|
Страница 1 от 1
|
[ 10 мнения ] |
|
Странен казус след употреба на добавки
Автор |
Съобщение |
nikentce
|
Колеги, възникна ми странен проблем, който не съм имал до момента след употреба на добавки и имам нужда от съвет. По принцип всяко лято минавам на регулярна почистваща "терапия" на машина 360 Bardahl, но това лято така и не намерих време да отида, а сега зимата не правят процедурата, защото колата трябва да се врънка 2 часа или на студено, или на затворено, и съответно отказват. Та реших да направя този път профилактиката през резервоара със същите добавки. Започнах с Diesel injection restorer - заредих MaxMotion на ОМV в Сандански, че бях на път и точно там бях на празен резервоар. Сложих добавката в правилната пропорция, но колата моментално "умря", все едно някой ми изключи турбото. Предположих три неща: калпав дизел; нарушен вискозитет заради добавката(макар че не би трябвало чак в такава степен без предозиране); добавката да е вдигнала някаква мизерия от резевоара. Изгорих го резервоара и пак на път заредих този път от Shell, слагайки Injector cleaner-а. Колата съвсем леко се подобри, но мнооого далеч от това, което беше преди това. Изгорих и това гориво и вече в София на Shell Бояна, където от години си зареждам безкомпромисен V-power сложих последната добавака - Тurbo cleaner-a. Колата си възвърна към 60-70% от предишната мощност, но пак далеч не си беше моята кола. Изгорих и нея, и после си заредих чист V-power(на празен резервоар), без вече допълнителни добавки, но пак колата си остана така. В момента колата се държи със следните особености: 1) все едно няма турбо, или все едно протича постоянна активна регенерация - до 3000 оборота "няма никой" и после от 3000-3500 почва да си възвръща нормалната мощност. 2) средната температура в DPF-а и катализатора е по-всиоко отпреди. Преди при нормално каране държеше към 250 до 300 гр., а сега по-скоро държи към 350-400 гр. 3) саждите, за разлика отпреди, натрупат малко и после пак намаляват, като се държат между 15 и 20%, без да протича регенерация. Преди след регенерация бавно, но методично си се натрупваха до 65%. Не вярвам да се е запушил горивен филтър, защото колата пали и работи на празен ход нормално и равномерно. Със сигурност в момента си има налято читаво гориво в резервоара. Колата не прекъсва и няма увеличен разход на гориво, та не би трябвало да е казус по горивен филтър или дюзи. Един куп въпроси и предположения ми се въртят из главата какво толкова пък да причиних с добавките, но всичко ми е нелогично. За момента единственото, което ми идва на ум е да мина на диагностика да мерна вакуум и налягане на турбото. Или пък да е блокирала в полузатворено положение тази клапа, дето затваря при регенрация, заради която колата губи мощност и вдига температура в катализатор и DPF?
|
|
|
Пон Яну 25, 2021 10:57 am |
|
|
Alxx
|
Само един жокер ще ти дам: не забравяй, че караш стара кола на години. Проверка на всички вакуумни съединения, проверка на контролните клапани, четене на турбина с живи данни и сверка със сравнителни таблици. Четене на егр и съответните таблици, щото кофти гориво там носи най-много беля(вследствие и към дпф). Или кофти гориво те е набълбукало със сажди, или е дошло времето на някой детайл по веригата. Такъв проблем иска бавно и методично проверяване на всеки възел по веригата. Цитат: 3) саждите, за разлика отпреди, натрупат малко и после пак намаляват, като се държат между 15 и 20%, без да протича регенерация. Преди след регенерация бавно, но методично си се натрупваха до 65%. Малко гориво или много бууст - и в двата случая си на бедно, щом няма сажди. Много бууст има от блокирал затворен егр или прее**на геометрия на турбото. Като ти знам карането, трудно колата ти ще направи проверка на егр-а за ход, за да светне чек P.S. Я, първо си измий дебитомера?
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Яну 25, 2021 8:13 pm |
|
|
nikentce
|
Аз затова първо към това се насочих - да мерна вакуум и налягане, че точно в съединения се съмнявам( все пак са си оригинални още на към 270 000 км. ), но пък повишената температура в DPF-a и катализатора също навежда към клапа. Ще започна от тези две неща. Ненатрупването на сажди може да е точно заради постоянната висока температура на DPF-a, защото при ефективно изгаряне на нафтата - при 400 гр си ги гори саждите в DPF-a. EGR-a го чистих механично преди около 6-7000 км и със сигурност е чист, та не би трябвало и клапата да му е блокирала, но нали е с електронно управление, та това евентуално ако се е прецакало то. Вярно, че карам "нервно", ама чак пък толкова
|
|
|
Пон Яну 25, 2021 9:10 pm |
|
|
vlado_74
Регистриран на: Нед Яну 31, 2010 7:57 pm Мнения: 112 Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester
Рейтинг: 32
|
Аз имах подобен проблем (без добавките ) - при мен се оказа блокирала геометрия на турбото
|
|
|
Пон Яну 25, 2021 9:52 pm |
|
|
nikentce
|
vlado_74 написа: Аз имах подобен проблем (без добавките ) - при мен се оказа блокирала геометрия на турбото Работеше перфектно до този момент, пък и "изяде" превантивно флакон за 119 лв точно, за да не се случва такова нещо ма@&% му.....
|
|
|
Пон Яну 25, 2021 10:38 pm |
|
|
iion
|
Не би навредило да се пробва с ECU рестартиране ( детайли) - малко, но от сърце. Може да помогне, а ако ли не - нещата от колегите.
_________________ Подозирам, че всичко е нарочно...
|
|
|
Пон Яну 25, 2021 11:34 pm |
|
|
zlateff
Регистриран на: Сря Авг 04, 2021 2:18 pm Мнения: 2
Автомобил: Subaru Impreza XV
Рейтинг: 0
|
Здравейте, а от къде мога да видя тези данни за DPF през OBD имам приложението torque.
|
|
|
Сря Окт 06, 2021 2:22 pm |
|
|
Greg4o
|
Много добре огледай дебелото гумено съединени което излиза от кулера. Ако е омаслено сменяй. С оригинал.
_________________ Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic
|
|
|
Сря Окт 06, 2021 3:43 pm |
|
|
Alxx
|
zlateff написа: Здравейте, а от къде мога да видя тези данни за DPF през OBD имам приложението torque. Никъде. С донгъл за 10лв и софтуер за 20 няма как да стане.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Окт 06, 2021 6:43 pm |
|
|
zlateff
Регистриран на: Сря Авг 04, 2021 2:18 pm Мнения: 2
Автомобил: Subaru Impreza XV
Рейтинг: 0
|
Alxx написа: zlateff написа: Здравейте, а от къде мога да видя тези данни за DPF през OBD имам приложението torque. Никъде. С донгъл за 10лв и софтуер за 20 няма как да стане. Тогава.... как и с какъв ? или по - скоро къде
|
|
|
Пет Окт 08, 2021 10:18 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 10 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|