Автор |
Съобщение |
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Мнения: 282 Рейтинг: 75
|
Здравейте, при вас получава ли се следното: на 2 или 3та предавка - при пълна газ от около 1000-1500 оборота, тръгва да набира, на около 2200 оборота има за секунда леко забавяне (все едно съм отпуснал газта) и после продължава да набира?
|
|
|
Пон Мар 09, 2020 12:26 pm |
|
|
Alxx
|
Изстрел в тъмното: лопатките на геометрията прехвърлят средата при тия обороти. На повечето коли с втг точно в тая позиция се натрупват сажди и нагари, които след време причиняват заклинване и се налага ремонт. Слагай някаква добавка за почистване на дпф/егр, която вдига егт и изгаря всичко по пътя. Както казах, това е само догадка.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Мар 09, 2020 7:06 pm |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Мнения: 282 Рейтинг: 75
|
Alxx написа: Изстрел в тъмното: лопатките на геометрията прехвърлят средата при тия обороти. На повечето коли с втг точно в тая позиция се натрупват сажди и нагари, които след време причиняват заклинване и се налага ремонт. Слагай някаква добавка за почистване на дпф/егр, която вдига егт и изгаря всичко по пътя. Както казах, това е само догадка. Ясно. Само едно разяснение, какво е ВТГ? Иначе добавка слагам - веднъж на 15-20к километра. Иначе какво мислиш за тая добавка "Дизел юнак" на Мермерски?
|
|
|
Сря Мар 11, 2020 8:50 pm |
|
|
vlado_74
Регистриран на: Нед Яну 31, 2010 7:57 pm Мнения: 113 Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester
Рейтинг: 32
|
При мен имах точно блокирала геометрия на турбото - почти не се мърдаха лопатките. Ефекта е че като ускоряваш за изпреварване и в един момент колата почва на придръпва и не и стига мощност. В ниските обороти няма проблем.
|
|
|
Сря Мар 11, 2020 9:25 pm |
|
|
Alxx
|
VTG - variable turbine geometry.
За Мермерски не мисля нищо, защото не съм и няма да ползвам. Сипи си един DPF Power clean и гледай резултата. Препоръчва се на всеки 5к, ако се кара с кофти нафта.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Мар 11, 2020 10:02 pm |
|
|
nikentce
|
Не е нормален този ефект за нашия мотор, аз го нямам. Дизел Юнак просто го забрави. Или препоръката на Алекс, или също можеш да пробваш и Bardahl 360 машината. Аз съм много доволен от нея. Ако и с тези неща не се оправи - разглобяване и механично почистване.
|
|
|
Сря Мар 11, 2020 11:14 pm |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Мнения: 282 Рейтинг: 75
|
vlado_74 написа: При мен имах точно блокирала геометрия на турбото - почти не се мърдаха лопатките. Ефекта е че като ускоряваш за изпреварване и в един момент колата почва на придръпва и не и стига мощност. В ниските обороти няма проблем. При мене не придръпва - просто за секунда спира да ускорява (даже може би и секунда няма) - и после веднага продължава. И се случва най-осеаземо на втора скорост. 4-5-6 изобщо не се усеща. Ще пробвам по-често с добавки и спа процедури - да видим какъв ще е резултата. Иначе добавки ползвам на колегата който ги продава тук. Колата е на 177 000 км.
|
|
|
Чет Мар 12, 2020 11:29 am |
|
|
peshaka11
Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm Мнения: 351 Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
|
А оборотите как с в момента на придърпването , да не приплъзва съединителя ?
|
|
|
Чет Мар 12, 2020 1:50 pm |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Мнения: 282 Рейтинг: 75
|
peshaka11 написа: А оборотите как с в момента на придърпването , да не приплъзва съединителя ? Май не. А от опита ми - съединителя ще започва да приплъзва първо на най-високите скорости (6-5-4) и накрая на най-малките.И ще приплъзва постоянно след дадени обороти (където мощността е най-много).
|
|
|
Вто Мар 17, 2020 5:56 pm |
|
|
ico_tech
|
Опита включва ли двойномасов маховик със скъсани или блокирали пружини
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Мар 17, 2020 9:36 pm |
|
|
Greg4o
|
ico_tech написа: Опита включва ли двойномасов маховик със скъсани или блокирали пружини Една от основните причини за последваща тотална щета на този двигател
_________________ Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic
|
|
|
Сря Мар 18, 2020 10:40 am |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Мнения: 282 Рейтинг: 75
|
Нали двигателя е от новите, дето го няма този проблем? >2013
|
|
|
Сря Мар 18, 2020 1:26 pm |
|
|
nikentce
|
Warxcell написа: Нали двигателя е от новите, дето го няма този проблем? >2013 Къде го чете, че го няма този проблем? Има го, но мащабът е коренно различен. В нашите версии е вече оправен казусът с маслените магистрали, но това е всичко, което е отстранено. При твоята и предавателните числа на скоростната кутия са променени, в сравнение с моята, за да се намали стресът върху мотора при превклчване, но това не ти решава въпроса с маховика, ако ти е разбит. Ниският процент след 2013 на счупени валове при Diesel Boxer се дължи основно на това, че след 2013 се купуват вече основно CVT-та, а не че при ръчката е оправено нещо допълнително. Нямам под ръка статистика да го докажа, но съм убеден, че процентово(бр. счупени, отнесени към бр. въведени в експлоатация) проблемът си е в еднакъв мащаб при 2012 ръчка и 2014 ръчка. Прегледай си маховика и съединителя, и ако не са ти сменяни в миналите 100 000 км. - сменяй.
|
|
|
Сря Мар 18, 2020 2:01 pm |
|
|
dancho.danev
Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm Мнения: 218 Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
|
Много бързо му похарчихте на човека парите за съединител! Да не би някой да е облякъл работните дрехи и и да е свалил въпросния съединител та да е видял, че е за смяна? Това е третата по стойност резервна част в колата след двигател и скоростна кутия. И ако се сменяше на 100 хил. веднага след изтичане на гаранцията Субару отдавна да е фалирало. Вече съм на 260хил+ и продължавам да си карам с оригиналния Една качествена добавка за почистване на дюзи, турбина, филтър и помпа по всяка вероятност ще решат проблема. Аз ползвам това: http://xenum.expertoils.com/index.php?i ... er=productРаботи гарантирано.
|
|
|
Сря Мар 18, 2020 9:38 pm |
|
|
ico_tech
|
Виж сега Данчо, колегата спомена как си тества съединителя и затова се намесих. Не казвам, че проблема му е в съединителя. Пожелавам ти да стигнеш 500 хил. с твоя съединител, но си мисля, че това е директно свързано със задкормилното устройство. Понеже предполагам, че тези 260К всичките са си твои, явно твоя стил на каране си пасва с "недоразумението" на Sachs наречено двойномасов съединител. Да не забравяме, че тук сме от трети собственик нагоре и как е мачкан съединителя е неизвестно. От време на време обличам гащеризон и мога да ти пратя снимки как изглежда това чудо на техниката за да се убедиш колко малко му трябва да хвърли бялата кърпа. Обикновено това става между 100 и 150 К, но естествено зависи от много фактори, някои от които са доста рядко срещани в Швейцария - например съчетание на влага (RH>80%) и прахоляк. В повечето коли с такъв маховик, както си отбелязал, това е доста скъпа част. Ама и повечето от тях не са full time AWD и там е ключа от палатката. И лошото е, че този механизъм прави поразии в двигателя, ако не се усети навреме. При Субару винаги се е налагало човек да прави доработки на съединителя, защото ТУК в БГ този възел не издържа. В Япония и Швейцария нямат проблеми . В САЩ са с автоматици и много по-маломощни бензинки. (225 към 350Nm)
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Сря Мар 18, 2020 10:19 pm |
|
|
nikentce
|
dancho.danev написа: Много бързо му похарчихте на човека парите за съединител! Да не би някой да е облякъл работните дрехи и и да е свалил въпросния съединител та да е видял, че е за смяна? Това е третата по стойност резервна част в колата след двигател и скоростна кутия. И ако се сменяше на 100 хил. веднага след изтичане на гаранцията Субару отдавна да е фалирало. Вече съм на 260хил+ и продължавам да си карам с оригиналния Една качествена добавка за почистване на дюзи, турбина, филтър и помпа по всяка вероятност ще решат проблема. Аз ползвам това: http://xenum.expertoils.com/index.php?i ... er=productРаботи гарантирано. Данчо, моя го свалих веднага щом купих колата( на около 240 000 реални км. ). Маховикът беше целият спекъл и нямаше никакво движение на пружините - демек никакво обиране на вибрациите. С новия колата започна да превключва мазно и плавно. Да не те разочаровам, но най-вероятно си привикнал вече да си караш с твоя и затова не усещаш. Ако го смениш сега(заедно със съединителя) - няма да си познаеш колата. Не слуачйно го дават препоръчително да се сменя на 200 000 км., а при този мотор аз не бих го карал повече от 150 000 км. Да, струва 2000 лв. маховик+съединител, и какво - да не струва 13 000 лв., колкото е смяна на шорт-блок? А като смениш шортблок, пък си оставиш скапания маховик - дали пак няма да съсипеш и новия блок? 2000 лв. за 150 000 км пробег си е много резонен разход, за да си минимизираш риска от по-сериозен проблем. Нашият мотор ги избива тия пари от разхода на гориво, който е смешен за тази кола и тази тяга, която дава.
|
|
|
Сря Мар 18, 2020 10:27 pm |
|
|
dancho.danev
Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm Мнения: 218 Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
|
ico_tech написа: Виж сега Данчо, колегата спомена как си тества съединителя и затова се намесих. Не казвам, че проблема му е в съединителя. Пожелавам ти да стигнеш 500 хил. с твоя съединител, но си мисля, че това е директно свързано със задкормилното устройство. Понеже предполагам, че тези 260К всичките са си твои, явно твоя стил на каране си пасва с "недоразумението" на Sachs наречено двойномасов съединител. Да не забравяме, че тук сме от трети собственик нагоре и как е мачкан съединителя е неизвестно. От време на време обличам гащеризон и мога да ти пратя снимки как изглежда това чудо на техниката за да се убедиш колко малко му трябва да хвърли бялата кърпа. Обикновено това става между 100 и 150 К, но естествено зависи от много фактори, някои от които са доста рядко срещани в Швейцария - например съчетание на влага (RH>80%) и прахоляк. В повечето коли с такъв маховик, както си отбелязал, това е доста скъпа част. Ама и повечето от тях не са full time AWD и там е ключа от палатката. И лошото е, че този механизъм прави поразии в двигателя, ако не се усети навреме. При Субару винаги се е налагало човек да прави доработки на съединителя, защото ТУК в БГ този възел не издържа. В Япония и Швейцария нямат проблеми . В САЩ са с автоматици и много по-маломощни бензинки. (225 към 350Nm) За почти всичко си напълно прав. Да всички километри са мои. Не съм "гороломник" но все пак си пазя колата без да преигравам. Знам, че редовно си с гащеризона и си видял "2 и 200" такива като теб в СН няма. Тук са само "сменячи". За кола която е сменила 4+ собственика няма изобщо какво да говорим. Особено ако е на много повече хил. км.+ от колкото пише на километража. Единственото с което не съм съгласен е че в Швейцария не е влажно. Уви вали обилно и дъжд и сняг много повече от България. Лятото ако има 20 слънчеви дни го смятам за "Божия благодат". Виж прах няма, но няма и от къде да дойде. Смятам до тук да спрем, всеки решава сам какво и кога да сменя. Поздрави!
|
|
|
Чет Мар 19, 2020 12:54 am |
|
|
Greg4o
|
И не сравнявайте Фори с Импреца. Нито по аеродинамика, нито по килограми,нито по-проходимост,което е ключа за бараката.
_________________ Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic
|
|
|
Чет Мар 19, 2020 11:51 am |
|
|
nikentce
|
Greg4o написа: И не сравнявайте Фори с Импреца. Нито по аеродинамика, нито по килограми,нито по-проходимост,което е ключа за бараката. Съгласен съм с теб. Отново без точни данни, но по субективно усещане от ровене по форуми, мобиле и т.н. - строшените Outback са повече от Forester, а Impreza и XV са най-малко.
|
|
|
Чет Мар 19, 2020 12:00 pm |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Мнения: 282 Рейтинг: 75
|
Май се оказа, че е заради въздушния филтър. Последния път като ходих на обслужване казаха,че филтъра е доста чист и не са го сменили. Тия дни боцнах нов филтър и сега не се забелязва това поведение.
|
|
|
Сря Апр 01, 2020 10:16 am |
|
|