Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

Проблем с турбо?
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=18&t=27075
Страница 1 от 1

Автор:  alexandr [ Съб Авг 17, 2019 8:36 am ]
Заглавие:  Проблем с турбо?

Здравейте колеги,
Наскоро закупих Subaru Legacy 2.0D, 2010г. По време на пътуване, след почивка, от предна-дясна страна се чу странен шум, все едно да съм минал през празно пластмасово шише, след което светнаха двигател + тракшън + спирачка + мига-DPF-a по табло. Колата загуби мощност, като на права още държи скорост, но дори при лек подем само 1-2, и пуши като трактор. диагноза ми че е станало нещо с турбо, и двигатела работи като чист дизел. Така минахме 800км.
Въпроса ми на някой да му се налагаше да ремонтира турбо, дали диагнозата вярна, и какво да очаквам?
Предполагам че ще се наложи и почистване на ДПФ-а.

Автор:  ivosaxo [ Съб Авг 17, 2019 9:17 am ]
Заглавие:  Re: Проблем с турбо?

Прилича на спукан маркуч.
Нещо такова:
viewtopic.php?f=18&t=5412&start=260

Автор:  alexandr [ Съб Авг 17, 2019 11:56 am ]
Заглавие:  Re: Проблем с турбо?

Прикачени файлове:
IMG_20190817_124750.png
ivosaxo написа:
Прилича на спукан маркуч.
Нещо такова:
viewtopic.php?f=18&t=5412&start=260


Прав си, маркуча се скъса точно на изхода от Турбо.
Но Турбо като гледам масло хвърли доста. Има ли някакви китове за обслужването им по магазини?

Автор:  dendim [ Съб Авг 17, 2019 5:37 pm ]
Заглавие:  Re: Проблем с турбо?

Ако твоя маркуч е изцяло пластмасов като този на снимката, потърси от някоя морга от дизел евро 4, почти изцяло метален е и съответно много по-здрав. Абсолютно взаимозаменяеми са, стават и от форестер и от аутбек. Изпробвано на фотестер 2011 от аутбек 2010. :-)

Изпратено от моят ASUS_Z00AD с помощта на Tapatalk

Автор:  ivosaxo [ Нед Авг 18, 2019 12:29 pm ]
Заглавие:  Re: Проблем с турбо?

Не бързай да отписваш турбината,нормално е да има масло в този маркуч,
първо смени маслото,после засечи колко масло харчи.
Иначе ремонтен комплект има за около 40 евро,а пък заради скъсаните колянови валове
е пълно с турбини VF50 втора употреба и рециклирани по 200-300 лева,напимер
https://allegro.pl/oferta/turbina-subar ... 4280c5e862
Може да има и по-изгодни.

Автор:  SCRAPPER [ Нед Авг 18, 2019 6:37 pm ]
Заглавие:  Re: Проблем с турбо?

ivosaxo написа:
Не бързай да отписваш турбината,нормално е да има масло в този маркуч,
първо смени маслото,после засечи колко масло харчи.
Иначе ремонтен комплект има за около 40 евро,а пък заради скъсаните колянови валове
е пълно с турбини VF50 втора употреба и рециклирани по 200-300 лева,напимер
https://allegro.pl/oferta/turbina-subar ... 4280c5e862
Може да има и по-изгодни.

Абсолютно прав! :bow:

Автор:  dancho.danev [ Нед Авг 18, 2019 9:10 pm ]
Заглавие:  Re: Проблем с турбо?

Смяната на маркуча явно е задължителна! Частите втора употреба са алтернатива, но за мен това е покупка на"котка в чувал". Смяната с нов не струва милион, освен това ще си сигурен, че там проблем няма поне още 150-200хил. километра. Турбината по всяка вероятност е Ок. Започни отстраняването на проблемите последователно:
-Маркуча
-ДПФ-а ако се налага почистване
-смяна на маслото и нулиране ако се налага
-и най-накрая диагностика на турбината и ремонт, ако се налага.
Няма турбо кола застрахована от този проблем. И аз съм го преживявал.
Успех!

Автор:  takinardi [ Сря Авг 21, 2019 2:52 pm ]
Заглавие:  Re: Проблем с турбо?

Колега,
Играх абсолютно същия филм с абсолютно същия автомобил. Единствено не посмях да карам така, като теб и си я прибрах с репатрак. Вариантите са следните:
1. Нова тръба, оригинална около 300лв от Мимо от форума. Аз чаках 2 седмици доставка.
2. Отиваш в тунинг магазин и взимаш силиконов елемент за турбо пътища- прав редуктор ( по спомен) фи 55 на фи 45, 2 метални скоби и захвщаш по този начин старата тръба към турбото.
Карах така за времето, през което чаках новата да пристигне и да ти кажа честно ако не бях поръчал нова щях да продължа така. Става си доста здраво, а и за 15-ина лева.
Между другото всичко е на лесно място и отгоре през коша се работи сравнително лесно. И силикона и после тръбата я монтирах сам пред блока.

Автор:  Kovachevs [ Сря Авг 21, 2019 3:06 pm ]
Заглавие:  Re: Проблем с турбо?

И аз го играх този номер. Но ми трябваше спешно въздуховод! Оригиналналният въздуховод е с код 21869AA170 и струва 167 лв.( SUBARU Sofia)Нищо и никаква 15 см траба. :-?

Автор:  takinardi [ Сря Авг 21, 2019 8:17 pm ]
Заглавие:  Re: Проблем с турбо?

Kovachevs написа:
И аз го играх този номер. Но ми трябваше спешно въздуховод! Оригиналналният въздуховод е с код 21869AA170 и струва 167 лв.( SUBARU Sofia)Нищо и никаква 15 см траба. :-?


Бъркаш се. Тук става въпрос за пластмасовата тръба, която излиза от турбото. Тази, която посочваш ти е чиста проба маркуч с оплетка и излиза от кулера към смукателния колектор. Вярно, че и тя се пука, но все още остава някакъв турбо надув. Другата, като се сцепи оставаш изцяло на атмосферно налягане.

Автор:  alexandr [ Пет Сеп 06, 2019 6:07 pm ]
Заглавие:  Re: Проблем с турбо?

Здравейте,
Тръбата е подменена.
1. беше поправена стара с помощта на много корава влакниста изолираща лента.
2. после по съвет на dendim беше закупена такава метална, 30лв.
3. след подмяна на тръба отидох на почистване на ДПФ с BARDAHL 360, скъпичко удоволствие 250лв.
остана да изчистя грешките в Боксер-Варна, че ни диагностика на съседа ми ни тази в сервиза където чистих филтър (някакви смотани китайски уж аутоком) нещо много нестабилно се държат със Субару.

Автор:  dendim [ Съб Сеп 07, 2019 11:19 am ]
Заглавие:  Re: Проблем с турбо?

Е, супер е станало! Даже евтино си минал. :-) Брат ми взе същата метална тръба от известна столична субару морга за 120 лв, по спомен. А по отношение на ДПФ-а, моето мнение е, че започне ли да прави проблеми, единственото спасение е премахването му.

Изпратено от моят ASUS_Z00AD с помощта на Tapatalk

Автор:  dancho.danev [ Съб Сеп 07, 2019 11:31 pm ]
Заглавие:  Re: Проблем с турбо?

Хубаво че си го ремонтирал, но дано не ти се наложи да гледаш същия филм още един път. Не бива да се забравя, че силата на една верига е равна на силата на най-слабото и звено. Тази омотана с тиксо гърловина няма да издържи и се обезсмисля напълно металната тръба. Един ентусиаст лепи вече другия маркуч е лепенки и нищо не стана. Опитай да намериш подходящ силиконов преходник. Колегата takinardi е обяснил много добре какъв трябва да бъде.
Успех!

Автор:  alexandr [ Сря Сеп 18, 2019 11:10 am ]
Заглавие:  Re: Проблем с турбо?

dancho.danev написа:
Хубаво че си го ремонтирал, но дано не ти се наложи да гледаш същия филм още един път. Не бива да се забравя, че силата на една верига е равна на силата на най-слабото и звено. Тази омотана с тиксо гърловина няма да издържи и се обезсмисля напълно металната тръба. Един ентусиаст лепи вече другия маркуч е лепенки и нищо не стана. Опитай да намериш подходящ силиконов преходник. Колегата takinardi е обяснил много добре какъв трябва да бъде.
Успех!


Аз подмених цялата тръба на метална с маркучите от двете страни,
А това което залепено се използваше съвсем за кратко, докато намерих въпросната тръба.

Автор:  alexandr [ Сря Сеп 18, 2019 11:17 am ]
Заглавие:  Re: Проблем с турбо?

Иначе с 3-степено машино почистване на Bardahl 360 не направи нищо, поне при мен. Отидох в Боксер-Карс Варна, закачиха диагностика и измериха 200% запушване. В съседния сервиз откачиха ДПФ и 2 дена промиваха в някаква сауна :) , поне на мен на това приличаше.
Засега е добре, да видим как ще е в края на зимния сезон.

Автор:  dendim [ Сря Сеп 18, 2019 11:06 pm ]
Заглавие:  Re: Проблем с турбо?

alexandr написа:
Иначе с 3-степено машино почистване на Bardahl 360 не направи нищо, поне при мен. Отидох в Боксер-Карс Варна, закачиха диагностика и измериха 200% запушване. В съседния сервиз откачиха ДПФ и 2 дена промиваха в някаква сауна :) , поне на мен на това приличаше.
Засега е добре, да видим как ще е в края на зимния сезон.


Решенията са две: ампутация и софтуерна забрана на ДПФ-а, или нов ДПФ. Нищо друго не върши работа, за съжаление. Хвърлени пари на вятъра за промивки с "магически" добавки, бани, "сауни" и СПА процедури... :D Доста сервизи изкарват добри пари от този "бизнес"... Ето снимка на керамиката на моя ДПФ, жълтото в каналите е сяра, благодарение на "прекрасния" дизел, който ни пробутват за гориво, съответстващо на стандартите за европейско качество...

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/