Правила за пускане на обяви в раздела
Тук е мястото за обсъждане на дизеловите мотори на Subaru
Електрически подгрев на двигател и купе
Автор |
Съобщение |
borkata
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 10:34 pm Мнения: 56 Местоположение: София, Брюксел
Автомобил: Legacy 97, Impreza 95
Рейтинг: 0
|
Здравейте, замислил съм се да монтирам електрическо подгряване на двигателя. Има ли някой който да има впечатления от видовете системи или личен опит?
Изпратено от моят Lenovo P2a42 с помощта на Tapatalk
_________________ Legacy,Impreza, Kawasaki Versys
|
|
|
Пон Ное 13, 2017 1:51 am |
|
|
tarambuka3500
|
а какви са вариантите? аз знам само за "печка", която работи на нафта/бензин.
|
|
|
Вто Ное 21, 2017 12:15 am |
|
|
borkata
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 10:34 pm Мнения: 56 Местоположение: София, Брюксел
Автомобил: Legacy 97, Impreza 95
Рейтинг: 0
|
Варианта който аз избрах е на следната фирма: http://www.calix.seИма и още две, но при тях не можах да се ориентирам добре какво ми трябва. Другото което ме накара да избера първите е, че близо до мен имат представител, който може да ми продаде частите. Аз се спрях на калорифер за купето, зареждачка за акумулатора и подгрев на охладителната система. Условието е да имаш захранване близо до колата. С 24-ри часов програматор задаваш кога да се включи системата. Общо взето това е плана.
|
|
|
Вто Ное 21, 2017 9:19 am |
|
|
tarambuka3500
|
ама това работи само когато си "включен в контакта" или ?
|
|
|
Вто Ное 21, 2017 10:30 pm |
|
|
petko 69
|
На колегата Мариан от Габрово , Легасито си има фабрична печка .Колата е внесена от Швейцария , а печката е с дистанционно управление , преди тръгване , 10 мин. преди качване в колата стартираш печката от балкона и при потегляне имаш размразени стъкла , топло купе и мотор.Това ме навежда на мисълта , че може да се намери нова или втора ръка оргинална печка за Субару. Доста автомобили предназначени за северните страни разполагат с печка , може би по моргите в чужбина може да се намери читава такава.
|
|
|
Вто Ное 21, 2017 10:49 pm |
|
|
valqk
|
Е ти как мислиш, че работи Електрическият подгрев на охлаждащата течност? Аз миналата година разглеждах и се чудех, между печка и подгрев и най-накрая просто си оправих термостата и за сега се отказах. За ел. подгрев трябва да имаш сушинка, под която да слагаш колата, защото все пак си включен в контакта. Не върви да ровиш под 50см сняг, къде е контакта За печката се пуска тръба от резервоара и трудно и се намира място и монтажа е доста по-изискващ и сложен. Отделно е и по-скъпа. В БГ може да се намери бензиново вебасто, за около 450-500лв пълен комплект (без дистанцията - аз нея не я броя, там има много варианти - дали с таймер, дали с гсм модул, дали с дистанционно от конрад) от олс. Всъщност, ако се осигури подходящо място, за съхранение на разклонителя с таймера (примерно кутия на двора/до гаража), сложат се подходящи конектори, на подходящо място (примерно да се види някой индустриален, непромокаем конектор с хубав капак и не-много голям) да му се избере място, където хем да е достъпно и лесно, хем да не се притесняваш, като ходиш по калища и подобни... тогава може да се получи доста приятно. Не за друго, ами монтажа на самият ел. нагревател е елементарен (в зависимост от модела). Аз гледах едни, които са като малко канче с тръби - разкачаш долната тръба от термостата (на 2.5, 2.0 и т.н. NA), закачаш го това и си готов. Eто, нещо такова: https://www.ebay.com/itm/Car-Engine-Pre ... 2110882793но това е с малък диаметър. Онова си беше с големите тръби, но сега не го намирам. Та, да обобщя - за хората без двор и гараж, които си паркират в квартала - бенз. печка. За тези с двор/гараж и сушинка, където може спокойно да се разположи контакт/щепсел и да няма кой да пипа - по-евтино и лесно - ел. подгрев. Всъщност, на мен ми е МНОГО интересно, дали някой, който си е сложил печка/подгрев има реални данни за икономията на гориво зимата?
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Вто Ное 21, 2017 11:05 pm |
|
|
petko 69
|
Времето когато имах гараж го изключвам , защото там печки не са нужни . Тази печка , вързана с дистанционно и работеща с гориво е по-интерсният начин за зимата.
|
|
|
Вто Ное 21, 2017 11:13 pm |
|
|
tarambuka3500
|
за печките имаше друга тема, мисля коментирахме точно преди година
|
|
|
Чет Ное 23, 2017 1:08 am |
|
|
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Мнения: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
Ще следя темата с интерес. Подгряването на ток за мен ми се вижда по смислено и евтино. Не знам колко харчат бензиновите печки, но на ток трябва да е доста по просто за изпълнение и изгодно. Такова нещо бих монтирал и на двете си коли. Предполагам че ще има и някаква икономия на гориво.
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
Съб Ное 25, 2017 7:56 am |
|
|
borkata
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 10:34 pm Мнения: 56 Местоположение: София, Брюксел
Автомобил: Legacy 97, Impreza 95
Рейтинг: 0
|
stoychod написа: Ще следя темата с интерес. Подгряването на ток за мен ми се вижда по смислено и евтино. Не знам колко харчат бензиновите печки, но на ток трябва да е доста по просто за изпълнение и изгодно. Такова нещо бих монтирал и на двете си коли. Предполагам че ще има и някаква икономия на гориво.
Sent from my iPhone using Tapatalk Аз съм сигурен, че предварително стопленият мотор е голям плюс за зимата. Друг фактор който отчитам е, че живея нависоко и първите няколко километра са ми все по нанадолнище, т.е. дълго няма да се стопли купето. Печка на гориво за мен не е добра инвестиция, защото нова е много скъпа(2500-3000лв.), а стара не желая. Затова ел. подгрева ми се струва по-разумното решение, защото: Цената би трябвало да е приблизително (500-800 лв.). Лесен монтаж, без голяма намеса в съществуващите инсталации. Лесна автоматизация. Минус е, че можеш да го ползваш предимно вкъщи. Но на мен и за там ми трябва. Изпратено от моят Lenovo P2a42 с помощта на Tapatalk
_________________ Legacy,Impreza, Kawasaki Versys
|
|
|
Съб Ное 25, 2017 10:25 am |
|
|
Anton Yankov
Регистриран на: Чет Ное 10, 2011 12:21 pm Мнения: 457 Местоположение: Burgas/Smolian
Skype: Anton Dimov Yankov
Автомобил: XV 2018 1.6Comfort AT
Рейтинг: 164
|
Има и такива нагреватели които се залепят на картера и топлят маслото,на английски е ,,oil pan heater,, ,на тях пък е още по елементарен монтажа.А има и нагреватели които се завиват на мястото на пробката.Остава обаче неудобството че трябва да има контакт на близо.
|
|
|
Нед Ное 26, 2017 12:58 pm |
|
|
borkata
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 10:34 pm Мнения: 56 Местоположение: София, Брюксел
Автомобил: Legacy 97, Impreza 95
Рейтинг: 0
|
Аз предпочитам да грея антифриза, защото смятам, че модерните масла си вършът работа та достатъчно добре при ниски температури. А за контакта не коментирам, ясно е, че го има. Иначе няма смисъл.
Изпратено от моят телефон
_________________ Legacy,Impreza, Kawasaki Versys
|
|
|
Нед Ное 26, 2017 1:04 pm |
|
|
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Мнения: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
|
Нед Ное 26, 2017 8:52 pm |
|
|
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Мнения: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
Колега borkata има ли някакво развитие при теб. Аз най вероятно ще си взема това след нова година: https://www.ebay.co.uk/itm/Hard-1-5kw-E ... 0705.m4780нещо не намерих много отзиви за подобни устройста в нета. Предпочитам да е нещо което е външно и не се монтира в двигателя. Ако не работи като хората лесно може да се махне. За подгрева на купето мислех да взема една духалка, но в сервиза ми отказаха да ми пуснат захранващ кабел. Можело пожар да стане
|
|
|
Пет Дек 08, 2017 9:31 am |
|
|
borkata
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 10:34 pm Мнения: 56 Местоположение: София, Брюксел
Автомобил: Legacy 97, Impreza 95
Рейтинг: 0
|
Здравей, развитие за сега няма при мен, защото нямам време много, но като цяло аз съм избрал какво да взимам. Сигурно след НГ ще се задействам. Не знам дали прегледа линка който дадох в началото. Там нещата ми изглеждат добре направени и надеждни. За тока в купето не мисля, че има проблем ако захранването минава през дефектно токова защита. И калорифера е монтиран по правилата. Когато взема нещо ще споделя. Лек ден.
Изпратено от моят телефон
_________________ Legacy,Impreza, Kawasaki Versys
|
|
|
Пет Дек 08, 2017 9:41 am |
|
|
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Мнения: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
Прегледах линка но цени не намерих в нета, както и от къде може да се поръча.
|
|
|
Пет Дек 08, 2017 4:40 pm |
|
|
petko 69
|
borkata написа: Аз предпочитам да грея антифриза, защото смятам, че модерните масла си вършът работа та достатъчно добре при ниски температури. А за контакта не коментирам, ясно е, че го има. Иначе няма смисъл.
Изпратено от моят телефон Тогава в твоя случай трябва да загряваш малкия кръг , иначе рискуваш термостата да не допусне размесване на студен и затоплен антифриз.
|
|
|
Пет Дек 08, 2017 6:26 pm |
|
|
borkata
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 10:34 pm Мнения: 56 Местоположение: София, Брюксел
Автомобил: Legacy 97, Impreza 95
Рейтинг: 0
|
petko 69 написа: borkata написа: Аз предпочитам да грея антифриза, защото смятам, че модерните масла си вършът работа та достатъчно добре при ниски температури. А за контакта не коментирам, ясно е, че го има. Иначе няма смисъл.
Изпратено от моят телефон Тогава в твоя случай трябва да загряваш малкия кръг , иначе рискуваш термостата да не допусне размесване на студен и затоплен антифриз. Мислих си по този въпрос, ако приемем, че термостата е механичен той би трябвало да се отвори когато антифриза се затопли достатъчно. Ако ли пък е електрически ще грее само малкият кръг, което пак ми се сърува добре, спрямо студен мотор. Изпратено от моят телефон
_________________ Legacy,Impreza, Kawasaki Versys
|
|
|
Пет Дек 08, 2017 6:30 pm |
|
|
katlak
Регистриран на: Пет Мар 14, 2014 10:46 am Мнения: 158 Местоположение: София
Автомобил: Forester SH 2.5X Premium 2011, AT
Рейтинг: 109
|
|
Пет Дек 08, 2017 6:31 pm |
|
|
borkata
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 10:34 pm Мнения: 56 Местоположение: София, Брюксел
Автомобил: Legacy 97, Impreza 95
Рейтинг: 0
|
За заинтересованите, преди малко ми пратиха офертата за отоплителя. Доставката не е калкулирана в крайната сума, но не мисля, че ще е повече от 15-20 € Прикачени файлове: Screenshot_2017-12-08-17-34-33-503.jpeg Изпратено от моят телефон
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Legacy,Impreza, Kawasaki Versys
|
|
|
Пет Дек 08, 2017 6:40 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта |
|