Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 4:10 pm



Отговори на тема  [ 16 мнения ] 
 Къде да премахнем DPF-фа? 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Мар 18, 2014 11:05 am
Мнения: 34
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: Subaru Outback 2010
Телефон: 0888929058
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Решил съм да махна DPF-фа на моят Outback 2.0D 2010г.Разгледах в форума но открих единствено само един пост за човек на име Влади който премахва DPF.Има ли колеги които са махнали своя DPF да споделят в кой сервиз е станало това/ако може контакти/ и съответно да споделят мнение дали са доволни и как се държи колата.Съответно премахвате ли EGR-ра и катализатора?

Чет Сеп 03, 2020 2:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Daniel написа:
Решил съм да махна DPF-фа на моят Outback 2.0D 2010г.Разгледах в форума но открих единствено само един пост за човек на име Влади който премахва DPF.Има ли колеги които са махнали своя DPF да споделят в кой сервиз е станало това/ако може контакти/ и съответно да споделят мнение дали са доволни и как се държи колата.Съответно премахвате ли EGR-ра и катализатора?


Не приемай въпроса ми като заяждане, но защо парите за ампутация не ги инвестираш да си оправиш проблема поради който имаш казуси с DPF-a?
Освен ако проблемът е, че караш само градско и припалваш често на къси разстояния - тогава си объркал автомобила за себе си и по-добре го смени, иначе ще продължи да те набутва и с изрязан DPF.
А ако имаш големи ядове въпреки, че спазваш и експлоатираш спрямо всички препоръки за дизел с DPF, направи проверка в сервиз на датчиците около DPF-a. Прегледа ли темата за DPF-a и приложението за Torque?
Най-лесно е да станеш поредната димяща печка на улицата при изръчкване на газта, но поне направи усилието да провериш преди това дали ти е абсолютно необходимо и неизбежно.

Чет Сеп 03, 2020 3:25 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Мар 18, 2014 11:05 am
Мнения: 34
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: Subaru Outback 2010
Телефон: 0888929058
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Решението за колата ми е правилно. Основно я карам на дълго и тегля каравана с нея и нямах ядове с Dpf-фа. Но от около година ми се налага да я карам ежедневно основно градско и с това започна да ми светла лампата на Dpf - фа и да ми дига нивото на маслото. За това съм решил да го премахна преди да счупя мотора. Ще се радвам ако някой сподели сервиз и съответно да каже какво е направил с егр-а и катализатора.Идеята ми е да изолирам егр-а и ако може да оставя катализатор.

Чет Сеп 03, 2020 6:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Daniel написа:
Решението за колата ми е правилно. Основно я карам на дълго и тегля каравана с нея и нямах ядове с Dpf-фа. Но от около година ми се налага да я карам ежедневно основно градско и с това започна да ми светла лампата на Dpf - фа и да ми дига нивото на маслото. За това съм решил да го премахна преди да счупя мотора. Ще се радвам ако някой сподели сервиз и съответно да каже какво е направил с егр-а и катализатора.Идеята ми е да изолирам егр-а и ако може да оставя катализатор.


Вземи направо да изкормиш двигателя и да сложиш бензинов - най-добре ще направиш.
Значи не, че автомобилът ти е неизправен, а просто не го експлоатираш правилно.
Последен съвет и млъквам:
1) инсталирай си torque pro - струва 7 лв
2) купи си оbd2 адаптор - струва 15 лв
3) следи си саждите - струва 15-20 секунди на припалване
4) като наближиш 65% сажди караш докато приключи регенерацията - струва 15-20 мин. от времето ти и по- малко от 1 лв за нафта
Не по-честите регенерации ще ти скапят мотора, а неподдържането му - пикаещи дюзи, спекъл маховик, ненавременна смяна на масло и т.н. По-чести регенерации ще ти струват единствено по-честа смяна на масло. Цената си струва, за да не изпълваш въздуха с толкова много сажди(ФПЧ), както е при премахнат DPF. С тези 700-800 лв за ампутация ще поддържаш DPF си с години наред изправен по гореописания начин. В момента проблемите ти идват защото нотрупваш много на брой прекъснати регенерации, което не може да изчисти саждите. Само torque ще ти е напълно достатъчен да ти помогне да елиминираш този казус. Не ти е нужна ампутация.

Чет Сеп 03, 2020 8:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 287
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Nikentce, не си прав. Благодарение на прекрасната българска нафта, т.н. "евродизел", идва момент, в който ДПФ-а се задръства със сяра. Тогава не помагат нито регенерации, нито промивки и всякакви СПА процедури с известни и безизвестни марки препатати. Оттам насетне има три алтернативи: нов ДПФ (скъпо); изкормване (нормална цена около 400-450 лв, да, не е екологично, но на кой ли му пука); и отърваване от гадния дизел (продаване, някой друг да му бере гайлето, особено при огромната вероятност мотора да хвърли бялата кърпа).
Повярвайте, минах през всичките тези дивотии. Купих колата, тръгнах към Варна. След 200 км замига гадната жълта лампа и не спря. Отидох в Боксер карс (бял сервиз), направиха принудителна регенерацив, смених маслото пак там, щото беше три пръста над максимума. Тръгнах си щастлив, лампата не свети. Да, ама не, както казваше г-н Петко Бучаров... след 100-150 км тъпата лампа пак замига, без да угасне. Маслото пак три пръста над максимума. Прибрах се в София. На следващия ден изкормих ДПФ-а в Адлер ауто в Годеч. Пичовете се справиха перфектно, свалиха и срязаха гърнето, извадиха ДПФ-а (беше задръстен нс почти 100% със сяра) и по моя молба оставиха катализатора. След интетвенциятя зсбравих за този гаден филтър, а пушек от ауспуха не съм виждал. Да не говорим, че колата се отпуши и вървеше осезаемо повече отпреди. Маслото не мърдаше от смяна до смяна, сменях на 8к км. И така годона и половина без проблеми никакви. До пролетта, когато се наложи да сменя съединител и маховик. Викам си, дай да сменя и задните амортисьори, заедно с пружини и тампони, щото единият нивомат беше доста омаслен. Набутах 2800 лв за тези "дребни" ремонти, с идеята, че колата е супер и ще ми служи дълго време без проблеми. Е, да, 1 (един) месец карах супер автомобил в перфектно състояние... докато изтропа мотора... сега имам супер автомобил в перфектно състояние с изтропал мотор, ремонтът на който струва около 10-11хил. лв...е наиграх се достатъчно, мисля...
Сори, отплеснах се. Та моето скромно мнение е, че незабавно трябва да се отървеш от този недомислен дизел, и да минеш на бензин, ако държиш на субару. А ако все пак решиш да рискуваш и да го караш, докато е дал Господ, то препоръчвам Адлер ауто в Годеч за ампутация на ДПФ-а. Успех!

Изпратено от моят SM-A530F с помощта на Tapatalk

Чет Сеп 03, 2020 10:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Контра на твоето твърдение:
Близък приятел кара Х1 БМВ(аз я поддържам). Имаше същите ядове с регенерациите, докато не мина на подходящото масло(преди оем бмв) и през три резервоара добавка за ускорена регенерация. Марки умишлено не споменавам. Втора година идва само за масло на всеки 15к км. Колата е на 130к документирани само в Дару кар. Твоята знаеш ли на колко е? :)

P.S. Виждам модераторска намеса в оценките. Некоректно е. Не искам да дишам нечии сажди, защото не може да си плати масрафа на колата. Като не ти е по джоба - не купуваш! 24 годишният ми катализатор работи и все още е под нормите на евро 2.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пет Сеп 04, 2020 12:09 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
В подкрепа на казаното от Алекс( писал съм го и в темата за маслата ) - при първото обслужване сложих Amsoil Heavy Duty, Тенчо ми го беше препоръчал по погрешка, защото се беше объркал, че съм с изрязан DPF. Регенерациите вървяха тегаво - прекъсваха и пак стартираха, като мислех, че е от гадната БГ нафта. Пробвах различни добавки - същата работа. След втората смяна с нископепелно EU series - колата заспа, никакви ядове. Не знаеш преди теб какво масло е наливано макар и в официален сервиз, че те е докарало до такова положение. Ще те дам за пример на колегата - изрязването на DPF не ти спаси мотора от изтропване, което всъщност е неговото основно притеснение.
Това, което ти се случи е наистина гадно и много съжалявам, но макар и запазена на малко км. не е изключено и твоята да е имала дефектирал датчик. Пък и при нас Евро 5 системата на регенерация е малко по-различна от твоята, която им е първата на FHI и е възможно да страда от детски болести.
Ще дам и друг пример - Greg4o. Нов Евро 6 дизел, спомена че е имал ядове докато е карал в автоматичен режим градско. В момент когато е почнал да кара в ръчен режим на по-високи обороти всичко е ок.
Да, DPF е джаджа, която иска съобразяване с много неща, но в крайна сметка не случайно е заложен.
Не си имал видим пушек след изрязването, както BMW-та на по 400-500 000 км, но това не означава, че не си бълвал гадости. Иначе от какво се задръства DPF-a?

Пет Сеп 04, 2020 6:08 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
P.S. Виждам модераторска намеса в оценките. Некоректно е. Не искам да дишам нечии сажди, защото не може да си плати масрафа на колата. Като не ти е по джоба - не купуваш! 24 годишният ми катализатор работи и все още е под нормите на евро 2.


