Правила за пускане на обяви в раздела
Тук е мястото за обсъждане на дизеловите мотори на Subaru
Да разбуним духовете :) На колко километра са ви дизелите ?
Автор |
Съобщение |
takinardi
Регистриран на: Пет Апр 03, 2015 9:41 am Постове: 155 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Honda
Рейтинг: 89
|
Нулирането се прави след всяка смяна на маслото. ECU- то си "смята", кога е дошло време за смяната му. Демек това си е един вид сервизен интервал. Почти всяка кола с борд компютър си има сервизен интервал, който се нулира при смяна на масло, но вече компа, какво смята по време на пробега е друг въпрос. Може да отброява просто километрите или както е при нас с регенерациите и разреждането. Има голяма разлика за маслото дали ще се кара 10к км градско, карани на къси разстояния или 10к навъртени за няколко месеца извън града. На жена ми колата, примерно, се кара само градско и на къси разстояния и сменям маслото всяка година на я има 2-3к км, я не. Просто конденза, който се натрупва в него зимата му скъсява живота драстично, въпреки, че е хубава пълна синтетика.
@Warxcell за 200км едва ли ще стане нещо, но лично мен би ме било шубе особено, след като и лампа свети на таблото. За Веко ойл не знам нищо. Не съм сменял масло в официален сервиз, но принципно ако те са такъв би трябвало да го правят, дали по този начин или с диагностична апаратура.
|
14
|
|
Сря Окт 11, 2017 8:04 am |
|
|
nikentce
|
takinardi написа: Нулирането се прави след всяка смяна на маслото. ECU- то си "смята", кога е дошло време за смяната му.... Много ти благодаря за пояснението. Насъбра ми се вече за черпене
|
|
|
Сря Окт 11, 2017 1:17 pm |
|
|
dancho.danev
Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm Постове: 218 Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
|
Здравейте колеги Много сте го разчепкали този ДПФ филтър, но защо тук? Има си тема за този проблем. И тъй като аз съм го ял големия ще се опитам да помогна до колкото мога. Предполагам на всички е известно, че лампата на ДПФ-а има 2 режима на работа. 1 Свети постоянно. Получава се обикновено при лошо гориво или много градско каране на къси дистанции. Това не е болка за умирачка, с каране на високи обороти нещата се оправят. 2 Лампата мига. Тук вече нещата са сериозни и са свързани с много нерви и неприятности. Мигащата лампа не означава винаги запълнен ДПФ. В повечето случаи това се дължи на 10% Oil dilution ratio. Нулира се маслото и лампата угасва без да се прави принудителна регенерация. Лично на мен това ми се е случвало 2 пъти за по-малко от 2000км и % на запълване винаги е бил малък. Реално разреждане на маслото няма! Мерил съм със щеката и нивото винаги е било едно и също. Ако наистина маслото беше станало с 1,2л повече този мотор щеше да цвърчи от всякъде. Това обаче е сигурен признак, че ДПФ-а има нужда от почистване. Нормално това трябва да стане на 200 000км. но с българската нафта проблема идва доста по рано. Аз се справих с Хенум и продължавам на "поддържаща терапия" с добавки за горивото от тази фирма. Вече 30 000км без проблем. Хубаво е да се знае, че при мигаща лампа филтъра не работи. Продължават да се натрупват сажди и след около 300км светват още много ламби на таблото. Тогава без принудителна регенерация не може.
|
|
|
Сря Окт 11, 2017 8:15 pm |
|
|
nikentce
|
dancho.danev написа: Здравейте колеги Много сте го разчепкали този ДПФ филтър, но защо тук? Има си тема за този проблем. Прав си колега, ама като се бунят духовете на Boxer Diesel неминуемо се стига поне до една от двете теми: DPF и блокирал двигател Та тъй да се каже - все сме си по темата
|
|
|
Сря Окт 11, 2017 8:34 pm |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Постове: 282 Рейтинг: 75
|
dancho.danev написа: Здравейте колеги Продължават да се натрупват сажди и след около 300км светват още много ламби на таблото. Тогава без принудителна регенерация не може. Засега минах точно толкова и няма други лампи - може би защото беше само извънградско и тогава DPF-a успява да се справи само пасивната регенерация. Утре ще видим като отида до сервиза, имам още 50тина км с мигаща лампа. Все още нямам видим проблем с колата след тези км, изпреварвах си също без проблем (е без нормалния ряз с които тръгвам, а вместо това мнооого плавно изпреварване като почвам от 2000 оборота до около 2500 оборота и сменям).
|
|
|
Пет Окт 13, 2017 1:03 pm |
|
|
takinardi
Регистриран на: Пет Апр 03, 2015 9:41 am Постове: 155 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Honda
Рейтинг: 89
|
Аз мисля, че ти свети, заради oil dilution ratio, нали каза и че си преди смяна на масло, тъй че нормално.
|
|
|
Пет Окт 13, 2017 1:20 pm |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Постове: 282 Рейтинг: 75
|
takinardi написа: Аз мисля, че ти свети, заради oil dilution ratio, нали каза и че си преди смяна на масло, тъй че нормално. Така, таман ме обслужиха. Казаха, че дпф мига защото е имало много прекъснати регенерации. От 120 имало 60 успешни. Не е бил задръстен, няма сажди. Смениха маслото и ми препоръчаха по-често да карам над 2000 оборота до около 3000 в градски условия. Бонус от обслужването: изпуснал амортисьор, разбити втулки и стабилизираща щанга. След около месец ще ходя да ги сменят. Таман качих шипка и няма проблем с дпф за сега, ще му дам втори шамс.
|
|
|
Съб Окт 14, 2017 2:21 pm |
|
|
takinardi
Регистриран на: Пет Апр 03, 2015 9:41 am Постове: 155 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Honda
Рейтинг: 89
|
Нека не те обезкуражавам, но аз на моя бях му дал даже и трети шанс...
|
|
|
Съб Окт 14, 2017 8:57 pm |
|
|
dancho.danev
Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm Постове: 218 Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
|
Значи в общи линии съм бил прав. В резултат на многото прекъснати регенерации компютъра е отчел 10% повече масло и лампата е започнала да мига. Всеки който желае да елиминира този проблем да си направи системата за отчитане на състоянието на ДПФ-а в реално време. Колегата deo76 е обяснил много добре как се прави, а аз съм дал линкове за евтино закупуване на буксата. Инфото е в темата за ДПФ-а. Проблем е обаче, че не работи на всички модели коли. При Форестър е перфектно, но на Импреса не тръгва. За другите модели нямам информация. Ако сте от хората без късмет просто си нулирайте маслото от време на време и проблемите ви ще намалеят чувствително.
|
|
|
Нед Окт 15, 2017 10:33 am |
|
|
tarambuka3500
|
истината колеги е, че всеки уикенд трябва да се пътува някъде DPF-a е един добър повод да се оправдае това (ако е необходимо) --- другото е, че сервизният интервал от 15,000км май е леко нереалистичен за нашите условия и стил на каране, та май ще го намаля и аз на 12-13 макс
|
|
|
Нед Окт 15, 2017 10:39 pm |
|
|
nikentce
|
Warxcell написа: takinardi написа: Аз мисля, че ти свети, заради oil dilution ratio, нали каза и че си преди смяна на масло, тъй че нормално. Така, таман ме обслужиха. Казаха, че дпф мига защото е имало много прекъснати регенерации. От 120 имало 60 успешни. Не е бил задръстен, няма сажди. Смениха маслото и ми препоръчаха по-често да карам над 2000 оборота до около 3000 в градски условия. Бонус от обслужването: изпуснал амортисьор, разбити втулки и стабилизираща щанга. След около месец ще ходя да ги сменят. Таман качих шипка и няма проблем с дпф за сега, ще му дам втори шамс. Дай му шанс и ползвай следните добавки: http://www.bulmotors.com/xenum-in-and-out-cleanerhttp://www.bulmotors.com/xenum-dpf-pro- ... D0%B0-dpf-Ако караш по-често градско - редувай ги през около 5 000 км. или през 6 м. Ако имаш по-чести пътувания извън града - през около 8 000 км. или пак през 6-7 месеца. Не са евтини като първоначaлана инвестиция, но на 10 000 км. общо 150 лв. не е болка за умирачка, а и парите си ги избива в крайна сметка. Аз също си поръчах буксата, описана от deo76 и я чакам да пристигне, за да си инсталирам torque-a.
|
|
|
Вто Окт 17, 2017 8:35 am |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Постове: 282 Рейтинг: 75
|
Здравейте, да разкажа какво се случва: Минах 9 000 км. от обслужването - 3 000 от тях чисто извънградско. Другите са ми до работа - сутрин на студен двигател 20км. около 20мин. и вечер същото - смесено каране. Засега не е светвала лампата - или от сервиза са направили нещо да не светва никога - или карането като бензинка дава резултат (като изпреварвам почвам от 2000 оборота и сменям на 4-4 500 оборота. Гледам да не пада под 1500 оборота никога - освен когато е на моторна спирачка.) Добавка единствено преди 1000 км сипах от тази: viewtopic.php?p=210411#p210411П.С. Миналата седмица понеделник, големия сняг на Шипка беше много яко Теглих една А4-ка нагоре у снега. И VDC е много яко, явно гумите са ми малко гадни, като вляза с по-висока скорост в завоя и като се получи недозавиване удря спирачката на вътрешните колела и я вкарва в пътя - малко по-рязко ама върши работа). А докато я дръпна догоре ми изкара 20 на 100 среден разход - дори с 200 не е вдигала толкова
|
|
|
Нед Дек 03, 2017 11:59 pm |
|
|
nikentce
|
Warxcell написа: Здравейте, да разкажа какво се случва: Минах 9 000 км. от обслужването - 3 000 от тях чисто извънградско. Другите са ми до работа - сутрин на студен двигател 20км. около 20мин. и вечер същото - смесено каране. Засега не е светвала лампата - или от сервиза са направили нещо да не светва никога - или карането като бензинка дава резултат (като изпреварвам почвам от 2000 оборота и сменям на 4-4 500 оборота. Гледам да не пада под 1500 оборота никога - освен когато е на моторна спирачка.) Добавка единствено преди 1000 км сипах от тази: viewtopic.php?p=210411#p210411П.С. Миналата седмица понеделник, големия сняг на Шипка беше много яко Теглих една А4-ка нагоре у снега. И VDC е много яко, явно гумите са ми малко гадни, като вляза с по-висока скорост в завоя и като се получи недозавиване удря спирачката на вътрешните колела и я вкарва в пътя - малко по-рязко ама върши работа). А докато я дръпна догоре ми изкара 20 на 100 среден разход - дори с 200 не е вдигала толкова Браво, а за малко щеше да оперираш DPF-а Вече близо месец карам следейки регенерациите с torque-а по описанието от колегата deo76. Супер ефективно е. Като наближи 60% запълване - дебна да започне регенерацията и яко газ . Препоръчвам ти да го ползваш - така няма да стигаш до положението в което се беше озовал(много прекъснати регенерации). Гаранция нищо не са ти направили на лампата в сервиза. И аз така я карам като теб, особено след като смених съединител и маховик. Всички колеги дето са писали тук по форума за Diesel Boxer твърдят същото - кара се като бензинка тоя мотор
|
|
|
Пон Дек 04, 2017 9:53 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта |
|