Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 12:45 pm



Отговори на тема  [ 90 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща
 Сполучлив ли е дизеловия агрегат на Субару? 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пет Мар 06, 2009 5:56 pm
Мнения: 141
Местоположение: София
Автомобил: Outback '05
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Това е темата, която отварям. Замислям се да сменя вярната Импрезка с Аутбек дизел модел '08-'09. Всяко мнение е добре дошло като моля собствениците на дизел да се изкажат по темата, тъй като предполагам имат 4-5год натрупан опит и мнение, на което разчитам!

_________________
Subaru Outback 2.5 '05 MT
Subaru Impreza 2.0 '99 MT
http://www.subaru.bg/forum
http://logo-subaru.hit.bg/bener-newlogo-sw.jpg

Пон Май 05, 2014 6:47 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm
Мнения: 857
Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Разходи се малко в под форум Боксер дизел! Първите 08-04.10 имат проблем с коляновия вал. Нататък остава само частичен проблем с DPF филтъра,но той се лекува вече. Иначе страхотен двигател като динамика и разход . Варна 7.0-7.4 ; извънградско 120км/ч 6.5л, ;170км/ч 8.5л(темпомат,магистрала)

_________________
Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят!
It's all we'll drive- Subaru

Вто Май 06, 2014 8:27 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Фев 13, 2011 3:42 pm
Мнения: 49
Местоположение: Varna
Skype: Bai.Vladi
Автомобил: subsru Forester XT 2017
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
На 80 000 км сменяш съединител.
Мисля че това е най-слабата част на дизелаците.

Вто Май 06, 2014 9:43 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Май 06, 2008 6:58 pm
Мнения: 1021
Местоположение: Варна
Автомобил: Legacy 2.5 MT, 03
Рейтинг: 246
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
При бензините съединител също се сменя "често". 100-130 хил горе-долу. :) Освен това съединителя няма нищо общо с мотора. Само е монтиран между него и ск. кутия :) :beer:

_________________
Странно защо на всички новини не пише "платен репортаж".

Вто Май 06, 2014 9:50 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Нед Фев 13, 2011 3:42 pm
Мнения: 49
Местоположение: Varna
Skype: Bai.Vladi
Автомобил: subsru Forester XT 2017
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
ComingSoon написа:
При бензините съединител също се сменя "често". 100-130 хил горе-долу. :) Освен това съединителя няма нищо общо с мотора. Само е монтиран между него и ск. кутия :) :beer:

Имах предвид , че това е слабото място на колите като цяло. Трябва да се има предвид като разход. Пълния оригинален комплект съединител струва колкото 15 годишна кола.

Вто Май 06, 2014 9:55 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Мар 06, 2009 5:56 pm
Мнения: 141
Местоположение: София
Автомобил: Outback '05
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
mirovarna написа:
Разходи се малко в под форум Боксер дизел! Първите 08-04.10 имат проблем с коляновия вал. Нататък остава само частичен проблем с DPF филтъра,но той се лекува вече. Иначе страхотен двигател като динамика и разход . Варна 7.0-7.4 ; извънградско 120км/ч 6.5л, ;170км/ч 8.5л(темпомат,магистрала)


Поизчел съм темите за дизеловия мотор. До колкото схващам си е чист късмет дали колата ще има проблем с коляновия вал или не. Разбрах, че проблемът се явява при първите 80 000км и трудно може да се хване по VIN дефектната серия. Явно и съединитела е слаб, може би е същия като на бензиновите варианти и не издържа на въртящия момент на дизеловия агрегат повече от 80 000км. А какво ще кажете за 5-степенната скоростна кутия? Не е ли пропуск при първите модели? Има ли проблеми с дюзи, помпа и т.н. специфични за този мотор компоненти? Отново въпрос към собствениците на този мотор - следващото ви Субару отново ли ще е дизел или бихте се върнали към стария и сигурен вариант на бензин+газ?!

_________________
Subaru Outback 2.5 '05 MT
Subaru Impreza 2.0 '99 MT
http://www.subaru.bg/forum
http://logo-subaru.hit.bg/bener-newlogo-sw.jpg

Вто Май 06, 2014 7:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm
Мнения: 857
Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Моето следващо Субару ще е пак дизелак!

_________________
Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят!
It's all we'll drive- Subaru

Сря Май 07, 2014 6:04 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 09, 2011 5:44 pm
Мнения: 144
Местоположение: Gabrovo
Автомобил: Легаси 2,0 D
Рейтинг: 46
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Легаси дизел за 3год. 110000км .Среден разход 5,8-6.4 досега съм сменял накладки и тампони на предна щанга/2бр по 8лв/.Предстои тези тампони да ги сменя пак на следващото обслужване.Съединителя няма признаци на износване според мен .Бих си взел бензин поради една причина-по-висока мощност.

Сря Май 07, 2014 8:32 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 17, 2011 6:46 pm
Мнения: 88
Местоположение: Skokloster, Sverige
Автомобил: Subaru Forester 2.0D XE
Рейтинг: 26
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Forester 2009 на 111000 км без проблем с мотор или съединител...
... и моето следващо Субару ще е дизел (освен ако не е WRX STI), но 99% ще е автомат - за градско каране изобщо не ме кефи ръчния вариант (добре че градското ми каране е <10%) и го държа само с мисълта за Ecutek ремап в обозримото бъдеще.

не съм тествал дизела с CVT и оттам 1% колебание

_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/487414.html

Сря Май 07, 2014 10:01 am
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Сря Окт 11, 2006 11:47 pm
Мнения: 2311
Местоположение: Sofia
Автомобил: EA839,MA1.20
Рейтинг: 506
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз не бих рискувал с кола от първите години. Ако замине мотора, разходите ще са като за още една такава....Иначе колата е много добра. Малко са ми странни скоростите, първата е прекомерно дълга при 5МТ ,но това е въпрос на вкус....

Сря Май 07, 2014 11:45 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега norcho, ако твърдо си решил да взимаш първата генерация, въпреки предупрежденията и цялата 'Илиада' за валовете аз бих обърнал внимание на две неща:
- гледай обявите в mobile.de. Там често е споменато дали двигателя е сменян и кога (шорт блок разбира се) - Така поне ще си по - спокоен (въпреки, че в чуждите форуми има случаи на двойно и тройно подменяне на блока);
- според статистиката тези проблеми се появяват между 80к и 120к. Ако колата е на повече километри най-вероятно е минала вече опасността от тази болест.

Остава си проблема с DPF-a - там вече е на късмет.

И на теб късмет с избора.
:beer:

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Май 08, 2014 7:56 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Яну 16, 2013 6:28 pm
Мнения: 35
Автомобил: WRX 99
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Искам да се включа с нов въпрос по темата. Тъй като и аз се оглеждам за дизел от същата година с проблемните колянови валове: Ако на теория този вал се скъса (колата естествено не е в гаранция), някой правил ли е подобен мотор в България, освен в оторизирания сервиз на субару? И най-важният въпрос е колко струва подобен основен ремонт на двигателя? (разбира се приблизителни стойности :) )

Пет Май 09, 2014 3:55 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm
Мнения: 218
Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За 104000км. никакви проблеми :) :) :) Съединителя ми е като нов,но това може би е защото повече от половината километри са минати на 6-та по магистрала. Проблема с филтъра се решава по два начина или с ампутация или наливаш само хубава нафта.В България съм си идвал до сега 6 пъти с моята печка и налея ли нещо различно от премиум горивата на ОМВ или ШЕЛ лампата светва,случи ми се 3 пъти. В западна Европа зареждам където е най-евтино и проблем не съм имал никога.
Успех с покупката.

Пет Май 09, 2014 4:41 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Окт 11, 2006 11:47 pm
Мнения: 2311
Местоположение: Sofia
Автомобил: EA839,MA1.20
Рейтинг: 506
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
dancho.danev написа:
Проблема с филтъра се решава по два начина или с ампутация или наливаш само хубава нафта.В България съм си идвал до сега 6 пъти с моята печка и налея ли нещо различно от премиум горивата на ОМВ или ШЕЛ лампата светва,случи ми се 3 пъти. В западна Европа зареждам където е най-евтино и проблем не съм имал никога.


Каква нафта и от къде си сипвал в БГ, че чак 3 пъти ти е светвала лампата ?

Съб Май 10, 2014 11:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 20, 2012 12:19 am
Мнения: 256
Автомобил: Subaru Forester 2.0 Diesel MY2009
Рейтинг: 120
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Blizzarder написа:
Искам да се включа с нов въпрос по темата. Тъй като и аз се оглеждам за дизел от същата година с проблемните колянови валове: Ако на теория този вал се скъса (колата естествено не е в гаранция), някой правил ли е подобен мотор в България, освен в оторизирания сервиз на субару? И най-важният въпрос е колко струва подобен основен ремонт на двигателя? (разбира се приблизителни стойности :) )


Koлега, спокойно, този проблем се случва при под 1% от боксер дизелите между 2008ма и 2010та.
Доказана статстика.

:hello:

Нед Май 11, 2014 12:37 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm
Мнения: 218
Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
bubaru написа:
dancho.danev написа:
Проблема с филтъра се решава по два начина или с ампутация или наливаш само хубава нафта.В България съм си идвал до сега 6 пъти с моята печка и налея ли нещо различно от премиум горивата на ОМВ или ШЕЛ лампата светва,случи ми се 3 пъти. В западна Европа зареждам където е най-евтино и проблем не съм имал никога.


Каква нафта и от къде си сипвал в БГ, че чак 3 пъти ти е светвала лампата ?

Първото светване се получи след зареждане от Петрол. Прибирах се от морето към Ст. Загора (аз съм от там) резервоара ми беше почти празен и налях около 20л. До Ст. Загора никакъв проблем,на другия ден повъртях малко градско и филтъра светна :-~ Газ към Казанлък и след 20-тина км. угасна. Това се случи още при първото ми идване в Бг. Следващите 4 пъти не съм грешил бензиностанциите и не съм имал проблеми :) Най-голям Х..............й ядох януари тази година.С празен резервоар спирам на ОМВ Ст.Загора до автогарата и по погрешка заредих от обикновенната нафта за 100лв.В Австрия слагам само такава. След 2 дена само градско около50-60км филтъра светна. Отново познатата процедура с пътя към Казанлък,но стигнах до града а проклетата лампа не гасне.Върнах се до Ст. Загора и отново нищо,обърнах на бирената фабрика и отново към Казанлък. Този път карах само на 3-та 3000об. Колата реве като убодена мечка а аз псувам гъсто гъсто и ми иде да се пукна от здраво място.Едва на връщане лампата угасна и в колата замириса на нещо гадно. На другия ден след обед филтъра светна отново. Тръгнах в посока Пловдив,без да имам работа там,с ясното съзнание,че трябва да изгоря цялата останала ми в резервоара помия. Този път лампата угасна бързо,но аз продължих да си карам без цел и посока докато не светна оная другата за горивото.

Нед Май 11, 2014 2:55 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Окт 11, 2006 11:47 pm
Мнения: 2311
Местоположение: Sofia
Автомобил: EA839,MA1.20
Рейтинг: 506
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Странно..егати късмета имаш. Че ни е зле нафтата, зле е, ама гледам бая коли дизелови с ПДФ има в БГ и не вярвам всичките да им светва лампата при първото зареждане. Поне моя опит от 3-4 други марки не е такъв, да не казвам че филтър светнал не съм виждал....

Нед Май 11, 2014 5:54 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Мар 06, 2009 5:56 pm
Мнения: 141
Местоположение: София
Автомобил: Outback '05
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
А какво ви е мнението ако сравните дизеловия боксер на Субару с друг дизелов двигател на кола, която сте притежавали? Плюсове, минуси, разходи за поддръжка?

_________________
Subaru Outback 2.5 '05 MT
Subaru Impreza 2.0 '99 MT
http://www.subaru.bg/forum
http://logo-subaru.hit.bg/bener-newlogo-sw.jpg

Пон Май 12, 2014 4:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm
Мнения: 857
Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Имах Зафира 2006 1.9CDTI 120кс. Запуши EGR клапан и се наложи нов- било фабричен дефект ,но колат беше излязла от гаранция. Сложих Чип за 150кс- вървеше добре ,но вибрациите от дизела бяха пъти повече от боксера. Боксера работи като бензин

_________________
Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят!
It's all we'll drive- Subaru

Пон Май 12, 2014 7:28 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm
Мнения: 218
Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
bubaru написа:
Странно..егати късмета имаш. Че ни е зле нафтата, зле е, ама гледам бая коли дизелови с ПДФ има в БГ и не вярвам всичките да им светва лампата при първото зареждане. Поне моя опит от 3-4 други марки не е такъв, да не казвам че филтър светнал не съм виждал....

Пожелавам ти никога да не видиш такова нещо

Вто Май 13, 2014 10:09 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 90 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор