Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 7:20 pm



Отговори на тема  [ 48 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
 Покупка на Субару дизел 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm
Мнения: 65
Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 60
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Провери си източниците, колега.
Няма да съм изчерпателен, но сравнението за маслото с турбобензините ти е дълбоко погрешно. На такива масло се сменя на 5-6к макс, а ако се ръчкат и на по-малко. Турбодизел, ако се кара основно градско, животът на маслото трудно покрива 8к, па ако ще да е потта на Оптимус прайм.
ЕГР и колектори на здрав дизел е добре да минават профилактика на всеки 60-80к(пълно почистване). Това, ако приемем, че отделянето на сажди е в нормите. Водородното върши сносна работа.
Верига не пипам, докато не затрака на топъл мотор. На Субару рядко се случва да скъса, не е като CDTi.
ДПФ минал 56% не подлежи на принудителна регенерация поради риск от пожар(топи питата). Между 56 и 62 подлежи на чистене с химия свален, ако не е спукан/стопен. 70% е sci-fi цифра. Ако правиш регенерации с хубава нафта под 1200-1500км - имаш проблем. С германска нафта цифрата е над 2500. Разход на масло от турбо или газоразпределение + разкалибровани дюзи е напълно достатъчно да ти утрепе дпф-а. Почва се с учестени регенерации и се приключва с рязане по български. Здравейте сажди!

Дюзи се чистят с химия, ама пиезото(в случая) не се пипа с ултразвук - последиците са предимно негативни. Пък и разпръсквачите си имат живот, който зависи повече от маниера на каране/загряване и качеството на нафтата, отколкото от нещо друго.
Ако е цвт - бих купил кола само с пълна сервизна история, която включва сервизни документи, фактури за обслужване и пр. Няма ли смени на масло през 60к - забрави.

За N47B20(X1 18d xdrive) мога да ти напиша роман и проблемът не е в ръчната кутия, а конструктивен в мотора и съединителя.



Истината излиза в дискусията. Но все пак - за турбобензините не беше ли на 8,000 км? Или нещо не съм дочел, а много четох! ](*,) Ако слизаме на 6к, как е възможно човек да намери на втора ръка изрядно поддържана по този стандарт?

За ДПФ на Субару - изчетох всичко по чуждите форуми и следя всичко по Торк Про. Най-близо по нафта сме до Австралия - там имат същите цифри. Регенерации на зимна нафта 900км; лятна на 300. Като ми се спука маркуча на интеркулера, слезе на 70км, така го хванах. Моят ДПФ на 90,000км беше около 42% пепел. Сега е на 155,000км и е на 64%. Регенерациите ги прави на същите интервали, не са зачестили. С добавка или не, няма разлика, но пак слагам, за да се чувствам, че правя нещо добро. Пробвах и тази дето ти беше препоръчал. Нафта само Ромпетрол и Еко и понякога Шел. Просто колата работи много по-добре зимата, дали заради нафтата или заради температурата, или и двете. Инжекторите ги тествах за всеки случай в официалния сервиз, взеха ми 100лв за да ми кажат, че са си супер. А колата мърка...

За 10,000км между смяна на масла го разрежда маслото най-много 2% - което пак е показател, че е добре. (колегата с мигащата лампа- трябва да се направи процедура при всяка смяна за нулиране на % на разреждането; майсторите забравят).

Алекс, ще взема съвета ти за профилактика на ЕГР-а. На трета скорост на 2000 оборота, 60км/ч лятото има ритмично придърпване - това имам подозрение, че е от ЕГР-а... Това ми е единственото оплакване за момента, има го само на равно.

Пон Фев 06, 2023 3:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 22, 2009 12:36 am
Мнения: 2521
Местоположение: Варна
Автомобил: Forester Boxer Diesel Lineartronic
Рейтинг: 413
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И още 5 стинки.
Зимата тези печки на градско едва стигат 60 градуса.
А като вървят студени въобще не им се получава чистенето на филтъра.

_________________
Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic

Пон Фев 06, 2023 4:31 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Грегчо :good:

Цитат:
Истината излиза в дискусията. Но все пак - за турбобензините не беше ли на 8,000 км? Или нещо не съм дочел, а много четох! ](*,) Ако слизаме на 6к, как е възможно човек да намери на втора ръка изрядно поддържана по този стандарт?


Истината се знае отдавна и няма смисъл да се преоткрива, ама масата хора си мислят още, че могат да пикаят срещу вятъра. А, перфектно поддържани боксери има, ама няма платци. Моята я продавах над 6 месеца, ама сега момчето вече над година я кара и ме споменава с добро. Станислав продаваше перфектен форестър за разумна сума, предвид вложенията, ама накрая го остави на майка му, защото всички искат да са гяволета да си купят Субару за 5-6к и да не дават ст'инка за ремонт.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Фев 06, 2023 9:26 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Юни 29, 2021 1:54 pm
Мнения: 135
Рейтинг: 90
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
gligor написа:
Просто колата работи много по-добре зимата


Според мен е защото ЕГР е програмиран да работи много по-малко при ниски температури и почти не връща изгорелите газове за доизгаряне.

Вто Фев 07, 2023 11:07 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 22, 2009 12:36 am
Мнения: 2521
Местоположение: Варна
Автомобил: Forester Boxer Diesel Lineartronic
Рейтинг: 413
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
След 2013 или 2015та работят по-различно явно ,защото след последно обновяване на софта днес ми прави чистене на 60градуса загрял двигател.

_________________
Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic

Вто Фев 07, 2023 4:49 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 11, 2023 5:30 pm
Мнения: 4
Автомобил: Subaru Forester 2.0D
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Все пак има ли дизели от 2008ма и 2009та които да са здрави и някой тук във форума който си го кара без да е счупен.. Има ли такъв?

Съб Фев 11, 2023 5:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, процентът дефектни дизели в световен мащаб е 8. Проблемът е, че докараните в България са 98...

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Съб Фев 11, 2023 6:30 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 11, 2023 5:30 pm
Мнения: 4
Автомобил: Subaru Forester 2.0D
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Докараните имаш предвид внос от автоджамбази или от официалното представителство

Нед Фев 12, 2023 1:44 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm
Мнения: 857
Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Моят е вече на 186000 км и е в перфектно здраве! 2010 г евро 5


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят!
It's all we'll drive- Subaru

Нед Фев 12, 2023 10:57 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 11, 2023 5:30 pm
Мнения: 4
Автомобил: Subaru Forester 2.0D
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Аз питам за евро 4.. Има ли такива над 200 000 км или всички са се счупили

Нед Фев 12, 2023 12:00 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Прочети пак какво съм писал по-горе, мисля няма нужда от три висши за да се схване.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Фев 12, 2023 3:18 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Юни 29, 2021 1:54 pm
Мнения: 135
Рейтинг: 90
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Има. Но е по-голям шансът да пуснеш тото, да спечелиш и да си купиш чисто ново, отколкото да намериш.
Не си купувай дори евро5. При тия цени на нафтата по-добре си купи някой от по-малките бензинови мотори и си го карай на бензин, като теглиш чертата пак ще си дал по-малко пари. Дизела е проблемен и много по-скъп за поддръжка.

Нед Фев 12, 2023 3:26 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юни 23, 2010 9:09 pm
Мнения: 1340
Рейтинг: 441
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
BLA написа:
Има. Но е по-голям шансът да пуснеш тото, да спечелиш и да си купиш чисто ново, отколкото да намериш. Дизела е проблемен и много по-скъп за поддръжка.

Да попитам от тези които са написали или чули-недучули че дизела е проблемен, скъп за подръжка и се чупят повечето, от къде сте разбрали това? Има ли сте дизел? Когато някой попита нещо, добре е да му отговори колега който има опит и е свидетел на нещо. Единствено се съгласявам че автокъщите внасят боклука на Европа.
И за колегата който пита да ли има дизел евро 4 на над 200 000 и да си работи-има. Също така има и евро 5 в същото състояние.


Последна промяна tony на Пон Фев 13, 2023 9:57 am, променена общо 1 път


Пон Фев 13, 2023 9:55 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm
Мнения: 842
Местоположение: София
Автомобил: Outback '14 / 2.0d CVT
Рейтинг: 353
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
BLA написа:
При тия цени на нафтата по-добре си купи някой от по-малките бензинови мотори и си го карай на бензин, като теглиш чертата пак ще си дал по-малко пари.

Важен е въпроса, дали всичко е пари - тази сметка всеки си я прави сам. Честно казано, ако човек цепи стотинката, по добре да бяга от Субару :D
В момента, точно при текущите цени на горивата, разходът в "лева на 100км" е горе долу еднакъв м/у дизел и бензин - защото дизеляка харчи 0.5 до 1 литър надолу.
тоест, по-високата цена на нафтата ти се компенсира от по-ниският разход.

Другото е, че дизела определено върви (дърпа) по добре от 2.0 и 2.5 бензин моторите.
Аз го лично го предпочетох и пред 3.6 (когато търсех, тествах всичко), но все пак това беше и в един по-други времена (2015).

Пон Фев 13, 2023 9:57 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
tarambuka3500 написа:
.....защото дизеляка харчи 0.5 до 1 литър надолу......


Е това не очаквах да го прочета от колега експлоатирал дизел :)
Дизелякът харчи поне 2-3 литра по-малко от атмосферен 2-литров бензинов boxer от същото поколение, и при еднакъв стил на каране.
Иначе за всичко останало съм съгласен. В момента отново сме в ситуация на спекулативна цена на дизела и откъм финансов аспект има спестяване само сравнено с турбо бензин, който се кара на бензин. Предимството пред атмосферните 2 и 2,5 бензини си остава само тягата.
И това, че само Subaru бензините харчат много не е вярно. От преки наблюдения върху Rav4 2.0 бензин, 2007-ма, на 60 000 км. реални, с мотор в перфектно здраве:
Градско в София - 11,5 средно
Магистрално 140-150 км/ч( преобладаващо на темпомат ) - 12-12,5 средно
Извънградско нормално каране - с триста зора 9-9,5 средно( 10, ако не се съобразявам )
Последната командировка София-Варна-София( по Тракия и през Айтоския проход ) - 3 резервоара бензин заминаха :-~

Пон Фев 13, 2023 10:54 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm
Мнения: 842
Местоположение: София
Автомобил: Outback '14 / 2.0d CVT
Рейтинг: 353
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nikentce написа:
tarambuka3500 написа:
.....защото дизеляка харчи 0.5 до 1 литър надолу......

Е това не очаквах да го прочета от колега експлоатирал дизел :)
Дизелякът харчи поне 2-3 литра по-малко от атмосферен 2-литров бензинов boxer от същото поколение, и при еднакъв стил на каране.


хаха, да, еми такива са ми наблюденията - спрямо 2.5. Трябваше да уточня :)
Търкалях OBK 2005 2.5 МТ преди дизела... От 2.0 нямам наблюдения
Реално сега разходът ми извънградско варира от 7.0 до 8.0, на старата кола беше 8 - 9

Пон Фев 13, 2023 12:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
tarambuka3500 написа:
хаха, да, еми такива са ми наблюденията - спрямо 2.5. Трябваше да уточня :)
Търкалях OBK 2005 2.5 МТ преди дизела... От 2.0 нямам наблюдения


Мнооого ти е понатежал десният крак откакто си минал на дизел ROFL

Пон Фев 13, 2023 12:48 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Юни 29, 2021 1:54 pm
Мнения: 135
Рейтинг: 90
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
tony написа:
BLA написа:
Има. Но е по-голям шансът да пуснеш тото, да спечелиш и да си купиш чисто ново, отколкото да намериш. Дизела е проблемен и много по-скъп за поддръжка.

Да попитам от тези които са написали или чули-недучули че дизела е проблемен, скъп за подръжка и се чупят повечето, от къде сте разбрали това? Има ли сте дизел? Когато някой попита нещо, добре е да му отговори колега който има опит и е свидетел на нещо. Единствено се съгласявам че автокъщите внасят боклука на Европа.
И за колегата който пита да ли има дизел евро 4 на над 200 000 и да си работи-има. Също така има и евро 5 в същото състояние.


Имал съм дизел (евро5), сега имам бензин 2.0(евро5В). Може и да се класирам за отговор. А вие, колега имал ли сте дизел?
Относно тягата мога да кажа, че разликата не се усеща при шофиране, поне аз не съм рейсър да изцеждам колите по светофарите и мнението ми не е меродавно. Мощността е същата(150HP). Разходът на гориво в левове е същият.
Скоростите са също толкова къси (ръчни), колкото на дизела и за града е супер. На празен ход работи на 7-800 оборота както дизела. Общо взето усещането от шофирането е същото. Звукът е различен, "малолитражката" е практически безшумна по светофарите, доста приятно за мен. Ползите са ясни.

Пон Фев 13, 2023 7:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm
Мнения: 842
Местоположение: София
Автомобил: Outback '14 / 2.0d CVT
Рейтинг: 353
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
абе дизелът е 150к.с., но 350Nm;
което е с над 50% повече от 2.0 бензин FB20...

Пон Фев 13, 2023 9:01 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Юни 29, 2021 1:54 pm
Мнения: 135
Рейтинг: 90
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Така е. В ежедневието обаче не усещам липсата на тоя момент. Голяма грешка, че го взех тоя дизел без да тествам бензиновите. Бях карал 2.0 на SG, а там нещата са доста по-различни.

Пон Фев 13, 2023 10:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 48 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор