Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

Скъсан колянов вал
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=18&t=10972
Страница 15 от 24

Автор:  petko 69 [ Пет Яну 04, 2019 7:31 pm ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

Jores написа:
Здравейте колеги,

Ето и на мен ми се случи, тази седмица, на магистрала Тракия при 140, леко изтропа двигателя и светна таблото...

Купувана е от България, на 170 хил. км, карана е само с Ред Лайн след гаранцията и пак...

Сега съм в дилема - дали да дам 8 К лева за двигател Евро 5, включително труда (от препоръчан източник, но втора ръка)

ИЛИ

да продам купето за някаква сума (впрочем, колко би трябвало да струва?) и да се насоча към следващата?

Някой има ли опит със смяна на двигател с Евро 5? Дали ако двигателя е читав, просто се качваш и караш или следват други проблеми?

Благодаря предварително за отговорите.

Бодни един б12 3.0л. мотор и карай , 1040 Тенчо го постигна с Импреза , за подробности в сервиза .

Автор:  dendim [ Пет Яну 04, 2019 7:43 pm ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

Jores написа:
......
Благодаря предварително за отговорите.


Здравей, колега.
Съболезнования за неприятната новогодишна изненада.
Доколкото съм запознат, двигател Евро 5 става, но трябва да го вземеш и присадиш напълно окомплектован, с ДПФ, турбина, глави, дюзи, датчици. И задължително ЕКУ-то заедно с окабеляването му. Ако нещо липсва, главоболията след това не са приятни. Лошото е, че този двигател е втора употреба...
Ако купето е в отлично състояние и си заслужава, може би по-добре би било да вземеш нов шорт блок, например:
https://www.4turbo.pl/en/shortblock-sub ... 6987,30839 , за Евро 4, или този:
https://www.4turbo.pl/en/shortblock-sub ... 9471,33497 , но го няма в наличност, за Евро 5.
Доколкото знам, шорт блоковете за Евро 4 и Евро 5 двигатели са взаимозаменяеми.
Та сметката според мен е такава:
шорт блок ~ 7500 лв с доставка
комплект всички гарнитури ~ 800-1000 лв
съединител с маховик ~ 1500 лв
масло, антифриз ~ 300-400 лв
вериги, успокоители, обтегачи не знам дали трябва да се сменят на 170К км?
труд ~ ?
Общо 11000 - 12000 лв. излиза, както е казал колегата nikentce. И поне 200К км е вероятно да нямаш грижи с колата. Но това е при условие, че купето е запазено, скоростна кутия, диференциал и всичко останало е в идеално състояние. И майсторът, който извършва ремонта, знае какво прави.
Иначе обяви за купета с блокирали двигатели в mobile.bg има достатъчно за ориентация... че даже и нов шорт блок Евро 5 има...

Само да вметна, че моят форестер е същата генерация, на 157 К км. Очаквам в скоро време и при мен да има изненада, затова се подготвям с нужната информация... но сериозно се замислям следващото ми субару да е бензиново, например forester 2.5xt.
Все пак става дума за едно желязо, не го мисли много, здравето е по-важно! Каквото и да решиш, пожелавам успех. Пиши за развитието, независимо от решението ти.

ПС. Някъде по мненията назад имаше дискутирани случаи на извънгаранционна замяна на двигатели (или блокове) след изпращане на мейл до FHI и до Субару Моторс, като местен “представител“, за тяхна сметка. Щом колата е купувана в БГ, това е много добра опция, но не знам дали все още е приложима и възможна, защото постовете бяха от 2012-2013 г.

Автор:  dendim [ Пет Яну 04, 2019 7:48 pm ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

petko 69 написа:
Бодни един б12 3.0л. мотор и карай , 1040 Тенчо го постигна с Импреза , за подробности в сервиза .


И това е приемлива опция, но според мен няма да е много евтино... а и Тенчо я прави тази импреза бая време май...

Автор:  Alxx [ Пет Яну 04, 2019 8:07 pm ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

Бая време я прави, щото там целта не беше 209к.с. в Импреза, а 400+ с всички съпътстващи мощността атрибути.

Автор:  petko 69 [ Пет Яну 04, 2019 8:12 pm ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

В дилема съм за един Аутбак дизел след 12г. със чупен мотор на който да сложа моя мотор , само за сега ме спира ръчните скорости . Ти си имаш купе , регистрация и , ако не смяташ да я продаваш защото ще е непродаваема можеш да си я караш доста време . Тенчо почти изглади проблемите при присаждане на Н6 в дизел , а и втория опит ще е още по-добър .

Автор:  ico_tech [ Пет Яну 04, 2019 9:57 pm ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

Явно доста хора са го проучвали това присаждане. Я кажете каква е цената и колко време отнема. От вашите уста звучи сякаш за една седмица ще карате нова кола с работещо табло и редовни документи :)

Автор:  dragoveli [ Съб Яну 05, 2019 4:59 pm ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

Това с редовните документи е почти невъзможно...

Автор:  dendim [ Съб Яну 05, 2019 5:42 pm ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

dragoveli написа:
Това с редовните документи е почти невъзможно...

Технотест или Декра.
Смяна на двигател с вътрешно горене - с ДВГ от друг тип, марка, модел, код (за категории М1 и N1) - 246.00 лв., или:
Смяна на двигател с вътрешно горене на МПС с изменение в силовото предаване (трансмисия, спирачна система, окачване и др.) за категории M1 и N1 - 396.00 лв
После - КАТ.

Автор:  ico_tech [ Съб Яну 05, 2019 7:02 pm ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

Аха. А слагане на двигател, който никога не се е предлагал от производителя в тази комбинация?
Бях чувал, че може да се сменя двигател само ако новия е включен в списъка от двигатели, които се предлагат за съответната моделна година и за съответния пазар ( със съответна декларация за съответствие).
Щото ти “някак” ще си оправиш документите. Ама не дай си боже утре направиш ПТП с неприятни последици, в които имаш вина - чао Застраховка, хелоу досъдебно. Но аз не съм минавал по тази пътека, признавам :bow:

Автор:  dendim [ Съб Яну 05, 2019 8:23 pm ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

И аз не съм минавал. Вероятно има доста сериозни изисквания, които трябва да бъдат спазени, не ги знам в детайли. Тенчо споменаваше нещо преди време. Вероятно има и доста документация, която трябва да се набави. Най-малкото декларация за съответствие за някакъв двигател от някаква морга не виждам как ще се вземе.
Не казвам, че е лесно, евтино и бързо. Казвам само, че е възможно теоретично, спазвайки нужните законови изисквания и стандарти. За евентуално птп и последиците от него си абсолютно прав, не споря, но това важи най-вече при варианта със сменен двигател без документи. Аз лично автомобил със законово нередовни или липсващи документи не бих карал...но всеки сам решава...

Автор:  nikentce [ Нед Яну 06, 2019 1:28 pm ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

Всичко си е изключително субективно за всеки и няма една истина по този въпрос. Някои хора имат много време, което препдочитат да инвестират вместо пари, има други, които предпочитат обратното, и т.н.
Дори да се намери цял работещ мотор Евро 5 втора ръка за по-евтино, не виждам защо трябва да се прави цялата разправия по подмяна на всичко гореописано(комп, дюзи, датчици, ДПФ и др.), а да не му се вземе просто шорт блока. До колкото се разбра - всичко останало по автомобила на колегата е поддържано и е "слънце".
Разбира се няма лошо да се консултира с Тенчо за процеса, разходите и възможностите за подмяна с бензинов мотор, и да се направи крайната сметка и решение.

Автор:  Vmax [ Нед Яну 06, 2019 2:56 pm ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

Колегата Jores си е купил нова кола, а тук се изписа една страница с хипотези как да се забоде бензинов двигател втора ръка с гаражни примери с неизвестен край. Някой замисли ли се как човек който си е купил нова кола ще тръгне по подобна пътека? От всичките писатели по горе някой да е правил ремонт на двг или поне да е купувал двигател и/или шорт блок, та да може поне да направи адекватна оценка колко би струвало тази франкенщайн операция и да я съпостави с варианта за дизелов шорт блок нов?
Пишете ги сякаш ще се сменя батерия на дистанционно...

А по темата - миналата седмица при Агента имаше още един такъв случай - 160 000 км и чао ( купуван Фоз дизел от Субару БГ ).
Много жалко и наистина патова ситуация с оглед на размера на разходите - близо 10к лева.

Автор:  petko 69 [ Нед Яну 06, 2019 7:44 pm ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

До колкото чета , въпроса на колегата е какво може да се направи в неговата ситуация . Колата му е била нова в далечната 09год. , демек преди 10год. Тук даваме предложения и всеки има мнение , ако не е така , здраве да е . Добре е да се проучи въпроса с узаконяването чрез технотест при монтиране на друг мотор . Доста колеги има със счупени дизели , а инвестицията за закупуване на мотор 2ра ръка дизел и подмяната му почти достига цената на автомобила . Тенчо го постигна , вярно с много компромиси . Колкото до гаражните майстори , то май оторизиран сервиз има само в 4 града , а там цените не са по джоба на всеки . За това тук си казваме кой бял , кой черен сервиз и оцеляваме . :beer:

Автор:  Vmax [ Нед Яну 06, 2019 8:35 pm ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

Петко, може би не съм се изразил добре:
Ако някой е правил ремонт ( купувал двигател и останалите неща като разходи по периферия ), ще е наясно че разходите са почти равни на закупуването на нов дизел шорт блок. След това идват разходи по преокабелявне и преправяне, плюс закупуване на еку, плюс скоростна кутия, защото тази на дизела и страшно дълга и не става за атмосферен субару мотор и чак после идват технотест, пререгистрация и т.н за да се сдобие човек с автомобил франкенщайн.
Та е хубаво като се дават подобни идеи, да се сложат цифри на масата...казвам го защото съм правил мотор и знам какви пари хвърчат и как не могат да се планират с точност ( като при домашен ремонт с майстори :) )

Друг въпрос е че кола на 9г и 170 000км плюс нов двигател за 10 000лв е по-евтин вариант за мпс с ресурс за още 200 000км, отколкото да вземе 2к лв и с тези 10к ( общо 12 к лв ) и да се чуди какво да купи, нали?

Не знам колко са тези случаи с дизеловите мотори, но колкото и да са не е нормално един мотор да хвърли кърпата толкова рано и всички разходи да са за сметка на клиента...

Автор:  petko 69 [ Нед Яну 06, 2019 9:54 pm ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

Гледах в Мобиле бг , че средно вървят на продажба 9-11хл.лв. за работещ и изправен автомобил , отремонтиран шорт блок 7хл.лв. Няма гаранция да купиш цял автомобил и му вземеш мотора за твоето купе , а другото разпродадеш за да намалиш разхода колко ще те изкара мотора . Шорт блок отремонтиран и ремонта са минимум 9хл.лв. Просто ситуацията е доста сложна , а заради този несполучлив мотор доста хора ще се откажат от марката . Субару не уважава гаранция над 3год. и 100хл.км. доста е коментирано във Форума . Тенчо може да каже каква е сметката и колко е времето отделено по неговия Франкейщан , но труда си е негов и там цената не е ясна . Просто коментираме и търсим вариант , не само за конкретния колега а и за доста други . Другото е умножаваш разликата за 170хл.км. на бензин спестени от разликата на икономичния дизел и слагаш отремонтиран мотор за следващите 200хл.км. , а после и дотогава дизела ще го забранят .

Автор:  ico_tech [ Пон Яну 07, 2019 12:39 am ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

Ами време е 1040 да се намеси и да ни оферира конверсия, която включва:
- огледи и оценка на подходящ донор
- ревизия на донора и обезпечаване на тия заветни 200К "без проблеми"
- подготовка на рецепиента- смяна магаре, позиция тампони (дизела виси на кутията), смяна на скоростна кутия (те за H6 ги дават евтино и се срещат доста често ;)), промяна на преден панел за нов радиатор и промяна на позицията, преправяне на генерацията
- трансплантация на новия мотор - комай най-лесната работа в целия филм.
- подмяна на ел. инсталацията, ново табло за бензин, ЕКУ за донора, подключване на имобилайзера към новото ЕКУ, рекалибриране на VDC, свързване на круизконтрола и АБС, рекалибриране на DBW връзката между педала на газта и новия дросел
- нови спирачки и по-големи дискове - щото Импреза с 245 коня и еднобутални апарати не ми се струва добра комбинация
- ....... още няколко маловажни, но времепоглъщащи напасвания
- минаване на технотест и узаконяване

Една оферта с пари и време за изпълнение ще е доста полезна за пострадалите от тази зла участ.

Автор:  nikentce [ Пон Яну 07, 2019 11:23 am ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

Нека Тенчо ме поправи, ако греша, но мисля 3-литровият мотор той си го имаше от жълтата Импреза, а не го е търсил тепърва, т.е. с ясно състояние. Не съм механик и като цяло със сравнително бедни технически познания, но не смятам, че има начин и най-добрият механик да извади точна сметка на присаждане на втора ръка бензинов мотор. Има прекалено много отворени въпроси, които пречат това да се оферира като шаблон на ремонт в такава ситуация. В какво състояние ще е моторът -донор и колко ще струва да се постегне? Смяна на шорт блок на дизела е ясна процедура като процес, разход и време., докато конверсия в бензи в един случай може да тръгнеш с нагласата, че ще се оправиш за 6-7 000 лв., пък финалната сметка да дойде 9-10 000 лв. в един случай; 11-12 000 лв. в друг, а в трети и да ти излезе много по-скъпо и т.н.
Не вярвам, че Тенчо ще се ангажира с конкретна обща оферта, по-скоро би разглеждал всеки случай и запитване по отделно към дадения момент, дали и какво може да се направи. И защо трябва да е с 3-литров атмосферен? Защо не с 2,5XT, който е сериен за Импреза и Форестър?
Vmax зададе много добър въпрос: за цената на купе със строшен мотор + цената на нов шорт блок - какво може да се купи читаво в момента? Може ли да се вземе кола на 8 години с бензинов мотор на около 100 000 км., та да има добър ресурс за още поне 200-250 000 км.? Тук Бат Буби може да каже колко би струвала да се вкара от чужбина(поне около 25 000 лв.), плюс както Петко засегна - разликата в разхода за гориво.

Автор:  Jores [ Сря Яну 09, 2019 9:31 pm ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

Благодаря на всички за мненията.

Май ще се ориентирам към продажба на купето, ако има купувач.
Яд ме е, щото е гледано, предпоследно ниво на оборудване, с нов съединител, с каско до октомври, гуми Мишлен на 1 година и тн.

Както и да е.

Ще гледам от щатите да взема някой Асцент по-натам и така.


Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk

Автор:  ico_tech [ Сря Яну 09, 2019 11:16 pm ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

Колега,
С риск да посея, може би неоснователно, зрънце надежда - не всички мотори са тотал щета при това събитие. В отделни случаи е възможен ремонт с подмяна на вала и някои други части, но за всичко това човек на първо време трябва да поеме разхода за пълна разглобка и дефектация.

Автор:  steling [ Пет Яну 11, 2019 3:13 pm ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

ако е за части, да попитам за кутията :)

Страница 15 от 24 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/