Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Сря Апр 17, 2024 12:48 am



Отговори на тема  [ 21 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 Интересно поведение при пълна газ. 
Автор Съобщение

Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm
Мнения: 282
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте, при вас получава ли се следното: на 2 или 3та предавка - при пълна газ от около 1000-1500 оборота, тръгва да набира, на около 2200 оборота има за секунда леко забавяне (все едно съм отпуснал газта) и после продължава да набира?

Пон Мар 09, 2020 12:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Изстрел в тъмното: лопатките на геометрията прехвърлят средата при тия обороти. На повечето коли с втг точно в тая позиция се натрупват сажди и нагари, които след време причиняват заклинване и се налага ремонт. Слагай някаква добавка за почистване на дпф/егр, която вдига егт и изгаря всичко по пътя.
Както казах, това е само догадка.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Мар 09, 2020 7:06 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm
Мнения: 282
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Изстрел в тъмното: лопатките на геометрията прехвърлят средата при тия обороти. На повечето коли с втг точно в тая позиция се натрупват сажди и нагари, които след време причиняват заклинване и се налага ремонт. Слагай някаква добавка за почистване на дпф/егр, която вдига егт и изгаря всичко по пътя.
Както казах, това е само догадка.

Ясно. Само едно разяснение, какво е ВТГ?
Иначе добавка слагам - веднъж на 15-20к километра.

Иначе какво мислиш за тая добавка "Дизел юнак" на Мермерски?

Сря Мар 11, 2020 8:50 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 31, 2010 7:57 pm
Мнения: 113
Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
При мен имах точно блокирала геометрия на турбото - почти не се мърдаха лопатките. Ефекта е че като ускоряваш за изпреварване и в един момент колата почва на придръпва и не и стига мощност. В ниските обороти няма проблем.

Сря Мар 11, 2020 9:25 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
VTG - variable turbine geometry.

За Мермерски не мисля нищо, защото не съм и няма да ползвам. Сипи си един DPF Power clean и гледай резултата. Препоръчва се на всеки 5к, ако се кара с кофти нафта.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Мар 11, 2020 10:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не е нормален този ефект за нашия мотор, аз го нямам. Дизел Юнак просто го забрави. Или препоръката на Алекс, или също можеш да пробваш и Bardahl 360 машината. Аз съм много доволен от нея. Ако и с тези неща не се оправи - разглобяване и механично почистване.

Сря Мар 11, 2020 11:14 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm
Мнения: 282
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
vlado_74 написа:
При мен имах точно блокирала геометрия на турбото - почти не се мърдаха лопатките. Ефекта е че като ускоряваш за изпреварване и в един момент колата почва на придръпва и не и стига мощност. В ниските обороти няма проблем.

При мене не придръпва - просто за секунда спира да ускорява (даже може би и секунда няма) - и после веднага продължава. И се случва най-осеаземо на втора скорост. 4-5-6 изобщо не се усеща.
Ще пробвам по-често с добавки и спа процедури - да видим какъв ще е резултата.
Иначе добавки ползвам на колегата който ги продава тук.

Колата е на 177 000 км.

Чет Мар 12, 2020 11:29 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm
Мнения: 351
Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
А оборотите как с в момента на придърпването , да не приплъзва съединителя ?

Чет Мар 12, 2020 1:50 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm
Мнения: 282
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
peshaka11 написа:
А оборотите как с в момента на придърпването , да не приплъзва съединителя ?

Май не. А от опита ми - съединителя ще започва да приплъзва първо на най-високите скорости (6-5-4) и накрая на най-малките.И ще приплъзва постоянно след дадени обороти (където мощността е най-много).

Вто Мар 17, 2020 5:56 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Опита включва ли двойномасов маховик със скъсани или блокирали пружини ;)

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Мар 17, 2020 9:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 22, 2009 12:36 am
Мнения: 2521
Местоположение: Варна
Автомобил: Forester Boxer Diesel Lineartronic
Рейтинг: 413
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Опита включва ли двойномасов маховик със скъсани или блокирали пружини ;)

:idea: Една от основните причини за последваща тотална щета на този двигател

_________________
Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic

Сря Мар 18, 2020 10:40 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm
Мнения: 282
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Нали двигателя е от новите, дето го няма този проблем? >2013

Сря Мар 18, 2020 1:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Warxcell написа:
Нали двигателя е от новите, дето го няма този проблем? >2013


Къде го чете, че го няма този проблем? Има го, но мащабът е коренно различен. В нашите версии е вече оправен казусът с маслените магистрали, но това е всичко, което е отстранено. При твоята и предавателните числа на скоростната кутия са променени, в сравнение с моята, за да се намали стресът върху мотора при превклчване, но това не ти решава въпроса с маховика, ако ти е разбит.
Ниският процент след 2013 на счупени валове при Diesel Boxer се дължи основно на това, че след 2013 се купуват вече основно CVT-та, а не че при ръчката е оправено нещо допълнително. Нямам под ръка статистика да го докажа, но съм убеден, че процентово(бр. счупени, отнесени към бр. въведени в експлоатация) проблемът си е в еднакъв мащаб при 2012 ръчка и 2014 ръчка.
Прегледай си маховика и съединителя, и ако не са ти сменяни в миналите 100 000 км. - сменяй.

Сря Мар 18, 2020 2:01 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm
Мнения: 218
Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Много бързо му похарчихте на човека парите за съединител! Да не би някой да е облякъл работните дрехи и и да е свалил въпросния съединител та да е видял, че е за смяна? Това е третата по стойност резервна част в колата след двигател и скоростна кутия. И ако се сменяше на 100 хил. веднага след изтичане на гаранцията Субару отдавна да е фалирало. Вече съм на 260хил+ и продължавам да си карам с оригиналния :) :) Една качествена добавка за почистване на дюзи, турбина, филтър и помпа по всяка вероятност ще решат проблема. Аз ползвам това:
http://xenum.expertoils.com/index.php?i ... er=product
Работи гарантирано.

Сря Мар 18, 2020 9:38 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Виж сега Данчо, колегата спомена как си тества съединителя и затова се намесих. Не казвам, че проблема му е в съединителя.
Пожелавам ти да стигнеш 500 хил. с твоя съединител, но си мисля, че това е директно свързано със задкормилното устройство. Понеже предполагам, че тези 260К всичките са си твои, явно твоя стил на каране си пасва с "недоразумението" на Sachs наречено двойномасов съединител. Да не забравяме, че тук сме от трети собственик нагоре и как е мачкан съединителя е неизвестно.
От време на време обличам гащеризон ;) и мога да ти пратя снимки как изглежда това чудо на техниката за да се убедиш колко малко му трябва да хвърли бялата кърпа. Обикновено това става между 100 и 150 К, но естествено зависи от много фактори, някои от които са доста рядко срещани в Швейцария - например съчетание на влага (RH>80%) и прахоляк. В повечето коли с такъв маховик, както си отбелязал, това е доста скъпа част. Ама и повечето от тях не са full time AWD и там е ключа от палатката. И лошото е, че този механизъм прави поразии в двигателя, ако не се усети навреме. При Субару винаги се е налагало човек да прави доработки на съединителя, защото ТУК в БГ този възел не издържа. В Япония и Швейцария нямат проблеми ROFL. В САЩ са с автоматици и много по-маломощни бензинки. (225 към 350Nm)

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Сря Мар 18, 2020 10:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
dancho.danev написа:
Много бързо му похарчихте на човека парите за съединител! Да не би някой да е облякъл работните дрехи и и да е свалил въпросния съединител та да е видял, че е за смяна? Това е третата по стойност резервна част в колата след двигател и скоростна кутия. И ако се сменяше на 100 хил. веднага след изтичане на гаранцията Субару отдавна да е фалирало. Вече съм на 260хил+ и продължавам да си карам с оригиналния :) :) Една качествена добавка за почистване на дюзи, турбина, филтър и помпа по всяка вероятност ще решат проблема. Аз ползвам това:
http://xenum.expertoils.com/index.php?i ... er=product
Работи гарантирано.


Данчо, моя го свалих веднага щом купих колата( на около 240 000 реални км. ). Маховикът беше целият спекъл и нямаше никакво движение на пружините - демек никакво обиране на вибрациите. С новия колата започна да превключва мазно и плавно. Да не те разочаровам, но най-вероятно си привикнал вече да си караш с твоя и затова не усещаш. Ако го смениш сега(заедно със съединителя) - няма да си познаеш колата. Не слуачйно го дават препоръчително да се сменя на 200 000 км., а при този мотор аз не бих го карал повече от 150 000 км. Да, струва 2000 лв. маховик+съединител, и какво - да не струва 13 000 лв., колкото е смяна на шорт-блок? А като смениш шортблок, пък си оставиш скапания маховик - дали пак няма да съсипеш и новия блок? 2000 лв. за 150 000 км пробег си е много резонен разход, за да си минимизираш риска от по-сериозен проблем. Нашият мотор ги избива тия пари от разхода на гориво, който е смешен за тази кола и тази тяга, която дава.

Сря Мар 18, 2020 10:27 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm
Мнения: 218
Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Виж сега Данчо, колегата спомена как си тества съединителя и затова се намесих. Не казвам, че проблема му е в съединителя.
Пожелавам ти да стигнеш 500 хил. с твоя съединител, но си мисля, че това е директно свързано със задкормилното устройство. Понеже предполагам, че тези 260К всичките са си твои, явно твоя стил на каране си пасва с "недоразумението" на Sachs наречено двойномасов съединител. Да не забравяме, че тук сме от трети собственик нагоре и как е мачкан съединителя е неизвестно.
От време на време обличам гащеризон ;) и мога да ти пратя снимки как изглежда това чудо на техниката за да се убедиш колко малко му трябва да хвърли бялата кърпа. Обикновено това става между 100 и 150 К, но естествено зависи от много фактори, някои от които са доста рядко срещани в Швейцария - например съчетание на влага (RH>80%) и прахоляк. В повечето коли с такъв маховик, както си отбелязал, това е доста скъпа част. Ама и повечето от тях не са full time AWD и там е ключа от палатката. И лошото е, че този механизъм прави поразии в двигателя, ако не се усети навреме. При Субару винаги се е налагало човек да прави доработки на съединителя, защото ТУК в БГ този възел не издържа. В Япония и Швейцария нямат проблеми ROFL. В САЩ са с автоматици и много по-маломощни бензинки. (225 към 350Nm)

За почти всичко си напълно прав.
Да всички километри са мои. Не съм "гороломник" но все пак си пазя колата без да преигравам. Знам, че редовно си с гащеризона и си видял "2 и 200" такива като теб в СН няма. Тук са само "сменячи". За кола която е сменила 4+ собственика няма изобщо какво да говорим. Особено ако е на много повече хил. км.+ от колкото пише на километража. Единственото с което не съм съгласен е че в Швейцария не е влажно. Уви вали обилно и дъжд и сняг много повече от България. Лятото ако има 20 слънчеви дни го смятам за "Божия благодат". Виж прах няма, но няма и от къде да дойде.
Смятам до тук да спрем, всеки решава сам какво и кога да сменя.
Поздрави!

Чет Мар 19, 2020 12:54 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 22, 2009 12:36 am
Мнения: 2521
Местоположение: Варна
Автомобил: Forester Boxer Diesel Lineartronic
Рейтинг: 413
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И не сравнявайте Фори с Импреца.
Нито по аеродинамика, нито по килограми,нито по-проходимост,което е ключа за бараката.

_________________
Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic

Чет Мар 19, 2020 11:51 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Greg4o написа:
И не сравнявайте Фори с Импреца.
Нито по аеродинамика, нито по килограми,нито по-проходимост,което е ключа за бараката.


Съгласен съм с теб. Отново без точни данни, но по субективно усещане от ровене по форуми, мобиле и т.н. - строшените Outback са повече от Forester, а Impreza и XV са най-малко.

Чет Мар 19, 2020 12:00 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm
Мнения: 282
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Май се оказа, че е заради въздушния филтър. Последния път като ходих на обслужване казаха,че филтъра е доста чист и не са го сменили. Тия дни боцнах нов филтър и сега не се забелязва това поведение.

Сря Апр 01, 2020 10:16 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 21 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор