Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

Субару боксер дизел - жизнен път, смяна на части и т.н.
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=18&t=12524
Страница 5 от 7

Автор:  dancho.danev [ Сря Яну 24, 2018 3:09 pm ]
Заглавие:  Re: Субару боксер дизел - жизнен път, смяна на части и т.н.

Първоначално започна да ми се вдига разхода и след няколко дена ми светна "чека". Съответно изгубих авто пилота и стабилизиращата програма. В сервиза компа каза, че има неизправност в ел. системата на ЕЖР клапана. Изтриха ми грешката и колата влезе в нормален режим. Предопредиха ме обаче, че ще трябва да се сменя този клапан. След 800км "чека" светна отново и този път грешката не можеше да се трие. Направиха поръчка и карах 3 дни с светещ "чек". Колата вървеше но гореше като ламя. Борд компютъра отчете 12/100 за тези дни. И само ще спомена, че клапана е по-евтин от японските ксенони :D

Автор:  Alxx [ Сря Яну 24, 2018 3:55 pm ]
Заглавие:  Re: Субару боксер дизел - жизнен път, смяна на части и т.н.

Тук на село при първото светване свалям клапана, чистене от сажди и т.н., после айде обратно. Рядко някоя кола не се оправя с чистене(Форд, напр. - криви се стеблото).

Автор:  dancho.danev [ Нед Фев 03, 2019 4:46 pm ]
Заглавие:  Re: Субару боксер дизел - жизнен път, смяна на части и т.н.

Здравейте колеги!
Ето, че измина още една година от експлоатацията на моето дизелче.
Какво се случи през този период от време?
Ами нищо особено!
"Крехкият като солета" колянов вал продължава да се върти във "кашкаваления блок" и то без така популярните в източна Европа маслени СПА процедури. А "слабичкия съединител" не дава никакви признаци за пенсиониране :) :) :) На километража се появи още една хубава цифра:
Изображение
Дай Боже след време да покажа и колекция от тройки, а защо не и от четворки.
Разбира се не мина и без някои ремонти. За спукания маркуч към кулера вече писах. Престъргах предните спирачни дискове, че се бяха вкопали доста. Още съм си с оригиналните :) Тази на пръв поглед елементарна операция, ако бъде поверена на калпав стругар може да доведе до много неприятности. Най-сериозния ремонт който направих е смяната на двете задни лагерглавини, но това го има на всички коли. Минах и технически преглед което още веднъж доказва, че колата е в пълна изправност.
А сега малко любопитни подробности които ако не бяха се случили с мен, просто нямаше да повярвам!
На пролет си купих нови гуми Michelin primacy HP в размер 215 45 17. Това е малко по-широко от оригиналните 205 50 17 и тъй като бях чувал, че по-широката гума вдига разхода нулирах единия километраж. След 10 000км резултата е това:
Изображение
Дали от постоянното ползване на добавки или от нещо друго, но резултата е красноречив.
Края на Август вече бях минал 20 000 и отидох на сервиз. След като си взех колата отново нулирах единия километраж. Във фактурата освен стандартните смени на масло и филтри бе отбелязано "почистване на инжектори". Това както и почистването на ДПФ-а е препоръчано от завода производител след 200 000км. До захладняването и смяната на гуми успях да мина над 3000 с разход който ме втрещи :-~
Изображение
Нищо не съм променял, нито маршрут, нито стил на каране или бензиностанция.
Като сложих зимните гуми които са 205 55 16 отново нулирах километража. Времето даде ръка и известно време температурите бяха положителни. До сериозните студове минах още 3000км и отново изненада:
Изображение
Май теорията за ширината на гумите е вярна!
Знам че такъв разход да се постигне в България е изключително трудно. При мен става като са на лице следните условия:
-изправен двигател
-ДПФ в цветущо здраве. Почистване 1 път годишно с Хенум.
-Хубава нафта
-Постоянно ползване на читава добавка
-Километрите ми си 80% извънградско 20% градско
-Активно ползване на темпомата дори и в града
-Километрите са навъртени само в СН със скорост 122 82 или 52км/ч. Радарите са настроени на +3км според ограничението
-Не вися във задръствания
Когато си идвах Януари до България нещата си дойдоха на място. В посока Бг. 2000км сняг, колони, тръгни спри, аварирали коли и 2 дена пътуване. Резултат:
Изображение
На обратно снега бе почистен и имаше здраво натискане. С малко отклонение в Германия и резултата е:
Изображение
А към ден днешен километража отчита:
Изображение
Всичките мои! Да даде Бог всекиму!

Автор:  nikentce [ Пон Фев 04, 2019 9:55 am ]
Заглавие:  Re: Субару боксер дизел - жизнен път, смяна на части и т.н.

И аз се убедих от първа ръка, че този мотор може много приятно да изненадва откъм разход при добра грижа, но Данчо ти направо "изби рибата". Или компът ти се бъгва, или японците не са изчислили и засекли правилно фабричния разход, или шегата на Ицо дето го сравни с Бенджамин Бътън ще вземе да се окаже реалност :)

Автор:  Greg4o [ Пон Фев 04, 2019 11:16 am ]
Заглавие:  Re: Субару боксер дизел - жизнен път, смяна на части и т.н.

Аз тази зима минах на Мах моушън дизел и получавам много изненадващи резултати в сравнение с предишните.
Може би и върнах малко газта,но не е само това.
Няма да цитирам числа сега,но преди трудно стигах под 6/100.

Автор:  dancho.danev [ Чет Фев 07, 2019 3:56 pm ]
Заглавие:  Re: Субару боксер дизел - жизнен път, смяна на части и т.н.

Че компютъра лъже малко всички го знаем, това сме го коментирали. Но той си лъжеше и преди. Тъй като зареждам винаги до горе по някога контролирам и по традиционния начин. Грешката е в рамките на стандартните 200-400мл на 100км. Това което ме кефи най-много е, че при спокойно каране има разход като малолитражка, а на магистралата не прави водовъртеж в резервоара :) . А от към амортизации едва ли може да се желае повече.

Автор:  nikentce [ Чет Фев 07, 2019 4:32 pm ]
Заглавие:  Re: Субару боксер дизел - жизнен път, смяна на части и т.н.

dancho.danev написа:
...... Грешката е в рамките на стандартните 200-400мл на 100км.

Това ясно, но за твоята кола минимално извънградско по заводски спецификации го дават 5,2. Дори с 400 мл. грешка - пак си паднал под заводския.

dancho.danev написа:
Това което ме кефи най-много е, че при спокойно каране има разход като малолитражка, а на магистралата не прави водовъртеж в резервоара :) . А от към амортизации едва ли може да се желае повече.

Няма две мнения по въпроса :)

Автор:  tarambuka3500 [ Нед Мар 10, 2019 12:13 pm ]
Заглавие:  Re: Субару боксер дизел - жизнен път, смяна на части и т.н.

Моят дизел рипорт (OBK 2013, CVT) - 52000км от моя милост (общо 77000) - никакви проблеми.

Веднъж ми се наложи принудителна регенерация - 2017та лятото - според мен комбинация от скапана нафта + доста каране само в града.

Автор:  dancho.danev [ Сря Фев 05, 2020 7:01 pm ]
Заглавие:  Re: Субару боксер дизел - жизнен път, смяна на части и т.н.

Здравейте :hello: :hello: :hello:
Ето, че измина още една година от експлоатацията на моята "печка". Всички "слабовати, крехки и кашкавалени" части продължават да работят без проблем. На километража се появи още една хубава кръгла цифра.
Изображение
Четвърт милион км. не са нещо впечатляващо за дизел, но са напълно достатъчни да оборят някои твърдения, че новите коли са направени едвам да издържат до края на гаранцията си.
Лятото колата даде отново чудесен разход:
Изображение
От към двигател и ходова част нямам никаква забележка. Уви положението с електрониката не е никак розово. Колата ми е с безключово палене.
Изображение

Изображение
Тази система отказа и почти цяла година отключвах и заключвах колата като Жигула. В Швейцария смяната на тази система струва 5000фр :shock:
В София най-добрите майстори си играха 2 дена но не постигнаха нищо. Накрая в един Старозагорски сервиз я заобиколиха тази система и сега всичко е Ок.
При януарското пътуване до България извадих късмет с времето. На идване:
Изображение
И обратно
Изображение
Основно магистрала 130-140 На някои места 100 заради ограничения.
Проблеми с ДПФ няма но ползвам добавка постоянно.

Автор:  Miro1972 [ Пет Фев 07, 2020 5:06 pm ]
Заглавие:  Re: Субару боксер дизел - жизнен път, смяна на части и т.н.

Браво Данчо! Точно за това говоря- когаро поддържаш този дизел безкомпромисно, той се отплаща по същия начин!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Автор:  diooooo [ Чет Фев 13, 2020 11:05 am ]
Заглавие:  Re: Субару боксер дизел - жизнен път, смяна на части и т.н.

Някой дали знае,ако гаранцията е покрила след повреда колянов вал и блок,колко му е пробега след смяната?
Дали след 100к пак се скапва или има повече живот?В Германия има масово 2.0д с история на добра цена.Дали си струва ако е поправена на 100 000км и
в момента е на 170 000км?Както се вижда има 250 000+

Автор:  Alxx [ Чет Фев 13, 2020 7:20 pm ]
Заглавие:  Re: Субару боксер дизел - жизнен път, смяна на части и т.н.

Поправяните навън са с нов евро 5 шортблок с карантиите + ремап(доколкото знам им набиват и нов софтуер). Не би трябвало да има проблем. Па ей тоя колега, който е писал над тебе продава евро 5 Фоз. Поговорете си.

Автор:  nikentce [ Пет Фев 14, 2020 4:08 pm ]
Заглавие:  Re: Субару боксер дизел - жизнен път, смяна на части и т.н.

diooooo написа:
Някой дали знае,ако гаранцията е покрила след повреда колянов вал и блок,колко му е пробега след смяната?
Дали след 100к пак се скапва или има повече живот?В Германия има масово 2.0д с история на добра цена.Дали си струва ако е поправена на 100 000км и
в момента е на 170 000км?Както се вижда има 250 000+


Дали ще се скапе пак след 100к може да ти каже само Господ :). В подобрения шортблок са отстранени най-тежките причинители на проблема, но те не ти решават всичко. Дори с нов блок, ако после юркаш със спечен маховик, с калпаво масло и ненавременна смяна, и т.н., пак можеш да стигнеш до същия казус. Този автомобил е капризен и не всичко се свежда само до това, че ти е сменен блока и после може да издевателстваш с него.
През 2012 Subaru променят и предавателните числа на скоростната кутия, за да намалят допълнително стреса върху мотора.
Това, което описваш звучи много добре, но замисли се: автомобил на 11-12 години от Германия, дизел, на 170 000 км.? Аз не бих се доверил много-много на тази комбинация, каквато и сервизна история да ми показават. За какво му е на Германеца да си купува дизел, като ще го вади от гаража само през Уикенда? Бензинов мотор има шанс да се намери на тези километри и години, ама за дизел вероятността е малка.

Автор:  dancho.danev [ Съб Фев 15, 2020 5:04 pm ]
Заглавие:  Re: Субару боксер дизел - жизнен път, смяна на части и т.н.

Да се намери дизелова кола 10год/170хил км. не е никакъв проблем. Стига да си готов да и платиш цената! Във филтъра слагаш само години и пробег и разбираш веднага колко струва такъв автомобил.
В сервиза в който ходя има и дизели на 350+хил. км. и продължават да се движат без проблем.
Покупката на автомобил изобщо не е проблем сега стига да не я искаш "хубава,на малко километра,млада и евтина".

Автор:  nikentce [ Съб Фев 15, 2020 5:11 pm ]
Заглавие:  Re: Субару боксер дизел - жизнен път, смяна на части и т.н.

dancho.danev написа:
......
Покупката на автомобил изобщо не е проблем сега стига да не я искаш "хубава,на малко километра,млада и евтина".


Данчо, Албанците в Германия предлагат точно такива. Това ми беше мисълта към колегата. Естествено, че хубавото е скъпо, но тук по-скоро стои въпроса за достоверността на така наречената "доказана сервизна история".

Автор:  dancho.danev [ Нед Фев 16, 2020 2:52 pm ]
Заглавие:  Re: Субару боксер дизел - жизнен път, смяна на части и т.н.

Така де! И двамата мислим за едно и също, но се изразяваме по различен начин. Исках да обърна внимание, че като не въведеш цена, а само години и пробег ще получиш няколко коли уж подобни, но с ужасяваща разлика в цената. Евтините трябва да се избягват категорично!
Моята кола е още добре но знам, че някой ден ще трябва да се разделим и за това се оглеждам за нещо по-свежо. Моят таргет е до 3 год и 40хил.км. Веднъж ми излезе кола със 7000фр. по-евтино от средно статистическата цена :) След проверката се оказа, че е имала доста сериозна катастрофа :( Така, че хубаво и евтино няма в никой ценови сегмент ;)

Автор:  Alxx [ Нед Фев 16, 2020 7:39 pm ]
Заглавие:  Re: Субару боксер дизел - жизнен път, смяна на части и т.н.

Не е гаранция, обаче...никога не купувам кола от автокъща, нито оттук, нито отвън. Имам едно изключение и не съжалявам, но генерално гледам да купя от собственик очи в очи. Пак казвам, не е гаранция, но шансът да е читава е по-голям. Манталитетът на хората там ;)

Автор:  dancho.danev [ Пон Фев 01, 2021 3:30 pm ]
Заглавие:  Re: Субару боксер дизел - жизнен път, смяна на части и т.н.

Здравейте!
Измина още една година от експлоатацията на "гадния боксер дизел" предизвикал толкова страхове в целокупния български народ. Машинката продължава да работи без проблем, а от мен се иска само да пълня резервоара редовно. Километража се върти неумолимо и вчера се показа поредната красива цифра:
Прикачени файлове:
20210127_214732.jpg

До кога ще продължава така не мога да прогнозирам, но и това до тук не е малко.

Автор:  Miro1972 [ Пон Фев 01, 2021 9:26 pm ]
Заглавие:  Re: Субару боксер дизел - жизнен път, смяна на части и т.н.

Браво Данчо!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Автор:  tarambuka3500 [ Пет Сеп 17, 2021 3:40 pm ]
Заглавие:  Re: Субару боксер дизел - жизнен път, смяна на части и т.н.

аз направих вече ~80,000km:

засега като проблеми съм имал
- една принудителна регенерация (в сервиз)
- смяна на един от маркучите на към интеркулера, че се беше скъсал и "фучеше"

Страница 5 от 7 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/