Зимата идва и най-после успях да инсталирам ел. подгрев на Форко (Forester XT)
И така няколко думи за продукта, инсталацията и работата му.
Спрях се на тази норвежка фирма -
https://www.defa.com/. Оказа се,че тя е с доста голям опит в областта на подгревите (създадена е 1946)
Подходящите награватели се намират тук:
http://old.defa.com/en/automotive/warmu ... ne_heater/От тях не може да се поръча дирекно, а трябва чрез дилър, който се намира ето тук:
http://old.defa.com/en/corporate/contac ... up/warmup/Първи ми отговориха поляците, така че дирекно поръчах от тях.
Поръчах само нагревател и кабели, които изглеждат ето така:
Прикачени файлове:
Photo0069.jpg
Прикачени файлове:
Photo0070.jpg
За съжаление не снимах преди да бъде поставен.
Цената с доставката излезе 150 евро.
Инстацията не е трудна - изисква се канал или подемник - аз предпочетох в сервиз.
Процедурата е следната - източва се антифриза, маха се тапата на двигателя и се поставя нагревателя по указания начин. В моя случай се изискваше да се свали и колектора, но Любо се справи и без тази операция.
По-голямата чуденка беше къде да се изведе накрайника от нагревателя. В крайна сметка без никакво рязане и дупчене се получи ето това:
Прикачени файлове:
Photo0068.jpg
Прикачени файлове:
Photo0065.jpg
И последното, което купих е един механичен таймер с който се настройва времето на включване и изключване
И така - първи впечатления. (Само да отбележа, че Фори пребивава под навес)
По указания пише, че е препоръчително да се включва при температура <= 10 градуса
В зависимост от външната температура се дават следните указания
5 - 10 градуса около час и половина
-3 - 0 градуса около 2.5 часа
под -10 градуса 3 и повече часа.
Нагревателя по спомен е 400-500W
Аз го оставих на 2.5 часа.
Последните седмици температурите в наше село са от -3 до 7-8 градуса.
След като се запали двигателя, след една минута показанието на маслото е 37-40 градуса, а на антифриза 50 градуса.
По - хубаво от това здраве му кажи.
Топлото идва след около 3-4 минути работа и е голямо удоволствие.
Само да отбележа, че преди, за да се достигнат тези нива на температура на масло и антифриз на моя Фори му трябваше да работи около 7-8 мин,
при минус 10 и повече градуса 12 и повече минути.
Друго голямо предимсство от този подгрев (освен, че се съхранява двигателя) е и разхода на бензин.
Без никакво преувеличение разхода ми се смъкна с около 1-1.5 литра.
Без съмнение мога да твърдя, че си заслужава - ако има подходящите условия.
Поздрави и безаварийно зимно шофиране