатъците, че му е лимитиран размера и ако е закален неправилно повърхностно или прегрят, му се отразява на якостните качества. Възнамерявам да пиша до Японците и да наблегна на това. Материала от който се изработва този вал е грубо 0.4 % въглеродна стомана. Ако е циментиран съдържа 1.5 Сr, 1%Al, 0.2% Мо. Грубо казано това са съставките, ако знаех повече нямаше да се оплаквам във форума, където всеки може да провери всичко в нета. Усукващи вибрации се гасят наистина с демпфери, но за автомобилните двигатели не съм убеден , че са от такова голямо значение. Демпферите по принцип са 2 вида – Вискозни и Потушаващи. Първите се изполсват в корабостроенето. Монтират се в предната част на вала, преставляват затворена кутия с свободно въртящ се пръстен в нея. Кутията е запълнена с течност с по голям вискозитет, най чест силикон някакъв. Силите породени от трептенията на коляновия вал карат тая течност въртяща се по посока на въртене на вала също да преминава през тесни отвори и канали, където преобразува и предава тая енергия във вид на топлина. Само по себе си свободно движещия пръстен не може да достигне скороста на флуида въпреки че се върти като него, по този начин забавя скороста на вала а от там и трептенията замират. Другият вид ( tune absorber или както е по известен harmonic balancer ) се прилага в автомобилостроенето но не е задължително. Просто оскъпява колата...щото не потушава вибрациите или баланса на КВ. Тоя демпфер се състои от пружинен елемент, при колите най често гума, и той е изчислен така че да задейства при превишаване на номиналните честоти на вала....което е обозначено с червено на оборотомера на таблото. Съгласете се че дори човек с една глава да седи до вас докато шофирате ( имам впредвид – жена ), ще ви накара да поспрете, щото герултият в купето става отвратителна. Тоя демпфер работи само при определени честоти, през другото време не знаеш за него. И последно, повишаването мощноста на един мотор се влияе от 4 фактора. Увеличаване на хода и обема, в частност рамото и диаметъра на буталото. Това увеличава габаритите на мотора. Не се приема, какво остава...- надув. без много проблеми вдигаме мощноста. Остават проблем материалите. Впрочем всичко се базира на това. До колко ще издържат всички части на тия натоварвания и температури. Ей тия изчисления и материали оскъпяват колата. И те са за болшинството тъмна Индия...както и е нормално да бъде споре мен. Ако всички го можехме нямаше да си чешем езиците във форума.


Здравей,
Много компетентно мнение, но не мога да се съглася с някои твърдения.
Рамената са толкова тънки именно заради боксерната конструкция. Просто няма място за по-дебели, все пак се гони и минимална ширина на шийката. Това има общо с технологията и конструкцията на вала (прост, съставен, лят, кован, стоманен, чугунен и т.н) дотолкова, че само прост кован стоманен или лят чугунен или стоманен може да се изработи с такива компактни размери. Сигурен съм, че ако този двигател беше редови рамото щеше да има съвсем друг вид.
Да, демферите за автомобилните двигатели (особено с навлизането на дизелите с директно впръскване) имат също такова значение, каквото и в корабните двигатели. В случая с автомобилите намаляват амплитудата на усукващите трептения в предния (несилоотводен) край на вала предизвикани от един или няколко хармоници, които предизвикват резонанс именно в работния диапазон на двигателя. Не на стартерна скорост, не и когато оборотомера е в червеното. Конструкцията им също няма значение и определяща е цената. Вискозните гасители се използват не само в корабните ДВГ, а в автобуси, камиони и леки автомобили от по-висок клас. Но напоследък, като по-прости и евтини масово се използват гумени, които имат същата роля като вискозните. И двата не може да разбереш има ли ги или ги няма, защото нямат отношение към вибрациите на агрегата като цяло, а само към усукващите трептения в коляновия вал.
:beer:


Здравей,
С тебе можем да спорим с дни струва ми се, но това не е мястото....Извинявай, а и към всички се обръщам..Вярвай ми през живота си нямам толкова часове пред компа, колкото събрах през тази седмица. Пиша от време на време, щото не мога да си намеря място в къщи... Както и да е...всичко е без лоши помисли....

Пет Сеп 21, 2012 6:28 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 474 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 24  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор