Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 3:42 pm



Отговори на тема  [ 474 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 24  Следваща
 Скъсан колянов вал 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Къде и как беше поставена диагнозата че е на път да се счупи вала?

Явно има някаква тайна лаборатория, която сканира метал през метал на молекулярно ниво...

Пет Окт 20, 2017 12:58 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И започна ли да хвърля масло отнякъде?
Такава констатация е доста смущаваща наистина, но след като още си в движение потърси и още мнения в други сервизи.
Да пишете на Субару аз не виждам смисъл, но вижте в темата за Recall процедурите - има някакъв на пръв поглед отзивчив господин от Субару Италия, който може, ако не друго, поне да ви насочи.
Успех.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пет Окт 20, 2017 1:27 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 06, 2009 12:47 pm
Мнения: 23
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0D
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте,

Значи двигателя си чука отчетливо, дори и след смяната на маховика и съединителя. Ходих първо при кумът ми, който има сервиз и поддържа "Събка" откакто съм я взел, след това отидох за 2-ро мнение при Митака, човека там потвърди че отивам към късане на вала с оглед на това как работи двигателя.
Масло не е хвърляла.

Пет Окт 20, 2017 6:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Моето уважение към всички бели сервизи на марката, но колкото и да са добри, интуитивно Diesel Boxer на всички им говори само за чупене на вал. Не съм техник и разбирач, и определено не ги критикувам, тъй като сигурно не малко такива случаи са им минали през ръцете, но аз определено бих си платил да отворят двигателя и да видят какво се случва вътре, преди да бързам да се шашкам от направена диагностика "на ухо".
Разпродажба на части винаги е опция, особено като се има в предвид какви цени ми обявиха наскоро за дреболии, които исках да пооправя по моя. За едно стъкълце на страничното огледало искат по 120 лв. втора употреба по моргите, а за цяло огледало - 400-500 лв.
Аз смятах, че ако си разпродам моята на части - ще й изкарам повече пари, отколкото ако тръгна да я продавам така, както си е. Но се чака по-дълго, докато си освободиш парите.

Пет Ное 03, 2017 5:27 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
@ Mihluzin - Колега, ако колата в момента работи нормално и само чука има смисъл да опиташ ремонт. Ще си поръчаш нов вал и всички гарнитури комплект и твоя сервиз може да се опита да оправи положението.

@niktence
Т.к. си математик, нека направим аналогия, прилагайки теория на вероятностите, и да разгледаме прецакването на вала като случайно събитие.
В случая, различни механици определят събитието за достоверно (сигурно), т.к. при многократно реализиране на конкретен брой условия (резултати от диагностични процедури базирани на опита) определят честотата на събитието (вероятност) като много висока.
С други думи за механиците броя на неблагоприятното събитие "проблемен дизелов мотор" отнесено към общия брой на пристигналите коли с този мотор показва достатъчно висока честота (вероятност) за да започнат да правят подобно заключение по косвени признаци. Разбира се като допълним получената числена стойност за вероятността на събитието до единица, винаги има вероятност и да грешат.
Затова човек търси второ, трето и n-то мнение за намаляване на грешката до минимум. Въпросът е дали си готов да платиш близо 1000 лв за да разбереш нещо, което не ти се вярва, но искаш да си сигурен?

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Нед Ное 05, 2017 5:14 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Т.к. си математик, нека направим аналогия, прилагайки теория на вероятностите, и да разгледаме прецакването на вала като случайно събитие.
В случая, различни механици определят събитието за достоверно (сигурно), т.к. при многократно реализиране на конкретен брой условия (резултати от диагностични процедури базирани на опита) определят честотата на събитието (вероятност) като много висока.
С други думи за механиците броя на неблагоприятното събитие "проблемен дизелов мотор" отнесено към общия брой на пристигналите коли с този мотор показва достатъчно висока честота (вероятност) за да започнат да правят подобно заключение по косвени признаци. Разбира се като допълним получената числена стойност за вероятността на събитието до единица, винаги има вероятност и да грешат.
Затова човек търси второ, трето и n-то мнение за намаляване на грешката до минимум. Въпросът е дали си готов да платиш близо 1000 лв за да разбереш нещо, което не ти се вярва, но искаш да си сигурен?


Определено разбираш от Вероятности и Статистика :). Казвам го сериозно, а не саркастично.
Това, че повечето проблеми по този двигател(вкл. съединител, маховик и т.н.) могат да доведат до чупене на вал и блокиране на мотор, не означава, че ако се хванат на време и се отстранят - пак ще се стигне до този проблем. Разбира се не е и гаранция, че няма. До колкото разбрах - основният виновник е възникването на по-тежки вибрации в мотора, респективно всичко, което ги причинява.
Другото е, че сервизите по-скоро са се нагледали на възникналия проблем, а не толкова на наблюдавани признаци преди да възникне. Поне с такова впечатление останах от повечето коментари по темата. Вече изразих мнение, че според мен има голяма доза предубеденост(видях в разговорите ми с техници), а това винаги изкривява в различна степен реалната преценка, и поради тази причина аз лично бих рискувал и да платя за отваряне на мотора. Ти на практика също това си го посъветвал.
Риск винаги има. Осъзнавайки и поемайки го реших да си купя тази кола. Миналата седмица похарчих 1800 лв. за нов съединител и маховик, за да намаля този риск.

Пон Ное 06, 2017 6:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm
Мнения: 857
Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Според мен основният виновник е МАСЛОТО!


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят!
It's all we'll drive- Subaru

Пон Ное 06, 2017 8:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Miro1972 написа:
Според мен основният виновник е МАСЛОТО!


Sent from my iPhone using Tapatalk


Аргументирай се моля.

Пон Ное 06, 2017 9:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не знам дали е критерий, ама ако не бъркам - чичо Доктор кара от "гадните" дизели и е с Редлайн 5/30.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Ное 06, 2017 11:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm
Мнения: 857
Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Не знам дали е критерий, ама ако не бъркам - чичо Доктор кара от "гадните" дизели и е с Редлайн 5/30.

Още от началото ! И е на 140000км ЧУК! Просто не излиза новият модел.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят!
It's all we'll drive- Subaru

Вто Ное 07, 2017 6:57 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
2018 Subaru XV идва без дизелов двигател. Да не те разочаровам Миро, но много се съмнявам да дочакаш нов модел на Форестър с дизел.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Ное 07, 2017 10:37 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
2018 Subaru XV идва без дизелов двигател. Да не те разочаровам Миро, но много се съмнявам да дочакаш нов модел на Форестър с дизел.


XV не е удачна платформа за дълги семейни пътувания и няма да й липсва толкова дизела в офертата, но иначе и аз съм на мнение, че този мотор ще се спира поетапно. Subaru продава дизел основно в Европа, а всички големи Европейски градове, сред които и София(от сутрешните новини), подписват петиция за поетапна забрана на дизела.
Най-вероятно ще ги покараме още 5-10 г. и после, което е в движение - ще се пенсионира по селата и малките градове за работна кола и ходене на риба.
То на Subaru и сега Европа не им е топ приоритета като пазар, а какво остава като се изключат и клиентите от всички големи градове.

Вто Ное 07, 2017 2:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm
Мнения: 857
Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Значи като излезе новото Фори без дизел, ще намалят 2017 дизел/lineatronik и си е далавера. Иначе отивам на GLE


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят!
It's all we'll drive- Subaru

Вто Ное 07, 2017 10:22 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ROFL :bow:
Ако това ти е чуденката хич не го чакай тоя Форестър. Отивай на GLE и се наслаждавай на лукса, ако можеш да прежалиш разликаата де.
Сега гледам, че новият представител на МВ е много агресивен и ще вземат Форито за отбив от цената.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Ное 07, 2017 11:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm
Мнения: 857
Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ico , влюбен съм в звука и практичността на Самурая! Другото е ламинат


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят!
It's all we'll drive- Subaru

Вто Ное 07, 2017 11:32 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Фев 05, 2017 9:57 am
Мнения: 22
Автомобил: Subaru Outback boxer diesel
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колеги имам аутбек 2008 ноевмри на 165000км от 2 години като за тези години е карана само 10000км и колата има страхотна динамика и разход на гориво , повечето хора с които съм говорил казват ,че основният виновник за късане на вала е демфера . Как да разбера моят дали е в добро състояние.

Пон Ное 12, 2018 5:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Shinevfx написа:
Колеги имам аутбек 2008 ноевмри на 165000км от 2 години като за тези години е карана само 10000км и колата има страхотна динамика и разход на гориво , повечето хора с които съм говорил казват ,че основният виновник за късане на вала е демфера . Как да разбера моят дали е в добро състояние.


Някои казват така, други, че основен виновник е лошото смазване и т.н., а други и двете заедно.
Ако си сигурен, че километрите са ти реални и маховикът не е сменян - сменяй заедно със съединителя. Въобще за да си максимално спокоен, поддържай мотора в изрядно състояние - качествено масло и по-честата му смяна, хубаво гориво, профилактика и регулярен преглед на състоянието на дюзите и т.н.
Разбира се и това не ти дава 100%-ва сигурност, но ти дава по-малка вероятност да се случи най-лошото.
Иначе прав си - комбинацията от разход на гориво, динамика и емоция е уникална, а дали си заслужава риска - това вече е въпрос на личен избор.

Пон Ное 12, 2018 9:14 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 287
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Shinevfx написа:
Колеги имам аутбек 2008 ноевмри на 165000км от 2 години като за тези години е карана само 10000км и колата има страхотна динамика и разход на гориво , повечето хора с които съм говорил казват ,че основният виновник за късане на вала е демфера . Как да разбера моят дали е в добро състояние.


Добре де, колеги, някой задавал ли си е въпроса дали може да се сложи на дизелов двигател олекотен маховик? Или едномасов (твърд) маховик? Тогава не би трябвало да има големи вибрации, които да счупят вала... или греша?
Моят форестер (2009 г) е на 155 хил. км, а не забелязвам някакви проблеми с оригиналния съединител и маховик, няма притрисане, шумове, приплъзване, буксуване и подобни поводи за притеснение. А например брат ми сменя съединител на неговия форестер (2012 г) на 120 хил. км, но често дърпа каравана. От стил на каране ли зависи?

Вто Ное 13, 2018 1:09 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
dendim написа:
Добре де, колеги, някой задавал ли си е въпроса дали може да се сложи на дизелов двигател олекотен маховик? Или едномасов (твърд) маховик? Тогава не би трябвало да има големи вибрации, които да счупят вала... или греша?
Моят форестер (2009 г) е на 155 хил. км, а не забелязвам някакви проблеми с оригиналния съединител и маховик, няма притрисане, шумове, приплъзване, буксуване и подобни поводи за притеснение. А например брат ми сменя съединител на неговия форестер (2012 г) на 120 хил. км, но често дърпа каравана. От стил на каране ли зависи?


На демпферния идеята му е точно да обира в по-голяма степен вибрациите, затова е двукомпонентен с много пружини помежду. По тази причина се ползва при дизелите повече. В един момент явно тези пружини се "уморяват". Ако едномасовият вършеше по-добра работа в това отношение - не виждам защо щяха да си правят труда да правят по-сложна и съответно по-скъпа част.
Със сигурност линията: маховик, съединител, скоростна кутия дава отражение на въпросния проблем, защото той драстично намалява при въвеждане на комбинацията с CVT през 2013-та, без да има някакви други доработки на шортблока на Евро 5 мотора. През 2012-та също има малки промени по предавателните числа на ръчната скоростна кутия, отново може би също с тази цел.
Всичко това е много по-добре описано, и синтезирано, на 11 стр. в тази тема от колегата ico_tech.
Мисля, че препоръката за смяна на тези части, особено на маховика, на определени километри е по-скоро с превантивна цел, а не че има вече проблеми или признаци. В България сме свикнали по принцип да караме докато нещо се разтропа, най-вече по финансови причини, но точно с Diesel Boxer, и то от първото поколение, си е малко руска рулетка да се постъпва така според мен. Може и да греша.

Вто Ное 13, 2018 9:28 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm
Мнения: 218
Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Стила на каране е от съществено значение за живота на съединителя. До сега съм навъртял над 220 хил. и продължавам да си карам с оригиналния. Даже на последния сервиз поисках проверка, но всичко още е Ок. По всяка вероятност ще изкара до 300 хил. без проблем.Но не се правя на рали пилот и не тегля нищо. На евтиния едномасов маховик едва ли ще можеш да минеш. То ако можеше до сега всеки щеше да го е направил.

Вто Ное 13, 2018 11:00 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 474 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 24  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор