Правила за пускане на обяви в раздела
Тук е мястото за обсъждане на дизеловите мотори на Subaru
Сполучлив ли е дизеловия агрегат на Субару?
Автор |
Съобщение |
dancho.danev
Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm Мнения: 218 Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
|
norcho написа: А какво ви е мнението ако сравните дизеловия боксер на Субару с друг дизелов двигател на кола, която сте притежавали? Плюсове, минуси, разходи за поддръжка? Имал съм Рено Сценик Рх4 с 1,9дси мотор101к. Карал съм го само със купена на черно нафта,но утаена и филтрирана Никакви проблеми,но беше с ЕВРО-3 катализатор.Карал съм го от 140 до 230 000км сменял съм подгр.свещи ремък и турбина. Гореше повече вървеше по-малко.Субаруто е с верига което е голям плюс,но колко ще изкара без ремонти само времето ще покаже за сега е БЕЗ ЗАБЕЛЕЖКА
|
|
|
Вто Май 13, 2014 10:38 am |
|
|
bubaru
|
Замислих се и установявам, че ако се абстрахираме от серията с проблемни дизелови мотори, която май е далеч в миналото, то в актуалните нови модели май това е единствения сполучлив агрегат на марката. След него добавям 2.0 ДИТ, който все още няма много история, а и в Европа го слагат само на Фори ХТ. Атмосферните мотори са си пълна скръб, дори и този на БРЗ, но там му помага малкото тегло и брилянтното шаси. За 1.6 при XV няма да коментирам. 2.0 за нея да речем , че става, но за Форестъра вече е супер слаб. 2.5 пък може и по-американските стандарти да дава нещо като динамика за Аутбека, но според съвременните световни такива за този е клас е жалък. Още повече,че всичките са вързани с псевдо кутията CVT. СТИ-мотора ни го набутаха за поредна петилетка, а сега си настройват ДИТ-чето за тях, убеден съм.....Откъм издръжливост не ги гледам. Един мотор не доставя ли кеф и тяга при адекватни на това експлатационни разходи, за какво ти е. Дизела освен, че звучи добре, върви добре. Даже и тежкия Бек си го тегли.
|
|
|
Съб Май 24, 2014 9:47 pm |
|
|
petko 69
|
С две думи, не купувайте Субару,а Шкода
|
|
|
Съб Май 24, 2014 11:54 pm |
|
|
bubaru
|
petko 69 написа: С две думи, не купувайте Субару,а Шкода С една дума , спам...
|
|
|
Нед Май 25, 2014 12:13 am |
|
|
norcho
Регистриран на: Пет Мар 06, 2009 5:56 pm Мнения: 141 Местоположение: София
Автомобил: Outback '05
Рейтинг: 15
|
bubaru написа: Замислих се и установявам, че ако се абстрахираме от серията с проблемни дизелови мотори, която май е далеч в миналото, то в актуалните нови модели май това е единствения сполучлив агрегат на марката. След него добавям 2.0 ДИТ, който все още няма много история, а и в Европа го слагат само на Фори ХТ. Атмосферните мотори са си пълна скръб, дори и този на БРЗ, но там му помага малкото тегло и брилянтното шаси. За 1.6 при XV няма да коментирам. 2.0 за нея да речем , че става, но за Форестъра вече е супер слаб. 2.5 пък може и по-американските стандарти да дава нещо като динамика за Аутбека, но според съвременните световни такива за този е клас е жалък. Още повече,че всичките са вързани с псевдо кутията CVT. СТИ-мотора ни го набутаха за поредна петилетка, а сега си настройват ДИТ-чето за тях, убеден съм.....Откъм издръжливост не ги гледам. Един мотор не доставя ли кеф и тяга при адекватни на това експлатационни разходи, за какво ти е. Дизела освен, че звучи добре, върви добре. Даже и тежкия Бек си го тегли. Аз от 2.0 мотора съм си много доволен. Карам я тая импреза 5 години вече и от него оплаквания нямам. Като й вдигнеш оборотите към 4-5000 си върви екстра и смея да твърдя, че не отстъпва на масовия автомобил по улиците, а е и със газ. Но проблемът ми не е във вървежа, а в багажното пространство. Който е с две малки деца знае . А ако искаш динамика, има готови решения - 2.5X или 3.0 мотор. Аз лично търся баланса между разход и вървеж и параметрите на 2.0D ми пасват перфектно, но ми трябват още мнения, за да се реша. Може ли и собствениците на сервизи да се изкажат по темата - Любо, Дани, ..., моля за коментари!
_________________ Subaru Outback 2.5 '05 MT Subaru Impreza 2.0 '99 MT http://www.subaru.bg/forum http://logo-subaru.hit.bg/bener-newlogo-sw.jpg
|
Последна промяна norcho на Вто Май 27, 2014 9:20 pm, променена общо 1 път
|
|
Вто Май 27, 2014 9:02 pm |
|
|
zevzek
Think. Feel. Drive.
Регистриран на: Сря Фев 18, 2009 11:36 pm Мнения: 1845 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback H6
Рейтинг: 238
|
Писано е много пъти по темата. Има конкретен брой дефектни мотори за които има съобщение от FHI да се подменят гаранционно.По една или друга причина това не се случва (нали си знаем и нашият Субару"дилър") и се появяват изтропалите мотори. Boxer-diesel дава уникална съвкупност от вървене,приличен разход на гориво за 4х4 и тишина. Всичко друго са мнения.
_________________ If in doubt, FLAT OUT!
|
15
|
|
Вто Май 27, 2014 9:14 pm |
|
|
tarambuka3500
|
четохте ли в Aвтобилд от 08.2014, статията за Субару XV дизел. според тях, двигатела направо е свършил за тия 100,000км:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пет Авг 29, 2014 6:03 pm |
|
|
Jores
Регистриран на: Съб Окт 20, 2012 12:19 am Мнения: 256
Автомобил: Subaru Forester 2.0 Diesel MY2009
Рейтинг: 120
|
Ми тия на по над 200 К километра в Мобиле.де трябва вече да са им избили буталата по тая логика...
|
|
|
Пет Авг 29, 2014 10:15 pm |
|
|
valadares
Регистриран на: Съб Юли 17, 2010 10:44 am Мнения: 2539 Местоположение: варна
Автомобил: Н6'08SUBARcharged RAPTOR
Рейтинг: 179
|
Jores написа: Ми тия на по над 200 К километра в Мобиле.де трябва вече да са им избили буталата по тая логика... сигурно са!!!
_________________ ако пътят пред нас свърши,нека го направим..
|
|
|
Пет Авг 29, 2014 11:11 pm |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Мнения: 857 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
Този цилиндър от снимката няма да е на 100000км ! Още му личи хонинга ,а надлъжните "стрии" трябва да са от някакви звездообразни сегменти :-) ! Явно много ги тормози немците това дизелче за да си позволят такава анти-реклама.
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Съб Авг 30, 2014 7:35 am |
|
|
Vmax
|
Швабите са намерили една кола с дефектни дюзи ( или са сипвали нафта от някой кораб ) и сега ще опищят света. Какво ще стане ако се извади статистика за пукнатите глави на 2.0 ТДИ мотора им от първите години, да сравним % сервизирани коли?
Чак се учудвам че не са попаднали на скъсан колянов вал, както са повечето дизели тук ( явно е оправен тоя проблем в новите дизели ).
|
|
|
Съб Авг 30, 2014 8:40 am |
|
|
ComingSoon
Регистриран на: Вто Май 06, 2008 6:58 pm Мнения: 1021 Местоположение: Варна
Автомобил: Legacy 2.5 MT, 03
Рейтинг: 246
|
Имах възможност няколко пъти да тествам, и то на не малка дистанция, Фори дизел 2012-та с 6МТ кутия. Впечатленията ми са повече от отлични. Подобно усещане за динамика не съм имал в никое друго Субару, а на 6-та предавка с 120 км/ч оборотите са завидно ниски. Колко е издръжлив мотора незнам, защото точно тази кола още няма 100 хил.км, но определено върви страхотно! В днешно време компаниите са принудени да произведат продукти с предварително изчислен ограничен живот. Това е валидно за всички коли. Дори при премиум класа безпроблемен пробег от над 200 -250 хил км вече е напълно непостижим. Не случайно максималната гаранция, която се дава е най-много до 250 хил и то при товарните коли. При леките автомобили масово гарантирания пробег е 100-150 хил. Така че, на въпроса сполучлив ли е дизела на Субару: Определено да. То няма друг боксер дизел , с който да го сравним. Колко е дълговечен все пак е субективен въпрос и зависи от начина на поддръжка и експлоатация.
_________________ Странно защо на всички новини не пише "платен репортаж".
|
|
|
Съб Авг 30, 2014 8:43 am |
|
|
ivodonev
Регистриран на: Съб Ное 23, 2013 1:19 pm Мнения: 23
Автомобил: Subaru Forester Diesel
Рейтинг: 4
|
Здравейте, Двигателя е супер, има някой особености и наистина проблема с коляновия вал е плашещ и ако направи проблем разходите по остраняването му ще са съществени... 4к+ по груби сметки. Карам Фори дизел и имах някой проблеми с DPF-а и дюзите но нищо съществено, като при всеки дизел. Както някой по-горе беше написал DPF-а се лекува, аз моя го махнах (700лв. има писано доста в форума) за да не ми създава повече ядове и сега колата върви още по-добре. Малко изпушва при рязко подаване на газ ама хич не ми пука. Дюзите ги лекувам с добавки за сега, пък ако се наложи има вариант да се рециклират. Съединителя си е съединител и той като на всяка друга кола трябва да се сменя от време на време. Нямам идея какъв е разхода там ама това в края на краищата е консуматив и 80 000км. ми се струва приемлив пробег. Преди това Субару съм карал няколко други дизела, няколко френски (Пежа) и един немски 2L TDI на VW, но поставен в Митсубиши Лансер (ДА! От Митсубиши слагат дизел на VW ). Истината е че на французите това с дизелите наистина им се отдава, толкова е тих че може да го сбъркаш с бензин, върви чудесно и има много добър разход, ако някой е карал знае. От друга страна за 2L TDI на VW казват че това е едва ли не е вечен мотор и е един от най-добрите дизели въобще, независимо че е с вече "поостарялата" помпа-дюза технология. Но всеки път когато се кача на Лансера на жена ми имам чувството че всеки момент тази кола ще се разпадне, няма такова тракане и тропане, изобщо човек разбира защо на дизелите са им измислили какви ли не имена, печки, фуражомелки и т.н. Та за Субарото, както казах има някои особености които съм открил до сега. - Ако го сравнява с други дизели човек остава с впечатление че пали трудно, има нужда стартера да завърти по-дълго, но както се оказа това е нормално, просто така си пали боксера. - Докато е студен доста трака, преди да загасне синята лампа която индикира че мотора е загрял, двигателя е доста шумен, но малко след като лампата загасне започва да работи много добре, дори тихо поне по отношение на Лансера . - Измерването на нивото на маслото е доста специфично. Трябва да се прави ТОЧНО както е описано в книжката, в противен случай има голяма вероятност или да се надвиши максимума или да се сипе малко, което в комбинация с коляно-валовия проблем не е добре. - За разхода... във форума се споменават стойности от рода на 5,5 -6,5 на дълъг път и 7 -7,5 градско. Аз не мога да се похваля с подобно нещо, може би такъв ми е стила на каране, не знам. Принципно не съм състезател карам доста умерено и в града и извън него. Та... на дълъг път (магистрала) 130-140 --> 7,2-7,5/100, градско 8,5-9,5/100 като всичко зависи колко пъти ще се кача на околовръсното. Не знам как се възприема този разход но за мен е перфектен, особено като се има предвид че предната ми кола беше бензин турбо и всичко под 13-14л. ми изглежда супер. Това е! Независимо че Форито е доста спартанско от към комфорт и отстъпва като екстри и оборудване на доста по-посредствени автомобили (а моето е високо ниво на оборудване), това е най-добрата кола която съм карал до сега и определено ще се целя следващият път отново в боксер дизел, този път след 2010г. за да го няма коляно-валовия проблем и може би в Оутбек или Легаси точно заради споменатото спартанско оборудване.
|
|
|
Съб Авг 30, 2014 9:28 am |
|
|
carpmaniac
Регистриран на: Сря Дек 18, 2013 5:30 pm Мнения: 63 Местоположение: Пловдив/Норвегия
Автомобил: Subaru Outback,2016
Рейтинг: 74
|
Е браво за коментарите след тази меко казано притеснителна статийка на немците постната по горе относно дизела на XV.Надявам се наистина да е антиреклама -o< че нещо взе да ми трепери под лъжичката .Иначе в момента колата е на 25000км.и единственото нещо което ме притеснява е че когато е СТУДЕН мотора ТРАКА ужасно при ускоряване, после когато загрее нещата се оправят.Тук малко не съм съгласен с коментара по горе че мотора не е шумен (имам вспредвид когато е студен).Иначе относно динамика,разход (5,4л. лято,6,8л.зима) мотора си е направо страхотен .Сега видях коментара на ivodonev по горе явно сме на едно мнение
|
|
|
Съб Авг 30, 2014 9:48 am |
|
|
tony
|
Защо да се претисняваме? Снимаката по горе нещо не е таман! Нагара по буталото се е получил от дюзи! И на кораб не съм виждал таково чудо, при положение че се екслоатират на 99% на мазут. Май,и Миро е прав. Сложили са звездообразни сегменти. Спор няма. Този дизел не е от най-качествените. Но това е на базата, че бройките продадени модели е нисък и процента на дефекти е висок. Този агрегат се поставя и на новите модели. Без развитие и някакви съществени подобрения. Лично мое мнение - това е максимума от него, и с времето ще бъде спрян от производство или заминен с изцало нов. Времето ще покаже. За моя Форко. Вече съм на 97 800 км и чакам да се счупи вала. Ама нанайци. Неще. Работи перфектно. Пали до 2-3-то завъртане на стартера. Трака при студено време, но млъква като се стопли. Обслужвам го безкомпромисно на всеки 10к. с най-доброто. Както се споменава в един лозунг от комунизма: "Машината обича ласка, грижливо гледане и смазка". Край. П.С. Не чета WVBild вече, поради рекламното му съдържание и необективните за мен оценки. В един от броевете преди години имаше сравненителен тест на: XTral, Outlander, Tiguan, Forester. Познайте кои спечели, а аз какво си взех и кои изпитва най-голямо удоволствие от шофирането. Бъдете живи и здрави, и се радвайте на живота!
|
|
|
Съб Авг 30, 2014 11:06 am |
|
|
ico_tech
|
Здравейте. Тъй като и аз се оглеждам за ново Субару и дизела като концепция е добър се учудих от резултатите и снимките. Според мен освен от кофти гориво (което е трудно да се намери в Германия), този ефект на стапяне на буталото се получава при лоша центровка. Много е възможно за това причината да е пак прословутия DPF. Промяната на порциите гориво при тези дюзи и стремежа да се повишава температурата на газовете за да регенерира и работи правилно катализатора и филтъра водят вероятно до прегряване на цилиндровото пространство. Това заедно с кофти материал на буталото и сегменти лесно дава подобен резултат. Пък толкова съм си харесал една Subaru Impreza XV 6 MT сега пак ме хвърлят в размисъл. Несъмнено това може да се оправи - просто се прави едно основно ремонтче превантивно и се слагат по - читави части.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Съб Авг 30, 2014 4:59 pm |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Мнения: 857 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
Да не ти пука Ицо! Ние се кефим всеки ден на тези надраните бутала. Масло не пипа за 10000км откакто карам с Red Line . Егати манипулацията ! И за DPF -а са пресилени нещата. Моят е светвал веднъж на 50000км. Сега съм на 80000км и двигателят е часовник , като загрее. Разход в града лятото 8.4; извън 8, щото карам натоварен и с багажна кутия с 160 по магистрала . Нека друг СУВ даде този разход!
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Съб Авг 30, 2014 8:22 pm |
|
|
bozhankov
Регистриран на: Пон Дек 26, 2011 6:28 pm Мнения: 205 Местоположение: Gorna Oriahovitsa
Автомобил: Legacy diesel
Рейтинг: 59
|
+ двигателя е наистина икономичен, еластичен, разгъва добре мощността и върви добре. Никакво масло не гори и моята. ДПФ-а ми не свети. + ръчната кутия е супер здрава
- съединителя е слаб. Замирисва много лесно и аз не го харесвам (имало варианти за подсилен съединител на exeedy).
Това е по двигателите. Аз нямам XV а Легаси. Другите ми впечатления са също смесени.
- Като цяло японците започнаха много да пестят и това ще се отрази на имиджа им в близко бъдеще. Качеството на изработка е ниско и не отговаря на цените на автомобилите. Повишиха цените и в момента Форестър дизел оборудван добре струва над 75х. Пластмасите в купето са изключително евтини, изобщо не отговарят на класа. Аудио системата в моето легаси е с китайски компоненти, страшни евтинии (по-рано изпозваха много по-добри, като Панасоник и пр.). Имат и лоша антикорозионна защита новите модели. Като цяло сериозни икономии са правени.
+ дори при тези икономии, до сега нямам сериозна повреда, окачване и пр. нищо не прави проблем.
Моето мнение е, че при добра цена на добър употребяван автомобил си заслужава. За нов автомобил не. Цените са смешни, ХV отива над 65х и цената изобщо не кореспондира с това, което получаваш.
Надявам се да съм бил полезен.
|
|
|
Нед Авг 31, 2014 8:32 am |
|
|
Jores
Регистриран на: Съб Окт 20, 2012 12:19 am Мнения: 256
Автомобил: Subaru Forester 2.0 Diesel MY2009
Рейтинг: 120
|
Няколко думи и от мен: - Досега не е светвал ДПФ-а за 66 к километра; - Разход по първокласен път (90-120) - 6,2, на магистрала при средно 140 - 7, градско 7,5; - Масло не харчи - и с предишното и с Ред Лайн; - Откакто е с Ред Лайн, не трака толкова двигателя на студено; - За горепосочения пробег и почти 5 години все още нищо не е правено, освен консумативи, като накладки и масла; - Двигателя работи много добре, има малка турбо дупка, но като цяло е чудесен за обема си! Ето и минусите на Форко, според мен: - боята е малко "тънка"; - малко бедничко е обзаведен Фори, от материалите има какво да се желае, макар да са доста по-добре от Тойота например; - гърнето хваща ръжда; Никога не съм имал повод да съжалявам, че съм го купил. Надявам се да нямам. ПС - По статистика (да напомня) проблемите с коляновия вал се срещат при ПОД 1% от дизеловите Субита от 2008-2010.
|
|
|
Нед Авг 31, 2014 10:17 pm |
|
|
edd2
Регистриран на: Пон Май 09, 2011 5:44 pm Мнения: 144 Местоположение: Gabrovo
Автомобил: Легаси 2,0 D
Рейтинг: 46
|
Моето Легаси е вече на 125000км.Миналата седмица мина пълно обслужване в Габрово /всички видове масла и филтри/ -Досега не е светвал ДПФ-а /щото немам / -Един път смяно на накладки -два пъти смяна на тампоните на предна щанга/ 2х8лв/ -комбиниран разход 5-6л на 100км като засечката се прави за 800км /повечето извън градско/ -Много съм доволен ,но мисля да я сменя за това: http://www.youtube.com/watch?v=hW4LqTvZXuA
|
|
|
Пон Сеп 01, 2014 6:48 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта |
|