Автор |
Съобщение |
xenia
Регистриран на: Чет Авг 11, 2016 9:23 am Мнения: 4
Автомобил: Subaru Lagacy 2.0TD
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги! От скоро съм горд собственик на Легаси 2,0D 2009 г. нов внос от Швейцария на 206000 реални км. Колата е в отлично състояние. Изчетох почти всичко за проблемния двигател и колянов вал и явно всичко е въпрос на късмет. Но случайно разглеждайки сервизната книжка се наткнах на нещо интересно и помолих приятел с немски да помогне. Оказа се че пише, че е сменен двигателя. Реших да потърся по документите нещо но никаде даже не пише номера на двигателя само на рамата. единствено на българския талон има номер на двигател. Въпроса ми е : има ли начин по номера на двигателя да проверя някаде коя година е произведен? Моля, ако някой има идея да ми помогне!
|
|
|
Вто Авг 30, 2016 9:06 pm |
|
|
bozhankov
Регистриран на: Пон Дек 26, 2011 6:28 pm Мнения: 205 Местоположение: Gorna Oriahovitsa
Автомобил: Legacy diesel
Рейтинг: 59
|
Нямаш повод за гордост.
|
7
|
|
Чет Сеп 01, 2016 1:06 pm |
|
|
ico_tech
|
Колега, номера на двигателя не е приоритет в другите държави и рядко се посочва изрично както при нас. При гаранционна смяна на мотор на клиента може и да не му дадат много информация. Можеш да намериш номерата на блоковете, но са доста забутани. Щом е сменен двигателя почти сигурно е с новата модификация Euro 5. Ако всичко си му е наред карай и си свиркай, не се впускай във филма да търсиш проблеми без да ги имаш.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Чет Сеп 01, 2016 3:01 pm |
|
|
xenia
Регистриран на: Чет Авг 11, 2016 9:23 am Мнения: 4
Автомобил: Subaru Lagacy 2.0TD
Рейтинг: 0
|
Благодаря ico_tech имате право няма смисъл да се задълбава.
|
|
|
Пет Сеп 02, 2016 9:52 pm |
|
|
bozhankov
Регистриран на: Пон Дек 26, 2011 6:28 pm Мнения: 205 Местоположение: Gorna Oriahovitsa
Автомобил: Legacy diesel
Рейтинг: 59
|
Eвро 5 двигателите се чупят точно, колкото и евро 4. Не зная от къде дойте тезата, че евро 5 нямат проблем. Прегледайте обявите, пълно е със счупени 2010, 2011 и над 200,000 км хиляди ги чупят. Не до 100-150, както твърдят на места. Без оглед на евро стандарта. Това ми беше мисълтта. Загуба на време е да проверяваш и да се притесняваш.
|
|
|
Съб Сеп 03, 2016 11:21 am |
|
|
Vmax
|
Според друга теория ненавременната смяна на съединител и основната причина за счупените двигатели.
|
|
|
Нед Сеп 04, 2016 6:46 am |
|
|
mcrae
Регистриран на: Съб Дек 17, 2011 6:46 pm Мнения: 88 Местоположение: Skokloster, Sverige
Автомобил: Subaru Forester 2.0D XE
Рейтинг: 26
|
Vmax написа: Според друга теория ненавременната смяна на съединител и основната причина за счупените двигатели. някакви източници относно тая теория?
_________________ http://www.spritmonitor.de/en/detail/487414.html
|
|
|
Сря Окт 26, 2016 2:13 pm |
|
|
1040
|
Те половината немогат да си изтрият оригиналния съединител за каква смяна говорим на време?
_________________ 1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару. Тенчо Владев-0896404074
|
|
|
Сря Окт 26, 2016 9:54 pm |
|
|
Vmax
|
1040 написа: Те половината немогат да си изтрият оригиналния съединител за каква смяна говорим на време? През "сервиза" ли ти минаха че се сдоби толкова опит и статистика?
