Автор |
Съобщение |
Infinium
Регистриран на: Пет Окт 10, 2014 2:43 pm Мнения: 24 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester 2.0 2009
Рейтинг: 15
|
Здравейте, имам следното питане, тък като съм обвзет от колебания. С какъв акумулатор излизат дизеловите Форестъри от завода? На моя (който купих 2ра ръка) е с 60 Ah и онази вечер не успя да запали, но подозирам забравена лампа в багажника. Но нещо ме човърка, че това е много малко за дизелов автомобил, пък и зима иде . Споделете вашите знания/виждания по въпроса.
|
|
|
Пон Окт 19, 2015 11:18 am |
|
|
subidoo
Регистриран на: Вто Окт 02, 2012 8:41 pm Мнения: 79
Автомобил: subaru outback 2008
Рейтинг: 101
|
Оригиналния е:
Model - 2.0 L DOHC diesel turbo Battery Type and capacity (5HR) - 12 V — 64 AH (95D26L) А иначе на Bosch серия asia silver s4 има 70Ah, който на габаритни размери е колкото оригиналния Panasonic
_________________ subaru-varna.com
|
|
|
Пон Окт 19, 2015 9:02 pm |
|
|
Infinium
Регистриран на: Пет Окт 10, 2014 2:43 pm Мнения: 24 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester 2.0 2009
Рейтинг: 15
|
Мда Харесах си един Varta Blue Dinamic 70 Ah, 12 V, 630 A, P Asia. Много интересно, че в каталозите за акумулатори дават за Форестъра 95Ah, което пък не е ли пресилено? Все пак въпроса опира до максимален стартов ток и заряд от алтернатора.
|
|
|
Вто Окт 20, 2015 11:42 am |
|
|
Vami
|
На другата ми кола, когато сменях акумулатора, послушах съвета на един колега (електрончик и електротехник) и не сбърках. Поставих максимално голям акумулатор, който се побира в гнездото. Стартовия му ток и капацитет са доста над изискванията, но проблеми не съм имал вече 4-та година. Избрах необслужваем на EXIDE и за периода нито съм го зареждал, нито нищо. С него при палене не ми се рестартира радиото. На Аутбека е сложен по изискванията на Субару и при въртене на стартер, заводското радио се рестартира, което е дразнещо. Като му дойде времето, ще го заменя с такъв с максимален капацитет, дори и по-голям по размери, но трябва да си намеря по-голямо легенче.
|
|
|
Вто Окт 20, 2015 11:53 am |
|
|
redplane
Регистриран на: Чет Юни 11, 2015 6:05 am Мнения: 44 Местоположение: Варна
Автомобил: Subaru Legacy 3.0R MY06
Рейтинг: 48
|
Battery Type and capacity (5HR) - 12 V — 64 AH (95D26L) Това е по японския 5 часов стандарт. По мои спомени повечето акумулатори ,които се продават в бг ,са измерени по 20 часовия стандарт. Ето линк където са обяснени разликите http://gbindustrialbattery.com/Battery_ ... tings.htmlи още един линк за сваляне на екселски файл за да можеш да конвертираш. http://www.battery-additive.com/Battery ... ulator.xlsНакратко ако вземаш акумулатор измерен по 20hr стандарт трябва да е около 100АН , ако е по 10hr трябва да е около 75АН
_________________ Legacy H6 AT MY06
|
|
|
Пон Окт 26, 2015 10:09 am |
|
|
Alxx
|
+1 за комбинацията Exide и максимален размер. Четири ексайд-а съм купувал за различни коли досега и нито един не е сдал багажа твърде рано, а са видели бая тормоз. Някога, отдавна карах такси и 4 години живот в корейско такси, с мощно CD и радиостанция с усилвател смятам за постижение.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Окт 26, 2015 12:01 pm |
|
|
mgmintchev
Регистриран на: Чет Авг 27, 2009 9:50 pm Мнения: 14 Местоположение: Пловдив
Skype: mgmintchev
Автомобил: Subaru Forester 2.0D
Рейтинг: 15
|
Здравейте и за много години. Имам Forester Diesel от 08.2009, закупен от Subaru Пловдив. До 30.12.2015 нямах проблеми в акумулатора. Истината е че имам гараж и това облекчава запалването и в най студените дни. Все пак оригиналния акумулатор на Panasonic се представи отлично и издържа 6.5 години и 120000 км. Днес го смених с Bosh S4 Asia 70 АH. Този акумулатор се побира точно в нишата и за това предпочетох него. Има подобна версия на Varta със същите размери и останалите параметри. Избрах Bosh и се надявам да изкара поне 4 години.
|
|
|
Сря Яну 06, 2016 10:36 pm |
|
|
tony
|
Тези япончета отново доказват качествата си. Моят служеше вярно точно 6 години. Беше заменен с Монбат, но след една година, в студените дни, бая въртях стартера. Показах му червен картон. От три дни съм с Бош S4 70Ah.
|
|
|
Чет Яну 07, 2016 12:38 am |
|
|
jufta
Регистриран на: Съб Юни 28, 2014 6:50 pm Мнения: 23
Автомобил: Subaru Legacy Diesel
Телефон: 0886934529
Рейтинг: 0
|
Изглежда и при Легаси акумулатора е същият Battery Type and capacity (5HR) - 12 V — 64 AH (95D26L) Panasonic,и те така 7 години,и дойде време за смяна.И аз както колегата Alxx заложих на Exide.
|
|
|
Нед Яну 24, 2016 4:44 pm |
|
|
zimbabtrekla
Регистриран на: Пон Юни 28, 2010 9:22 am Мнения: 3
Автомобил: Subaru Forester boxer diesel
Рейтинг: 6
|
Някой има ли представа за максималните размери на акумулатора, който може да се събере в гнездото?
_________________ Subaru Forester 2.0D
|
|
|
Чет Дек 15, 2016 9:45 am |
|
|
mgmintchev
Регистриран на: Чет Авг 27, 2009 9:50 pm Мнения: 14 Местоположение: Пловдив
Skype: mgmintchev
Автомобил: Subaru Forester 2.0D
Рейтинг: 15
|
Здравейте, Както споделих купих акомулатор Bosh S4 Silver ASIA 70Ah защото се побира точно в отреденото пространство. От страницата на онлайн магазина ето спецификациите на този акомулатор: кат. номер: BA-S40260 категория: Акумулатори на ниски цени марка: Bosch капацитет: 70 Ah пусков ток: 630 A (EN) напрежение: 12 V разположение на полюсите: десен + размери: 261x175x201 mm тегло: 16.90 kg предназначение: леки автомобили, ванове, лекотоварни Гаранционен срок: 36 месеца
Това е оптималния размер който би могъл да се използва. Според мен с известно усилие може да се вмъкне малко по голям размер, но трябва да се преработят сериозно основата и осигуряващата скоба - общо взето не е много добра идея. Модификацията ASIA e определяща защото всички японски автомобили имат този стандарт за размерите на акомулатор с такъв капацитет.
|
15
|
|
Пет Дек 16, 2016 3:56 am |
|
|
gligor
Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm Мнения: 65 Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 60
|
И аз трябваше да сменя оригиналния на Panasonic на 7г и 100к км; обаче не съм сигурен за 100Ah посочено по-горе, защото страницата е за електрокари и големи батерии; а и Бош със сигурно са сметнали какво е нужно по спецификация, даже проверих в техния каталог: https://www.bosch-automotive-catalog.co ... fqg839bserИзлиза точно S4 026, 70Ah, 630A, от Азиатската серия. Взех обаче от серията S3 - същият на ток, но на размери малко по-дълъг и по-нисък; стана, но трябваше да го повдигна с подложка. По-добре човек да си вземе по размер.
|
|
|
Пет Окт 25, 2019 5:30 pm |
|
|
Alxx
|
Само за статистиката, колко ти излезе, че имам нещо предвид?
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пет Окт 25, 2019 5:51 pm |
|
|
nikentce
|
Миналата седмица бях в акумулатори.бг - очакват всеки момент доставка на нов тип акумулатори, предназначени основно за автомобили със Старт/Стоп, които ще са по-компактни и с по-силен стартов ток и ампераж. Това ще е добър вариант за нашите дизеларки, дето мястото им за акумулатор е като за цигарена кутия, а нуждата от ток - като на всяка друга дизеларка . Проучвам сериозно темата, че текущият, който ми го дадоха с колата от автокъщата вече почва да поизнемогва. Не мога да се сърдя - цели 3 г. изкара
|
|
|
Пет Окт 25, 2019 7:40 pm |
|
|
vlado_74
Регистриран на: Нед Яну 31, 2010 7:57 pm Мнения: 113 Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester
Рейтинг: 32
|
Преди няколко седмици си взех от акумулатори.бг Banner 70Ah дано да изкара 4 години ...
|
|
|
Пет Окт 25, 2019 9:22 pm |
|
|
Alxx
|
nikentce написа: Миналата седмица бях в акумулатори.бг - очакват всеки момент доставка на нов тип акумулатори, предназначени основно за автомобили със Старт/Стоп,... Тия как смело предлагат AGM-и на всеки срещнат, скоро ще имат могъщи сеири с рекламации. AGM НЕ става за нашите сегашни коли. Ако някой държи, ще разтегна локума защо. P.S. И в момента даже имам AGM, EFB и прочее усилени батерии, но не са за нас. Иначе за спорта, от ноември ще имам и Варта под ръка.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Окт 26, 2019 8:43 am |
|
|
nikentce
|
Alxx написа: Тия как смело предлагат AGM-и на всеки срещнат, скоро ще имат могъщи сеири с рекламации. AGM НЕ става за нашите сегашни коли. Ако някой държи, ще разтегна локума защо. P.S. И в момента даже имам AGM, EFB и прочее усилени батерии, но не са за нас. Иначе за спорта, от ноември ще имам и Варта под ръка. Не виждам причина да не разтягаш локума , стига да имаш време и възможност разбира се. На всички дизелаци ни е важно, особено да не хвърляме пари на вятъра.
|
|
|
Съб Окт 26, 2019 7:38 pm |
|
|
Alxx
|
Максимално просто: АГМ акумулаторите са създадени да търпят пикове от 14,8 и понякога чак до 18 волта от системата за рекуперация, това им е идеята. Обикновен алтернатор не може да ги зарежда адекватно, алгоритъмът на заряд изисква алтернаторът да се управлява със софтуер, предвиден за конкретния тип. При новите Ауди, например, могат да се кодират само акумулатори от конкретна марка и модел. Гадно, а? Второто, още по-важно: АГМ акумулаторът не търпи, ама никак висока температура и затова на колите предвидени за такъв се монтира в багажника или друго студено място, не при ДВГ. За EFB акумулаторите важи почти същото. Най-разумното решение за дизелов мотор без с-ми за рекуперация и монтаж до ДВГ е батерия с Ca-Ca електроди и увеличен стартов ток. Типичен модел за целта е Moll M3 K2, който е с доста дебели плочи и търпи всевъзможни извращения от нехайни собственици.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
15
|
|
Нед Окт 27, 2019 2:13 am |
|
|
gligor
Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm Мнения: 65 Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 60
|
Alxx написа: Само за статистиката, колко ти излезе, че имам нещо предвид? 150лв с 3г гаранция от Кауфланд, имше ги в брошурата миналата седмица, иначе към 200лв вървят май Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
Пон Окт 28, 2019 11:29 am |
|
|
Alxx
|
Цената и гаранцията са отлични, предвид факта, че Кауфланд си държат на името и търговската им гаранция е добра - рядко спорят и заменят. Друг е въпросът, че при монтажа на техен акумулатор не се следи изкъсо състоянието на колата по време на гаранцията, което е спорно дали е плюс или минус За мен лично е по-скоро минус. При мен нещата са други - аз следя стриктно нещата още при монтажа и след това през шест месеца по задължение. Проверката естествено е напълно безплатна и смятам, че е от взаимна полза да се следи състоянието на зарядната система. По ред причини не споменавам къде съм и какво продавам, но отдавна е ясно, че съм в бизнеса с масла и акумулатори. Чисто за пример: ако си купите акумулатор от Метро, Практикер или Мосю Бриколаж, ще се запознаем 100%. Пример №2: акумулаторите от посочените вериги не са по JIS стандарт и...нямате гаранция. Има доста търговци, които ще Ви заверят гаранция в този случай, но ще го намерят за претекст при отказ. Подбирайте какво и откъде си купувате! Един съвет: всичко е пари и...отношение. Не правете компромис с нито едното!
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Ное 13, 2019 8:07 pm |
|
|