Автор |
Съобщение |
norcho
Регистриран на: Пет Мар 06, 2009 5:56 pm Мнения: 141 Местоположение: София
Автомобил: Outback '05
Рейтинг: 15
|
Това е темата, която отварям. Замислям се да сменя вярната Импрезка с Аутбек дизел модел '08-'09. Всяко мнение е добре дошло като моля собствениците на дизел да се изкажат по темата, тъй като предполагам имат 4-5год натрупан опит и мнение, на което разчитам!
_________________ Subaru Outback 2.5 '05 MT Subaru Impreza 2.0 '99 MT http://www.subaru.bg/forum http://logo-subaru.hit.bg/bener-newlogo-sw.jpg
|
|
|
Пон Май 05, 2014 6:47 pm |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Мнения: 857 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
Разходи се малко в под форум Боксер дизел! Първите 08-04.10 имат проблем с коляновия вал. Нататък остава само частичен проблем с DPF филтъра,но той се лекува вече. Иначе страхотен двигател като динамика и разход . Варна 7.0-7.4 ; извънградско 120км/ч 6.5л, ;170км/ч 8.5л(темпомат,магистрала)
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Вто Май 06, 2014 8:27 am |
|
|
Bai Vladi
Регистриран на: Нед Фев 13, 2011 3:42 pm Мнения: 49 Местоположение: Varna
Skype: Bai.Vladi
Автомобил: subsru Forester XT 2017
Рейтинг: 16
|
На 80 000 км сменяш съединител. Мисля че това е най-слабата част на дизелаците.
|
|
|
Вто Май 06, 2014 9:43 am |
|
|
ComingSoon
Регистриран на: Вто Май 06, 2008 6:58 pm Мнения: 1021 Местоположение: Варна
Автомобил: Legacy 2.5 MT, 03
Рейтинг: 246
|
При бензините съединител също се сменя "често". 100-130 хил горе-долу. Освен това съединителя няма нищо общо с мотора. Само е монтиран между него и ск. кутия
_________________ Странно защо на всички новини не пише "платен репортаж".
|
|
|
Вто Май 06, 2014 9:50 am |
|
|
Bai Vladi
Регистриран на: Нед Фев 13, 2011 3:42 pm Мнения: 49 Местоположение: Varna
Skype: Bai.Vladi
Автомобил: subsru Forester XT 2017
Рейтинг: 16
|
ComingSoon написа: При бензините съединител също се сменя "често". 100-130 хил горе-долу. Освен това съединителя няма нищо общо с мотора. Само е монтиран между него и ск. кутия Имах предвид , че това е слабото място на колите като цяло. Трябва да се има предвид като разход. Пълния оригинален комплект съединител струва колкото 15 годишна кола.
|
|
|
Вто Май 06, 2014 9:55 am |
|
|
norcho
Регистриран на: Пет Мар 06, 2009 5:56 pm Мнения: 141 Местоположение: София
Автомобил: Outback '05
Рейтинг: 15
|
mirovarna написа: Разходи се малко в под форум Боксер дизел! Първите 08-04.10 имат проблем с коляновия вал. Нататък остава само частичен проблем с DPF филтъра,но той се лекува вече. Иначе страхотен двигател като динамика и разход . Варна 7.0-7.4 ; извънградско 120км/ч 6.5л, ;170км/ч 8.5л(темпомат,магистрала) Поизчел съм темите за дизеловия мотор. До колкото схващам си е чист късмет дали колата ще има проблем с коляновия вал или не. Разбрах, че проблемът се явява при първите 80 000км и трудно може да се хване по VIN дефектната серия. Явно и съединитела е слаб, може би е същия като на бензиновите варианти и не издържа на въртящия момент на дизеловия агрегат повече от 80 000км. А какво ще кажете за 5-степенната скоростна кутия? Не е ли пропуск при първите модели? Има ли проблеми с дюзи, помпа и т.н. специфични за този мотор компоненти? Отново въпрос към собствениците на този мотор - следващото ви Субару отново ли ще е дизел или бихте се върнали към стария и сигурен вариант на бензин+газ?!
_________________ Subaru Outback 2.5 '05 MT Subaru Impreza 2.0 '99 MT http://www.subaru.bg/forum http://logo-subaru.hit.bg/bener-newlogo-sw.jpg
|
|
|
Вто Май 06, 2014 7:24 pm |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Мнения: 857 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
Моето следващо Субару ще е пак дизелак!
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Сря Май 07, 2014 6:04 am |
|
|
edd2
Регистриран на: Пон Май 09, 2011 5:44 pm Мнения: 144 Местоположение: Gabrovo
Автомобил: Легаси 2,0 D
Рейтинг: 46
|
Легаси дизел за 3год. 110000км .Среден разход 5,8-6.4 досега съм сменял накладки и тампони на предна щанга/2бр по 8лв/.Предстои тези тампони да ги сменя пак на следващото обслужване.Съединителя няма признаци на износване според мен .Бих си взел бензин поради една причина-по-висока мощност.
|
|
|
Сря Май 07, 2014 8:32 am |
|
|
mcrae
Регистриран на: Съб Дек 17, 2011 6:46 pm Мнения: 88 Местоположение: Skokloster, Sverige
Автомобил: Subaru Forester 2.0D XE
Рейтинг: 26
|
Forester 2009 на 111000 км без проблем с мотор или съединител... ... и моето следващо Субару ще е дизел (освен ако не е WRX STI), но 99% ще е автомат - за градско каране изобщо не ме кефи ръчния вариант (добре че градското ми каране е <10%) и го държа само с мисълта за Ecutek ремап в обозримото бъдеще.
не съм тествал дизела с CVT и оттам 1% колебание
_________________ http://www.spritmonitor.de/en/detail/487414.html
|
|
|
Сря Май 07, 2014 10:01 am |
|
|
bubaru
|
Аз не бих рискувал с кола от първите години. Ако замине мотора, разходите ще са като за още една такава....Иначе колата е много добра. Малко са ми странни скоростите, първата е прекомерно дълга при 5МТ ,но това е въпрос на вкус....
|
|
|
Сря Май 07, 2014 11:45 pm |
|
|
ico_tech
|
Колега norcho, ако твърдо си решил да взимаш първата генерация, въпреки предупрежденията и цялата 'Илиада' за валовете аз бих обърнал внимание на две неща: - гледай обявите в mobile.de. Там често е споменато дали двигателя е сменян и кога (шорт блок разбира се) - Така поне ще си по - спокоен (въпреки, че в чуждите форуми има случаи на двойно и тройно подменяне на блока); - според статистиката тези проблеми се появяват между 80к и 120к. Ако колата е на повече километри най-вероятно е минала вече опасността от тази болест. Остава си проблема с DPF-a - там вече е на късмет. И на теб късмет с избора.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Чет Май 08, 2014 7:56 am |
|
|
Blizzarder
Регистриран на: Сря Яну 16, 2013 6:28 pm Мнения: 35
Автомобил: WRX 99
Рейтинг: 15
|
Искам да се включа с нов въпрос по темата. Тъй като и аз се оглеждам за дизел от същата година с проблемните колянови валове: Ако на теория този вал се скъса (колата естествено не е в гаранция), някой правил ли е подобен мотор в България, освен в оторизирания сервиз на субару? И най-важният въпрос е колко струва подобен основен ремонт на двигателя? (разбира се приблизителни стойности )
|
|
|
Пет Май 09, 2014 3:55 pm |
|
|
dancho.danev
Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm Мнения: 218 Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
|
За 104000км. никакви проблеми Съединителя ми е като нов,но това може би е защото повече от половината километри са минати на 6-та по магистрала. Проблема с филтъра се решава по два начина или с ампутация или наливаш само хубава нафта.В България съм си идвал до сега 6 пъти с моята печка и налея ли нещо различно от премиум горивата на ОМВ или ШЕЛ лампата светва,случи ми се 3 пъти. В западна Европа зареждам където е най-евтино и проблем не съм имал никога. Успех с покупката.
|
|
|
Пет Май 09, 2014 4:41 pm |
|
|
bubaru
|
dancho.danev написа: Проблема с филтъра се решава по два начина или с ампутация или наливаш само хубава нафта.В България съм си идвал до сега 6 пъти с моята печка и налея ли нещо различно от премиум горивата на ОМВ или ШЕЛ лампата светва,случи ми се 3 пъти. В западна Европа зареждам където е най-евтино и проблем не съм имал никога.
Каква нафта и от къде си сипвал в БГ, че чак 3 пъти ти е светвала лампата ?
|
|
|
Съб Май 10, 2014 11:32 pm |
|
|
Jores
Регистриран на: Съб Окт 20, 2012 12:19 am Мнения: 256
Автомобил: Subaru Forester 2.0 Diesel MY2009
Рейтинг: 120
|
Blizzarder написа: Искам да се включа с нов въпрос по темата. Тъй като и аз се оглеждам за дизел от същата година с проблемните колянови валове: Ако на теория този вал се скъса (колата естествено не е в гаранция), някой правил ли е подобен мотор в България, освен в оторизирания сервиз на субару? И най-важният въпрос е колко струва подобен основен ремонт на двигателя? (разбира се приблизителни стойности ) Koлега, спокойно, този проблем се случва при под 1% от боксер дизелите между 2008ма и 2010та. Доказана статстика.
|
|
|
Нед Май 11, 2014 12:37 am |
|
|
dancho.danev
Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm Мнения: 218 Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
|
bubaru написа: dancho.danev написа: Проблема с филтъра се решава по два начина или с ампутация или наливаш само хубава нафта.В България съм си идвал до сега 6 пъти с моята печка и налея ли нещо различно от премиум горивата на ОМВ или ШЕЛ лампата светва,случи ми се 3 пъти. В западна Европа зареждам където е най-евтино и проблем не съм имал никога.
Каква нафта и от къде си сипвал в БГ, че чак 3 пъти ти е светвала лампата ? Първото светване се получи след зареждане от Петрол. Прибирах се от морето към Ст. Загора (аз съм от там) резервоара ми беше почти празен и налях около 20л. До Ст. Загора никакъв проблем,на другия ден повъртях малко градско и филтъра светна Газ към Казанлък и след 20-тина км. угасна. Това се случи още при първото ми идване в Бг. Следващите 4 пъти не съм грешил бензиностанциите и не съм имал проблеми Най-голям Х..............й ядох януари тази година.С празен резервоар спирам на ОМВ Ст.Загора до автогарата и по погрешка заредих от обикновенната нафта за 100лв.В Австрия слагам само такава. След 2 дена само градско около50-60км филтъра светна. Отново познатата процедура с пътя към Казанлък,но стигнах до града а проклетата лампа не гасне.Върнах се до Ст. Загора и отново нищо,обърнах на бирената фабрика и отново към Казанлък. Този път карах само на 3-та 3000об. Колата реве като убодена мечка а аз псувам гъсто гъсто и ми иде да се пукна от здраво място.Едва на връщане лампата угасна и в колата замириса на нещо гадно. На другия ден след обед филтъра светна отново. Тръгнах в посока Пловдив,без да имам работа там,с ясното съзнание,че трябва да изгоря цялата останала ми в резервоара помия. Този път лампата угасна бързо,но аз продължих да си карам без цел и посока докато не светна оная другата за горивото.
|
|
|
Нед Май 11, 2014 2:55 pm |
|
|
bubaru
|
Странно..егати късмета имаш. Че ни е зле нафтата, зле е, ама гледам бая коли дизелови с ПДФ има в БГ и не вярвам всичките да им светва лампата при първото зареждане. Поне моя опит от 3-4 други марки не е такъв, да не казвам че филтър светнал не съм виждал....
|
|
|
Нед Май 11, 2014 5:54 pm |
|
|
norcho
Регистриран на: Пет Мар 06, 2009 5:56 pm Мнения: 141 Местоположение: София
Автомобил: Outback '05
Рейтинг: 15
|
А какво ви е мнението ако сравните дизеловия боксер на Субару с друг дизелов двигател на кола, която сте притежавали? Плюсове, минуси, разходи за поддръжка?
_________________ Subaru Outback 2.5 '05 MT Subaru Impreza 2.0 '99 MT http://www.subaru.bg/forum http://logo-subaru.hit.bg/bener-newlogo-sw.jpg
|
|
|
Пон Май 12, 2014 4:11 pm |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Мнения: 857 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
Имах Зафира 2006 1.9CDTI 120кс. Запуши EGR клапан и се наложи нов- било фабричен дефект ,но колат беше излязла от гаранция. Сложих Чип за 150кс- вървеше добре ,но вибрациите от дизела бяха пъти повече от боксера. Боксера работи като бензин
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Пон Май 12, 2014 7:28 pm |
|
|
dancho.danev
Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm Мнения: 218 Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
|
bubaru написа: Странно..егати късмета имаш. Че ни е зле нафтата, зле е, ама гледам бая коли дизелови с ПДФ има в БГ и не вярвам всичките да им светва лампата при първото зареждане. Поне моя опит от 3-4 други марки не е такъв, да не казвам че филтър светнал не съм виждал.... Пожелавам ти никога да не видиш такова нещо
|
|
|
Вто Май 13, 2014 10:09 am |
|
|