|
|
|
Сря Окт 26, 2016 10:39 pm |
|
|
1040
|
От личен опит говоря винаги. Приказки от интернет си ги пазя за себе си по принцип
_________________ 1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару. Тенчо Владев-0896404074
|
12
|
|
Сря Окт 26, 2016 10:53 pm |
|
|
Vmax
|
mcrae написа: Vmax написа: Според друга теория ненавременната смяна на съединител и основната причина за счупените двигатели. някакви източници относно тая теория? Инфото е от сервиз специализиран в марката, където минаха доста дизели за ремонт и общото между тях е износването на съединител. Няма категорично заключение че това е проблема, но е подозрително съвпадение. Може да е просто част от причините - слаб колянов вал, тип регенерация, износен съединител/маховик предизвикващ вибрации и дисбаланс... 1040 ще сподели повече инфо с оглед потока от дизели, който е минал/минава през сервиза му
|
|
|
Чет Окт 27, 2016 6:25 am |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Мнения: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
От колега с боксер дизел, който с механик обслужващ друга марка (маниак на тема Ауди и дизеловите им агрегати) - много кадърно момче, правиха рисърч и знам, че при запушен катализатор също се създават условия за супване на вала. Бяха проверявали неговия Аутбек и се оказа, че при 6 ат на вход на катализатора от другата му страна почти не излиза въздух. Газовете с мъка излизали през снадката преди катализатора. Махнаха го. Също така при снадка (тройник?) за въздуха на турбото има условия за разхерметизиране и попадане на вода, което пък предизвиква хидравлични удари - помня, че го преправяха. Колата е с първия, проблемен дизел и след интервенциите работи много добре. Ако прочете темата може по-подробно да обясни...
|
|
|
Чет Окт 27, 2016 7:41 am |
|
|
xenia
Регистриран на: Чет Авг 11, 2016 9:23 am Мнения: 4
Автомобил: Subaru Lagacy 2.0TD
Рейтинг: 0
|
Цитирам колегата ico_tech от темата за скъсан колянов вал. Информацията ми се струва доста изчерпателна и интересна: ico_tech написа: Колеги, понеже виждам, че възраждате темата и въпросите и на скорошни и бъдещи собственици започват да се повтарят нека да обобщя това, което аз съм изровил по форумите. В последно време джамбазите внасят все повече Субару коли EURO 4 и предполагам, че слабо информираните нови собственици с попарен първоначален ентусиазъм ще нарастват. След широко обсъждане в чуждите форуми (немски основно) проблемите на първото поколение на субару боксера се свеждат до: 1) дефектна серия на шорт блоков, при които е установена грешка при робота нанасящ силикона между двата блока. В последствие се оказва, че при сглобяване частично се запушва маслената магистрала и резултата е oil starvation (недостатъчен дебит) за шийки на основен вал (обикновено #2 - средна) - резултат: задиране и скъсване колянов вал; 2) проблем с хлабини в основни шийки на серия блокове и валове - реултат: задиране и късане на вал ИЛИ чупене пети (чугунени вложки в алуминиевата отливка) на основни лагери. Обърнете внимание на последното, защото то е в основата на измамата при джамбазите. Има варианти, в които се чупи петата на 1ви основен, който е и аксиален. Вала стяга в лагера и той започва да се върти по гърба. В резултат мотора работи, но започва теч на масло през семерингите, т.к. аксиално вала вече не е осигурен коректно и "играе" напред назад. ОБАЧЕ колата е в движение и е продаваема. 3) материал на коляновия вал - серия валове с проблем в състава водещо до крехко счупване. 4) други проблеми, които съпътстват боксер дизел мотора: - DPF филтър - в първото поколение е затворен и често се запушва. Това често разбива мечтите на новите собственици хем да карат Субару, хем да е икономично (не че има такова ). Резултата от задръстването е честа регенерация, особено ако колата се кара в града на кратки разстояния. Регенерацията води до завишаване на термичния режим на двигателя и възможна поява на други проблеми (особено при кофти масло),но и до разход надминаващ доста показания в техническата спецификация; - съединител - това е тема на дискусии, защото е чисто субективен проблем. Всички Субару модели с ръчна кутия страдат от слаб съединител (не включваме STI с разните му керамики) Когато водача идва от марка с по-добре изчислен амбрияж и е свикнал левия му крак да почива на съединителя и да потегля бавно и плавно като корабче на Сена - трябва да се подготви за смяна на 70к км. При дизела упражнението е близо 2000 лв.(заради демпфера). При обикновен маховик решението е - хората облегнати добре в колата и съединителят се пуска бързо докато усетите камшичен удар в малкия мозък (в кръга на шегата) - горивни дюзи - ако диагнозата се забави става голям проблем. Обикновено прогаря бутало или чупи парче което прави поне един цилиндър на мармалад. След оплакванията на представителствата основно в Европа, FHI променя конструкцията на два пъти до Април 2010. Промените са основно с вала. От същата година започва и предлагането на модифициран двигател EURO 5. Промените в Евро 5 са по-генерални и включват промяна на конструкцията на тунела, хлабините и прочие. След тази корекция оплакванията намаляват драстично. Именно затова е препоръчително купуването на субару дизел да е от типа ЕВРО 5 ИЛИ в документите да присъства свидетелство, че двигателят на кола от 11'2007 - 12'2009 е със сменен двигател (който обикновено е EURO 5). Съвет: избирайте субару дизел много внимателно и най-добре с човек познаващ марката. Алтернативата ремонт винаги съществува - все пак това е машина, но малко хора/сервизи ще се захванат с такъв и ще Ви дадат последваща гаранция. Субару дизел само двигател като 2ра употреба е доста рядък и скъп и се доближава до цена на закупуване на long block от представител. Надявам се, че информацията ще бъде полезна. Ако съм пропуснал нещо - моля допълвайте. Поздрави
|
|
|
Чет Окт 27, 2016 8:12 am |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Мнения: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
Сега се сещам, че сменяха и съединител, а след повторно прочитане на по-горния цитат - чистиха и/или сменяха дюзи/дюза.
|
|
|
Чет Окт 27, 2016 8:15 am |
|
|
kkali
Регистриран на: Пет Окт 28, 2016 6:46 pm Мнения: 8
Телефон: 0897512004
Рейтинг: 0
|
Тоест да разбирам, че тези които са със сменени двигатели Еuro 5, вече не дават проблеми. Защото съм си харесала Outback 2009 2.0D, но двигателят е бил от проблемните, скъсал е колянов вал и е сменен на 106k, а сега е на 160k, отделно на 150k е сменян и съединител... като цяло колата е гледана доста добре ии все пак ме притеснява, защото не знам още достатъчно, чета противоррчови мнения относно новият двигател как се държи и дава ли същите дефекти.
|
|
|
Съб Окт 29, 2016 12:32 am |
|
|
tarambuka3500
|
kkali написа: Тоест да разбирам, че тези които са със сменени двигатели Еuro 5, вече не дават проблеми. Защото съм си харесала Outback 2009 2.0D, но двигателят е бил от проблемните, скъсал е колянов вал и е сменен на 106k, а сега е на 160k, отделно на 150k е сменян и съединител. ако е на 160К за 7 години, двигателя идва да е сменен някъде ~2013та година и е на 55,000км. мисля, че ще си ок
|
|
|
Съб Окт 29, 2016 10:01 pm |
|
|
xargs
Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 4:23 pm Мнения: 263 Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0 2006
Рейтинг: 238
|
kkali написа: Тоест да разбирам, че тези които са със сменени двигатели Еuro 5, вече не дават проблеми. Защото съм си харесала Outback 2009 2.0D, но двигателят е бил от проблемните, скъсал е колянов вал и е сменен на 106k, а сега е на 160k, отделно на 150k е сменян и съединител... като цяло колата е гледана доста добре ии все пак ме притеснява, защото не знам още достатъчно, чета противоррчови мнения относно новият двигател как се държи и дава ли същите дефекти. При положение, че със сигурност става дума за сравнително скъпа кола, бих се хвърлил само ако майстора сменял мотора поеме отговорност, за последващи проблеми. Ако е сменян в официален сервиз може би също. Ако е сменян незнайно къде и незнайно от кой, бих подходил много внимателно. Не е невъзможно двигателя да е изваден от някоя кола на 500000к и колата да е закрепена колкото да се продаде.
|
|
|
Нед Окт 30, 2016 11:12 am |
|
|
kkali
Регистриран на: Пет Окт 28, 2016 6:46 pm Мнения: 8
Телефон: 0897512004
Рейтинг: 0
|
Мотора е на 50k след смяната и е сменян в Пловдив от представителството на Субару там. Човекът има пълна документация за всичко правено по колата през годините, той си е първи собственик. Другият ми въпрос е дали наистина поддръжката на едно субару е толкова страшно, колкото доста хора го представят. Защото аз съм далеч от мисълта, че ще си купя кола втора употреба ии няма да имам никакви проблеми. То новите коли вече се развалят, та какво да говорим за втора ръка...
|
|
|
Нед Окт 30, 2016 12:21 pm |
|
|
xargs
Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 4:23 pm Мнения: 263 Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0 2006
Рейтинг: 238
|
Не мисля, че е по-страшно от която и да е кола в този клас и тези години. Особено ако се намираш в град, в който има майстори специализирали се в ремонт и поддръжка на Субару. Виж, ако живееш някъде където Субару е по-скоро екзотика, поддръжката може да се окаже по-трудна.
|
|
|
Нед Окт 30, 2016 2:28 pm |
|
|
dancho.danev
Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm Мнения: 218 Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
|
Всяка кола си има определени разходи за изминат 1 км! Когато си купувах моята ме осведомиха, че ще ми струва 20 рапена на километър. Това е около 35 ст. български пари. Тъй като в Бг. цените са доста по-ниски мисля, че 30ст. ще стигнат. Според това колко километра правиш на година може сам да си сметнеш тази кола дали е за теб или не! Само за информация ще спомена, че Ауди А4 се нуждае от 25 рапена на километър, цена която би ме натоварила финансово за моите 30-32000 км на година.
|
|
|
Пон Окт 31, 2016 12:31 pm |
|
|