Модераторска намеса не се коментира, правилата са пределно ясни :idea: .
Темата е къде да си премахне ДПФ, а не дали да го премахне.

Пет Сеп 04, 2020 8:50 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Мар 18, 2014 11:05 am
Мнения: 34
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: Subaru Outback 2010
Телефон: 0888929058
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Ще се радвам да продължим по темата.Мисля че сме големи хора за да вземаме решения и моето е че желая да си премахна DPF-а и съм сигурен че има колеги които са го направили вече и се надявам да споделят къде.Аз лично съм открил няколко фирми които го правят и даже ми казаха че издават документ за гаранция за свършената работа/за сега няма да ги споделям защото някой от колегите сигорно ги ползват да не стане лоша реклама/.

Пет Сеп 04, 2020 9:43 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Имате право - темата наистина е конкретно зададена и се извинявам за отплесването, но си го позволих защото виждам, че масово колеги(не само в този форум) подхождат към дизела неинформирано, не четат предварително макар, че има тонове информация и теми, има описани решения на проблеми. Все пак смятам, че е хубаво да подсещаме за тези решения всеки, който е тръгнал към такава операция, защото е много вероятно да не е прочел, а да е склонен да приложи това решение вместо да бърза да маха, и защото както писа Алекс - после ние всички ще го дишаме дружно :(

Пет Сеп 04, 2020 9:55 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm
Мнения: 218
Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За съжаление ДПФ-а е най-голямата недомислица произвеждана някога от Субару. Изключвам разбира се дефектните двигатели с които изгоряха някои собственици :( :( :( :( На мен също ми е създавал големи ядове и ако можех да го махна бих го направил незабавно, но се наложи да се науча да го чистя периодично с добавки. Успех с "ампутацията" и запази контакта с "доктора" че може и на мен да ми потрябва ако докарам колата в България.

Пет Сеп 04, 2020 2:35 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Скив сега, по темата:
ДПФ мога да ти делна и аз, софтуерно и физически. Както повечето селски тунери, обаче...не мога да ти настроя колата адекватно към промяната, т.е. да я направя добър евро 3 дизел. Не очаквай някой да го направи за 250лв. За да е адекватна колата след махането, трябва цялостен ремап на таблиците за впръскване, като егр-а в случая ще има полезна функция - сваляне на EGT, а катализаторът ще си работи дълго време след това. Обърни се към Калин, а.к.а .ZK Грамотен е достатъчно да ти направи добра кола без сажди, е...с малко повече азотни окиси ама пълно щастие няма.
Иначе, генерално мнението ми е, че трябва да опиташ варианта с добавките(които освен всичко свалят разхода) и да си поддържаш филтъра в норми.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пет Сеп 04, 2020 7:32 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Мар 18, 2014 11:05 am
Мнения: 34
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: Subaru Outback 2010
Телефон: 0888929058
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Може ли инфо за този Калин за да се обърна към него. Благодаря

Пет Сеп 04, 2020 8:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Daniel написа:
Може ли инфо за този Калин за да се обърна към него. Благодаря


viewtopic.php?f=10&t=23266

Съб Сеп 05, 2020 12:28 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Мар 18, 2014 11:05 am
Мнения: 34
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: Subaru Outback 2010
Телефон: 0888929058
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
До колкото разбирам човека е от Пловдив. Ще се свържа с него. Може ли мнение в София говорих с sti сервиз-извършват процедурата и още един сервиз Jts Performance/Dpf. bg те също го правят и казаха че издават документ с 3 години гаранция.

Съб Сеп 05, 2020 9:30 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm
Мнения: 842
Местоположение: София
Автомобил: Outback '14 / 2.0d CVT
Рейтинг: 353
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
не бих разчитал на "гаранция" за тази процедура. Ако ти се скапе мотора, или катализаторя, няма да ти го платят, бъди сигурен.
Най-много да ти гарантират, че тръбата, дето ще го замести филтъра няма да се пробие или да ти изпадне някъде.

Относно самата промяна, и аз не мисля, че е правилно решение, но всеки сам си решава :pardon:
Иначе и аз мога да споделя, че започнеш ли да караш градско, на къси разстояния с трафик и прочее, проблемите с DPFа веднага идват.
И аз го гледах тоя филм преди 2 години, направих една принудителна регенерация но след това реших, че ще внимавам и проблеми не съм имал!
Под "да внимавам" разбирам да излизам извънградско ако ми се е наложило да въртя с колата ежедневно в продължените на 1-2 седмици само из центъра - та тегля един тигел по околовръстно/източна тангента и нещата явно влизат в норма. Не съм виждал ламбата да светка от тогава. Нафта ползвам обикновената на ОМВ. То все пак и колата няма още 90,000км, но на това не разчитам.

Сря Сеп 16, 2020 10:35 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 16 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор