Автор |
Съобщение |
nikentce
|
dendim написа: STI не го държат, само снимката държат в мобилето. Продават го регулярно, явно. Ходил съм 2 пъти при тях за две години - първия път имаха шорт блок, а след това, когато бях на зор, нямаха и ми казаха, че трябва да се поръча и капарира, след 10-14 дни доставка. Предполагам, че ги взимат от 4turbo.pl... Ахаа, това обяснява всичко.
|
|
|
Пет Юли 23, 2021 2:47 pm |
|
|
ico_tech
|
@dendim Колега, радвам се, че вече го търкаляш този Форестър. По отношение на тунинга - не се занимавай. Твоят двигател в момента не е "подсилен", просто е подобрен. Подсилването включва подмяна на цилиндровите вложки. Виждал съм ефекта от 190 кс на боксер дизел - цъфнал цилиндър горе при главата Карай си така със здраве и недей дърпа дявола за опашката. @nikentce Ники, ти сигурен ли си, че са то оферирали шлайфане на глави за дизела - това е доста трики. Не съм поглеждал какъв набор от размери на гарнитури предлагат от Субару, но съм почти сигурен, че в ръководството пише - никакво шлайфане. Както и за много други дизели.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пет Юли 23, 2021 3:56 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 287 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
ico_tech написа: @dendim Колега, радвам се, че вече го търкаляш този Форестър. По отношение на тунинга - не се занимавай. Твоят двигател в момента не е "подсилен", просто е подобрен. Подсилването включва подмяна на цилиндровите вложки. Виждал съм ефекта от 190 кс на боксер дизел - цъфнал цилиндър горе при главата Карай си така със здраве и недей дърпа дявола за опашката. @nikentce Ники, ти сигурен ли си, че са то оферирали шлайфане на глави за дизела - това е доста трики. Не съм поглеждал какъв набор от размери на гарнитури предлагат от Субару, но съм почти сигурен, че в ръководството пише - никакво шлайфане. Както и за много други дизели. Благодаря ти, колега ico_tech. Точно една година не съм го търкалял... много време! Май си прав - не си струва да дърпам дявола за опашката... за 30-40 КС не си струва. Ще си го търкалям така. Не знам дали на дизела се шлайфа главата, но гарнитурите за дизел са 3 дебелини: 0,95 мм; 1,00 мм и 1,05 мм. Поне тези се предлагат в 4turbo.pl.
|
|
|
Пет Юли 23, 2021 8:47 pm |
|
|
nikentce
|
ico_tech написа: @nikentce Ники, ти сигурен ли си, че са то оферирали шлайфане на глави за дизела....... Цитирам дословно каквото ми казаха в STI тогава. Може да е било просто за да има по-голям набор от дейности, които да оправдаят цената по оферта
|
|
|
Пет Юли 23, 2021 10:05 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 287 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Здравейте отново. Някой знае ли какви са тези грешки? В петък вечерта колата изведнъж спря да вдига над 2500 оборота. Малко след това светна Engine check и ESP. Двигателят загасна няколко пъти по светофарите. След напомпване на помпичката при горивния филтър запали. След 20-30 минути всичко се оправи, все едно, че нищо не е било. Изчистих въпросните грешки с Torque. Днес вечерта след 4-5 км каране отново спря да вдига над 2500 об/мин., този път без да светват лампи по таблото. Без значение дали в движение на скорост, или спряна на едно място, не вдигаше над 2500 об/мин. Бях близо до Тенчо и я оставих там да я погледне утре. Спрях, загасих двигателя, след минута-две пак запалих, и проблемът беше изчезнал... В нета има следните определения за тези грешки: P0219 - Engine Overspeed Condition - не съм вдигал над 2500-3000 об/мин, все пак разработвам ремонтирания двигател... P1233 - Fuel Pump Driver Module Disabled Or Off-Line - предполагам лоша електрическа връзка в буксата на този модул. P1234 - Fuel Pump Driver Module Off-Line - повтаря горната грешка. Не мога да разбера този модул за ГНП-то ли е (мисля, че е с механично задвижване, т.е. не би трябвало да има модул за управление), или за малката подкачваща помпичка под купето, над диференциала? И къде се намира въпросният модул? В крайна сметка имам чувството, че понякога прекъсва притока на гориво за известно време, но защо? Възможно ли е да е задръстен горивен филтър - сменях го преди 20-25 К км? Ще съм благодарен на всякакви идеи и насоки... Благодаря предварително!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пон Авг 02, 2021 9:57 pm |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Мнения: 857 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
Възможно е да е задръстен горивният филтър! Същите симптоми при мен се оказаха тотално задръстен филтър преди 3 години.
Sent from my iPhone using Tapatalk
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Вто Авг 03, 2021 4:50 am |
|
|
nikentce
|
20-25 000 км. е прекрасен интервал за смяна на горивен филтър с нашата Луковска нафта. Аз точно на толкова сменям, или по-точно - при всяка втора смяна на масло. Смяната му не е сложна - можеш и сам, само едно менгеме иска за по-удобно разглобяване на корпуса. Хубав на Mahle например е 30-на лв.
|
|
|
Вто Авг 03, 2021 6:02 am |
|
|
ico_tech
|
|
Вто Авг 03, 2021 4:50 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 287 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Е днес за половин час каране заби една камара грешки няколко пъти в различна комбинация: P0219 - Engine Over Speed Condition P0340 - Camshaft Position Sensor "A" Circuit P0341 - Camshaft Position Sensor "A" Circuit Range/Performance P1233 P1234
След гасене и палене двигателят заработваше безпроблемно и грешките се чистеха. Което с Тенчо ни наведе на мисълта, че проблемът е в голямата букса отляво на двигателя... изключвана и включвана два пъти, явно някои пинове не контактуват добре. Разместихме я леко, и засега всички проблеми изчезнаха. Може от горещината да е, или са се охлабили някои пинове от включване и изключване. Ремонтът остана за утре, ще опитаме с тънка отвертка или шило да стегнем "женските" пинове на буксата. Чудя се напръскване с контактен спрей дали би помогнало допълнително. Помня, че nikentce имаше някакви проблеми след такава интервенция...
|
|
|
Вто Авг 03, 2021 7:52 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Добре е да помислиш за някакъв спрей, но аз съм имал проблем от този на Wurth. Виж спрей за електроника.
|
|
|
Вто Авг 03, 2021 8:14 pm |
|
|
Vmax
|
Трябва да се пренаредят и запоят ако се налага всички пинове в буксата. Шпрей ще отложи нещата няма да ги реши
Има един електричар - Томи ( някъде в Драглевци / Симеоново е ), реши подобен проблем на приятел с Аутбек
0888322902
|
|
|
Вто Авг 03, 2021 8:34 pm |
|
|
nikentce
|
dendim написа: . Помня, че nikentce имаше някакви проблеми след такава интервенция... Не беше виновен спреят, а собствената ми глупост и невнимание. Върнал съм важен бушон в грешно гнездо. Иначе спреят беше хубав, от специализиран електричарски магазин. Но както писа и Vmax - той би ти помогнал в случая само да разбереш дали е от това.
|
|
|
Вто Авг 03, 2021 10:15 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 287 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Тази вечер след работа отскочих до Тенчо. Отворих голямата букса, махнах бялото капаче на "женската" букса, разбира се, с неоценимата помощ и съвети на Тенчо. Натиснах доста силно с едно остро шило всеки от "женските" пинове, но без да ги кривя. Тенчо ми предложи електроконтактен спрей, но реших да не пръскам с него. Много мазен ми се стори. Предпочетох да изкъпя двете букси с чист спирт, издухах добре със сгъстен въздух, почаках 15-20 минути, пак издухах и затворих всичко. Колата запали веднага и се прибрах без проблеми. Надявам се оттук нататък вече всичко да е наред, да няма неприятни изненади...
|
|
|
Сря Авг 04, 2021 8:53 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 287 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Здравейте. Идва време за смяна на маслото, след разработване на ремонтирания двигател. В момента съм с масло Amsoil SAE-30 Break-in oil за първите 1К км. В тази връзка Тенчо ми предлага два варианта: Amsoil Heavy Duty 5W40 или Amsoil EU series 5W30. Уточнявам, че DPF-ът е ампутиран. Притеснението ми е, че вероятно двигателят е проектиран за 5W30 - луфтове, маслени пътища, мазане на турбо и т.н. Питам се дали при това положение масло 5W40 е добър вариант? Предварително благодаря за мненията. :-)
Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk
|
|
|
Съб Сеп 04, 2021 7:02 pm |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Мнения: 857 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
Или Redline или Amsoil 5w30
Sent from my iPhone using Tapatalk
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Съб Сеп 04, 2021 7:52 pm |
|
|
nikentce
|
Предвид, че нямаш DPF - твърдо слагай Heavy Duty-то, с него с една идея по-мазно работи моторът спрямо ЕU series. Redline е същият клас, но е 35 лв литъра спрямо 26 лв за Heavy Duty на Amsoil.
|
|
|
Съб Сеп 04, 2021 9:46 pm |
|
|
Alxx
|
Тук имаме съгласие. Ако имаше дпф е друга бира, но в този случай се грижиш само и единствено за двигателя.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Сеп 04, 2021 10:22 pm |
|
|
nikpl
Регистриран на: Пон Окт 19, 2015 11:15 am Мнения: 110 Местоположение: София
Автомобил: XV 2.0D
Рейтинг: 30
|
vlado_74 написа: https://www.researchgate.net/publication/274405313_Crankshaft_failure_analysis_of_a_boxer_diesel_motor
Тук има хубав анализ на причините за счупване - общо взето е лош дизайн, което нито с масло нито с поддръжка може да се промени. Оправено е в по-късните версии на двигателя. Ако проблема е в умора на метала, не е ли добре да се сменя коляновия вал на 70-80к превантивно за да няма проблеми?
|
|
|
Вто Сеп 26, 2023 8:17 pm |
|
|
Alxx
|
Ако не си разбрал, уморява се блокът и конкретно петите, валът е последствие или както казват хамериканците colateral damage. Кинг'с боксер дизел в Словения са чатнали именно това и успешно ги преправят.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
15
|
|
Вто Сеп 26, 2023 8:51 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 287 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Alxx написа: Ако не си разбрал, уморява се блокът и конкретно петите, валът е последствие или както казват хамериканците colateral damage. Кинг'с боксер дизел в Словения са чатнали именно това и успешно ги преправят. И се справят блестящо... смея да твърдя! То не напразно блокът се води консуматив и се продава като резервна част... почти като накладки...
|
|
|
Вто Сеп 26, 2023 9:54 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|