Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Фев 29, 2024 3:53 am



Отговори на тема  [ 3 мнения ] 
 Дизел приглъхва при 1300/1400 r/min 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пет Юли 24, 2020 6:11 am
Мнения: 4
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback IV, 2.0 diesel boxer
Телефон: +359887221124
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги,
преди да пусна темата доста порових из форума и не намерих тема аналогична с тази, която повдигам. Ако има и някой може да ми помогне с насока към нея - предварително се извинявам за спама! :)
Така...Субаруто е Аутбек, мод. ІV, 2014 г., 2,0 d, 150 к.с., Lineatronic
От около месец има странно придръпване/глушене на мотора при 1300/1400 оборота. Няма проблем при обороти на място или при които и да е други обороти, извън посочените. Няма проблем и при преминаване през тези обороти при ускорение. Още по-странното е, че няма проблем и на тези обороти, когато се стабилизира работата на машината (разбирай - ускорил си до 50-ина км/ч в града и си задържал газ) - знаете как е при Lineatronic-a: вдига обороти при ускорение и като стигнеш скорост и спреш да подаваш газ, намалява оборотите и поддържа скоростта при ниски обороти. Когато задържиш тези обороти повече от...да кажем минута, започва леко да приглушава работата на мотора и съвсем леко да се усеща придръпване. Ако увеличиш оборотите една идея - до 1500, това изчезва.
Няма други обороти и положение, в което да се получава.
Смених горивен филтър, ходих на промивка на DPF филтъра на машината на ЕМ Комплект сервиз (присветваше символа и изгасваше многократно), налях скъпо и "уж" хубаво гориво, направих промивка със сух електро- спрей на педала на газта (имах подозрения за наклеп/омазняване на коксовата пътека на съпротивлението)...безрезултатно.
Преди години имах Mazda 6 (І-во поколение), 2,0 дизел, 136 к.с. - Mazda имаха проблем с т.нар. "клапан за поддържане на нивото в ГПН" (SCV - suction control valve) на DENSO...като поколението 2004-2007 проявяваха странното поведение да глъхнат на по-ниски обороти и да гаснат, в резултат на калпаво гориво и натрупване на микронаклеп по механичните части на клапана, непозволяващи му да работи нормално и да поддържа постоянно ниво на горивото в ГНП, както е положено. Имаше колеги от форума на Мазда, които опитваха с електролиза да свалят наклепа (аз лично опитвах да промивам с контактен спрей) - ефектът беше спорадичен. Нещата се оправиха с нов SCV, който още преди 10-ина години беше над 400 лв.
Споделям горното поради следното: насочвам мисълта си в посока на SCV на помпата (като отбелязвам, че глушенето на мотора не води до изгасване нито по време на работа, нито на място), но понеже детайлът е принципно доволно скъп, не ми се експериментира.
Компютърна диагностика...мислех за това...Би ли била ефективна?! Колата работи перфектно на ниски и високи обороти...тя дори и на посочените работи нормално при преминаване нагоре/надолу и при задържане до 1 минута на тях... би ли показала негативни резултати при работа на място?!
Зададох много въпроси, моля да ме извините!
Благодаря предварително за всички предположения, коментари и насоки!

_________________
Arma virumque cano, Troe qui primis ab oris...

Вто Юни 06, 2023 7:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 279
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравей, колега.
На какви км е колата?
Малко предположения от мен:
- спукана тръба между турбото и интеркулера, или между интеркулера и дросела - оттам и многократното присветване на лампата за дпф-а (много сажди и чести регенерации)
- задръстен ЕГР
- блокирала геометрия на турбото
- зацапан MAP или MAF sensor
- намален вакуум - спукана вакуумна тръбичка около разтоварващия клапан на турбото (vacuum solenoid valve) или към турбото
- проблем в Lineartronic-a?

SCV - можеш да почистиш и сам, сваля се лесно, но не мисля, че от него е проблемът.
Имам някакъв спомен, че на ГНП имаше филтърче отзад при входа на нафтата преди SCV, но не съм 100% сигурен...
Все пак това са мои предположения, нека спецовете си кажат тежката дума... :)

PS. Всъщност темата не е ли за раздел Boxer Diesel?

Вто Юни 06, 2023 9:42 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Ное 16, 2008 5:34 pm
Мнения: 41
Автомобил: Subaru Forester Boxer Diesel
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте!

Установи ли се от какво е приглъхването ?

Поздрави

Нед Дек 10, 2023 2:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 3 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор