Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Юни 20, 2019 4:32 pm



Отговори на тема  [ 303 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  Следваща
 Скъсан колянов вал 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 4:16 pm
Мнения: 2249
Местоположение: plovdiv
Skype: petko-grozdanov
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 667
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Jores написа:
Здравейте колеги,

Ето и на мен ми се случи, тази седмица, на магистрала Тракия при 140, леко изтропа двигателя и светна таблото...

Купувана е от България, на 170 хил. км, карана е само с Ред Лайн след гаранцията и пак...

Сега съм в дилема - дали да дам 8 К лева за двигател Евро 5, включително труда (от препоръчан източник, но втора ръка)

ИЛИ

да продам купето за някаква сума (впрочем, колко би трябвало да струва?) и да се насоча към следващата?

Някой има ли опит със смяна на двигател с Евро 5? Дали ако двигателя е читав, просто се качваш и караш или следват други проблеми?

Благодаря предварително за отговорите.

Бодни един б12 3.0л. мотор и карай , 1040 Тенчо го постигна с Импреза , за подробности в сервиза .

Пет Яну 04, 2019 8:31 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 5:42 pm
Мнения: 34
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Jores написа:
......
Благодаря предварително за отговорите.


Здравей, колега.
Съболезнования за неприятната новогодишна изненада.
Доколкото съм запознат, двигател Евро 5 става, но трябва да го вземеш и присадиш напълно окомплектован, с ДПФ, турбина, глави, дюзи, датчици. И задължително ЕКУ-то заедно с окабеляването му. Ако нещо липсва, главоболията след това не са приятни. Лошото е, че този двигател е втора употреба...
Ако купето е в отлично състояние и си заслужава, може би по-добре би било да вземеш нов шорт блок, например:
https://www.4turbo.pl/en/shortblock-sub ... 6987,30839 , за Евро 4, или този:
https://www.4turbo.pl/en/shortblock-sub ... 9471,33497 , но го няма в наличност, за Евро 5.
Доколкото знам, шорт блоковете за Евро 4 и Евро 5 двигатели са взаимозаменяеми.
Та сметката според мен е такава:
шорт блок ~ 7500 лв с доставка
комплект всички гарнитури ~ 800-1000 лв
съединител с маховик ~ 1500 лв
масло, антифриз ~ 300-400 лв
вериги, успокоители, обтегачи не знам дали трябва да се сменят на 170К км?
труд ~ ?
Общо 11000 - 12000 лв. излиза, както е казал колегата nikentce. И поне 200К км е вероятно да нямаш грижи с колата. Но това е при условие, че купето е запазено, скоростна кутия, диференциал и всичко останало е в идеално състояние. И майсторът, който извършва ремонта, знае какво прави.
Иначе обяви за купета с блокирали двигатели в mobile.bg има достатъчно за ориентация... че даже и нов шорт блок Евро 5 има...

Само да вметна, че моят форестер е същата генерация, на 157 К км. Очаквам в скоро време и при мен да има изненада, затова се подготвям с нужната информация... но сериозно се замислям следващото ми субару да е бензиново, например forester 2.5xt.
Все пак става дума за едно желязо, не го мисли много, здравето е по-важно! Каквото и да решиш, пожелавам успех. Пиши за развитието, независимо от решението ти.

ПС. Някъде по мненията назад имаше дискутирани случаи на извънгаранционна замяна на двигатели (или блокове) след изпращане на мейл до FHI и до Субару Моторс, като местен “представител“, за тяхна сметка. Щом колата е купувана в БГ, това е много добра опция, но не знам дали все още е приложима и възможна, защото постовете бяха от 2012-2013 г.

Пет Яну 04, 2019 8:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 5:42 pm
Мнения: 34
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
petko 69 написа:
Бодни един б12 3.0л. мотор и карай , 1040 Тенчо го постигна с Импреза , за подробности в сервиза .


И това е приемлива опция, но според мен няма да е много евтино... а и Тенчо я прави тази импреза бая време май...

Пет Яну 04, 2019 8:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 7:55 pm
Мнения: 1853
Местоположение: София
Автомобил: Impreza Gravel express, Mazda RX-8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 606
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Бая време я прави, щото там целта не беше 209к.с. в Импреза, а 400+ с всички съпътстващи мощността атрибути.

_________________
Cogito ergo sum
Вече не казвам къде и какво работя, стана тъпичко...

Пет Яну 04, 2019 9:07 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 4:16 pm
Мнения: 2249
Местоположение: plovdiv
Skype: petko-grozdanov
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 667
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
В дилема съм за един Аутбак дизел след 12г. със чупен мотор на който да сложа моя мотор , само за сега ме спира ръчните скорости . Ти си имаш купе , регистрация и , ако не смяташ да я продаваш защото ще е непродаваема можеш да си я караш доста време . Тенчо почти изглади проблемите при присаждане на Н6 в дизел , а и втория опит ще е още по-добър .

Пет Яну 04, 2019 9:12 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Юни 12, 2006 12:23 am
Мнения: 1241
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 859
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Явно доста хора са го проучвали това присаждане. Я кажете каква е цената и колко време отнема. От вашите уста звучи сякаш за една седмица ще карате нова кола с работещо табло и редовни документи :)

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пет Яну 04, 2019 10:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 16, 2012 5:40 pm
Мнения: 593
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6
Телефон: 0898612194
Рейтинг: 122
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това с редовните документи е почти невъзможно...

Съб Яну 05, 2019 5:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 5:42 pm
Мнения: 34
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
dragoveli написа:
Това с редовните документи е почти невъзможно...

Технотест или Декра.
Смяна на двигател с вътрешно горене - с ДВГ от друг тип, марка, модел, код (за категории М1 и N1) - 246.00 лв., или:
Смяна на двигател с вътрешно горене на МПС с изменение в силовото предаване (трансмисия, спирачна система, окачване и др.) за категории M1 и N1 - 396.00 лв
После - КАТ.

Съб Яну 05, 2019 6:42 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Юни 12, 2006 12:23 am
Мнения: 1241
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 859
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аха. А слагане на двигател, който никога не се е предлагал от производителя в тази комбинация?
Бях чувал, че може да се сменя двигател само ако новия е включен в списъка от двигатели, които се предлагат за съответната моделна година и за съответния пазар ( със съответна декларация за съответствие).
Щото ти “някак” ще си оправиш документите. Ама не дай си боже утре направиш ПТП с неприятни последици, в които имаш вина - чао Застраховка, хелоу досъдебно. Но аз не съм минавал по тази пътека, признавам :bow:

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Съб Яну 05, 2019 8:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 5:42 pm
Мнения: 34
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
И аз не съм минавал. Вероятно има доста сериозни изисквания, които трябва да бъдат спазени, не ги знам в детайли. Тенчо споменаваше нещо преди време. Вероятно има и доста документация, която трябва да се набави. Най-малкото декларация за съответствие за някакъв двигател от някаква морга не виждам как ще се вземе.
Не казвам, че е лесно, евтино и бързо. Казвам само, че е възможно теоретично, спазвайки нужните законови изисквания и стандарти. За евентуално птп и последиците от него си абсолютно прав, не споря, но това важи най-вече при варианта със сменен двигател без документи. Аз лично автомобил със законово нередовни или липсващи документи не бих карал...но всеки сам решава...

Съб Яну 05, 2019 9:23 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Нед Авг 26, 2012 12:23 am
Мнения: 497
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: +359886721778
Рейтинг: 198
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Всичко си е изключително субективно за всеки и няма една истина по този въпрос. Някои хора имат много време, което препдочитат да инвестират вместо пари, има други, които предпочитат обратното, и т.н.
Дори да се намери цял работещ мотор Евро 5 втора ръка за по-евтино, не виждам защо трябва да се прави цялата разправия по подмяна на всичко гореописано(комп, дюзи, датчици, ДПФ и др.), а да не му се вземе просто шорт блока. До колкото се разбра - всичко останало по автомобила на колегата е поддържано и е "слънце".
Разбира се няма лошо да се консултира с Тенчо за процеса, разходите и възможностите за подмяна с бензинов мотор, и да се направи крайната сметка и решение.

Нед Яну 06, 2019 2:28 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 19, 2007 12:26 am
Мнения: 4348
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колегата Jores си е купил нова кола, а тук се изписа една страница с хипотези как да се забоде бензинов двигател втора ръка с гаражни примери с неизвестен край. Някой замисли ли се как човек който си е купил нова кола ще тръгне по подобна пътека? От всичките писатели по горе някой да е правил ремонт на двг или поне да е купувал двигател и/или шорт блок, та да може поне да направи адекватна оценка колко би струвало тази франкенщайн операция и да я съпостави с варианта за дизелов шорт блок нов?
Пишете ги сякаш ще се сменя батерия на дистанционно...

А по темата - миналата седмица при Агента имаше още един такъв случай - 160 000 км и чао ( купуван Фоз дизел от Субару БГ ).
Много жалко и наистина патова ситуация с оглед на размера на разходите - близо 10к лева.

Нед Яну 06, 2019 3:56 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 4:16 pm
Мнения: 2249
Местоположение: plovdiv
Skype: petko-grozdanov
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 667
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
До колкото чета , въпроса на колегата е какво може да се направи в неговата ситуация . Колата му е била нова в далечната 09год. , демек преди 10год. Тук даваме предложения и всеки има мнение , ако не е така , здраве да е . Добре е да се проучи въпроса с узаконяването чрез технотест при монтиране на друг мотор . Доста колеги има със счупени дизели , а инвестицията за закупуване на мотор 2ра ръка дизел и подмяната му почти достига цената на автомобила . Тенчо го постигна , вярно с много компромиси . Колкото до гаражните майстори , то май оторизиран сервиз има само в 4 града , а там цените не са по джоба на всеки . За това тук си казваме кой бял , кой черен сервиз и оцеляваме . :beer:

Нед Яну 06, 2019 8:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 19, 2007 12:26 am
Мнения: 4348
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Петко, може би не съм се изразил добре:
Ако някой е правил ремонт ( купувал двигател и останалите неща като разходи по периферия ), ще е наясно че разходите са почти равни на закупуването на нов дизел шорт блок. След това идват разходи по преокабелявне и преправяне, плюс закупуване на еку, плюс скоростна кутия, защото тази на дизела и страшно дълга и не става за атмосферен субару мотор и чак после идват технотест, пререгистрация и т.н за да се сдобие човек с автомобил франкенщайн.
Та е хубаво като се дават подобни идеи, да се сложат цифри на масата...казвам го защото съм правил мотор и знам какви пари хвърчат и как не могат да се планират с точност ( като при домашен ремонт с майстори :) )

Друг въпрос е че кола на 9г и 170 000км плюс нов двигател за 10 000лв е по-евтин вариант за мпс с ресурс за още 200 000км, отколкото да вземе 2к лв и с тези 10к ( общо 12 к лв ) и да се чуди какво да купи, нали?

Не знам колко са тези случаи с дизеловите мотори, но колкото и да са не е нормално един мотор да хвърли кърпата толкова рано и всички разходи да са за сметка на клиента...

Нед Яну 06, 2019 9:35 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 4:16 pm
Мнения: 2249
Местоположение: plovdiv
Skype: petko-grozdanov
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 667
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Гледах в Мобиле бг , че средно вървят на продажба 9-11хл.лв. за работещ и изправен автомобил , отремонтиран шорт блок 7хл.лв. Няма гаранция да купиш цял автомобил и му вземеш мотора за твоето купе , а другото разпродадеш за да намалиш разхода колко ще те изкара мотора . Шорт блок отремонтиран и ремонта са минимум 9хл.лв. Просто ситуацията е доста сложна , а заради този несполучлив мотор доста хора ще се откажат от марката . Субару не уважава гаранция над 3год. и 100хл.км. доста е коментирано във Форума . Тенчо може да каже каква е сметката и колко е времето отделено по неговия Франкейщан , но труда си е негов и там цената не е ясна . Просто коментираме и търсим вариант , не само за конкретния колега а и за доста други . Другото е умножаваш разликата за 170хл.км. на бензин спестени от разликата на икономичния дизел и слагаш отремонтиран мотор за следващите 200хл.км. , а после и дотогава дизела ще го забранят .

Нед Яну 06, 2019 10:54 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Юни 12, 2006 12:23 am
Мнения: 1241
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 859
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ами време е 1040 да се намеси и да ни оферира конверсия, която включва:
- огледи и оценка на подходящ донор
- ревизия на донора и обезпечаване на тия заветни 200К "без проблеми"
- подготовка на рецепиента- смяна магаре, позиция тампони (дизела виси на кутията), смяна на скоростна кутия (те за H6 ги дават евтино и се срещат доста често ;)), промяна на преден панел за нов радиатор и промяна на позицията, преправяне на генерацията
- трансплантация на новия мотор - комай най-лесната работа в целия филм.
- подмяна на ел. инсталацията, ново табло за бензин, ЕКУ за донора, подключване на имобилайзера към новото ЕКУ, рекалибриране на VDC, свързване на круизконтрола и АБС, рекалибриране на DBW връзката между педала на газта и новия дросел
- нови спирачки и по-големи дискове - щото Импреза с 245 коня и еднобутални апарати не ми се струва добра комбинация
- ....... още няколко маловажни, но времепоглъщащи напасвания
- минаване на технотест и узаконяване

Една оферта с пари и време за изпълнение ще е доста полезна за пострадалите от тази зла участ.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Яну 07, 2019 1:39 am
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Нед Авг 26, 2012 12:23 am
Мнения: 497
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: +359886721778
Рейтинг: 198
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Нека Тенчо ме поправи, ако греша, но мисля 3-литровият мотор той си го имаше от жълтата Импреза, а не го е търсил тепърва, т.е. с ясно състояние. Не съм механик и като цяло със сравнително бедни технически познания, но не смятам, че има начин и най-добрият механик да извади точна сметка на присаждане на втора ръка бензинов мотор. Има прекалено много отворени въпроси, които пречат това да се оферира като шаблон на ремонт в такава ситуация. В какво състояние ще е моторът -донор и колко ще струва да се постегне? Смяна на шорт блок на дизела е ясна процедура като процес, разход и време., докато конверсия в бензи в един случай може да тръгнеш с нагласата, че ще се оправиш за 6-7 000 лв., пък финалната сметка да дойде 9-10 000 лв. в един случай; 11-12 000 лв. в друг, а в трети и да ти излезе много по-скъпо и т.н.
Не вярвам, че Тенчо ще се ангажира с конкретна обща оферта, по-скоро би разглеждал всеки случай и запитване по отделно към дадения момент, дали и какво може да се направи. И защо трябва да е с 3-литров атмосферен? Защо не с 2,5XT, който е сериен за Импреза и Форестър?
Vmax зададе много добър въпрос: за цената на купе със строшен мотор + цената на нов шорт блок - какво може да се купи читаво в момента? Може ли да се вземе кола на 8 години с бензинов мотор на около 100 000 км., та да има добър ресурс за още поне 200-250 000 км.? Тук Бат Буби може да каже колко би струвала да се вкара от чужбина(поне около 25 000 лв.), плюс както Петко засегна - разликата в разхода за гориво.

Пон Яну 07, 2019 12:23 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 20, 2012 1:19 am
Мнения: 256
Автомобил: Subaru Forester 2.0 Diesel MY2009
Рейтинг: 120
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Благодаря на всички за мненията.

Май ще се ориентирам към продажба на купето, ако има купувач.
Яд ме е, щото е гледано, предпоследно ниво на оборудване, с нов съединител, с каско до октомври, гуми Мишлен на 1 година и тн.

Както и да е.

Ще гледам от щатите да взема някой Асцент по-натам и така.


Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk

Сря Яну 09, 2019 10:31 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Юни 12, 2006 12:23 am
Мнения: 1241
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 859
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега,
С риск да посея, може би неоснователно, зрънце надежда - не всички мотори са тотал щета при това събитие. В отделни случаи е възможен ремонт с подмяна на вала и някои други части, но за всичко това човек на първо време трябва да поеме разхода за пълна разглобка и дефектация.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Яну 10, 2019 12:16 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 05, 2010 9:58 pm
Мнения: 3167
Местоположение: Варна
Skype: steling.
Автомобил: S TURBO Белият РЪБ
Телефон: 0877 40 43 30
Рейтинг: 450
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ако е за части, да попитам за кутията :)

_________________
www.cleanteh.com

https://www.facebook.com/pages/%D0%9A%D0%BB%D0%B8%D0%B9%D0%BD-T%D0%B5%D1%85-%D0%9E%D0%9E%D0%94/129765767148070

Автомобилът е толкова проходим...."колкото го прежалиш!!"

Пет Яну 11, 2019 4:13 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 303 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: vesko и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Криейтив Комънс договор