Автор |
Съобщение |
LordDread
Регистриран на: Съб Окт 29, 2011 9:55 pm Постове: 178 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester 2008 2.0 TD
Рейтинг: 22
|
Здравейте колеги. Бихте ли ми казали на дизела кога се сменяват ролки, ремъци и кои? От известно време ми се чува че подсвирва ролката с обтегача която е. Един път докато си подсвирваше я натиснах с ръка върху планката на която лежи и при натиска спря. После като я пуснах пак подсвирваше. Преди няколко дни я чувах доста, днес примерно не свири. При подаване на газ пък ми се чува че ручи някоя ролка от дясно. Форестъра ми е на 62000 км. Ремъка изглежда много добре. Няма никакви напуквания. Поздрави.
|
|
|
Пет Юли 13, 2012 11:51 am |
|
|
zevzek
Think. Feel. Drive.
Регистриран на: Сря Фев 18, 2009 11:36 pm Постове: 1845 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback H6
Рейтинг: 238
|
Ремък се сменя на 105000км, за ролките не знам. Дрънни в субару-варна примерно и ще ти кажат.
П.П. Скоро ще ги правя 105к км и ще докладвам.
_________________ If in doubt, FLAT OUT!
|
|
|
Пет Юли 13, 2012 1:18 pm |
|
|
tony
|
Малко уточнение за ремъците. Задвижващите ремъци (с изключение на ангренажния ремък) се инспектират на всеки 15 000 км. А на 160 000 км пълна замяна, ако не са накъсани, напукани и т.н. се сменят и по-рано. Това се отнася и за бензиновите и дизеловите мотори. На 105 000 км се сменя ангренажен ремък на бензиновите . На дизеловите не се проверява и подменя веригата за задвижване на разпределителните валове, понеже двигателят е оборудван с автоматичен регулатор за натягане. Ако веригата има проблем тогава се заменя.
|
|
|
Чет Сеп 13, 2012 12:21 pm |
|
|
tony
|
Инфо за ролките и ремъците. Както съм писал в предния пост (точно преди две години), замяната им става на 160к по инструкция. Но при мен се раздрънчаха на 98 700. Смeних лагер на ролката на климатика, обтягащата ролка с обтегача и ролката на алтернатора плюс ремъка. Водната помпа си е добре, но в багажника е новата и е на st/by. След малко ще я прибера, да не хване крака... Всичките дефектирали части са интернационално производство. А уж трябва да са оригинални ( от както е станал Форко кола)! Лагера на ролката на климатика е японски (NSK)- заменен от същата фирма, обтягащата ролка с обтегача е словашка, ремъка-германски и като за капак ролката на алтернатора от Китай! Къде е японското в тази кола? Само двигателя ли? Няма ли в Япония алтернативни части, на тези? Големи обиколки на света прави всяка част до като се вмъкне в автомобила. Но тази китайската ролка ме вкара в размисъл какво карам, Great Wall или Subaru. Да, знам за пазари, маркетинг и т.н., но това е недопустимо за "оригинална" част. Прав е Миро (от сервиза във Варна, в бившия хлебозавод), че всичко неяпонско си заминава! Едно успокоение, водната помпа е с надпис Subaru Made in Japan. Прикачени файлове: photo 2.JPG Прикачени файлове: photo 3.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Чет Сеп 11, 2014 7:39 pm |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Постове: 858 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
Тони , не виновна марката ни! До колкото знам , за да се продава една Японска кола в Европа, трябва да има Европейски части до 20% в нея! Този китайския лагер е Германската марка INA. Просто немеца си е изнесъл производството там и продава "Евтопейска част" . И на мен ми замина обтегача INA на пистовия ремък (150лв с отстъпка) . Също сдаде багажа електрониката на ABS -a ,BOSCH разбира се!
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Чет Сеп 11, 2014 9:09 pm |
|
|
tony
|
Прав си Миро! Но поне ролките да бяха на равнището на FAG или SKF. INA даже и в моята професионална практика не съм ги изполвал.
|
|
|
Пет Сеп 12, 2014 6:20 pm |
|
|
valadares
Регистриран на: Съб Юли 17, 2010 10:44 am Постове: 2539 Местоположение: варна
Автомобил: Н6'08SUBARcharged RAPTOR
Рейтинг: 179
|
tony написа: Прав си Миро! Но поне ролките да бяха на равнището на FAG или SKF. INA даже и в моята професионална практика не съм ги изполвал. неможеш ли другия път да си ги избиеш тези китайските и да си набиеш български SKF!!! на мен ми пратиха ремонтен комплект за моя компресор-3 лагера (SKF made in bulgaria )и един ремък от пералня (някаква немска марка,пак маде ин БЪлгария) за 300АУ$...умрЕх от смЕх
_________________ ако пътят пред нас свърши,нека го направим..
|
|
|
Пет Сеп 12, 2014 8:27 pm |
|
|
ico_tech
|
На дизелите не знам как е, но за по- старите EJ мотори сега продават пластмасови ролки. Моята е стара метална, на която се избива лагерчето и се сменя с koyo за 4,40лв. Това е почти 20 пъти по-евтино от нова пластмаса.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пет Сеп 12, 2014 8:38 pm |
|
|
tony
|
valadares написа: неможеш ли другия път да си ги избиеш тези китайските и да си набиеш български SKF!!! Едва ли? Е как няма да ти вземат такава цена, дори още трябваше- караш H6, и сме в EU все пак...
|
|
|
Пет Сеп 12, 2014 8:47 pm |
|
|
martod
Регистриран на: Съб Ное 15, 2008 10:24 pm Постове: 237 Рейтинг: 130
|
tony написа: Прав си Миро! Но поне ролките да бяха на равнището на FAG или SKF. INA даже и в моята професионална практика не съм ги изполвал. Много е стара книгата която прелистваш в професионалната си практика колега .. Ина и Фаг отдавна са едно и също нещо, даже и продуктите са им под един и същи парт номер ..
_________________ ---------------------------------------
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА .....ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА......
|
|
|
Съб Сеп 13, 2014 8:02 am |
|
|
tony
|
martod написа: tony написа: Прав си Миро! Но поне ролките да бяха на равнището на FAG или SKF. INA даже и в моята професионална практика не съм ги изполвал. Много е стара книгата която прелистваш в професионалната си практика колега .. Ина и Фаг отдавна са едно и също нещо, даже и продуктите са им под един и същи парт номер .. Колега martod взех си бележка и проверих написаното от теб, просто за информация. През "далечната" 2003 INA и FAG създават, "Schaeffler Group" , а не стават един бранд. FAG си остват основни доставчеци в тежката индустрия, но имат и производство и в леката. Както виждаш и на снимката по-горе, не е записано INA/FAG или Schaeffler . Всеки е специялизиран в дадена сфера. Няма как да се пренапишат ремонтните инструкции на даден механизъм (примерно в корабостроенето) защото две имена са се обединили в групировка. Ние, работим с FAG, SKF, Koyo, NSK и някои корейски фирми. Когато правим заявка за даден лагер (spare part) към Purchasing Department на фирмата, с един и същ парт номер, са пристигали описаните по-горе марки. Лагер INA не ми е доставян, освен онзи ден, когато сменях ролки. INA и FAG си имат производство в Германия, но китайското е къде, къде по-близо до Япония! Поздрави!
|
|
|
Съб Сеп 13, 2014 11:56 am |
|
|
bozhankov
Регистриран на: Пон Дек 26, 2011 6:28 pm Постове: 205 Местоположение: Gorna Oriahovitsa
Автомобил: Legacy diesel
Рейтинг: 59
|
Извинете за спама, tony, в други теми писах, колко разочарован бях, когато видях компонентите на аудио системата в моето Субару. Китайски, евтини, наистина подигравка. Икономиите, които японците правят ще им излязат през носа.
|
|
|
Нед Сеп 14, 2014 8:58 pm |
|
|
martod
Регистриран на: Съб Ное 15, 2008 10:24 pm Постове: 237 Рейтинг: 130
|
tony написа: Колега martod взех си бележка и проверих написаното от теб, просто за информация. През "далечната" 2003 INA и FAG създават, "Schaeffler Group" , а не стават един бранд. Така е, но продуктите им са на абсолютно еднакво равнище, а ти по горе говориш за различни равнища и с лека ръка отхвърляш ИНА като ниско качествен продукт , за това беше и репликата ми към теб .. Пък и погледни от хубавата страна на нещата, виж по горе на ролката ти колко хубаво се римуват Ина и Чина ..
_________________ ---------------------------------------
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА .....ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА......
|
15
|
|
Пон Сеп 15, 2014 8:05 am |
|
|
dancho.danev
Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm Постове: 218 Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
|
Здравейте Колеги Ще ползвам тази тема за да питам за подобен проблем появил се при мен. Колата е на 136 000км. и се пови неприятно свирене от тази ролка: оградената с червено. Би трябвало да издържи 160 000км. но не успя Въпроса ми е. Може ли да се смени само лагера или се сменя цялата? На алуминиевото тяло пише, че е от Словакия. Ако някой е провеждал такова "лечение" бих желал да сподели номенклатурата на лагера. Благодаря предварително
|
|
|
Съб Авг 08, 2015 1:32 pm |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Постове: 858 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
Сменяй веднага браточка! Това е точно обтяжната ролка ИНА ! Ако се раздрънчи още ,ще закъса и пистовия ремък ,както стана при мен.
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Съб Авг 08, 2015 7:05 pm |
|
|
dancho.danev
Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm Постове: 218 Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
|
Това, че ще се сменя не подлежи на никакво съмнение. Въпроса е кога? Правих сервиз на 135хил. Дали ще може да издържи до следващия който ще бъде след 8-9 месеца когато колата стане на 155хил? Което е съвсем близо до задължителната смяна. Пистовия ремък е като току що изваден от опаковката. Без напуквания или закъсвания. Ако отида сега в сервиза ще сменят всичко комплект. Тук никой не прави половинчати ремонти защото труда е доста скъп, по 130 CHF на час. А дават и гаранция 1 год за всичко ремонтирано от тях. Не че това ми е проблем, но ще си "изям" едни 20-25хил километра.
|
|
|
Нед Авг 09, 2015 9:25 am |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Постове: 858 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
Смени си сам обтегача! Един болт го държи. Това е пистов ремък , не е ангренажен- няма маркери на зацепване. Става за 10 мин.
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Пон Авг 10, 2015 9:53 pm |
|
|
Koynov
Регистриран на: Сря Яну 07, 2009 11:25 am Постове: 54 Местоположение: Sliven
Автомобил: Forester Diesel,STurbo,OUTBACKB14
Рейтинг: 4
|
Здравейте. Предстои ми смяна на въпросната ролка и на двете коли и се чудя дали отново да заложа на "оригинална", след като амортисьорчето й потича след 30 000км, а лагера може и 200000 да издържи....Просто тези ролки са нещо като консуматив. Гледам че има ролки на INA двойно по евтини от оригинала с 2г. гаранция. http://www.autodoc.bg/rezervni-chasti/oem/23769aa020 Има и няколко други опции. Ако някой е ползвал, моля да сподели опит.
|
|
|
Вто Яну 17, 2017 12:49 pm |
|
|
Koynov
Регистриран на: Сря Яну 07, 2009 11:25 am Постове: 54 Местоположение: Sliven
Автомобил: Forester Diesel,STurbo,OUTBACKB14
Рейтинг: 4
|
Днес ми дойде ролката на Ина Словакия за 112лв. срещу 380 за оригинала....Всъщност става дума за една и съща ролка, с един и същ сериен номер предлагана под един куп търговски марки...снимките са умишлено от страната без серийни номера. Две години гаранция, от която вероятно ще се възползвам този път...
|
|
|
Сря Фев 22, 2017 10:52 pm |
|
|
Koynov
Регистриран на: Сря Яну 07, 2009 11:25 am Постове: 54 Местоположение: Sliven
Автомобил: Forester Diesel,STurbo,OUTBACKB14
Рейтинг: 4
|
Последно за моя изненада ми предложиха същата оригинална ролка INA в магазин в Сливен за 76лв.-Autohelp, понеже са директни вносители. От 76 до 380 си е точно 500% надценка...
|
|
|
Сря Мар 07, 2018 12:32 pm |
|
|