Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 12:47 pm



Отговори на тема  [ 127 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
 Субару боксер дизел - жизнен път, смяна на части и т.н. 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 287
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
BLA написа:
Тоя демпфер трябва ли периодично да се проверява или при смяна на съединител се гледа? Може ли да не работи парвилно и да няма видими симптоми като шум, придърпване или тресене?


Няма какво да се проверява, сменя се всичко (феродов диск, притискателен диск, лагер и маховик) на 120-130-макс 140 К км, и то с ОЕМ / Sachs.
Иначе рискуваш / почти сигурно влизаш в голям филм... личен опит!
Симптомите са ужасно твърд педал на съединителя и (както споменах по-горе) много лек теч на двг масло между скоростната кутия и двигателя. Но се оказва, че тогава вече е твърде късно...

Сря Мар 02, 2022 7:56 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Юни 29, 2021 1:54 pm
Мнения: 135
Рейтинг: 90
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Смених съединител с маховик на 222к по километраж. Колата е в България от почти 100к и тук не са сменяни. На моменти леко почна да приплъзва феродовия диск и реших да не го чакам.
Оказа се, че съединителят и маховикът не са оригинални и са сменяни, така че 120к е добър интервал за смяна. Педалът се беше втвърдил една идея, като на немска кола например, вече е като на Субару :D .

Чет Апр 07, 2022 9:30 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm
Мнения: 842
Местоположение: София
Автомобил: Outback '14 / 2.0d CVT
Рейтинг: 353
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
сменях маслото тия дни та си гледах статистиката, ето да споделя
(в момента съм на 130,000км)
OBK IV, 2014, diesel Euro5b, CVT :


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Вто Сеп 05, 2023 2:40 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Ное 14, 2010 12:55 am
Мнения: 57
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Не съм сигурен че разбирам това за смяната на съединителя и маховика. Карам Аутбек 2013 дизел Евро5, на 162,000 км е. Съединителя не съм го сменял и няма симптоми да му има нещо — да си го карам ли така или да го… сменям превантивно? Малко преувеличено ми изглежда.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Сря Сеп 06, 2023 1:38 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm
Мнения: 842
Местоположение: София
Автомобил: Outback '14 / 2.0d CVT
Рейтинг: 353
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
flux2 написа:
Не съм сигурен че разбирам това за смяната на съединителя и маховика. Карам Аутбек 2013 дизел Евро5, на 162,000 км е. Съединителя не съм го сменял и няма симптоми да му има нещо — да си го карам ли така или да го… сменям превантивно? Малко преувеличено ми изглежда.


Карай си, разбира се. Пък и ти си с Евро5, там не се е чуло за някакви генерални проблеми с двигателя, а всички са вече на поне 130,000-200,000км от тия години
Особено ако не забелязваш някакво влошаване/втвърдяване на действието му, или притрисане при потегляне.

Следващият път като ходиш при майстор, направете тест драйв, да си каже той мнението все пак.
Аз лично (на твое място) бих си го планирал за смяна в рамките на година, щото то кой да е съединител обикновено живее 150 докъм 200К макс, то няма нищо вечно.
 15

Сря Сеп 06, 2023 2:40 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Ное 14, 2010 12:55 am
Мнения: 57
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Мда, явно ще трябва да се предвиди смяна скоро на съединител и маховик също.
Иначе за тези 10 години, нещата които се счупиха и/или съм сменил досега по моя дизел удивително съвпадат с някои от изказалите се по-горе съфорумци: (1) дискове и накладки отпред и отзад (на около 125К); (2) лагер главина отзад (на 130К); (3) подгревни свещи (на 150К); (4) тръбата между турбото и интеркулера (на 160К).
Та това е всичко досега, май е съвсем ОК.
 15

Сря Сеп 06, 2023 3:14 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Юни 29, 2021 1:54 pm
Мнения: 135
Рейтинг: 90
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
tarambuka3500 написа:
Пък и ти си с Евро5, там не се е чуло за някакви генерални проблеми с двигателя
Чуват се, чуват се :hello:
Иначе на маховика му мерят хода за да ти кажат дали е за смяна. Заслужава си процедурата с оглед цената на последващите ремонти в случай, че е спекъл или се е разтропал.
А ако вадят мотора за нещо друго инспекцията си е направо задължителна.

Чет Сеп 07, 2023 10:30 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 127 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор