Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 9:29 am



Отговори на тема  [ 20 мнения ] 
 Информация за двигател 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 11, 2016 9:23 am
Мнения: 4
Автомобил: Subaru Lagacy 2.0TD
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги! ;)
От скоро съм горд собственик на Легаси 2,0D 2009 г. нов внос от Швейцария на 206000 реални км.
Колата е в отлично състояние. Изчетох почти всичко за проблемния двигател и колянов вал и явно всичко е въпрос на късмет.
Но случайно разглеждайки сервизната книжка се наткнах на нещо интересно и помолих приятел с немски да помогне.
Оказа се че пише, че е сменен двигателя.
Реших да потърся по документите нещо но никаде даже не пише номера на двигателя само на рамата.
единствено на българския талон има номер на двигател.
Въпроса ми е : има ли начин по номера на двигателя да проверя някаде коя година е произведен?
Моля, ако някой има идея да ми помогне!

Вто Авг 30, 2016 9:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 26, 2011 6:28 pm
Мнения: 205
Местоположение: Gorna Oriahovitsa
Автомобил: Legacy diesel
Рейтинг: 59
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Нямаш повод за гордост.
 7

Чет Сеп 01, 2016 1:06 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, номера на двигателя не е приоритет в другите държави и рядко се посочва изрично както при нас. При гаранционна смяна на мотор на клиента може и да не му дадат много информация. Можеш да намериш номерата на блоковете, но са доста забутани. Щом е сменен двигателя почти сигурно е с новата модификация Euro 5. Ако всичко си му е наред карай и си свиркай, не се впускай във филма да търсиш проблеми без да ги имаш.
:)

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Сеп 01, 2016 3:01 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 11, 2016 9:23 am
Мнения: 4
Автомобил: Subaru Lagacy 2.0TD
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря ico_tech имате право няма смисъл да се задълбава.

Пет Сеп 02, 2016 9:52 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 26, 2011 6:28 pm
Мнения: 205
Местоположение: Gorna Oriahovitsa
Автомобил: Legacy diesel
Рейтинг: 59
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Eвро 5 двигателите се чупят точно, колкото и евро 4. Не зная от къде дойте тезата, че евро 5 нямат проблем. Прегледайте обявите, пълно е със счупени 2010, 2011 и над 200,000 км хиляди ги чупят. Не до 100-150, както твърдят на места. Без оглед на евро стандарта. Това ми беше мисълтта. Загуба на време е да проверяваш и да се притесняваш.

Съб Сеп 03, 2016 11:21 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Според друга теория ненавременната смяна на съединител и основната причина за счупените двигатели.

Нед Сеп 04, 2016 6:46 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 17, 2011 6:46 pm
Мнения: 88
Местоположение: Skokloster, Sverige
Автомобил: Subaru Forester 2.0D XE
Рейтинг: 26
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Vmax написа:
Според друга теория ненавременната смяна на съединител и основната причина за счупените двигатели.


някакви източници относно тая теория?

_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/487414.html

Сря Окт 26, 2016 2:13 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 14, 2009 11:37 am
Мнения: 1886
Местоположение: София
Skype: JBLmusic
Автомобил: Impreza3.3 Impreza H6T Subaru SVX
Рейтинг: 622
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Те половината немогат да си изтрият оригиналния съединител за каква смяна говорим на време?

_________________
1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару.
Тенчо Владев-0896404074

Сря Окт 26, 2016 9:54 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
1040 написа:
Те половината немогат да си изтрият оригиналния съединител за каква смяна говорим на време?

През "сервиза" ли ти минаха че се сдоби толкова опит и статистика?

Сря Окт 26, 2016 10:39 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 14, 2009 11:37 am
Мнения: 1886
Местоположение: София
Skype: JBLmusic
Автомобил: Impreza3.3 Impreza H6T Subaru SVX
Рейтинг: 622
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
От личен опит говоря винаги. Приказки от интернет си ги пазя за себе си по принцип :)

_________________
1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару.
Тенчо Владев-0896404074
 12

Сря Окт 26, 2016 10:53 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
mcrae написа:
Vmax написа:
Според друга теория ненавременната смяна на съединител и основната причина за счупените двигатели.


някакви източници относно тая теория?


Инфото е от сервиз специализиран в марката, където минаха доста дизели за ремонт и общото между тях е износването на съединител.
Няма категорично заключение че това е проблема, но е подозрително съвпадение.
Може да е просто част от причините - слаб колянов вал, тип регенерация, износен съединител/маховик предизвикващ вибрации и дисбаланс...

1040 ще сподели повече инфо с оглед потока от дизели, който е минал/минава през сервиза му :giggle:

Чет Окт 27, 2016 6:25 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
От колега с боксер дизел, който с механик обслужващ друга марка (маниак на тема Ауди и дизеловите им агрегати) - много кадърно момче, правиха рисърч и знам, че при запушен катализатор също се създават условия за супване на вала. Бяха проверявали неговия Аутбек и се оказа, че при 6 ат на вход на катализатора от другата му страна почти не излиза въздух. Газовете с мъка излизали през снадката преди катализатора. Махнаха го. Също така при снадка (тройник?) за въздуха на турбото има условия за разхерметизиране и попадане на вода, което пък предизвиква хидравлични удари - помня, че го преправяха. Колата е с първия, проблемен дизел и след интервенциите работи много добре. Ако прочете темата може по-подробно да обясни...

Чет Окт 27, 2016 7:41 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 11, 2016 9:23 am
Мнения: 4
Автомобил: Subaru Lagacy 2.0TD
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Цитирам колегата ico_tech от темата за скъсан колянов вал. Информацията ми се струва доста изчерпателна и интересна:

ico_tech написа:
Колеги,
понеже виждам, че възраждате темата и въпросите и на скорошни и бъдещи собственици започват да се повтарят нека да обобщя това, което аз съм изровил по форумите. В последно време джамбазите внасят все повече Субару коли EURO 4 и предполагам, че слабо информираните нови собственици с попарен първоначален ентусиазъм ще нарастват.
След широко обсъждане в чуждите форуми (немски основно) проблемите на първото поколение на субару боксера се свеждат до:
1) дефектна серия на шорт блоков, при които е установена грешка при робота нанасящ силикона между двата блока. В последствие се оказва, че при сглобяване частично се запушва маслената магистрала и резултата е oil starvation (недостатъчен дебит) за шийки на основен вал (обикновено #2 - средна) - резултат: задиране и скъсване колянов вал;
2) проблем с хлабини в основни шийки на серия блокове и валове - реултат: задиране и късане на вал ИЛИ чупене пети (чугунени вложки в алуминиевата отливка) на основни лагери. Обърнете внимание на последното, защото то е в основата на измамата при джамбазите. Има варианти, в които се чупи петата на 1ви основен, който е и аксиален. Вала стяга в лагера и той започва да се върти по гърба. В резултат мотора работи, но започва теч на масло през семерингите, т.к. аксиално вала вече не е осигурен коректно и "играе" напред назад. ОБАЧЕ колата е в движение и е продаваема.

3) материал на коляновия вал - серия валове с проблем в състава водещо до крехко счупване.

4) други проблеми, които съпътстват боксер дизел мотора:
- DPF филтър - в първото поколение е затворен и често се запушва. Това често разбива мечтите на новите собственици хем да карат Субару, хем да е икономично (не че има такова :D ). Резултата от задръстването е честа регенерация, особено ако колата се кара в града на кратки разстояния. Регенерацията води до завишаване на термичния режим на двигателя и възможна поява на други проблеми (особено при кофти масло),но и до разход надминаващ доста показания в техническата спецификация;
- съединител - това е тема на дискусии, защото е чисто субективен проблем. Всички Субару модели с ръчна кутия страдат от слаб съединител (не включваме STI с разните му керамики) Когато водача идва от марка с по-добре изчислен амбрияж и е свикнал левия му крак да почива на съединителя и да потегля бавно и плавно като корабче на Сена - трябва да се подготви за смяна на 70к км. При дизела упражнението е близо 2000 лв.(заради демпфера). При обикновен маховик решението е - хората облегнати добре в колата и съединителят се пуска бързо докато усетите камшичен удар в малкия мозък ROFL (в кръга на шегата)
- горивни дюзи - ако диагнозата се забави става голям проблем. Обикновено прогаря бутало или чупи парче което прави поне един цилиндър на мармалад.

След оплакванията на представителствата основно в Европа, FHI променя конструкцията на два пъти до Април 2010. Промените са основно с вала.
От същата година започва и предлагането на модифициран двигател EURO 5. Промените в Евро 5 са по-генерални и включват промяна на конструкцията на тунела, хлабините и прочие. След тази корекция оплакванията намаляват драстично. Именно затова е препоръчително купуването на субару дизел да е от типа ЕВРО 5 ИЛИ в документите да присъства свидетелство, че двигателят на кола от 11'2007 - 12'2009 е със сменен двигател (който обикновено е EURO 5).

Съвет: избирайте субару дизел много внимателно и най-добре с човек познаващ марката. Алтернативата ремонт винаги съществува - все пак това е машина, но малко хора/сервизи ще се захванат с такъв и ще Ви дадат последваща гаранция. Субару дизел само двигател като 2ра употреба е доста рядък и скъп и се доближава до цена на закупуване на long block от представител.

Надявам се, че информацията ще бъде полезна. Ако съм пропуснал нещо - моля допълвайте.

Поздрави :beer:

Чет Окт 27, 2016 8:12 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Сега се сещам, че сменяха и съединител, а след повторно прочитане на по-горния цитат - чистиха и/или сменяха дюзи/дюза. :)

Чет Окт 27, 2016 8:15 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 28, 2016 6:46 pm
Мнения: 8
Телефон: 0897512004
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Тоест да разбирам, че тези които са със сменени двигатели Еuro 5, вече не дават проблеми. Защото съм си харесала Outback 2009 2.0D, но двигателят е бил от проблемните, скъсал е колянов вал и е сменен на 106k, а сега е на 160k, отделно на 150k е сменян и съединител... като цяло колата е гледана доста добре ии все пак ме притеснява, защото не знам още достатъчно, чета противоррчови мнения относно новият двигател как се държи и дава ли същите дефекти.

Съб Окт 29, 2016 12:32 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm
Мнения: 842
Местоположение: София
Автомобил: Outback '14 / 2.0d CVT
Рейтинг: 353
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kkali написа:
Тоест да разбирам, че тези които са със сменени двигатели Еuro 5, вече не дават проблеми. Защото съм си харесала Outback 2009 2.0D, но двигателят е бил от проблемните, скъсал е колянов вал и е сменен на 106k, а сега е на 160k, отделно на 150k е сменян и съединител.


ако е на 160К за 7 години, двигателя идва да е сменен някъде ~2013та година и е на 55,000км.
мисля, че ще си ок :hello:

Съб Окт 29, 2016 10:01 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 4:23 pm
Мнения: 263
Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0 2006
Рейтинг: 238
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kkali написа:
Тоест да разбирам, че тези които са със сменени двигатели Еuro 5, вече не дават проблеми. Защото съм си харесала Outback 2009 2.0D, но двигателят е бил от проблемните, скъсал е колянов вал и е сменен на 106k, а сега е на 160k, отделно на 150k е сменян и съединител... като цяло колата е гледана доста добре ии все пак ме притеснява, защото не знам още достатъчно, чета противоррчови мнения относно новият двигател как се държи и дава ли същите дефекти.


При положение, че със сигурност става дума за сравнително скъпа кола, бих се хвърлил само ако майстора сменял мотора поеме отговорност, за последващи проблеми. Ако е сменян в официален сервиз може би също. Ако е сменян незнайно къде и незнайно от кой, бих подходил много внимателно. Не е невъзможно двигателя да е изваден от някоя кола на 500000к и колата да е закрепена колкото да се продаде.

Нед Окт 30, 2016 11:12 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 28, 2016 6:46 pm
Мнения: 8
Телефон: 0897512004
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мотора е на 50k след смяната и е сменян в Пловдив от представителството на Субару там. Човекът има пълна документация за всичко правено по колата през годините, той си е първи собственик. Другият ми въпрос е дали наистина поддръжката на едно субару е толкова страшно, колкото доста хора го представят. Защото аз съм далеч от мисълта, че ще си купя кола втора употреба ии няма да имам никакви проблеми. То новите коли вече се развалят, та какво да говорим за втора ръка...

Нед Окт 30, 2016 12:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 4:23 pm
Мнения: 263
Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0 2006
Рейтинг: 238
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не мисля, че е по-страшно от която и да е кола в този клас и тези години. Особено ако се намираш в град, в който има майстори специализирали се в ремонт и поддръжка на Субару. Виж, ако живееш някъде където Субару е по-скоро екзотика, поддръжката може да се окаже по-трудна.

Нед Окт 30, 2016 2:28 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm
Мнения: 218
Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Всяка кола си има определени разходи за изминат 1 км! Когато си купувах моята ме осведомиха, че ще ми струва 20 рапена на километър. Това е около 35 ст. български пари. Тъй като в Бг. цените са доста по-ниски мисля, че 30ст. ще стигнат. Според това колко километра правиш на година може сам да си сметнеш тази кола дали е за теб или не! Само за информация ще спомена, че Ауди А4 се нуждае от 25 рапена на километър, цена която би ме натоварила финансово за моите 30-32000 км на година.

Пон Окт 31, 2016 12:31 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 20 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор