Автор |
Съобщение |
Logus
Регистриран на: Чет Фев 07, 2013 10:54 pm Постове: 103
Автомобил: Outback 2.5, Suzuki S-Cross 1.4AT
Рейтинг: 81
|
Аз минах през процедурата преди Нова година, също с INA и беше под 100лв.
|
|
|
Чет Мар 08, 2018 2:23 pm |
|
|
nikentce
|
И моята Ina се разскърцоти тия дни Някой от вас дали изнамери по-читаво решение или за сега това е само, което се предлага за нашия мотор?
|
|
|
Пон Ное 05, 2018 3:02 pm |
|
|
Alxx
|
SKF от ВМЗ Ангренажните са ми такива и нямат грешка, засега.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Ное 05, 2018 9:33 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Постове: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Не става, пробвах. Няма подходящ лагер (или поне аз и майстора ми не можахме да намерим) с такъв размер с външен диаметър 80 мм и ширина 30 мм. А ако решиш да избиваш стария лагер от пластмасовата ролка и да набиваш нов лагер, също не става, чупи се пластмасата... Но за сметка на това установихме, че абсолютно една и съща част - обтегачът, с един сериен номер се предлага в кутии на "различни" производители на коренно различни цени... В една кутия с лагер INA - 340 лв., в друга кутия също с лагер INA - 160 лв... Оригиналният обтегач и той беше абсолютно същият, с лагер INA... И сложих естествено по-евтиния, стъпи ми с отстъпката на около 100-110 лв. Новият обтегач е доста по-стегнат, явно в амортисьорчето има пружина, която омеква и се отпуска с времето. Да спомена, че освен обтегача е добре да се смени целият комплект ролки: паразитна ролка; на алтернатора (с лагер за празен ход); лагера в шайбата на климатика (при съединителя му); и разбира се, ремъка. Разглобяването на шайбата на климатика е малко пипкаво, ако някой се интересува, мога да кажа как става. При мен всичко стъпи на около 300 лв с труда, но без ролката за празен ход на алтернатора, защото е сменявана преди няколко месеца.
|
|
|
Вто Ное 06, 2018 12:15 am |
|
|
nikentce
|
Да поизтупам темата. След смяна на пущината с нова такава на SNR, която пак е с лагер на Ina, минах 22 000 км и пак е за смяна. Ролката си е добре, но амортисьорчето протече - цялото е омаслено Ще взема да пробвам с OEM-ска освен. Супер бъгава и същевременно скъпа част
|
|
|
Пон Фев 07, 2022 1:25 pm |
|
|
BLA
Регистриран на: Вто Юни 29, 2021 1:54 pm Постове: 135 Рейтинг: 90
|
И INA по толкова изкарва. Предния собственик на моята кола го беше сменил с INA и след има няма 20к км пак беше изпуснало. В Германия INA и Gates бяха приблизително на една цена - около 75 евра и взех Gates, че гледам в БГ е доста по-скъпо. Отварям кутията - на амортисьорчето пак пише INA.
|
|
|
Пон Фев 07, 2022 4:39 pm |
|
|
Alxx
|
Само NTN...
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Фев 07, 2022 8:36 pm |
|
|
BLA
Регистриран на: Вто Юни 29, 2021 1:54 pm Постове: 135 Рейтинг: 90
|
Няма ntn без преправяне. Приемаме го за консуматив и на следващата смяна цената ще е още надолу, понеже дизеловите боксери намаляме като бройка всеки ден.
|
|
|
Пон Фев 07, 2022 9:02 pm |
|
|
nikentce
|
NTN и SNR не са ли едно и също? Поне така излизат: https://www.avtochastionline24.bg/snr/7257371Предлага се и Febi-Bilstein за около 300 лв, и разбира се OEM-ско за близо 400 лв Ако знам, че Febi или OEM-ското ще издържат поне 40 000 км, има смисъл да им се плати цената, защото поне се спестява една смяна като процедура - колкото и елементарна да е тя, ама де ти гаранция...... §*€%€§§%§ и частта, по-скъпа е от голям амортисьор на окачването, а издържа в пъти по-малко
|
|
|
Вто Фев 08, 2022 10:09 am |
|
|
BLA
Регистриран на: Вто Юни 29, 2021 1:54 pm Постове: 135 Рейтинг: 90
|
NTN са японска компания, NTN-SNR са не японското им подразделение и произвеждат в Русия, Полша, Швеция, Мароко и къде ли не. За България вероятно внасят от Полша. Schaeffler, които произвеждат INA също имат фабрики в Полша и Чехия. За България вероятно пак не идва от фабриките в Германия или Швеция, но за сметка на това цената е в пъти по-висока. Febi според мен са най-дървената марка на пазара и няма да си доволен от продуктът им.
|
|
|
Вто Фев 08, 2022 10:27 am |
|
|
nikentce
|
Някой сменял ли е този обтегач без да маха алтернатора, че да даде насоки за чалъм? Предният път като си я сменях сам ми беше свален алтернатора и първо си смених обтегача и тогава си сложих алтернатора и натегнах ремъка. Опитах сега смяна без да свалям алтернатора, че ме домързя, ама мега мъката. Притегнах леко първо долния болт, но не мога да изпъна ремъка така, че да успея да вкарам горния болт. Има си оставен вградена гайка за изпъване с ключ - и това пробвах, но пак ми бягат едни поне 2 см до дупката Не мога да намеря и в тубата клипче за смяната - търсих го като tensioner....
|
|
|
Пон Фев 21, 2022 9:52 am |
|
|
BLA
Регистриран на: Вто Юни 29, 2021 1:54 pm Постове: 135 Рейтинг: 90
|
Аз гледах отблизо как сменят моят обтегач и беше без сваляне на алтернатор за 5 мин буквално. С по-голямо гедоре механикът хвана обтегача за тази "гайка", натегна го и свали ремъка. След това разви болтовете и свали самия обтегач. Монтира новия обтегач, след което сложи ремъка на останалите ролки. Накрая пак с гедорето натегна обтегача за да закачи ремъка за него.
|
|
|
Пон Фев 21, 2022 10:13 am |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Постове: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Не е нужно да сваляш алтернатора. На обтегача има една фалшива "гайка", ако не се лъжа №19. Завърташ с гаечен ключ в посока на стрелката, и ремъкът се охлабва. Откачаш го от някоя ролка - например на алтернатора. След като го свалиш, сменяш спокойно обтегача. По обратния път слагаш новия ремък.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пон Фев 21, 2022 10:21 am |
|
|
nikentce
|
Знаех си аз, че си има чалъмче . Много благодаря за помощта. Аз се опитах да я ползвам тази "гайка", но се опитах да изпъвам преди да съм закрепил горния болт, а то така на практика не мога да натисна амортисьочрчето да се сгъне и ми се губи услилието
|
|
|
Пон Фев 21, 2022 11:01 am |
|
|
BLA
Регистриран на: Вто Юни 29, 2021 1:54 pm Постове: 135 Рейтинг: 90
|
nikentce написа: Знаех си аз, че си има чалъмче . Много благодаря за помощта. Аз се опитах да я ползвам тази "гайка", но се опитах да изпъвам преди да съм закрепил горния болт, а то така на практика не мога да натисна амортисьочрчето да се сгъне и ми се губи услилието На каква марка се спря в крайна сметка, колега.
|
|
|
Пон Фев 21, 2022 11:19 am |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Постове: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Сложи нещо против саморазвиване на двата болта от типа на локтайт за резби. Внимавай с натягането, че резбата е в алуминиевия блок... Успех! :-)
Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk
|
|
|
Пон Фев 21, 2022 11:22 am |
|
|
nikentce
|
BLA написа: На каква марка се спря в крайна сметка, колега. INA взех последно. ОЕМ-ската да си избие парите трябва да мине поне 50 000 км, а няма гаранция и за нея, че ще издържи толкова.
|
|
|
Пон Фев 21, 2022 11:27 am |
|
|
BLA
Регистриран на: Вто Юни 29, 2021 1:54 pm Постове: 135 Рейтинг: 90
|
nikentce написа: INA взех последно. ОЕМ-ската да си избие парите трябва да мине поне 50 000 км, а няма гаранция и за нея, че ще издържи толкова. Вчера писах до магазина от който взех моя обтегач да ги питам за гаранция и днес ми отговориха, че имам стандартна гаранция от 2 години, понеже не го водят консуматив. Срещу фактура от сервиза (доказателство за правилен монтаж), снимка на проблема (напр. протекъл амортисьор) и снимка на колата (за да се уверят, че съм купил правилна част) ще ми пратят нов за замяна плюс ще поемат разходите по свалянето на стария и пощенските разноски. Ако и този сгъне на 20к ще имам една безплатна смяна. Вероятно няма да мога да навъртя 40-45к км за 2 години за две смени . В някакъв момент трябва да се сменят и болтовете, понеже по форумите се оплакват от скъсани болтове на обтегача и тогава филмът е наистина голям.
|
|
|
Вто Фев 22, 2022 12:25 pm |
|
|
nikentce
|
Не бях сигурен дали тук да го постна или в другата тема за скъсан колянов вал, но тая ролка може да те накара да си помислиш, че ти е "тръгнал" шортблока. В началото на Януари започна да се чува едно равномерно тропане откъм двигателя. Претръпнал съм вече предварително за тази кола и не ме побиха тръпки , но се хванах да огледам отвсякъде двигателя, та и тогава видях омасляването на амортисьорчето на обтяжната ролка. Сега след смяната на ролката тропането изчезна. Явно е попричуквало изпусналото амортисьорче.
|
|
|
Вто Мар 01, 2022 9:29 am |
|
|