Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

Скъсан колянов вал
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=18&t=10972
Страница 16 от 24

Автор:  petko 69 [ Пет Яну 11, 2019 4:53 pm ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

Jores написа:
Благодаря на всички за мненията.

Май ще се ориентирам към продажба на купето, ако има купувач.
Яд ме е, щото е гледано, предпоследно ниво на оборудване, с нов съединител, с каско до октомври, гуми Мишлен на 1 година и тн.

Както и да е.

Ще гледам от щатите да взема някой Асцент по-натам и така.


Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk

Колега с каква регистрация е колата и колко ще искаш в този вид .Може и на лс.

Автор:  Jores [ Пет Юни 07, 2019 9:14 am ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

Колеги, извинявам се за късния отговор. Купето го купиха малко след инцидента, доколкото разбрах, ще става бензиново. (Издадох май кой го купи)

:)

Автор:  nikentce [ Пет Юни 07, 2019 1:36 pm ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

Jores написа:
Колеги, извинявам се за късния отговор. Купето го купиха малко след инцидента, доколкото разбрах, ще става бензиново. (Издадох май кой го купи)

:)


Да, вече го видях твоя красавец като му миеха резервоара. Очертава се и той да има голямо "сърце" :)

Автор:  alexandr [ Пет Ное 22, 2019 8:55 am ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

Нагледен пример на проблеми с Субару дизел.

Автор:  atanatas [ Пет Яну 10, 2020 8:17 pm ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

Ха ЧНГ,
От моя опит по смяна на Н6... 2004 бек.
На мен ми струва
2000лв двигателя, преди вече 75000км,
Не споменавам труда за дефектиране, беше си направо дране.
Сега са навъртяни над 330000км на новия (стар? ) двигател.
Полет нормалний...

Двигател Н6 в момента
средна цена 2000-3000 има ги и в коша да си го пробваш...
Скорости около 1000лв
Комп 400-500?лв кабеляк и всичко останало.
...
Ударено легаси или бек от Евро зоната УК или Швейцария с Н6 и всичко което то трябва за офанзивата е от 1500-3000 Евро барабар с транспорта до БГ.
При правилно боравене с инструменти и подбор на място така че двете коли да са една до друга и само се прехвърлят частите 2 души за 2 дни до ключ.
Играхме го вече. Кво като е Субару. Кола като кола, само дето и е разноглед сутиена и си мислите че е по надарена...
Пфу...
То силиконче...

После технотест и кат с документите и Аман от грацки митове и легени

Автор:  ico_tech [ Съб Яну 11, 2020 2:23 am ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

Колега, тая тема е за дизел. Ако за 2 дни вкараш Н6 в купе на дизел и всичко работи:
1) влизаш директно в Гинес
2) веднага ще намериш клиенти да повториш епопеята и ще си на печалба след 10 такива смени на месец :)

Автор:  dendim [ Нед Юли 05, 2020 1:44 pm ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

Хайде и аз да се "похваля": миналата събота моя форко хвърли бялата кърпа на 168421 км... на магистрала Хемус, на 20 км от София. При намаляване на скоростта от 140 на 60 км/ч поради ремонта на виадукта там, двигателят се разтропа зловещо и започна яко тресене, но не загасна... Преминах леко през участъка в ремонт (около 500-600 м, с двупосочно движение), и спрях веднага след края му. Под капака - всичко в масло, от шайбата на коляновия вал. Пътна помощ и при Тенчо... Вторник я гледа, работата е ясна - "солетката" се е счупила, вероятно и петите на блока също...
Яд ме е много, защото преди 2000 км смених съединител, притискател, лагер и маховик SACHS, както и задни амове, пружини и тампони от Мимо13..., маслото е Fuchs Titan 5W30 на 4000 км след смяна, DPF е махнат преди 15 000 км, винаги слагам хубава нафта плюс Bardahl BDC... Колата е закупена в БГ от Субару моторс, километрите са реални, винаги е поддържана в перфектно състояние...

И опцииите са следните:
- Морга – приход около 2000
- Нов шорт блок и ремонт – разход приблизително 10-11 000 (щото съединител и маховик са сменени съвсем скоро) – шорт блока е без гаранция, колко ще изкара колата като цяло, никой не знае, а разходът е като за друга подобна кола в идеално състояние...
- Присаждане на бензинов мотор – разход около 5-6-7 000, като отново никой не дава гаранция в какво състояние е бензиновият мотор и дали изобщо ще се получи нещо движещо се... Да не говорим и за невъзможността за документална промяна и регистрация – като цяло не съм склонен да приема такава опция...

И к‘во става: късаш едни няколко хиляди пари и в кофата...огорчението и разочарованието от марката са огромни... :-x Идеи?

Автор:  nikentce [ Пон Юли 06, 2020 6:19 am ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

Много съжалявам да го чуя :(. По спомен твоят беше Евро 4 - 2009, нали?
В твоя случай морга за 2 000 лв не е опция с толкова сменени компоненти - по-добре на части, ако твърдо няма да го правиш.
Аз бих сменил шортблока, след като до тук си я постегнал вече. Парите за шортблока ще ги избиеш за 100-110 000 км. само от разхода на гориво. Какво ще си купиш за 11 000 лв съизмеримо на твоята в "идеално" състояние? Пак ще си на стартовата линия със стягането.

Автор:  dancho.danev [ Пон Юли 06, 2020 10:10 am ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

:( :( :( :( :(
Много гадно преживяване, но за съжаление това още веднъж потвърждава моята теза, че нито съединителя, ДПФ-а, или маслото са виновни за късането на вала. Произвели са определен брой некачествени бройки и който е купил от тях яде дървото! Дали е икономически изгодно да се възстановява този мотор не мога да кажа. Аз бих свалил каквото е читаво от двигателя и останалото изхвърлил. От ударени коли редовно има в продажба цели мотори за 2500-3000фр.
Имам обаче едно питане! От къде тази фирма Субару моторс е внесла колите? В България официален представител на Субару няма!

Автор:  vlado_74 [ Пон Юли 06, 2020 10:24 am ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

От Италия ги внасят колите Субару моторс, действат като автокъща през техен човек там.

Автор:  nikentce [ Пон Юли 06, 2020 11:01 am ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

dancho.danev написа:
:( :( :( :( :(
Много гадно преживяване, но за съжаление това още веднъж потвърждава моята теза, че нито съединителя, ДПФ-а, или маслото са виновни за късането на вала.........................


Тези неща имат отношение и помагат за намаляването на риска да се случи този проблем, но най-вече при Евро 5. На колегата dendim колата е Евро 4 - първата версия на мотора. Вероятно при него е проблемът с частично запушените маслени магистрали при слепването на блока, та и Redline да беше наливал нямаше да има файда :(. Това може да се види единствено ако отвори двигателя.

Автор:  ico_tech [ Пон Юли 06, 2020 11:22 am ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

Колега Dendim, много бързо отписвате двигателя. Понякога не всичко е загубено.
Вала е скъсан - това ясно. Но има ли и какви други поражения по маслото на капака не може да се каже. Петите на блока може да са "начупени" и колата да си върви. Европа е пълна с такива двигатели. Важното е дали упорния лагер (№5) е превъртял. Главата ударена ли е, напукана ли е. Има ли надири по цилиндрите.
Ето един съвет, който може да ви звучи противоречиво, но все пак:
Намерете нормален сервиз да разглобят мотора и да направят дефектация. Да, ще дадете едни пари, но може да се окаже, че има надежда нещата да се оправят и то бързо.
Най-лекият вариант е скъсан вал - подменя се задно с лагерите, другите повреди се закърпват (тунела се проверява и оправя) и потегляте отново. Вал 1000 лв, Лагери 500лв, труд..... зависи от сервиза и от необходимите допълнителни операции (машинна обработка на тунел, пасване лагери, проверка на маслени магистрали и др.)
В крайна сметка, някой по-горе беше казал, че това е просто купчина ламарина. Да, ама като си я заобича човек, загубата и боли.

Автор:  dendim [ Пон Юли 06, 2020 1:23 pm ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

В един от "белите" сервизи ми развиха една теоретична постановка, която не знам дали е вярна, но звучи доста правдоподобно.
При натискане на педала на съединителя, упражняваме натиск върху коляновия вал в посока напред. Това е нормално, и валът и аксиалния лагер №5 са изчислени за това натоварване. Но при естественото износване на маховик, феродов и притискателен диск идва момент, в който слънцето на притискателния диск се обръща от приложеното усилие върху педала, и започва да дърпа коляновия вал в посока назад, към купето. Т.е. момента, в който педала вече е много твърд при отделянето на съединителя. Като километри, около 130-140 000 км. За това обратно натоварване аксиалният лагер 5 не е изчислен, износва се много бързо и вероятно превърта. Оттам чупенето на вала става много лесно.... И май няма нищо общо с маслените магистрали...
Не знам дали обясних добре, но излиза, че маховик и съединител трябва да се сменят на 130-140 000 км, доста преди да се проявят нормалните симптоми на износен съединител...
Отново казвам, не съм капацитет по ДВГ, не знам дали горното е вярно, но звучи доста правдоподобно от техническа гледна точка. Нека хората, които са по-наясно от мен, да преценят... и ако могат, да дадат мнение...

Автор:  ico_tech [ Пон Юли 06, 2020 2:42 pm ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

Виж сега, въобще не искам да споря с големите специалисти от т.нар. "бели" сервизи.
Това, което са ти обяснили е леко..... как да се изразя :-?
Няма вариант да се обърнат лъчите на push type притискателен диск. Това значи, че лагера е влязъл под тях и това ще го усетиш, повярвай.
Аксиалният лагер работи в две посоки - не знам този, който и измислил теорията, какви лагери е слагал до момента. Пусни търсене на 12200АА480 и виж шлайфаната полоса на вала за "обратната" посока. Не съм виждал още вал с аксиални лагери само в едната посока.
Тази тема сме я нищили доста. Хлабината в този лагер е такава, че при вибрации започва да накъсва масления филм. Сега ще питаш: Откъде вибрации, педала е супер спокоен?Да, тази система прави точно това - прави педала на водача спокоен, и подаването на въртящ момент към скоростната по-плавно. НО, това е за сметка на транслация на трептенията от пружините в двойномасовия маховик към коляновия вал. Това с времето започва да уморява лагера както радиално така и аксиално, но увеличава основно аксиалната хлабина. От един момент нататък аксиалния ход на вала става извън спецификация, а това допълнително намалява мазането на радиалния лагер, защото аксиалната хлабина играе роля в уплътнението на основния лагер по вала. Почва и да диша напред назад и да се кренчи. В крайна сметка в един момент този лагер завлича и почва да се върти по-гърба. В най-тежкия случай превърта заедно с петата. Сега, ако сервиза е "бял", просто питам колко е аксиалния ход на КВ - измерва се доста лесно. Измериха ли го? И ако е увеличен хода, какъв смисъл има да смениш маховика/съединителя с нов?
В размишленията дотук даже не сме обърнали внимание на отлепянето на петите от алуминиевата отливка и влиянието им върху хлабините на лагерите и съосността на тунела.
Така че, нищо не може да се каже предварително без да се отвори и измери желязото.

Автор:  vlado_74 [ Пон Юли 06, 2020 4:10 pm ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

Интересно четиво. Доста трудно го открих.
Прикачени файлове:
Crankshaft failure analysis of a boxer diesel motor.pdf

Автор:  dendim [ Пон Юли 06, 2020 7:49 pm ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

ico_tech написа:
Виж сега, въобще не искам да споря с големите специалисти от т.нар. "бели" сервизи.
....................................................................................................................................
Така че, нищо не може да се каже предварително без да се отвори и измери желязото.


Вероятно си прав, а е вероятно и аз да не съм разбрал на 100% това, което са ми казали от сервиза... Тезата беше, че при износване на компонентите на съединителя, от някакъв момент нататък, при натискане на педала коляновият вал започва да се дърпа назад, а не се избутва напред. Което може би е предпоставка за счупването му, не знам...все пак съм прост строителен инженер... ](*,)

Автор:  nikentce [ Пон Юли 06, 2020 8:35 pm ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

dendim написа:
.....все пак съм прост строителен инженер... ](*,)


Тези две понятия не са много съвместими :)
Дай си няколко дни да превъзмогнеш шока, за да можеш да обмислиш хубаво вариантите. Да, ще ти коства средства, но не се съсипвай заради това. Нервите и ядовете, а и болестите произтичащи от тях не струват колкото тъпия мотор. Наскоро един приятел дето с е прехласваше по BMW си купи за 35 000 лв битурбо дизел, уж много запазен - сега ще хвърля мотора за няма и 1 година каране. Та не е само Diesel Boxer черната овца :(

Автор:  Zizu84 [ Пон Авг 24, 2020 11:25 am ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

Здравейте! Колега dendim, какво се случи в крайна сметка с колата? Гледам, че няма скоро коментари по темата. Нов съм тук и от около месец съм се запалил нещо по Форестър трета генерация, като ми хареса 2.0 дизела, който слагат за първи път в тази генерация Фори.... Да, ама доста бързо ми поляха ентусиазма с ледена вода, заради проблемните двигатели на модела, най-вече заради коляновия вал. След толкова прочетени неща и гледани видеа, все още недоумявам, как е възможно да се направи двигател, който "фабрично" да има толкова голям дефект!!! Да ти се счупи колянов вал :shock: Ако ме питате, защо пък се хвърлям на дизела, ще кажа, че съм си фен на дизеловите двг, не че не мога да си взема и бензин естествено. Просто, на този дизел примерно му дават 7л/100 разход, а ако взема бензин,трябва да слагам газ, а никога не съм бил фен на газифицирането на автомобилите. Освен това, гледам че има дизели 2010-2011 за 7-8 хил лв. Заради тези дефектни двигатели ли вървят по-евтино? Та така де... не мога да преценя, затова ще се радвам да ме посъветвате, тук сте с много повече стаж и познания за модела. :)

Автор:  nikentce [ Пон Авг 24, 2020 3:16 pm ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

Zizu84 написа:
...........Ако ме питате, защо пък се хвърлям на дизела, ще кажа, че съм си фен на дизеловите двг, не че не мога да си взема и бензин естествено. Просто, на този дизел примерно му дават 7л/100 разход, а ако взема бензин,трябва да слагам газ, а никога не съм бил фен на газифицирането на автомобилите. Освен това, гледам че има дизели 2010-2011 за 7-8 хил лв. Заради тези дефектни двигатели ли вървят по-евтино?.......


В голяма степен разсъжденията ти и предпочитнията ти към автомобил съвпадат с моите, та те разбирам.
Относно цената за 2010-2011 - да, лошата репутация и "геноцидът" на дизела на запад се отразяват на цените на дизеловите Subaru, но не е само това. По 7-8 000 лв. са, защото най-вероятно са на по над 300 000 км. и с по-сериозни проблеми.
Донорът на моя червен километраж е вкарван да се продава като "перфектен автомобил без забележки - КАТО НОВ", но е изтропал още като са го паркирали в автокъщата, та не са имали време да му върнат километража и да го набутат на някой клет човечец. Беше на 350 000 км. 2012-та, и на външен вид - изпънат.
Заслужава си да гледаш 2011-2012, но Български например, че тук не се въртят километри като на запад. Ако намериш нещо под 200 000 км. реални( можеш да го провериш при читав диагностик, дето да бръкне на дълбоко в компа ) си заслужава да го минеш на оглед в някой от белите сервизи за Subaru.
Успех!

Автор:  ico_tech [ Пон Авг 24, 2020 5:29 pm ]
Заглавие:  Re: Скъсан колянов вал

Колега, задайте си първо следния въпрос:
Отивам и купувам кола за 65000 лв. Карам я 9 години и 200 000 км, за които давам 13000 лв (съвсем грубо) за Каско, и още 7000-10000 лв за обслужване.
Колата в момента е в топ състояние, за колко да я продам ? :-?
Вие за колко бихте я продали? 7000 лв?

Страница 16 от 24 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/