Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 6:37 pm



Отговори на тема  [ 12 мнения ] 
 Дизел+пропан (метан) 
Автор Съобщение

Регистриран на: Нед Авг 06, 2017 4:11 pm
Мнения: 40
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2gen 2.0, Impreza 3gen 2.0
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте, от известно време ми се въртят в главата едни мисли и бих искал да видя и някои други гледни точки по въпроса.
Изчетох големите теми в подфорума и до колкото схващам най-често срещаните рутинни проблеми на този двигател са с филтъра за твърди частици и евентуално ЕГР клапана. Които пък са следствие от натрупването на сажди и недоизгорели остатъци от горивото. Някой замислял ли се е дали този проблем не може да бъде радикално решен с добавяне на пропан или метан към горивната смес? Тези въглеводороди имат по-високо съдържание на водород и също така, понеже се впръскват в газообразно състояние, са по-малко склонни към образуване на сажди и кондензационни продукти (катрани). До колкото знам при камионите подобни системи се използват масово и според рекламните съобщения водят до почти пълно премахване на проблема със саждите. Но не водят до такава редукция в цената на горивото, за да се изплати бързо системата (бях попаднал на цифри стигащи до 100 000 километра), така че не икономията на гориво е основният параметър.
Някои има ли опит с използването на такава система при автомобили и дали може да се сети за някаква специфична особеност, която би възпрепятствала използването и конкретно в Субару?

Пон Юли 02, 2018 8:18 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Младен от dek.bg е правил подобни конверсии но на камиони и има достатъчно познания за подобна консултация.
Дизеловият двигател на Суби не се слави със здравина, така че надали има смисъл.
По скоро бензин + газ е решение за имономия

Пон Юли 02, 2018 8:35 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Авг 06, 2017 4:11 pm
Мнения: 40
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2gen 2.0, Impreza 3gen 2.0
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Vmax написа:
Младен от dek.bg е правил подобни конверсии но на камиони и има достатъчно познания за подобна консултация.
Дизеловият двигател на Суби не се слави със здравина, така че надали има смисъл.
По скоро бензин + газ е решение за имономия


Благодаря за информацията.
От гледна точка на кой възел коментирате здравината на двигателя? Аз не съм инжинер (а химик) тази причина и питам тук. :) До колкото знам скоростта на изгаряне на метана и на пропана са относително ниски. Не трябва ли да се получава дори по-плавно изгаряне на горивото в цилиндъра от колкото при чистия дизел?

Въпроса не е толкова в икономията, а в решаване на някои хронични проблеми.


Последна промяна angelmr на Пон Юли 02, 2018 9:39 am, променена общо 3 пъти


Пон Юли 02, 2018 8:54 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Авг 06, 2017 4:11 pm
Мнения: 40
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2gen 2.0, Impreza 3gen 2.0
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Вижте на какъв клип попаднах:
https://www.youtube.com/watch?v=OVWZFdb ... VWZFdb_AGc

Пон Юли 02, 2018 8:57 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
angelmr написа:
Vmax написа:
Младен от dek.bg е правил подобни конверсии но на камиони и има достатъчно познания за подобна консултация.
Дизеловият двигател на Суби не се слави със здравина, така че надали има смисъл.
По скоро бензин + газ е решение за имономия


Благодаря за информацията.
От гледна точка на кой възел коментирате здравината на двигателя?


viewtopic.php?f=18&t=10972

Пон Юли 02, 2018 2:09 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm
Мнения: 218
Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравей колега!
Возил съм се около 1500км на кола която консумира нафта + газ. Не е Субару, а един стар бус Фолксваген с 2.4 мотор без турбина и останах възхитен. Газта може да се ползва с цел икономия или за увеличаване на мощността, това е според настройката. В нашия случай настройката бе за повече мощност. Ходихме за риба в Гърция и с тамошните баири колата се справи чудесно. Освен нафтата колата изгори и около 10-12л. газ.
Поздрави и дано съм бил полезен.

Пон Юли 02, 2018 3:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Авг 06, 2017 4:11 pm
Мнения: 40
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2gen 2.0, Impreza 3gen 2.0
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Vmax написа:


Останах с впечатление, че това е производствен дефект на първите модификации, отстранен от началото на 2010та насам. Има ли дизел от новите поколения (евро 5), който да е късал колянов вал?

Пон Юли 02, 2018 8:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега,

Ако ще дискутираме дизела, пиши в темата която ти постнах или в дизел раздела, за да не разводняваме тази тема.
Опитвам се да ти подскажа че при този двигател няма скрит запас от ресурс, а има скрити проблеми и че не е добра идея да се мисли за газиране, защото най-малкото не можеш да се оправиш със стоковата електроника, докато двигателя поне в първото си поколение показва доста дефекти.
Ако наистина те интересува темата, свържи се с Младен от Дек.БГ и ще навлезеш в дебрите на дизел-газификацията.
Хората бракуват коли със счупени дизелови двигатели - защо ли го правят...
Не на последно място нафтата у нас няма нищо общо с тази в западна европа...

Данчо Данев даде много интересна инфо, но не останах с впечатлението че има икономия от газтта.
Доколкото съм запознат има голяма икономия при тирове (т.е. от дизел към газ ) и се практикува доста у нас.

Пон Юли 02, 2018 10:30 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Авг 06, 2017 4:11 pm
Мнения: 40
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2gen 2.0, Impreza 3gen 2.0
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Vmax написа:
Колега,

Ако ще дискутираме дизела, пиши в темата която ти постнах или в дизел раздела, за да не разводняваме тази тема.
Опитвам се да ти подскажа че при този двигател няма скрит запас от ресурс, а има скрити проблеми и че не е добра идея да се мисли за газиране, защото най-малкото не можеш да се оправиш със стоковата електроника, докато двигателя поне в първото си поколение показва доста дефекти.
Ако наистина те интересува темата, свържи се с Младен от Дек.БГ и ще навлезеш в дебрите на дизел-газификацията.
Хората бракуват коли със счупени дизелови двигатели - защо ли го правят...
Не на последно място нафтата у нас няма нищо общо с тази в западна европа...

Данчо Данев даде много интересна инфо, но не останах с впечатлението че има икономия от газтта.
Доколкото съм запознат има голяма икономия при тирове (т.е. от дизел към газ ) и се практикува доста у нас.


Благодаря за информацията. На този етап все още не съм захванал сериозно да сменям колата, а само събирам информация за потенциалните възможности. Но след като казвате, че няма проблем просто да се консултирам с човека, без да поемам ангажименти да ставам клиент на фирмата, ще му пиша.

Вто Юли 03, 2018 11:09 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 618
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255/05 XL-7 H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Само да вметна, че Младен от Дек не направи хибрид дизел+метан, а цялостна конверсия от самовъзпламеняващ се към искров двигател на този камион. Камионът работеше изцяло на метан, имаше бобини, свещи и тн.
Метановите автобуси Ман доколкото ми е известно също са с искрови двигатели.
Поздрави

Сря Юли 04, 2018 2:09 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Авг 06, 2017 4:11 pm
Мнения: 40
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2gen 2.0, Impreza 3gen 2.0
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Ето и до каква информация стигнах за толкова време:
Оказва се, че въпреки достойната възраст на технологията, няма много достъпна информация в интернет пространството. Основно сведения от втора ръка и рекламни статии на сервизи монтирали такива инсталации. От Дек въобще не ми и отговориха. Накрая се консултирах със сервиза, който използвам за газовите системи на автомобилите в къщи. Ето какво ми казаха, въпреки очакването ми да рекламират подобна конверсия:
Обмисляли са да въведат подобна услуга, но на този етап съвременните газови уредби не успяват да дозират горивото достатъчно прецизно, за да влязат в толерансите на съвременните автомобилни дизелови двигатели. Причината е именно в големите разлики в съотношението на двете горива и съответно различното поведение на процеса на изгаряне при различните режими на двигателя. При старите не е имало проблеми, но при новите се получават претоварвания, които изнизват двигателя в границите на 50тина хиляди километра. При големите дизели на камионите с обем 5-6 литра също нямало проблем.
Според мен това е една перспективна посока за развитие, може би има бъдеще. По-горе съм пуснал клип показващ, че на подобен принцип са постигнали рекордна топлинна ефективност. Но явно няма как това да стане от импровизирано с гаражна конверсия. Може би в бъдеще ще разработят подобни системи, които да спасят дизела. Но явно няма да е днес.

Съб Юли 14, 2018 10:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Някъде в Люлин(София) слагаха на коли от 2000+ със сносен успех. Когато видях сефте в кола такова нещо беше при тях, на Пежо 206HDI. По памет сервизът беше някъде след Орион в западна посока, на няколко преки вляво. Някой люлински жител може и да се сети кои са.

П.С. "Големите" камиони са 10 литра обем отгоре ;) Племенникът ми кара Актрос с 18 литра V8.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Съб Юли 14, 2018 10:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 12 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор