Правила за пускане на обяви в раздела
Тук е мястото за обсъждане на дизеловите мотори на Subaru
|
Страница 1 от 1
|
[ 12 мнения ] |
|
Автор |
Съобщение |
angelmr
Регистриран на: Нед Авг 06, 2017 4:11 pm Мнения: 40 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2gen 2.0, Impreza 3gen 2.0
Рейтинг: 36
|
Здравейте, от известно време ми се въртят в главата едни мисли и бих искал да видя и някои други гледни точки по въпроса. Изчетох големите теми в подфорума и до колкото схващам най-често срещаните рутинни проблеми на този двигател са с филтъра за твърди частици и евентуално ЕГР клапана. Които пък са следствие от натрупването на сажди и недоизгорели остатъци от горивото. Някой замислял ли се е дали този проблем не може да бъде радикално решен с добавяне на пропан или метан към горивната смес? Тези въглеводороди имат по-високо съдържание на водород и също така, понеже се впръскват в газообразно състояние, са по-малко склонни към образуване на сажди и кондензационни продукти (катрани). До колкото знам при камионите подобни системи се използват масово и според рекламните съобщения водят до почти пълно премахване на проблема със саждите. Но не водят до такава редукция в цената на горивото, за да се изплати бързо системата (бях попаднал на цифри стигащи до 100 000 километра), така че не икономията на гориво е основният параметър. Някои има ли опит с използването на такава система при автомобили и дали може да се сети за някаква специфична особеност, която би възпрепятствала използването и конкретно в Субару?
|
|
|
Пон Юли 02, 2018 8:18 am |
|
|
Vmax
|
Младен от dek.bg е правил подобни конверсии но на камиони и има достатъчно познания за подобна консултация. Дизеловият двигател на Суби не се слави със здравина, така че надали има смисъл. По скоро бензин + газ е решение за имономия
|
|
|
Пон Юли 02, 2018 8:35 am |
|
|
angelmr
Регистриран на: Нед Авг 06, 2017 4:11 pm Мнения: 40 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2gen 2.0, Impreza 3gen 2.0
Рейтинг: 36
|
Vmax написа: Младен от dek.bg е правил подобни конверсии но на камиони и има достатъчно познания за подобна консултация. Дизеловият двигател на Суби не се слави със здравина, така че надали има смисъл. По скоро бензин + газ е решение за имономия Благодаря за информацията. От гледна точка на кой възел коментирате здравината на двигателя? Аз не съм инжинер (а химик) тази причина и питам тук. До колкото знам скоростта на изгаряне на метана и на пропана са относително ниски. Не трябва ли да се получава дори по-плавно изгаряне на горивото в цилиндъра от колкото при чистия дизел? Въпроса не е толкова в икономията, а в решаване на някои хронични проблеми.
|
Последна промяна angelmr на Пон Юли 02, 2018 9:39 am, променена общо 3 пъти
|
|
Пон Юли 02, 2018 8:54 am |
|
|
angelmr
Регистриран на: Нед Авг 06, 2017 4:11 pm Мнения: 40 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2gen 2.0, Impreza 3gen 2.0
Рейтинг: 36
|
|
Пон Юли 02, 2018 8:57 am |
|
|
Vmax
|
angelmr написа: Vmax написа: Младен от dek.bg е правил подобни конверсии но на камиони и има достатъчно познания за подобна консултация. Дизеловият двигател на Суби не се слави със здравина, така че надали има смисъл. По скоро бензин + газ е решение за имономия Благодаря за информацията. От гледна точка на кой възел коментирате здравината на двигателя? viewtopic.php?f=18&t=10972
|
|
|
Пон Юли 02, 2018 2:09 pm |
|
|
dancho.danev
Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm Мнения: 218 Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
|
Здравей колега! Возил съм се около 1500км на кола която консумира нафта + газ. Не е Субару, а един стар бус Фолксваген с 2.4 мотор без турбина и останах възхитен. Газта може да се ползва с цел икономия или за увеличаване на мощността, това е според настройката. В нашия случай настройката бе за повече мощност. Ходихме за риба в Гърция и с тамошните баири колата се справи чудесно. Освен нафтата колата изгори и около 10-12л. газ. Поздрави и дано съм бил полезен.
|
|
|
Пон Юли 02, 2018 3:15 pm |
|
|
angelmr
Регистриран на: Нед Авг 06, 2017 4:11 pm Мнения: 40 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2gen 2.0, Impreza 3gen 2.0
Рейтинг: 36
|
Останах с впечатление, че това е производствен дефект на първите модификации, отстранен от началото на 2010та насам. Има ли дизел от новите поколения (евро 5), който да е късал колянов вал?
|
|
|
Пон Юли 02, 2018 8:26 pm |
|
|
Vmax
|
Колега,
Ако ще дискутираме дизела, пиши в темата която ти постнах или в дизел раздела, за да не разводняваме тази тема. Опитвам се да ти подскажа че при този двигател няма скрит запас от ресурс, а има скрити проблеми и че не е добра идея да се мисли за газиране, защото най-малкото не можеш да се оправиш със стоковата електроника, докато двигателя поне в първото си поколение показва доста дефекти. Ако наистина те интересува темата, свържи се с Младен от Дек.БГ и ще навлезеш в дебрите на дизел-газификацията. Хората бракуват коли със счупени дизелови двигатели - защо ли го правят... Не на последно място нафтата у нас няма нищо общо с тази в западна европа...
Данчо Данев даде много интересна инфо, но не останах с впечатлението че има икономия от газтта. Доколкото съм запознат има голяма икономия при тирове (т.е. от дизел към газ ) и се практикува доста у нас.
|
|
|
Пон Юли 02, 2018 10:30 pm |
|
|
angelmr
Регистриран на: Нед Авг 06, 2017 4:11 pm Мнения: 40 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2gen 2.0, Impreza 3gen 2.0
Рейтинг: 36
|
Vmax написа: Колега,
Ако ще дискутираме дизела, пиши в темата която ти постнах или в дизел раздела, за да не разводняваме тази тема. Опитвам се да ти подскажа че при този двигател няма скрит запас от ресурс, а има скрити проблеми и че не е добра идея да се мисли за газиране, защото най-малкото не можеш да се оправиш със стоковата електроника, докато двигателя поне в първото си поколение показва доста дефекти. Ако наистина те интересува темата, свържи се с Младен от Дек.БГ и ще навлезеш в дебрите на дизел-газификацията. Хората бракуват коли със счупени дизелови двигатели - защо ли го правят... Не на последно място нафтата у нас няма нищо общо с тази в западна европа...
Данчо Данев даде много интересна инфо, но не останах с впечатлението че има икономия от газтта. Доколкото съм запознат има голяма икономия при тирове (т.е. от дизел към газ ) и се практикува доста у нас. Благодаря за информацията. На този етап все още не съм захванал сериозно да сменям колата, а само събирам информация за потенциалните възможности. Но след като казвате, че няма проблем просто да се консултирам с човека, без да поемам ангажименти да ставам клиент на фирмата, ще му пиша.
|
|
|
Вто Юли 03, 2018 11:09 am |
|
|
askeless
|
Само да вметна, че Младен от Дек не направи хибрид дизел+метан, а цялостна конверсия от самовъзпламеняващ се към искров двигател на този камион. Камионът работеше изцяло на метан, имаше бобини, свещи и тн. Метановите автобуси Ман доколкото ми е известно също са с искрови двигатели. Поздрави
|
|
|
Сря Юли 04, 2018 2:09 pm |
|
|
angelmr
Регистриран на: Нед Авг 06, 2017 4:11 pm Мнения: 40 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2gen 2.0, Impreza 3gen 2.0
Рейтинг: 36
|
Ето и до каква информация стигнах за толкова време: Оказва се, че въпреки достойната възраст на технологията, няма много достъпна информация в интернет пространството. Основно сведения от втора ръка и рекламни статии на сервизи монтирали такива инсталации. От Дек въобще не ми и отговориха. Накрая се консултирах със сервиза, който използвам за газовите системи на автомобилите в къщи. Ето какво ми казаха, въпреки очакването ми да рекламират подобна конверсия: Обмисляли са да въведат подобна услуга, но на този етап съвременните газови уредби не успяват да дозират горивото достатъчно прецизно, за да влязат в толерансите на съвременните автомобилни дизелови двигатели. Причината е именно в големите разлики в съотношението на двете горива и съответно различното поведение на процеса на изгаряне при различните режими на двигателя. При старите не е имало проблеми, но при новите се получават претоварвания, които изнизват двигателя в границите на 50тина хиляди километра. При големите дизели на камионите с обем 5-6 литра също нямало проблем. Според мен това е една перспективна посока за развитие, може би има бъдеще. По-горе съм пуснал клип показващ, че на подобен принцип са постигнали рекордна топлинна ефективност. Но явно няма как това да стане от импровизирано с гаражна конверсия. Може би в бъдеще ще разработят подобни системи, които да спасят дизела. Но явно няма да е днес.
|
|
|
Съб Юли 14, 2018 10:44 pm |
|
|
Alxx
|
Някъде в Люлин(София) слагаха на коли от 2000+ със сносен успех. Когато видях сефте в кола такова нещо беше при тях, на Пежо 206HDI. По памет сервизът беше някъде след Орион в западна посока, на няколко преки вляво. Някой люлински жител може и да се сети кои са. П.С. "Големите" камиони са 10 литра обем отгоре Племенникът ми кара Актрос с 18 литра V8.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Юли 14, 2018 10:50 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 12 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта |
|