Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 12:57 am



Отговори на тема  [ 48 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
 Покупка на Субару дизел 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пет Мар 11, 2022 10:25 am
Мнения: 2
Автомобил: bmw
Телефон: 0899892480
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
.........................................Здравейте колеги,

......Нов сьм тука и нямам впечетление от автомобилите Субару. Искам да си закупя Форестьр ,дизел около 2010г. Попадам на много обяви ,добри цени,но шум в мотора или счупен мотор.Ясно ,че мотора им е слабо място.Питането ми е следното ;
Заслужава ли си да купиш ефтино и после да ремонтираш? Сьщо така може ли да се установи от кьде точно е шума в мотора и знаете ли някой добьр специалист кьм който може да се обьрне човек и да го ползва като консултанат.

.....................................Благодаря на писалите ми предварително.

Пет Мар 11, 2022 11:15 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 22, 2009 12:36 am
Мнения: 2521
Местоположение: Варна
Автомобил: Forester Boxer Diesel Lineartronic
Рейтинг: 413
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
viewforum.php

_________________
Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic

Пет Мар 11, 2022 11:28 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 287
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Greg4o написа:
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewforum.php

Линкът не е верен. Ето: https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=18&t=10972&start=320 Интересното е от 17-та страница нататък.
Това е източникът: https://www.subaruforester.org/threads/2009-finally-a-solution-for-the-ee20-crankshaft-breakages.816141/
А тук ремонтират потрошени боксер дизели EE20: https://www.kingsboxerdiesel.com/
Аз минах по този път, много съм доволен. Засега май съм единствения в БГ.
Вариантът е следния:
1. Купуваш запазено здраво купе без ръжди (по желание с високото ниво на оборудване и екстри) с изтропал мотор - счупен колянов вал. Намират се за около 3000-4000 лв.макс.
2. Минаваш по очертания в горните теми път, като ремонтът на мотора е около 3200 Euro, и транспортни разходи 2*250 Euro. По време на ремонта и при желание от твоя страна, препоръчително е да се сменят ангренажните вериги о обтегачите им - около 250 Euro, може и маслена помпа - около 150 Euro по спомен. Времетраенето на ремонта при мен беше около 5 месеца.
3. Задължително е преди пъхане на ремонтираното желязо в коша да се смени пълен комплект съединител - притискателен диск, феродов диск, лагер и маховик, всичко около 1800-2000 лв.

Сваляне и качване на двигател в бял сервиз в София е около 300лв. Тема за белите сервизи: https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=67
Допълнителни разходи за масло и антифриз - зависи от желаните продукти.

Получаваш автомобил в перфектно състояние за около 13-14 000 лв, с ресурс над 150-200 К км.
Другата опция е да търсиш форестер след края на 2010 г, Euro 5 задължително. Но и там има изтропали двигатели, над 200-250 К км..., като цената вече е аналогична на горепосочената след ремонт.
Преценката е изцяло твоя.

ПС. Аз мисля да опитам отново тази схема по гореописания начин, ако изпадне някое зпазено купе. :D
 95

Пет Мар 11, 2022 12:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Перфектното резюме - кратко, точно, синтезирано и т.н. :good:
Опитах да ти цъкна плюсче, но ми дава, че съм ти цъквал скоро.

Пет Мар 11, 2022 4:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 287
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ей, май отказах човека от марката... ни вест, ни пост... :(
Явно Субару дизел не е за всеки... :D

Съб Мар 19, 2022 8:58 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ми не е много за чудене. Това е по-скоро за фенове на Subaru, които знаят какво ще получат след тази разправия, защото тя си е сериозна като време и нерви. Повечето искат да купят нещо хем евтинко, хем от типа "сядаш и караш" и т.н.
Описаният от теб процес е подходящ за колеги с по-стари бензинови Субита, които търсят да сменят с по-нова кола, получавайки по-голяма тяга от мотора с по-малък разход на гориво, ако в момента карат атмосферки, или ако карат стари турбо-бензини без газова, да получат нещо по-ново и икономично, без да правят сериозни компромиси с удоволствието от шофиране.
Нямам обаче надежди, че групата на дизелите ще се увеличим. Най-много 1-2-ма колеги да се престрашат да се пробват, но и тов ами звучи оптимистично.

Пон Мар 21, 2022 9:53 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Мар 11, 2022 10:25 am
Мнения: 2
Автомобил: bmw
Телефон: 0899892480
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря за отговорите колеги. Колегата dendim пише ,че ме е отказал.Бих казал че е прав..........такива пари за ремонти не бих платил.Дори и евтиния вариант при King не ме устройва.Ще изчакам и обмисля обстоятелствата.

Вто Мар 22, 2022 5:24 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
pigo написа:
Благодаря за отговорите колеги. Колегата dendim пише ,че ме е отказал.Бих казал че е прав..........такива пари за ремонти не бих платил.Дори и евтиния вариант при King не ме устройва.Ще изчакам и обмисля обстоятелствата.


Проучи си внимателно собствените нужди от автомобила; бюджета; възможните варианти; и най-вече си преразгледай очакванията. Имам познати, които се "нагърмяха" яко с BMW, Аudi и др., защото смятаха, че купуват колата и ще карат 200 000 км без нещо сериозно да пипат. Единият от тях изръси 7 бона само за да си оправи скоростната кутия, а другият с BMW му легна 12 бона с връзки да си осигури рециклиран блок, щото битурбото му го направи на леща за по-малко от 100 000 км. Не знам кои от сметките на Dendim ти се видяха скъпи, но можеш да провериш на пазара на автомобили какво би ти струвало да вземеш кола от подобен клас в състояние "сядаш и караш 200 000 км.".
За парите за които гледаш Subaru дизел 2010-та можеш да купиш единствено Duster 4х4 на около реални 150 000 км., който без сериозни вложения ще го караш още 200 000 км. със сигурност, защото всички основни възли( без купето ) са му надеждни и доказани, а частите - евтини.
 15

Вто Мар 22, 2022 9:27 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 287
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Както бях писал наскоро в положителната тема, български манталитет... :-(
Нищо лично към никой, само споделям моето лично мнение, но ако някой търси ресурс от 200 К км, да отива тук:
http://www.subarubg.bg
Ама и там заводската гаранция е само 100 К км...

Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk

Нед Мар 27, 2022 5:06 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Мар 08, 2019 12:02 am
Мнения: 21
Автомобил: Forester 2.0 2007
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Колега, мисля че двигателят на този автомобил е ее20 и животът му на теория е около 250 000 км. Ако си от София, защо не пообиколиш по - известните сервизи / субаруленд, 1040/, и да попиташ какви ремонти се очакват след 180 000 и въобще има ли кой да ги върши?

Съб Ное 05, 2022 12:06 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm
Мнения: 65
Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 60
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тенчо направи дизел ‘профилактиката’ със словенците… а от Субаруленд и Митака направо ми се накараха като си купувах моята и отказаха даже да я погледнат… иначе и аз взех произведена след октомври 2010, уж тогава са пуснали подобрения… но на 90,000 км. Не знам за 200к км - там единствено бензин 2.0 125 коня е сравнително без риск, ако има история с маслата.

За всички други има писано за един роман във форума.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Чет Фев 02, 2023 5:28 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 287
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да, Тенчо и словенците направиха "профилактика" и възкресиха моя форестер. :)
Проблемът с чупене на вала съществува основно при дизели с 6МТ (ръчни скорости), заради маховика. Този бек от обявата е автомат, но не става ясно дали е AT или CVT. Mисля, че дизелите са само CVT, но не съм сигурен. При CVT обаче има голяма вероятност от сериозни и скъпи ремонти на скоростната кутия...

Чет Фев 02, 2023 11:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm
Мнения: 65
Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 60
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Възможно е да има някакво подобрение при дизелите с автоматика. При X1 от около 2010 имат подобен проблем при ръчките с коляновия вал; обаче е решен при автоматиците. Може да се провери колко е масово с търсене на обяви за подобни счупени коли и дали майсторите ги виждат.

Остават - освен стандартните проверки за удари:
- пълна сервизна история - двигател масло задължително да е сменяно редовно (10-15к макс). Тука е като при турбо бензините - ако не е, готви се за основна 'профилактика'
- смяна масло автоматик е цифра с промивка
- ако е CVT, бих си сложил фонд "основен ремонт" с очакване след 200к да се наложи.
- ходова част - амортесьори, и други скъпи консумативи като дискове и накладки.

Двигател - ако теоретично не изтропа и изкара до 300к+:
- ЕГРа награжда и блокира моторчето и се налага изчистване или подмяна - един колега каза, че нов е 2000лв
- подгревни срещи горе долу на тия километри може да се наложи и то комплект - стандартно като при всеки дизел
- инжектори - ако е карано с добра нафта, и с баня при бардал машината или с добавки може да се сведе риска до минимум - пак стандартно
- ремъци - ако е поддържана по книжка, трябва да са сменени на 150к км - стандартно
- верига вътре в двигателя мисля след 200,000 може да се наложи, не съм сигурен
- ДПФа да се провери с диагностика колко пепел е наградил; ако е към 70%, скоро ще трябва нов или операция. Новият е към 3к. Стандартно като при други дизели.
- има малък проблема с маркуча и тръбата от двете страни на интеркулера - не знам за тази година как е; лесно се сменят
- при мен блокира на 150,000км шайба на алтернатора, от прах, не е нещо скъпо, но е страшно, защото може да се скъса ремъка. Виждаше се като една невероятна вибрация на амортесьора на ремъка.

С други думи е доста стандартно, ако е здрав двигателя. Ако аз търсех нова кола, бих се изкушил, но трябва да се провери детайлно и бюджета да включва буфер от 3-4к както при всяка покупка.

Като говорим за диагностика, да се види кога последно са чистени грешките. В един идеален преглед може да се види на тест драйв от 100км колко сажди вдига ДПФа с диагностика. При мен зимата регенерира на около 400-500км или даже понякога на 900км .Лятото може по-често. Тоест за 100км нормално награжда от 20 до 30% като ориентир

Пет Фев 03, 2023 9:23 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Провери си източниците, колега.
Няма да съм изчерпателен, но сравнението за маслото с турбобензините ти е дълбоко погрешно. На такива масло се сменя на 5-6к макс, а ако се ръчкат и на по-малко. Турбодизел, ако се кара основно градско, животът на маслото трудно покрива 8к, па ако ще да е потта на Оптимус прайм.
ЕГР и колектори на здрав дизел е добре да минават профилактика на всеки 60-80к(пълно почистване). Това, ако приемем, че отделянето на сажди е в нормите. Водородното върши сносна работа.
Верига не пипам, докато не затрака на топъл мотор. На Субару рядко се случва да скъса, не е като CDTi.
ДПФ минал 56% не подлежи на принудителна регенерация поради риск от пожар(топи питата). Между 56 и 62 подлежи на чистене с химия свален, ако не е спукан/стопен. 70% е sci-fi цифра. Ако правиш регенерации с хубава нафта под 1200-1500км - имаш проблем. С германска нафта цифрата е над 2500. Разход на масло от турбо или газоразпределение + разкалибровани дюзи е напълно достатъчно да ти утрепе дпф-а. Почва се с учестени регенерации и се приключва с рязане по български. Здравейте сажди!

Дюзи се чистят с химия, ама пиезото(в случая) не се пипа с ултразвук - последиците са предимно негативни. Пък и разпръсквачите си имат живот, който зависи повече от маниера на каране/загряване и качеството на нафтата, отколкото от нещо друго.
Ако е цвт - бих купил кола само с пълна сервизна история, която включва сервизни документи, фактури за обслужване и пр. Няма ли смени на масло през 60к - забрави.

За N47B20(X1 18d xdrive) мога да ти напиша роман и проблемът не е в ръчната кутия, а конструктивен в мотора и съединителя.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пет Фев 03, 2023 8:30 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm
Мнения: 842
Местоположение: София
Автомобил: Outback '14 / 2.0d CVT
Рейтинг: 353
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Цитат:
ЕГР и колектори на здрав дизел е добре да минават профилактика на всеки 60-80к(пълно почистване). Това, ако приемем, че отделянето на сажди е в нормите. Водородното върши сносна работа.

това съм намислил да свърша лятото, къде биха се заели?

Съб Фев 04, 2023 5:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Пробвай с водородно, без разглобяване - навсякъде, където се предлага услугата.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Съб Фев 04, 2023 7:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 287
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
tarambuka3500 написа:
това съм намислил да свърша лятото, къде биха се заели?


При мен това почистване са го направили словенците - колектори, турбо, егр, дросел, глави, блок.... влизаше в цената на ремонта. И нали съм Тома Неверни, проверих входящия колектор през дупката на MAP датчика - вярно е чисто! :-)
Сега сериозно - питай Тенчо за сваляне на колектора и почистване на колектора, егр-а и дросела, мисля, че няма да откаже. Пък и не е голяма философия, колектора се държи на 8 гайки и пада заедно с егр-а и дросела. Има и малко разкачане на тръби, маркучи и кабели около колектора.
На мен ми се върти една еретична мисъл в главата: в скоро време - може би пролетта, да затапя профилактично егр-а, не виждам никакъв смисъл от него...

Съб Фев 04, 2023 7:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 287
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Пробвай с водородно, без разглобяване - навсякъде, където се предлага услугата.

Къде отива всичката гняз от колектора, егр-а, дросела и турбото при това почистване? Извинявай, но не вярвам в магии... къпане на дпф-и, магически добавки за дюзи, карбон клинери... бошлаф работа...
Мое мнение, все пак. Който иска, да опитва... :)

Съб Фев 04, 2023 7:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Гори. https://www.carboncleaningmachine.com/c ... works.html

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Фев 05, 2023 8:45 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 22, 2009 12:36 am
Мнения: 2521
Местоположение: Варна
Автомобил: Forester Boxer Diesel Lineartronic
Рейтинг: 413
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
5 лева и от 2.0 D-CVT 2015 евро 6. на 144х.+ км.
Вече сменям масло на 10 х. км. Карам предимно Варна-Златните по булевард без светофари.
Филтъра се чисти с добавки. Като го разреди и почва да мига лампата на филтъра за сажди. => Смяна на масло,но вече го усещам кога е в цикъл и не гася докато не свърши.
Зимата малко бавно вдига 80 градуса , иска настъпване. А при тези камери не е лесно. Сложил съм един хедъп от ОБД и наблюдавам .
На дълъг път е песен. Там И е мястото.
Засега бива.

_________________
Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic

Нед Фев 05, 2023 11:07 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 48 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор