Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 12:19 am



Отговори на тема  [ 9 мнения ] 
 Ремонт на Boxer Diesel.Какви километри имате след ремонт? 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Мар 18, 2014 11:05 am
Мнения: 34
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: Subaru Outback 2010
Телефон: 0888929058
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте.Въпроса са ми е към тези които вече са правили ремонт на двигателя а не да са сменяли с нов.При мен вала и блока са здрави трябва да сменя основни и биелни лагери и евентуално нови сегменти.Та питането ми е който е правил какви километри е навъртял?Искам да разбера дали си заслужава инвестицията и дали ще е успешна разбирасе.И другото ми питане сменяли се задължително и съединителя защото до колкото разбирам от него идва основния проблем с аксиалния луфт който се получава и поврежда нашите мотори.

Пет Юни 10, 2022 12:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 287
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравей, колега.
При мен случаят е малко по-особен - тотален ремонт на блока и на двигателя, нов колянов вал. В темите в раздел Боксер дизел има писано достатъчно по въпроса. Малко съм минал след това, около 4 Ккм. Никакви оплаквания от ремонта, явно е извършен перфектно. За съжаление нямам много време, основно го карам за удоволствие. Сега жена ми се гласи да сяда зад волана, та ще има работа за тенекеджии и бояджии... :)
Надявам се да нямаш неприятни изненади при отваряне на блока, като напукани пети на основните лагери например. Малко информация даваш за колата, например година на производство, километри, екологична категория, общо състояние. Щом ще сменяш сегменти, вероятно километрите не са малко.
Съединителя е задължителен за смяна, като още по-задължителна е смяната на маховика - той е основния виновник за масовите проблеми с тези мотори.
Не знам дали някой друг колега ще ти отговори, защото не сме много феновете на боксер дизела в БГ, а правилите такъв ремонт са още по-малко...

Пет Юни 10, 2022 2:11 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Мар 18, 2014 11:05 am
Мнения: 34
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: Subaru Outback 2010
Телефон: 0888929058
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Автомобила е Outback 2.0D 2010г.Вече съм го отворил.Лагера на пета основна шийка е заминал петите са ОК.Съединител и маховик сменяни преди 50000км масло не гори и сегментите са ОК.За да сглобя ми трябват основни и биелни лагери,сегменти препоръчително и вече к-кт гарнитури и евнтуално съединител/сменения почна да тресе/.За това преди да почна събирам мнения дали са заслужава и карат ли тези мотори след ремонта.

Пет Юни 10, 2022 3:58 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 287
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Според мен упражнението си струва, още повече че си стигнал дотук. Мисля, че качествено ремонтиран двигател ще има ресурс от още 150-200 К км, при условие, че се поддържа с хубави консумативи и навреме. Пак отбелязвам, съединителят и маховикът също са консумативи. Има и доза риск, но... Лично аз приех този риск, защото другата опция е брак и продаване на автоморга (приход 1,5 К лв), и закупуване на друг автомобил (разход 10-20К лв) с неизвестен брой и стойност на скрити дефекти... Но това е мое лично мнение, все пак. [emoji3]

Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk

Пет Юни 10, 2022 6:52 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Юни 29, 2021 1:54 pm
Мнения: 135
Рейтинг: 90
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Просто от любопитство, как го хвана тоя лагер преди да счупи блок или вал.

Пет Юни 10, 2022 11:11 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Мар 18, 2014 11:05 am
Мнения: 34
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: Subaru Outback 2010
Телефон: 0888929058
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
При натиснат съединител започна да ми се появява шум и при при ниски обороти мотора имаше едно металическо пречукване.Отворих с надеждата да е маховика видях че вала има луфт и като разглобих мотора диагнозата беше ясна.Може би късмет или въпрос на време е било да стане тотална щета.

Съб Юни 11, 2022 8:43 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Мар 18, 2014 11:05 am
Мнения: 34
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: Subaru Outback 2010
Телефон: 0888929058
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Въпроса е че сглобяването и ремонта на този мотор не е никак проста задача която ще струва 5-6К и ако сложим фактора умора на метариала/колко още ще изкара този блок и вал/ дали си заслужава този ремонт?

Съб Юни 11, 2022 8:48 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Защо 5-6 К? Какво смяташ да сменяш освен лагери (и комплект гарнитури)? А всъщност колко беше луфта?
Ако петите си ги дефектовал на спрей и са здрави то ти си случил на рядко здрав блок :)
Бих те посъветвал да провериш тунела за отклонения, преди да сменяш лагери, и да провериш реалното износване на сегментите преди да ги сменяш. Все пак са сработена двойка. Почистваш задължително маслообиращите канали на буталата един по един, че доста често се коксуват.
Някои специалисти в други държави препоръчват да се осигури повече масло на 5 лагер.
Успех!

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Съб Юни 11, 2022 10:20 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 287
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
5-6 К.лв са сериозна сума. На мен ремонта на блока с нови стоманени "опори" на основните лагери, нов колянов вал, основни и биелни лагери, сегменти, гарнитури, уплътнения, ревизиране на глави, пълно почистване на всичко, нови вериги и нова маслена помпа, струваше около 7 К лв при словенеца. И определено съм доволен. В твоя случай ремонтът ще е значително по-евтин, предполагам. Единственият риск, който ще трябва да поемеш, е относно здравината на петите на лагерите, т.е. блока. Послушай ico_tech, помагал е многократно на колеги от форума с ценни и полезни съвети. Успех!

Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk

Съб Юни 11, 2022 11:31 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 9 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор