Сполучлив ли е дизеловия агрегат на Субару?
Автор |
Съобщение |
dancho.danev
Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm Мнения: 218 Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
|
norcho написа: А какво ви е мнението ако сравните дизеловия боксер на Субару с друг дизелов двигател на кола, която сте притежавали? Плюсове, минуси, разходи за поддръжка? Имал съм Рено Сценик Рх4 с 1,9дси мотор101к. Карал съм го само със купена на черно нафта,но утаена и филтрирана Никакви проблеми,но беше с ЕВРО-3 катализатор.Карал съм го от 140 до 230 000км сменял съм подгр.свещи ремък и турбина. Гореше повече вървеше по-малко.Субаруто е с верига което е голям плюс,но колко ще изкара без ремонти само времето ще покаже за сега е БЕЗ ЗАБЕЛЕЖКА
|
|
|
Вто Май 13, 2014 10:38 am |
|
|
bubaru
|
Замислих се и установявам, че ако се абстрахираме от серията с проблемни дизелови мотори, която май е далеч в миналото, то в актуалните нови модели май това е единствения сполучлив агрегат на марката. След него добавям 2.0 ДИТ, който все още няма много история, а и в Европа го слагат само на Фори ХТ. Атмосферните мотори са си пълна скръб, дори и този на БРЗ, но там му помага малкото тегло и брилянтното шаси. За 1.6 при XV няма да коментирам. 2.0 за нея да речем , че става, но за Форестъра вече е супер слаб. 2.5 пък може и по-американските стандарти да дава нещо като динамика за Аутбека, но според съвременните световни такива за този е клас е жалък. Още повече,че всичките са вързани с псевдо кутията CVT. СТИ-мотора ни го набутаха за поредна петилетка, а сега си настройват ДИТ-чето за тях, убеден съм.....Откъм издръжливост не ги гледам. Един мотор не доставя ли кеф и тяга при адекватни на това експлатационни разходи, за какво ти е. Дизела освен, че звучи добре, върви добре. Даже и тежкия Бек си го тегли.
|
|
|
Съб Май 24, 2014 9:47 pm |
|
|
petko 69
|
С две думи, не купувайте Субару,а Шкода
|
|
|
Съб Май 24, 2014 11:54 pm |
|
|
bubaru
|
petko 69 написа: С две думи, не купувайте Субару,а Шкода С една дума , спам...
|
|
|
Нед Май 25, 2014 12:13 am |
|
|
norcho
Регистриран на: Пет Мар 06, 2009 5:56 pm Мнения: 141 Местоположение: София
Автомобил: Outback '05
Рейтинг: 15
|
bubaru написа: Замислих се и установявам, че ако се абстрахираме от серията с проблемни дизелови мотори, която май е далеч в миналото, то в актуалните нови модели май това е единствения сполучлив агрегат на марката. След него добавям 2.0 ДИТ, който все още няма много история, а и в Европа го слагат само на Фори ХТ. Атмосферните мотори са си пълна скръб, дори и този на БРЗ, но там му помага малкото тегло и брилянтното шаси. За 1.6 при XV няма да коментирам. 2.0 за нея да речем , че става, но за Форестъра вече е супер слаб. 2.5 пък може и по-американските стандарти да дава нещо като динамика за Аутбека, но според съвременните световни такива за този е клас е жалък. Още повече,че всичките са вързани с псевдо кутията CVT. СТИ-мотора ни го набутаха за поредна петилетка, а сега си настройват ДИТ-чето за тях, убеден съм.....Откъм издръжливост не ги гледам. Един мотор не доставя ли кеф и тяга при адекватни на това експлатационни разходи, за какво ти е. Дизела освен, че звучи добре, върви добре. Даже и тежкия Бек си го тегли. Аз от 2.0 мотора съм си много доволен. Карам я тая импреза 5 години вече и от него оплаквания нямам. Като й вдигнеш оборотите към 4-5000 си върви екстра и смея да твърдя, че не отстъпва на масовия автомобил по улиците, а е и със газ. Но проблемът ми не е във вървежа, а в багажното пространство. Който е с две малки деца знае . А ако искаш динамика, има готови решения - 2.5X или 3.0 мотор. Аз лично търся баланса между разход и вървеж и параметрите на 2.0D ми пасват перфектно, но ми трябват още мнения, за да се реша. Може ли и собствениците на сервизи да се изкажат по темата - Любо, Дани, ..., моля за коментари!
_________________ Subaru Outback 2.5 '05 MT Subaru Impreza 2.0 '99 MT http://www.subaru.bg/forum http://logo-subaru.hit.bg/bener-newlogo-sw.jpg
|
Последна промяна norcho на Вто Май 27, 2014 9:20 pm, променена общо 1 път
|
|
Вто Май 27, 2014 9:02 pm |
|
|
zevzek
Think. Feel. Drive.
Регистриран на: Сря Фев 18, 2009 11:36 pm Мнения: 1844 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback H6
Рейтинг: 238
|
Писано е много пъти по темата. Има конкретен брой дефектни мотори за които има съобщение от FHI да се подменят гаранционно.По една или друга причина това не се случва (нали си знаем и нашият Субару"дилър") и се появяват изтропалите мотори. Boxer-diesel дава уникална съвкупност от вървене,приличен разход на гориво за 4х4 и тишина. Всичко друго са мнения.
_________________ If in doubt, FLAT OUT!
|
15
|
|
Вто Май 27, 2014 9:14 pm |
|
|
tarambuka3500
|
четохте ли в Aвтобилд от 08.2014, статията за Субару XV дизел. според тях, двигатела направо е свършил за тия 100,000км:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пет Авг 29, 2014 6:03 pm |
|
|
Jores
Регистриран на: Съб Окт 20, 2012 12:19 am Мнения: 256
Автомобил: Subaru Forester 2.0 Diesel MY2009
Рейтинг: 120
|
Ми тия на по над 200 К километра в Мобиле.де трябва вече да са им избили буталата по тая логика...
|
|
|
Пет Авг 29, 2014 10:15 pm |
|
|
valadares
Регистриран на: Съб Юли 17, 2010 10:44 am Мнения: 2539 Местоположение: варна
Автомобил: Н6'08SUBARcharged RAPTOR
Рейтинг: 179
|
Jores написа: Ми тия на по над 200 К километра в Мобиле.де трябва вече да са им избили буталата по тая логика... сигурно са!!!
_________________ ако пътят пред нас свърши,нека го направим..
|
|
|
Пет Авг 29, 2014 11:11 pm |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Мнения: 857 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
Този цилиндър от снимката няма да е на 100000км ! Още му личи хонинга ,а надлъжните "стрии" трябва да са от някакви звездообразни сегменти :-) ! Явно много ги тормози немците това дизелче за да си позволят такава анти-реклама.
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Съб Авг 30, 2014 7:35 am |
|
|
Vmax
|
Швабите са намерили една кола с дефектни дюзи ( или са сипвали нафта от някой кораб ) и сега ще опищят света. Какво ще стане ако се извади статистика за пукнатите глави на 2.0 ТДИ мотора им от първите години, да сравним % сервизирани коли?
Чак се учудвам че не са попаднали на скъсан колянов вал, както са повечето дизели тук ( явно е оправен тоя проблем в новите дизели ).
|
|
|
Съб Авг 30, 2014 8:40 am |
|
|
ComingSoon
Регистриран на: Вто Май 06, 2008 6:58 pm Мнения: 1021 Местоположение: Варна
Автомобил: Legacy 2.5 MT, 03
Рейтинг: 246
|
Имах възможност няколко пъти да тествам, и то на не малка дистанция, Фори дизел 2012-та с 6МТ кутия. Впечатленията ми са повече от отлични. Подобно усещане за динамика не съм имал в никое друго Субару, а на 6-та предавка с 120 км/ч оборотите са завидно ниски. Колко е издръжлив мотора незнам, защото точно тази кола още няма 100 хил.км, но определено върви страхотно! В днешно време компаниите са принудени да произведат продукти с предварително изчислен ограничен живот. Това е валидно за всички коли. Дори при премиум класа безпроблемен пробег от над 200 -250 хил км вече е напълно непостижим. Не случайно максималната гаранция, която се дава е най-много до 250 хил и то при товарните коли. При леките автомобили масово гарантирания пробег е 100-150 хил. Така че, на въпроса сполучлив ли е дизела на Субару: Определено да. То няма друг боксер дизел , с който да го сравним. Колко е дълговечен все пак е субективен въпрос и зависи от начина на поддръжка и експлоатация.
_________________ Странно защо на всички новини не пише "платен репортаж".
|
|
|
Съб Авг 30, 2014 8:43 am |
|
|
ivodonev
Регистриран на: Съб Ное 23, 2013 1:19 pm Мнения: 23
Автомобил: Subaru Forester Diesel
Рейтинг: 4
|
Здравейте, Двигателя е супер, има някой особености и наистина проблема с коляновия вал е плашещ и ако направи проблем разходите по остраняването му ще са съществени... 4к+ по груби сметки. Карам Фори дизел и имах някой проблеми с DPF-а и дюзите но нищо съществено, като при всеки дизел. Както някой по-горе беше написал DPF-а се лекува, аз моя го махнах (700лв. има писано доста в форума) за да не ми създава повече ядове и сега колата върви още по-добре. Малко изпушва при рязко подаване на газ ама хич не ми пука. Дюзите ги лекувам с добавки за сега, пък ако се наложи има вариант да се рециклират. Съединителя си е съединител и той като на всяка друга кола трябва да се сменя от време на време. Нямам идея какъв е разхода там ама това в края на краищата е консуматив и 80 000км. ми се струва приемлив пробег. Преди това Субару съм карал няколко други дизела, няколко френски (Пежа) и един немски 2L TDI на VW, но поставен в Митсубиши Лансер (ДА! От Митсубиши слагат дизел на VW ). Истината е че на французите това с дизелите наистина им се отдава, толкова е тих че може да го сбъркаш с бензин, върви чудесно и има много добър разход, ако някой е карал знае. От друга страна за 2L TDI на VW казват че това е едва ли не е вечен мотор и е един от най-добрите дизели въобще, независимо че е с вече "поостарялата" помпа-дюза технология. Но всеки път когато се кача на Лансера на жена ми имам чувството че всеки момент тази кола ще се разпадне, няма такова тракане и тропане, изобщо човек разбира защо на дизелите са им измислили какви ли не имена, печки, фуражомелки и т.н. Та за Субарото, както казах има някои особености които съм открил до сега. - Ако го сравнява с други дизели човек остава с впечатление че пали трудно, има нужда стартера да завърти по-дълго, но както се оказа това е нормално, просто така си пали боксера. - Докато е студен доста трака, преди да загасне синята лампа която индикира че мотора е загрял, двигателя е доста шумен, но малко след като лампата загасне започва да работи много добре, дори тихо поне по отношение на Лансера . - Измерването на нивото на маслото е доста специфично. Трябва да се прави ТОЧНО както е описано в книжката, в противен случай има голяма вероятност или да се надвиши максимума или да се сипе малко, което в комбинация с коляно-валовия проблем не е добре. - За разхода... във форума се споменават стойности от рода на 5,5 -6,5 на дълъг път и 7 -7,5 градско. Аз не мога да се похваля с подобно нещо, може би такъв ми е стила на каране, не знам. Принципно не съм състезател карам доста умерено и в града и извън него. Та... на дълъг път (магистрала) 130-140 --> 7,2-7,5/100, градско 8,5-9,5/100 като всичко зависи колко пъти ще се кача на околовръсното. Не знам как се възприема този разход но за мен е перфектен, особено като се има предвид че предната ми кола беше бензин турбо и всичко под 13-14л. ми изглежда супер. Това е! Независимо че Форито е доста спартанско от към комфорт и отстъпва като екстри и оборудване на доста по-посредствени автомобили (а моето е високо ниво на оборудване), това е най-добрата кола която съм карал до сега и определено ще се целя следващият път отново в боксер дизел, този път след 2010г. за да го няма коляно-валовия проблем и може би в Оутбек или Легаси точно заради споменатото спартанско оборудване.
|
|
|
Съб Авг 30, 2014 9:28 am |
|
|
carpmaniac
Регистриран на: Сря Дек 18, 2013 5:30 pm Мнения: 63 Местоположение: Пловдив/Норвегия
Автомобил: Subaru Outback,2016
Рейтинг: 74
|
Е браво за коментарите след тази меко казано притеснителна статийка на немците постната по горе относно дизела на XV.Надявам се наистина да е антиреклама -o< че нещо взе да ми трепери под лъжичката .Иначе в момента колата е на 25000км.и единственото нещо което ме притеснява е че когато е СТУДЕН мотора ТРАКА ужасно при ускоряване, после когато загрее нещата се оправят.Тук малко не съм съгласен с коментара по горе че мотора не е шумен (имам вспредвид когато е студен).Иначе относно динамика,разход (5,4л. лято,6,8л.зима) мотора си е направо страхотен .Сега видях коментара на ivodonev по горе явно сме на едно мнение
|
|
|
Съб Авг 30, 2014 9:48 am |
|
|
tony
|
Защо да се претисняваме? Снимаката по горе нещо не е таман! Нагара по буталото се е получил от дюзи! И на кораб не съм виждал таково чудо, при положение че се екслоатират на 99% на мазут. Май,и Миро е прав. Сложили са звездообразни сегменти. Спор няма. Този дизел не е от най-качествените. Но това е на базата, че бройките продадени модели е нисък и процента на дефекти е висок. Този агрегат се поставя и на новите модели. Без развитие и някакви съществени подобрения. Лично мое мнение - това е максимума от него, и с времето ще бъде спрян от производство или заминен с изцало нов. Времето ще покаже. За моя Форко. Вече съм на 97 800 км и чакам да се счупи вала. Ама нанайци. Неще. Работи перфектно. Пали до 2-3-то завъртане на стартера. Трака при студено време, но млъква като се стопли. Обслужвам го безкомпромисно на всеки 10к. с най-доброто. Както се споменава в един лозунг от комунизма: "Машината обича ласка, грижливо гледане и смазка". Край. П.С. Не чета WVBild вече, поради рекламното му съдържание и необективните за мен оценки. В един от броевете преди години имаше сравненителен тест на: XTral, Outlander, Tiguan, Forester. Познайте кои спечели, а аз какво си взех и кои изпитва най-голямо удоволствие от шофирането. Бъдете живи и здрави, и се радвайте на живота!
|
|
|
Съб Авг 30, 2014 11:06 am |
|
|
ico_tech
|
Здравейте. Тъй като и аз се оглеждам за ново Субару и дизела като концепция е добър се учудих от резултатите и снимките. Според мен освен от кофти гориво (което е трудно да се намери в Германия), този ефект на стапяне на буталото се получава при лоша центровка. Много е възможно за това причината да е пак прословутия DPF. Промяната на порциите гориво при тези дюзи и стремежа да се повишава температурата на газовете за да регенерира и работи правилно катализатора и филтъра водят вероятно до прегряване на цилиндровото пространство. Това заедно с кофти материал на буталото и сегменти лесно дава подобен резултат. Пък толкова съм си харесал една Subaru Impreza XV 6 MT сега пак ме хвърлят в размисъл. Несъмнено това може да се оправи - просто се прави едно основно ремонтче превантивно и се слагат по - читави части.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Съб Авг 30, 2014 4:59 pm |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Мнения: 857 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
Да не ти пука Ицо! Ние се кефим всеки ден на тези надраните бутала. Масло не пипа за 10000км откакто карам с Red Line . Егати манипулацията ! И за DPF -а са пресилени нещата. Моят е светвал веднъж на 50000км. Сега съм на 80000км и двигателят е часовник , като загрее. Разход в града лятото 8.4; извън 8, щото карам натоварен и с багажна кутия с 160 по магистрала . Нека друг СУВ даде този разход!
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Съб Авг 30, 2014 8:22 pm |
|
|
bozhankov
Регистриран на: Пон Дек 26, 2011 6:28 pm Мнения: 205 Местоположение: Gorna Oriahovitsa
Автомобил: Legacy diesel
Рейтинг: 59
|
+ двигателя е наистина икономичен, еластичен, разгъва добре мощността и върви добре. Никакво масло не гори и моята. ДПФ-а ми не свети. + ръчната кутия е супер здрава
- съединителя е слаб. Замирисва много лесно и аз не го харесвам (имало варианти за подсилен съединител на exeedy).
Това е по двигателите. Аз нямам XV а Легаси. Другите ми впечатления са също смесени.
- Като цяло японците започнаха много да пестят и това ще се отрази на имиджа им в близко бъдеще. Качеството на изработка е ниско и не отговаря на цените на автомобилите. Повишиха цените и в момента Форестър дизел оборудван добре струва над 75х. Пластмасите в купето са изключително евтини, изобщо не отговарят на класа. Аудио системата в моето легаси е с китайски компоненти, страшни евтинии (по-рано изпозваха много по-добри, като Панасоник и пр.). Имат и лоша антикорозионна защита новите модели. Като цяло сериозни икономии са правени.
+ дори при тези икономии, до сега нямам сериозна повреда, окачване и пр. нищо не прави проблем.
Моето мнение е, че при добра цена на добър употребяван автомобил си заслужава. За нов автомобил не. Цените са смешни, ХV отива над 65х и цената изобщо не кореспондира с това, което получаваш.
Надявам се да съм бил полезен.
|
|
|
Нед Авг 31, 2014 8:32 am |
|
|
Jores
Регистриран на: Съб Окт 20, 2012 12:19 am Мнения: 256
Автомобил: Subaru Forester 2.0 Diesel MY2009
Рейтинг: 120
|
Няколко думи и от мен: - Досега не е светвал ДПФ-а за 66 к километра; - Разход по първокласен път (90-120) - 6,2, на магистрала при средно 140 - 7, градско 7,5; - Масло не харчи - и с предишното и с Ред Лайн; - Откакто е с Ред Лайн, не трака толкова двигателя на студено; - За горепосочения пробег и почти 5 години все още нищо не е правено, освен консумативи, като накладки и масла; - Двигателя работи много добре, има малка турбо дупка, но като цяло е чудесен за обема си! Ето и минусите на Форко, според мен: - боята е малко "тънка"; - малко бедничко е обзаведен Фори, от материалите има какво да се желае, макар да са доста по-добре от Тойота например; - гърнето хваща ръжда; Никога не съм имал повод да съжалявам, че съм го купил. Надявам се да нямам. ПС - По статистика (да напомня) проблемите с коляновия вал се срещат при ПОД 1% от дизеловите Субита от 2008-2010.
|
|
|
Нед Авг 31, 2014 10:17 pm |
|
|
edd2
Регистриран на: Пон Май 09, 2011 5:44 pm Мнения: 144 Местоположение: Gabrovo
Автомобил: Легаси 2,0 D
Рейтинг: 46
|
Моето Легаси е вече на 125000км.Миналата седмица мина пълно обслужване в Габрово /всички видове масла и филтри/ -Досега не е светвал ДПФ-а /щото немам / -Един път смяно на накладки -два пъти смяна на тампоните на предна щанга/ 2х8лв/ -комбиниран разход 5-6л на 100км като засечката се прави за 800км /повечето извън градско/ -Много съм доволен ,но мисля да я сменя за това: http://www.youtube.com/watch?v=hW4LqTvZXuA
|
|
|
Пон Сеп 01, 2014 6:48 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|