Правила за пускане на обяви в раздела
Тук е мястото за обсъждане на дизеловите мотори на Subaru
Автор |
Съобщение |
bubaru
|
bekas6621 написа: Здравейте колеги. Съжалявам за неприятностите на колегата с аутбака, но решение на въпроса има....Имам инфо от жена ми по телефона, че Субару поема всички разходи по моята кола. В момента в сервиз Субару Бургас очакват резервните части и прогнозите са до коледа колата да е готова. Колегата да пише до шапката... Япония и да контактува с дилърите си. Съжалявам че не мога да дам по подробна информация. В момента съм в Африка и много рядко имам достъп до нет. Ще се прибирам началото на януари и ще пусна по подробно инфо какво се е случило. Браво на FHI.
|
|
|
Пет Ное 23, 2012 8:03 am |
|
|
ComingSoon
Регистриран на: Вто Май 06, 2008 6:58 pm Мнения: 1021 Местоположение: Варна
Автомобил: Legacy 2.5 MT, 03
Рейтинг: 246
|
Радвам се, че проблемът има положително решение.
_________________ Странно защо на всички новини не пише "платен репортаж".
|
|
|
Пет Ное 23, 2012 9:20 am |
|
|
Двигателист
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 10:55 pm Мнения: 150 Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis ,Opel Astra F 1.4i
Рейтинг: 114
|
Има ли информация, подменените колянови валове нов модел ли са? В смисъл след подобен ремонт проблема генерално ли е решен или след 100000 км пак проблем?
_________________ Лудия
|
|
|
Нед Ное 25, 2012 8:31 pm |
|
|
valadares
Регистриран на: Съб Юли 17, 2010 10:44 am Мнения: 2539 Местоположение: варна
Автомобил: Н6'08SUBARcharged RAPTOR
Рейтинг: 179
|
Двигателист написа: Има ли информация, подменените колянови валове нов модел ли са? В смисъл след подобен ремонт проблема генерално ли е решен или след 100000 км пак проблем? 2010година са с друг парт номер,значи трябва да е решен-или така ни се иска
_________________ ако пътят пред нас свърши,нека го направим..
|
|
|
Нед Ное 25, 2012 10:02 pm |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Мнения: 857 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
valadares написа: Двигателист написа: Има ли информация, подменените колянови валове нов модел ли са? В смисъл след подобен ремонт проблема генерално ли е решен или след 100000 км пак проблем? 2010година са с друг парт номер,значи трябва да е решен-или така ни се иска с нов номер са и досега не се чува да дава проблеми. Радвам се че моята е с новия номер- проверяваха по VIN
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Нед Ное 25, 2012 10:44 pm |
|
|
gydi
Регистриран на: Вто Окт 11, 2011 9:50 pm Мнения: 78 Местоположение: Бургас
Автомобил: Honda Accord TDI 96
Рейтинг: 0
|
mirovarna написа: Има ли информация, подменените колянови валове нов модел ли са? В смисъл след подобен ремонт проблема генерално ли е решен или след 100000 км пак проблем?
2010година са с друг парт номер,значи трябва да е решен-или така ни се иска с нов номер са и досега не се чува да дава проблеми. Радвам се че моята е с новия номер- проверяваха по VIN Можеш ли напишеш VIN номера , според мен незнам какво толково тайно може да е, а и информацията която излиза за номера ,кой е той, на коляновия вал? , да знам какво да гледам ако си купувам дизел.
_________________ Мото братство Хищници.com
|
|
|
Пон Ное 26, 2012 12:12 am |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Мнения: 857 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
gydi написа: mirovarna написа: Има ли информация, подменените колянови валове нов модел ли са? В смисъл след подобен ремонт проблема генерално ли е решен или след 100000 км пак проблем?
2010година са с друг парт номер,значи трябва да е решен-или така ни се иска с нов номер са и досега не се чува да дава проблеми. Радвам се че моята е с новия номер- проверяваха по VIN Можеш ли напишеш VIN номера , според мен незнам какво толково тайно може да е, а и информацията която излиза за номера ,кой е той, на коляновия вал? , да знам какво да гледам ако си купувам дизел. EURO5 , производство април 2010г. VIN ми го провериха в Субару Варна. Там питай- аз не знам номера на коляновия вал.
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Пон Ное 26, 2012 12:30 am |
|
|
Jores
Регистриран на: Съб Окт 20, 2012 12:19 am Мнения: 256
Автомобил: Subaru Forester 2.0 Diesel MY2009
Рейтинг: 120
|
Агент Дъст / Краси,
имам един въпрос, може да прозвучи малко лаишки, ама аз да питам:
Отскоро карам Форестърче 2009 XS дизел, на малко километри го взех (38 хил), купуван от Субару Пловдив. И като се зачетох във форума, видях, че има 2-3 случая на счупен колянов вал, а във форума на Форестър (световния) май няма такива случаи..странно..
Въпросът ми е трябва ли да се внимава с нещо и може ли да се направи нещо, някаква профилактика или друго за да се избегне това?
Предварително благодаря за отговора.
agent dust
viewtopic.php?f=18&t=10972&start=0&hilit=%D1%81%D0%BA%D1%8A%D1%81%D0%B0%D0%BD+%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D1%8F%D0%BD%D0%BE%D0%B2+%D0%B2%D0%B0%D0%BB
предполагам че си прочел тази тема, колегите са провели обстойно проучване. става дума за фабричен дефект - т.е. това няма как да се избегне, няма профилактика. при 2.5 турбо също има оплаквания от дефектни блокове(пропукване на цилиндъра) или повредени лагери. при Н6 понякога се случва да има дефектни лагери или да дефектират обтегачите на веригите, случва се да има и дефектни ролки по веригите. става дума за много малко бройки - т.е. подобни случаи се срещат, макар и много рядко - и то при новото поколение субару двигатели, след 2005г. това не може да се счита за системен проблем в даденият модел. субару двигателите са изключително здрави - просто около всеки възникнал фабричен дефект започва да се вдига много шум.
при дизелите на субару единственият по-често срещан проблем - освен DPF филтъра - е бързо износване на съединителя. причината е твърде невнимателно използване, а не дефект в самият съединител - т.е. заради големият въртящ момент невнимателно използване на полусъединител бързо износва ламелният диск. DPF филтъра създава грижи заради некачествените горива в бг, а не е фабричен дефект.
аз лично съм разглеждал повредени по споменанатите начини двигатели(единият беше счупил и валът, и блокът) - няма причина да дефектират, т.е. не става дума за некачествно масло или некачествено обслужване - а за много рядко срещан фабричен дефект.
фабрични дефекти има при всички марки автомобили. за субару може да се каже че са изключително редки, т.е. няма никакъв повод за притеснения, при никой от моделите. за момента най-често споменаваният фабричен проблем при субару е тропащата кормилна рейка - което е нищо в сравнение с "болестите" на останалите марки.
конкретно дизеловият боксер на субару - за масовият пазар този двигател е връх в технологиите при ДВГ в момента, никой друг не е произвел толкова компактен дизелов двигател(размерите и железата му са като на бензиновите двигатели). имайте предвид, че при дизелът възпламеняването е детонационно - т.е. той работи при условия, в които нормален бензинов двигател се чупи веднага. а при субару конструкцията е компактна и лека като при бензинов двигател. и съответно се гледа под лупа, и всеки възникнал при него проблем се дискутира нашироко. със сигурност е по-здрав от много други конвенционални дизелови двигатели - които са много тежки, масивни, и сериозно презапасени откъм железа. при конвенционалният дизелов двигател се използвам много тежки балансиращи елементи - които служат за поглъщане на огромните вибрации, произвеждани при възпламеняване на горивната смес. при боксера на субару подобни елементи почти няма - т.е. той е самобалансиран, както и бензиновият боксер. което само по себе си е много сериозна технологична стъпка. възможно е първоначалните серии да имат детски болести, при всеки скок в технологиите е така.
дори при боксер двигателите на порше - което е икона в автомобилостроенето - е имало сериозни детски болести при промяна на технологията. около 2000г порше преминава към масово използване на "мокър картер" - както при масовите автомобили. преди това техните двигатели са със система за мазане тип "сух картер". при преминаването към "мокър картер" се появяват масово сериозни фабрични дефекти. от порше просто тихомълком са подменяли двигателите с нови, с подобрен дизайн.
|
3
|
|
Пон Ное 26, 2012 12:42 am |
|
|
edd2
Регистриран на: Пон Май 09, 2011 5:44 pm Мнения: 144 Местоположение: Gabrovo
Автомобил: Легаси 2,0 D
Рейтинг: 46
|
предполагам че си прочел тази тема, колегите са провели обстойно проучване. става дума за фабричен дефект - т.е. това няма как да се избегне, няма профилактика. при 2.5 турбо също има оплаквания от дефектни блокове(пропукване на цилиндъра) или повредени лагери. при Н6 понякога се случва да има дефектни лагери или да дефектират обтегачите на веригите, случва се да има и дефектни ролки по веригите. става дума за много малко бройки - т.е. подобни случаи се срещат, макар и много рядко - и то при новото поколение субару двигатели, след 2005г. това не може да се счита за системен проблем в даденият модел. субару двигателите са изключително здрави - просто около всеки възникнал фабричен дефект започва да се вдига много шум. при дизелите на субару единственият по-често срещан проблем - освен DPF филтъра - е бързо износване на съединителя. причината е твърде невнимателно използване, а не дефект в самият съединител - т.е. заради големият въртящ момент невнимателно използване на полусъединител бързо износва ламелният диск. DPF филтъра създава грижи заради некачествените горива в бг, а не е фабричен дефект. аз лично съм разглеждал повредени по споменанатите начини двигатели(единият беше счупил и валът, и блокът) - няма причина да дефектират, т.е. не става дума за некачествно масло или некачествено обслужване - а за много рядко срещан фабричен дефект. фабрични дефекти има при всички марки автомобили. за субару може да се каже че са изключително редки, т.е. няма никакъв повод за притеснения, при никой от моделите. за момента най-често споменаваният фабричен проблем при субару е тропащата кормилна рейка - което е нищо в сравнение с "болестите" на останалите марки. конкретно дизеловият боксер на субару - за масовият пазар този двигател е връх в технологиите при ДВГ в момента, никой друг не е произвел толкова компактен дизелов двигател(размерите и железата му са като на бензиновите двигатели). имайте предвид, че при дизелът възпламеняването е детонационно - т.е. той работи при условия, в които нормален бензинов двигател се чупи веднага. а при субару конструкцията е компактна и лека като при бензинов двигател. и съответно се гледа под лупа, и всеки възникнал при него проблем се дискутира нашироко. със сигурност е по-здрав от много други конвенционални дизелови двигатели - които са много тежки, масивни, и сериозно презапасени откъм железа. при конвенционалният дизелов двигател се използвам много тежки балансиращи елементи - които служат за поглъщане на огромните вибрации, произвеждани при възпламеняване на горивната смес. при боксера на субару подобни елементи почти няма - т.е. той е самобалансиран, както и бензиновият боксер. което само по себе си е много сериозна технологична стъпка. възможно е първоначалните серии да имат детски болести, при всеки скок в технологиите е така. дори при боксер двигателите на порше - което е икона в автомобилостроенето - е имало сериозни детски болести при промяна на технологията. около 2000г порше преминава към масово използване на "мокър картер" - както при масовите автомобили. преди това техните двигатели са със система за мазане тип "сух картер". при преминаването към "мокър картер" се появяват масово сериозни фабрични дефекти. от порше просто тихомълком са подменяли двигателите с нови, с подобрен дизайн.[/quote] Ей този пост чаках ,за да спя спокойно . Да си жив и здрав колега.
|
|
|
Пон Ное 26, 2012 5:59 pm |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Мнения: 857 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
Ето малко инфо за серийни номера на колянов вал и шорт блок : Latest Impreza Crankshaft is 12200AA480. This Crank is also used in the EURO5 engines untill starting with GEN3 engine.
12200AA380 should be the weak one and was replaced with 12200AA381 witch was also replaced with 12200AA480 at the last mounth of EURO4 engine build in April of 2010.
If you need a new short block 11010AB074 is the lastes one, but very simular to 11010AB073
Weak one was 11010AB071, stronger 11010AB72 of the first 2 quaters of MY2010 but after all also replaced with the 11010AB073.
11010AB074 is now used up to the chance to GEN3. engine.
So IMO 11010AB073 shortblock with 12200AA480 crankshaft should be the lates and strongest (?) version of a EURO4 Boxer-Diesel engine
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
15
|
|
Съб Дек 15, 2012 8:45 am |
|
|
bekas6621
Регистриран на: Вто Авг 21, 2012 1:18 pm Мнения: 34
Skype: g.bakala1
Автомобил: Subaru Forester Diesel
Телефон: 0898 419 667
Рейтинг: 30
|
Здравейте колеги. По отношение ремонта на мойта кола. Дошло е официално писмо от Япония до Бургаския дилър с което им нареждат да направят ремонта за сметка на Субару. Изпратили са нов Моно блок, номерата на мотора ще пусна като се прибера в БГ. Удължили са гаранцията на колата с две години. Благодарности на колегата pradabg който изпрати писмото на точното място. Диагнозата е Фабричен дефект. Поздрави и весели празници.
|
|
|
Съб Дек 22, 2012 3:32 pm |
|
|
streetman
Регистриран на: Пет Апр 06, 2007 12:30 pm Мнения: 1155 Местоположение: Planet Earth
Автомобил: R.I.P. Justy, Honda Innova 125i '10
Рейтинг: 206
|
_________________1,63 l/ 100 km - Honda ANF 125i Innova(Wave) '10 Bulgaria - ಬಲ್ಗೇರಿಯ(Kannada) པུ་ར་ག་རི་ཡ (Tibetan) ブルガリア(Japanese) 불가리아(Korean) 保加利亚(Chinese) บัลแกเรีย(Thai) बुल्गारिया (Hindi) بلغاريا (Arabic)
|
|
|
Съб Дек 22, 2012 3:58 pm |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Мнения: 857 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
Браво на Субару! Следващото ми Фори пак ще е дизел. По Коледа стават чудеса!
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Съб Дек 22, 2012 6:04 pm |
|
|
gydi
Регистриран на: Вто Окт 11, 2011 9:50 pm Мнения: 78 Местоположение: Бургас
Автомобил: Honda Accord TDI 96
Рейтинг: 0
|
_________________ Мото братство Хищници.com
|
|
|
Съб Дек 22, 2012 8:18 pm |
|
|
mcrae
Регистриран на: Съб Дек 17, 2011 6:46 pm Мнения: 88 Местоположение: Skokloster, Sverige
Автомобил: Subaru Forester 2.0D XE
Рейтинг: 26
|
Subaru а моето следващо Суби ще е дизел само ако е с два педала!
_________________ http://www.spritmonitor.de/en/detail/487414.html
|
|
|
Съб Дек 22, 2012 8:41 pm |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Мнения: 857 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
mcrae написа: :good: Subaru а моето следващо Суби ще е дизел само ако е с два педала! ще ще! Първо пускат дизел +ЦВТ на Аутбек и после на Фори
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Съб Дек 22, 2012 9:14 pm |
|
|
pradabg
Напуснал форума
Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm Мнения: 1100 Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
|
bekas6621 написа: Здравейте колеги. По отношение ремонта на мойта кола. Дошло е официално писмо от Япония до Бургаския дилър с което им нареждат да направят ремонта за сметка на Субару. Изпратили са нов Моно блок, номерата на мотора ще пусна като се прибера в БГ. Удължили са гаранцията на колата с две години. Благодарности на колегата pradabg който изпрати писмото на точното място. Диагнозата е Фабричен дефект. Поздрави и весели празници. Радвам се за положителното стечение на обстоятелствата,жив и здрав и сега със сигурност,ще са с една идея по-весели празниците
_________________ http://www.dek.bg/main.php
|
|
|
Съб Дек 22, 2012 10:22 pm |
|
|
agent dust
Изгонен
|
браво бе, нямате грешка тези неща са много важни. наскоро в един сервиз пак са имали щета със скъсан вал на дизел. купили са нов шорт блок, но на 200км пробег след подмяната е изтропал лагерът на едната биела - останалите за ок. колегите дойдоха при нас за оглед и оценка на щетата, заедно с клиента - пред тях разглобих дъното на двигателя, проверих маслената система и начинът на сглобяване, нямаше никаква причина лагерите да са повредени - т.е. и втората щета не е от лошо сглобяване или експлоатация. сега ще се разберат как да процедират по-нататък, и ако се наложи - ще е пак по тези сложни начини. аз съм им съобщил за съществуването на тази тема. ще отворят двигателя и ще опитат ремонт на валът - ако няма поражения и по опорите на валът. ако обаче е повреден необратино и блокът става доста по-сериозно като цифри. колегата се съмняваше в стоманените опори на блока, при късането на валът до една са били напукани(аз предишният двигател не го видях). на вторият всичко вътре светеше - просто лагерът беше изчезнал в картерът.
_________________ SUBARULAND Ltd Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам. 0878 207 541 - Красимир 0899 612 719 - Венци https://www.facebook.com/redlineoil.bg
|
|
|
Съб Дек 22, 2012 11:05 pm |
|
|
bekas6621
Регистриран на: Вто Авг 21, 2012 1:18 pm Мнения: 34
Skype: g.bakala1
Автомобил: Subaru Forester Diesel
Телефон: 0898 419 667
Рейтинг: 30
|
За много години, здраве и късмет, всичко друго се купува....Инфо от Бургас Субару сервиз. В писмото получено от FHI им казват че японците знаят за проблема, уведомили са дилърите си и са си изтегляли проблемната партида....Гърция, откъдето влизат колите в БГ не са уведомили нашите дилъри за този проблем....Весели празници.
|
|
|
Сря Яну 02, 2013 7:52 pm |
|
|
bubaru
|
Същото беше и с проблема на 2,5 турбо след 2008-а. Траеха си и продаваха. Аз тъкмо си я бях взел и имах късмета да се заровя в разни форуми. Доста се зарадвах като видях, че и моята е в проблемните. После само чаках да дойде дизеловия звук Пак доста изкара преди да тропне, близо 50К км. Важното е, че все пак за всички нещата свършиха добре.
|
|
|
Сря Яну 02, 2013 8:25 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта |
|